Pochopitelně, že nevjedu na kruhový objezd, pokud v něm někdo jede. Psala jsem přijedu, rozhlednu se, nic nejede, jedu já. Všechny kruhové objezdy jsou v tomhle stejne
No právě že nejsou. Četla jste vůbec, co jsem výše napsal? Představte si, že klidně může nastat situace, že přijedete ke kruhovému objezdu a tam platí přednost zprava. Tudíž máte Vy přednost před vozidly jedoucími po kruhovém objezdu. A opačně, pokud po takovém kruháči pojedete Vy, tak musíte dát přednost vozidlům zprava přijíždějícím na kruháč. Proto u toho naopak musíte přemýšlet a dávar pozor daleko víc, než dřive a celé to je špatně.
Mám to za pět minut s prstem v nose... Vytočím kola, vyloupnu kryt v podběhu, oddělám kryt světlometu, vytáhnu žárovku dám druhou. Složím to a hotovo. Ale mám před facelift a malé ruce 😉
To chcete řešit po tmě při jízdě v rozbředlém sněhu na ples v obleku za dohledu policisty, který Vás s nesvítícím levým světlem nenechá odjet. Toho člověka, který toto vymyslel, bych budil každou noc ve dvě ráno v mínus deseti stupních a nechal ho to měnit opakovaně až do důchodu, nebo dokud by u toho neumrznul v kleče. Na svém autě daleko jednodušeji vyměním i xenonovou výbojku.
Kdyz už to střídání je pro někoho takový problém, tak za mě alespoň ponechat takzvaně "letní" SEČ +1. V zimě by bylo aspoň do pěti světlo a v létě fakt nepotřebuji světlo ráno od půl čtvrté a tmu už v osm večer.
A ty řeči o astronomicky spravném čase... Astronomické poledne je pro každý metr země v jiný čas, takže se stejně řídíte něčím, co uměle nastavil člověk podle toho, jak mu to vyhovuje. Příroda se žádnými hodinami neřídí a zvířata fakt nevstávají celý rok do hokny na šestou ať je světlo nebo tma. Pokud tedy někdo tvrdí něco o přirozenosti, nejspíš by měl naopak vstávat každý týden o 5 minut jindy podle světla a neřídit se hodinkami.
I chudý se má naučit finanční gramotnost. Právě z toho důvodu, že byl v dětství chudý. Kde bylo hodně dětí, tak ano, chudoba byla. Jde to zvrátit.
Nepochopila jste myšlenku. Zvrátit to jde v případě jednotlivců. Narodím-li se v chudých poměrech, mohu na sobě zapracovat a i zbohatnout. Ale na světě neexistuje ekonomika, kde by mohli být všichni bez rozdílu bohatí. Nefungovalo by to. Takže tvrdit, že nikdo nemusí být chudý je nesmysl. Vždy někdo chudý bude i kdyby na sobě zapracovali úplně všichni, pouze se zvedne laťka. Nelze, aby bylo na světě 8 miliard bohatých.
Tak už vím proč to na českých silnicích vypadá tak jak to vypadá, když je tu tolik lidí s tímhle názorem.
To ale nemá s názorem nic společnýho. Takhle Vám to vysvětlí PČR a dostanete flastr a vinu za nehodu. A ten dement, co vyjel z jednosměrky dostane akorát flastr za jízdu protisměrem, tedy přestupek. Názor, že je to debilní, na to můžeme mít všichni stejnej ale zákon hovoří jasně. A takových věcí je spousta.
Ano, takto to beru. Nicméně, když jsme u toho, moc by se mi líbilo, kdybychom mohli rozhodovat na nějakém "eshopu", o které služby státu stojíme a o které ne. Že bychom měli možnost svůj daňový "budget" rozdělit mezi služby, které od státu chci a ty si zaplatit. Že by třeba z mých daní nebyly placeny příspěvky milionářům čutálistům, nebo pro mě naprosto zbytečná Romea 😄.
Btw: jazykové okénko - píše se "šmitec", nebo "šmytec" - od slova smyčec (smýkat)? 🤔
Nápad je to hezký, ale dopadlo by to asi jako vždycky. Armáda úředníků, která by to vyhodnocovala, kontrolovala, upravovala, udělovala výjimky a znáte to... 😂
Šmytec je údajně významově smyčec od slova smýkat jak píšete.
Šmitec jakožto hotovo a basta ja údajně odvozeno od slova šmikat (rychle stříhat).
Mějte se.
Když jsme u těch silnic - když jezdí na kole nebo elektrokrámem zaměstnanec, tak je to v cajku? Jako OSVČ jsem platil všechny daně a odvody, jako každý jiný. Včetně nemocenského, důchodového a zdravotního pojištění v plné výši. Nicméně ani jedno z těchto tří není na to, aby se za to stavěly silnice. To vyplývá už z názvu, že to nemá ve státním rozpočtu a v silnicích co dělat. Dnes jsem se posunul a už nejsem OSVČ, nicméně jsem pořád na stejné straně barikády. Nejde o to, že má OSVČ platit daně a odvody. Je o to, že má platit i když nevydělává. Založil jsem živnost a první dva měsíce zařizoval kancelář, rozbíhal první zakázky. Po třetím měsíci jsem vystavil první faktury, které je konci čtvrtého měsíce zákazníci zaplatili. Ale odvody už jsem musel platit od prvního dne. A kdybych to po půl roce zabalil, tak smůla. Kdybych byl po dobu půl roku výdělečně nečinný zaměstnanec, tak jsem na pracáku a všechny odvody za mě platí stát.
A další aspekt, který mě doslova uráží je, že stát předpokládá, že co živnostník, to zloděj, takže skoro třetinu své pracovní doby trávím ne vyděláváním peněz, ale vyplňováním všech možných přiznání, výkazů a lezením po kontrolách, kdy úředníkům nejde o to, aby vás naučili to dělat správně, ale aby vás nachytali a mohli vypsat pokutu. Ale to už je zase jiná kapitola.
Ale nic z toho, co uvádíte Vám nijak nerozporuju a v pořádku mě to nepřipadá, ale nevím jak jinak to zařídit spravědlivě, protože kdyby nebyly odvody v určité výši povinné, tak ruku na srdce, někteří by nebyli v zisku nikdy. Jestli jste všechno platil, tak proč na mě vůbec reagujete? Psal jsem snad, že máte platit něco extra navíc? Podívejte se, co napsal pan Hek. Co je na tom špatně? A jak na to reaguje pan Votík. Že platí silniční daň. No a co? Každý kdo jezdí po silnicích komerčně ji platí, tak proč to vůbec zmiňuje? Spíš je škoda, že tam uvedl jako příklad zrovna ty silnice, protože stát poskytuje daleko více služeb, které prostě využívají všichni a všichni je musí nějak zaplatit. Já reaguji na to, že často pod podobnými články si lidé stěžují, že po nich stát vůbec něco chce, když oni po něm nic nechtějí, což je blbost. Jak píšu vždy, pokud se Vám nelíbí OSVČ, nechte se zaměstnat, pokud se Vám nelíbí být zaměstnancem, staňte se OSVČ či rovnou podnikatelem. Každé má to svoje pro a proti. Mě se zas třeba nikdo neptá na náklady, peníze dostanu už zdaněné v plné výši a šmitec.
To myslíte vážně? OSVČ, který nepoužívá auto k podnikání, ale k tomu, aby dovezl děti na kroužek a do školy ty silnice platí úplně stejně jako kdokoliv jiný, kdo po nich jezdí. Cca 13 korunami spotřební daně z každého litru benálu, který po té silnici projede, o DPH i z této daně nemluvě.
To se teda pletete, že kdokoliv, kdo jezdí po silnici platí spotřební daň. Třeba jezdíte na kole nebo elektroautem, ale někdo tu silnici musel postavit a zaplatit a je tu pro všechny k dispozici. A to ostatní co jsem napsal jste vynechal omylem nebo cíleně? Pořád jen slyšíme, já jsem OSVČ a po státu nic nechci, tak ať nechce nic ode mne? Opravdu po státu nic nechcete a nic nevyužíváte? A kdo teda bude ten chod státu platit?
Proto OSVČ ,když používá pro podnikání auto platí silniční daň .
A pokud OSVČ pro své podnikání to auto nepotřebuje a tu daň neplatí, tak v osobním životě silnice také nepotřebuje? Děti do škol neposílá, hasiče nevolá, nebo co jste tím chtěl vlastně říct? Se furt tváříte, že po státu nic nechcete a bydlíte asi teda někde v zemljance na samotě u lesa jako poustevníci a žádné služby státu se Vás vlastně netýkají a nevyužíváte je.
Jasně a lidi budou opravovat 15 let stará auta, budou měnit DPF filtry, vstřiky, egr ventily a další věci aby každý zjistil, že když to dá všechno dohromady tak vyplázne 50 tisíc !!!! Proč myslíte že ten hon na emeise je ? Všichni vědí že tyhle staré auta a je jedno jestli benzínové nebo naftové vesměs po těch letech neprocházej a majitelé do toho nebudou chtít prachy dát, proto je to krásná ukázka toho, jak se starých aut zbavit ! Kdo bude sázet do 20ti letého auta takové peníze ? To je prostě nesmysl ! Sám řeším ten samý problém na Scoutu 2007, TDi......bohužel je s filtrem který je na hraně ! Příští rok je poslední sezona na jeho provoz a pak jde do šmelcu, protože je to staré a peníze do toho dát nebude chtít. Koupí se benzínová Fábie maximálně 4 roky stará a hotovo ! Ten stát Vás donutí se těch aut zbavit, je to jen otázkou času !
Zanesený DPF filtr se dá propláchnout (odborně, ne doma) a funguje zase dál. Za takovou dobu už je plný nespalitelného popílku.
Kruhový objezd je pro mě nejlepší možná křižovatka. Díky za ne. Přijedu, rozhlednu se, nic nejede jedu já. Super. Nemusím přemýšlet, jestli jsem na hlavní nebo vedlejší a kdo má přednost jako na klasické křižovatce.
To by mě zajímalo, jak to děláte, že nemusíte přemýšlet kdo má přednost, protože to, že vozidlo jedoucí po kruhovém objezdu má přednost, vypadlo ze zákona už před spoustou let, takže přednosti se dnes určují značkami "Dej přednost" a pokud tam nejsou, tak platí i na kruháči přednost zprava. Sice je takových kruháčů jen pár v republice, ale jsou a o to víc u toho člověk musí dávat pozor. Celkem nesmyslná změna to byla.
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Taky na vesnici není třeba Národní divadlo. Nepochopitelné, že si tam člověk jednou za 10 let nemůže odskočit třeba na Shakespeara, když má zrovna chuť na divadlo na čerstvém vzduchu. To by se v civilizaci nestalo.
1 odpověď