Krome tech vsech ostatnich blabolu, muzete prosim uvest ktere presne spslovaci auto se zapocitanim vyroby PHM ma na kolech ucinnost 40%?
Úplně stejnou jako elektromobil. Vaše dezinformační otázka předpokládá, že vyroba elektřiny nemá žádné náklady na těžbu a dopravu surovin pro výrobu. A to nemluvím o horkých rezervách za OZE, kdy se spaluje uhlí a plyn jen tak aby se udržela pára pro turbíny, Nebo u nás kdy se jako horké rezervy používají plynové nebo díeslové generátory s účinností jen 40%. Ani se neptejte kolika jsem jen v loni a letos upravoval řízení pro ovládání jako výkonovou rezervu.
1) V Evropě je 1/3 elektřina z jádra, 1/3 OZE, 1/3 fosilní a fosilní neustále klesají.
2) Výstavu ekoaktivisti blokují na minimálním území, hlavním problémem je cena a složitost. Je to problém všude na světě, ne jen v Evropě.
3) Vaše matematické znalosti o koloběhu uhlíku a zátěži na živnostní prostředí jsou úplně mimo jako úplně všechno ve vašem příspěvku.
4) Soláry energii nevytvářejí, tu dopadající energii pouze přeměňují. To teplo dopadne na to místo stejně.
5) Cesta do pekel je pálit fosilní paliva, OZE + jaderky + elektromobily + elektrifikace všeho je udržitelná.
1 - nepleťe si instalovaný a použitelný výkon. Třeba na začátku prosince byl podíl OZE roven téměř nule a to že v létě vyrábí na úkor klasických zdrojů je nám v zimě prd platné. Ty čísla jsou bohužel zkreslená a nevypovídají nic o tom, že ty fosilní spalují plyn i uhlí i když nic nevyrábí, protože dělají horkou rezervu těm OZE. Evidentně dáte na propagandu a realitu vůbec neznáte.
2 - výstavbu donedávna blokovali všude a i u nás se proto raději bude stavět na již před 40 lety schválených územích. Žádné nové se neschválili již 40 let.
3 - Popsal jsem to níž. Ale vy evidentně přebíráte představu ekoaktivistů, že elektřina a její výroba, žádnou jinou uhlíkovou stopu nemá než tu při výrobě. Zatímco benzín se musí přepravovat a vytěžit. No zklamu vás to se musí i suroviny na výrobu elektřiny.
4- Když to berete takto tak všechno je jen přeměna energie ale asi vás minula fyzika, jinak byste věděl, že černé soláry se ohřívají víc než třeba bílá plocha nebo zelená louka. Tam se většina dopadající energie Slunce odrazí spět do vesmíru.
5-souhlasím s JE ale OZE... Kdyby jim zrušili dotace tak by bylo víc peněz na JE. OZE jsou dobré v končinách kde se nevyplatí tahat dráty a není velká spotřeba ale jinak to zkuste teď vysvětlit v Německu proč jsou tak často potmě, když je to tak skvělé.... No ono totiž v noci Slunce nesvítí a i vítr vzniká hlavně díky Slunci a to je ten problém...
Jinak pro zajímavost jak je to s ekologičností elektromobilů. I v Číně se většina elektřiny, stejně jako v Evropě, vyrábí v uhelných nebo plynových elektrárnách. Výstavbu atomových elektráren ekoaktivisti v Evropě úspěšně blokují, nebo se ty funkční jako v Německu zavírají. Účinnost výroby elektřiny z fosilních paliv je kolem 50%. Účinnost nabíjení baterie v elektromobilu je 80%. Celkové využití energie z fosílních paliv pro elektromobilitu je tedy 40%. Ůčinnost spalovacího motoru je 40%. Co to znamená? Je jedno jestli jezdí auto na benzín nebo elektřinu. Výsledkem je stejná produkce CO2. Na klasické auta je pak menší spotřeba vody pro výrobu. Elektromobily pak při provozu zase nevypouští aerosoly. No a pokud bychom nabíjely solárama, tak se nám na teplo promění až 79% dopadajícího záření ze Slunce, vznikají tepelné ostrovy a mění se místní proudění a tím i klima v okolí elektráren. A na rozdíl třeba od klasických elektráren ty solární to dělají na obrovských plochách a ničí tak přirozené prostředí pro mnoho druhů. Neexistuje totiž žádná lidská činnost, která by byla úplně bez následků pro životní prostředí. A ty tzv. dobře míněné eko programy mají obvykle mnohem horší následky než se na první pohled zdá. Cesta do pekel je vždy dlážděna dobrými úmysly.
chtěj je zakázat, protože vozí nejlevnější verze často bez základních bezp. prvků.. tedy: 1. Chybějící prvky aktivní a pasivní bezpečnosti
Kei vozidla často nemají systémy, které jsou v USA povinné, jako například:
Airbagy.
Elektronickou kontrolu stability (ESC).
Antiblokovací brzdový systém (ABS).
Vozidla nejsou navržena tak, aby splnila americké crash testy (např. od NHTSA). Mají tenčí konstrukci karoserie a méně odolné deformační zóny, což znamená horší ochranu pasažérů při nehodách.
Kei auta mají omezenou šířku (maximálně 1,48 m) a hmotnost, což může znamenat, že jsou méně stabilní při vyšších rychlostech.
Použití lehkých materiálů a menších motorů může snižovat jejich odolnost při kolizích.
Kei trucky obvykle nejsou homologovány podle Federální normy pro bezpečnost motorových vozidel (FMVSS), což je základní požadavek pro provoz vozidel na amerických veřejných komunikacích.
Kei vozidla mají obvykle maximální rychlost omezenou na 60–80 km/h. Tím mohou představovat riziko na dálnicích a silnicích s vyšším rychlostním limitem.
Bod 3 je řešen bodem 5. Ale jinak kolik z toho co jste napsal splňuje třeba skútr nebo motorka? Prakticky nic a přece je nikdo nezakazuje. Navíc při havárii je také důležitá hmotnost. Všiml jste si, že třeba lehčí auta se při nárazu méně deformují? Samozřejmě pokud vás zezadu přitlačí náklaďák na zeď tak nemáte moc šanci. Ale na motorce to máte jistý. Tohle jsou auta pro podnikání ve městě, né pro dálkové cesty a psát, že by zdržovali na dálnici když tam kvůli omezení rychlosti vůbec nesmějí je taky blbost.
Tak si představte, že byste věděl, že váš pradědeček byl otrok. A teď třeba pracujete s někým, jehož pradědeček byl otrokář. Dokázal byste to vytěsnit ze svého vědomí a chovat se ke kolegovi normálně?
Ano nacisti, komunisti a diktátoři obecně, trestali děti zato co udělali jejich rodiče. To co jste napsal má úplně stejnou myšlenku.
Cituji:"Jeho snímky analyzovaly nejmodernější technologie, včetně softwaru na rozpoznávání obličejů a umělé inteligence."
Tak ten software na rozpoznávání umělé inteligence bych chtěl vidět! Jestli on autor nechtěl napsat spíš......a umělá inteligence...
Jo čeština je kouzelný jazyk, stačí málo a smysl je úplně někde jinde...
a co si ještě jednou pořádně přečíst, o čem se hlasovalo? Příležitostně si nastudujte, jaký je rozdíl mezi biomasou první a druhé generace.....
Pořád to někde musíte vzít. Tedy buď vám bude chybět hnojivo, nebo krmení pro zvířata, nebo na to padne les ale pořád to někde musí vyrůst a bude to vždy na úkor něčeho jiného. I dnes už takzvaná odpadní biomasa jako třeba sláma (je tam zmíněná jako ta druhá generace) chybí v podestýlce pro zvířata a prodražuje živočišnou výrobu. Kdysi se tady vyrobilo dost potravin pro celou republiku. Dnes se část používá na ekopaliva a třeba brambory se z 300000ha plochy pěstují už jen na 40000ha. Takže jsou pak drahé a druhá jakost se místo krmení zvířat používa pro lidi.
Problém celého výzkumu uvedeného na začátku je že se nekonal na dětech ale na speciálně navrženém zařízení. Na dětech by to nikdo nedovolil. Bohužel tento výzkum má stejnou vypovídací hodnotu jako výzkum, že umělé sladidla způsobují rakovinu. Ten byl dělán tak, že myší byly krmeny jen umělým sladidlem a za den dostávali dvojnásobek své váhy. To by oddělalo i slona.... Pokud si zařízení udělám tak aby mi dalo výsledek jaký potřebuji, nejde o vědecký výzkum...
Tady píše spousta "informovaných " o tom jak je L-39 neškodná. Je to lehký bitevník ale třeba ve válce v Čečensku nedokázali Rusové sestřelit jediný tenhle neškodný letoun ve vzduchu. Všechny postupně zničili na zemi. Zato L-39 tam má zářez na MIg-29. Dále tam dost znepříjemňoval život ruským vrtulníkům (používal salvu neřízených střel). Má taky schopnost startovat z nezpevněných ploch a s teplem naváděnou raketou je jedno, že je podzvukový. Mimochodem britský Harrier je taky podzvukový, i když "těžký" letoun a poradil si v bitvě o Falklandy s francouzkými nadzvukovými mirage. Ona rychlost není vše. Nevýhodou L-39 je malá odolnost proti pěchotním zbraním.
ICC svým rozhodnutím bohužel odepřela napadenému se bránit a dostala mezinárodní právo do stavu, který nahrává diktátorům jako Putin. ICC tím způsobila ztrátu svoji autority a schopnost rozlišovat. Mimochodem dle mezinárodního práva má napadený právo se bránit dokud útok trvá a ten trvá stále. To co tady většina nechce slyšet je to, že 80% Palestinců podporuje útoky na Izrael. Vychovává tak i sve děti a Hamás verbuje jako bojovníky děti od 12 let výše, I tak se Izrael snaží vyhnout civilním ztrátám. A stojí ho to zbytečně životy vlastních vojáků. A Izrael jasně deklaroval ochotu přestat s útoky pokud Hamás propustí rukojmí. Víc už udělat nemohl. A Hamás stále střílel a střílí na Izrael a Palestinci (ne Hamas) stále schovávají teroristy i rukojmí. A vy opravdu věříte zprávám o počtu mrtvých a raněných co říkají teroristi? To snad nemyslíte... No na druhou stranu to vysvětluje proč jsou podvodníci tak úspěšní při lákáním peněz z lidí. Většina si neumí informace ověřit a věří tomu kdo jim informace umí podat tak aby jim zabrnkal na ty správný city...
Cena baterie klesne do 2 let na nějakých 70-80$/kWh. To je při průměrné kapacitě 60kWh již cena přiměřená. Již nyní se dá baterie do Tesly pořídit za cenu kolem 150 tisíc Kč.
Nabíjení baterie přes baterii dává smysl pouze při rychlém nabíjení u dálnice, kdy člověk nemůže čekat na přebytek elektřiny. Při domácím nabíjení to nedává smysl, protože se elektromobil nabíjí 1x za týden. Tam dává smysl řízení nabíjení cenou (SPOTem), tak to praktikuji já. 1x týdně si najdu 4hodinové okno s levnou elektřinou a nabiju auto. Od roku 2027 budou všichni odběratelé >3MWh ročně vybaveni chytrým elektroměrem, takže budou mít tuto možnost. Během 10 let elektromobil zlevní i v segmentu levných aut, v tu dobu je Češi vezmou na milost. Stejně má být v optimistické variantě v roce 2035 půl milionu elektromobilů, takže přechod bude plynulý ještě na 40 let.
Tak jsem se koukal na tu cenu baterie a za 160000 seženete použitou (možná z havárky) baterii do tesly bez záruky na kapacitu (bylo tam napsáno 1Ah...)
"Cena baterie klesne do 2 let na nějakých 70-80$/kWh" ... proč si to myslíte?
celkově jste evidentně vybavený buďto křišťálovou koulí, nebo neotřesitelnou vírou 😄
Já jinak doufám že máte pravdu - ač o tom pochybuju, vůbec to nemusí být špatná auta, bude s nimi zábava.
Mě vadí že se to protlačuje na sílu a platí to ti nejchudší. Když je ta technologie dobrá, najde si trh sama.
Máte nějaké reálné elektrotechnické vzdělání, nebo jste prostě jen nadšenec?
Tak jsem se koukal na tu cenu baterie a za 160000 seženete použitou (možná z havárky) baterii do tesly bez záruky na kapacitu (bylo tam napsáno 1Ah...)
A to je výroba sněhových vloček. Když není organismus pod tlakem, tak nemá žádný důvod se zlepšovat. To tu zase zavádíme socialismus? Není třeba se snažit ale hlavně být v pohodě? Však ono se to nějak vyřeší. Pak tyhle sněhové vločky nepřekousnou, když po nich v práci chtějí výsledky. Co kdyby doktor operaci udělal jen za 4? Proč by se snažil o operaci za 1, když je to stresující..... Svatá prostoto....
Je tam odpověď na to nedostupné bydlení a vysoké ceny. Snaha s nesmyslnými požadavky na záchranu planety, prodražuje jakoukoliv činnost lidí a deformuje ceny. Místo aby se řešila recyklace a čističky vod tak se bojuje proti CO2, který potřebují rostliny k životu a dávají dotace na OZE aby se udělali tzv. čisté zdroje, na které se ale vyrábí komponenty stejně s pomocí těžkého průmyslu, jen jinde ve světě. Fascinuje mě, když lidé bojují za to aby dostali dotace a podpory a na druhé straně chtějí aby bylo vše levné a dostupné a nechápou, že na ty dotace se někde musí vzít peníze a ty se vezmou z cen toho co si kupují.
A třeba ty plínky. Až budou mít děti tak to pochopí. A pokud by pro to chtěli něco udělat, měli umělci studovat chemii a vymyslet jak to recyklovat, a né se snažit to zase zakazovat a omezovat jak z jejich "protestu-upozornění" plyne.
2
Sledujících
1
Sleduje
2
Sledujících
1
Sleduje
Tak pokud čtu dobře, letadlo bylo dvakrát přesměrováno kvůli mlze a přistávalo tak zcela neplánovaně v úplně jiné zemi. A jestli vidím dobře, tak k výbuchu došlo až poté co letadlo dosedlo na zem. Nemohlo tam prostě dojít ke zkratu a výbuchu paliva,nebo něčeho, co letadlo přepravovalo? Proč by někdo odpaloval letadlo až po přistání?
1 odpověď
0
Sledujících
1
Sleduje
0
Sledujících
1
Sleduje
Vidíte bohužel blbě. na zemi byl už jen ten finální výbuch. Podle cestujících a jejich záběrů byl primární výbuch už ve vzduchu a to vedle letadla.