No my máme nový dotační kotel a tmavý dým nám jde při zatápění z komínu taky, soused má to samé jak my a cudi černé po celou dobu co jede kotel....tož nevím jestli by jste si na nás pohnojil bebicko, protože my mužem mávat správnými papíry dle norem
Tři možnosti,
neumíte s kotlem zacházet = špatné spalování
máte vlhké palivo = špatné spalování
chyba v komínu = špatné spalování
kotel za to nemůže :-)
Tleskám Lucii za velmi dobrý vhled, škoda že se toho neujmuli třeba politici, kteří o tom navýšení mají rozhodovat. Nicméně, jsem zaregistroval docela velkou kampan proti poplatkům za rozhlas, pokud by nebyla likvidační pro veřejnoprávní médium, tak by se dala použít úplně stejně jako tento článek. Nastartovat veřejnou debatu co je a co není v kompetencích vysílání.
Jen bych připomněl že:
Rozhlasový poplatek se dle § 2 zákona č. 348/2005 Sb. neplatí za poslech rádia, ale za vlastnictví, držení nebo z užívání (déle než 1 měsíc) rozhlasového přijímače.
Ted nevím, co tím chtěl autor říct, podpora v obcházení smyslu dekarbonizace u domácích kotlů, je přesně v čem? Přeci by mělo být pro všechny velkej benefit že se venku nedusíme kouřem, když přijde zima a začne se topit. Neničíme si zdraví a né že ušetříme pár korun. Nedávko jsem projížděl několika vesnicemi a pak dále v příhraničí, i pak v polsku. Myslím že bylo už z dálky vidět, kdo čím topí ... To je prostě špatně. U baráku, nový auto a z komínu se line tmavý kouř. Chápu že né každý má na zateplení a nový kotel, ale neměl by se z toho stát další sport v obcházení pravidel. Které navíc chrání zdraví nám všem.
To je ovšem chyba. Lokální emise jsou EU u řítí, cílem GD je ochrana klimatu. A klima nezná hranice.. takže je jedno kdo ty emise v globálu vyprodukuje
Samozřejmě že jde především o globální emise, nicméně nejdříve je potřeba si uklidit ve svém okolí a pak můžeme koukat co dělají v Africe. Klima nezná hranic ale to co dýcháme a z čeho jsme nemocní, neni že letadla vypouští spaliny v nějaké výšce, ale že je vypouští auta na úrovni našich plic. Tohle je něco co dokáže pochopit i dítě, bohužel dost lidí v dospělosti už tohle nechápe.
To je tak, když se někdo neřídí poptávkou, ale pouze tím kolik dotaci dostane. Neříkám, že poptávka po elektrických vozech tu nebyla, ale určitě nepřekonala poptávku po klasických automobilech. Automobilky si sami pod sebou začaly podřezávat větev a teď se diví.
Poptávka po EV je stále velká, ale automobilky místo toho vyrábí předražené zmetky které nikdo nechce. Proto by raději vyráběli zpátky spalováky, jelikož to umí bez inovací dělat perfektně. Pokud ale mají být konkurencí Tesle nebo čínanům, tak jsou v háji. To je ten hlavní problém kvalita a cena nových EV.
Což nic neřeší, protože baterie má také svoji životnost a její cena se stále rovná ceně slušného ojetého spalováku. Většina lidí si kupuje ojeté vozy z firemních flotil a jsem zvědav, jak velký zájem bude o EV, až nyní nakoupené vozy za dotace půjdou do bazarů. To se možná budou firmy dost divit, že zatímco dříve jejich vůz byl prodán v řádu dnů, EV tam bude stát možná měsíce bez zájmu.
Co zkusit kouknout do nabídky bazarů, nebo se zeptat prodejců. Pravda je taková že pokud se tam objeví nějaké EV je hned prodaný. Samozřejmě vše je o ceně a stavu vozu. To ale platí pro všechny.
Kdyby žádná automobilka nesouhlasila s výrobou elektroaut tak to bude v pohodě. Bohužel jen pár zemí v Evropě to ovzduší nevyčistí jak si ty někteří chytří lidé myslí,letadla a lodě dělají větší bordel ve vzduchu a to nikdo neřeší
Zkus si o tom něco zjistit. Chytrolíne. Jo a lokální emise je to co dýcháš ty a tvoje děti, nezajímá tě zda v africe plní normy.
Viděli jste někdy rozebraný motor z elektroauta? Přímo v motoru je deska s obvody,kde je tisíc součástek, stačí,aby odešel jediný rezistor,dioda nebo cokoliv jiného a stojíte,cena opravy extrémní, protože se tyhle věci neopravují,ale rovnou mění za nové.Není to jen o baterii.Každý soudný člověk, který má alespoň částečné technické znalosti si elektromobil nikdy nekoupí.Zeptejte se v servisu svého automechanika, každý říká, že bude držet klasický spalovák jak jen to půjde.Teď je nejvyšší čas koupit ještě auto se spolehlivým pohonem.
Ty ses hlava, takže doufám, že doma nemáš nic co pohání elektrický motor.
Samozřejmě to je všechno naopak. Elektromotor a potažmo EV je o parník jednodušší a je složený z méně mechanických součástek než běžný spalovák, a prakticky nepotřebuje žádnou údržbu ani servis. Proto je to takový problém se prosadit, servisy a celá prodejní vertikála to ví a drží si svůj byznys zuby nehty. Současné EV z evropského automotiv se neprodávají jelikož lidi nechtějí kupovat nedokonalé auta.
Tesla prodává kompletní nabídku jak na běžícím pásu a postupně zlevnují, čím víc se jich prodá. Většina lidí čeká jak dopadnou cla pro čínské auta a jak se rozjede výroba čínských aut v evropě. Tohle je totální zmar fosilního evropského automotiv, které za 10 let s tak velkým znalostním náskokem nedokázalo vyrobit auto které by bylo lepší než čínské. At se vám to líbí nebo ne, bodoucnost je v elektrice a jen na nás je zda se budeme bránit a udržovat si tady skanzen, nebo půjdeme dál. Tohle rozhodnutí je na každém z nás. Neházejte to na EU.
Jediná výhoda je, že to nevypouští emise ve městě. Jo a pak taky, že je to přístupnější pro lidi co neumí řídit. Jinak na rychlé nabíječce jsou ceny srovnatelné se spalovákem a to tam není žádná spotřební daň.
Na rychlo nabíječce pokud máte paušál, tak jsou ceny o púulku levnější, než spalovák 🙂 ale větší výhoda je že v 80% nabijíte z nějakého pomalého zdrojje, klidně celou noc a za pár halířů. Nebo dokonce doma z vlastního zdroje, zadarmo. To už jsou ty výhody najednou o hodně zajímavější. Zkuste se v nějakém svést a hned přijdete na další výhody bez kterých si už auto nebudete chtít představit.
A je to dojezd, a nebo doplaz? To je docela rozdil jestli to dojede nekam pri rychlosti 140 na dalnici, kdy kazdou chvili kvuli nejakymu troubovi brzdim, a pak se rozjizdim. A nebo se clovek ma drzet hesla nejezdete za tepla, za zimy a po dalnici...
Na rozdíl od spalováku, jízda brzda plyn EV nevadí a dle rychlosti se řídí spotřeba stejně jako ve spalováku. Co tam máte dál?
No právě, že tu povinnost nemá, tak by neměl protěžovat úzkou skupinu na úkor zbytku.
Jenže to protěžování dává dlouhodobě smysl, a stát z toho bude profitovat, částečně na zdraví obyvatelsktva a částečně na větší soběstačnosti. Když si odmyslíte ty neustálé hejty na EV tak z toho jsou jen výhody. Pro mě je zásadní aby si ty auta někdo koupil a za pár let budou za půlku ceny v bazaru. Pak si je může dovolit i běžný občan.
Takže díky chybě rozhodčích tu medaili má mít opravdu Američanka, nikoli Rumunka. Odvolací soud ale řekl že protest američani podali pozdě a tudíž na něj nebude brán zřetel. Takže jí dostane Rumunka. Zdá se vám to nespravedlivé? na stížnost máte jen pár vteřin, pak smolík. Správně by ji měli mít obě. Jelikož chyba rozhodčí, hrubě ovlivnila výsledek.
Od roku 2030 konec vývozu el.energie ? Tzn že už nebudeme sdílet na burze ale teď ještě musíme? Proč už to nejde teď? Potřebujete si nakrást?
Vypadá to že chalupáři mohou všechno prodat protože se v zimě nedoplatí.
Doufám že za tohle někoho zavřou, vždyť je to absolutní kravina
Možná tomu jen nerozumíte, nebo čtete moc desinfo maily.
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Co znamená normální motory? Jako autor máte hodnotit auto, a to je v takové konfiguraci naprostý propadák. 3 válec s přepáleným turbem, je adept na častou návštěvu servisu. Takový design měl přijít před 5 lety, a né dnes.