Je tu jeden maly problem, ktery asi nikdo neresi. Obzvlaste ve mestech vetsina obyvatel nema garaz a nemuze nechat EV pres noc v zasuvce. Jsou odkazani na verejne nabijecky, kde auto musi setrvat delsi dobu. Rezidencni parkovani vec neresi, nebot zasuvka verejneho nabijeni hned u domu je mozna tak u 2% obyvatel. Ostatni musi "sockovat" kde bude zrovna volno. A snadno se muze stat, ze clovek bydli na okraji jedne mestske casti a nejblizsi zasuvka uz je v jine, tudiz rezidencni opravneni je mu vlastne k nicemu. I presto parkovat mimo rezidenci vlastne musi (nema jinou moznost). Z meho pohledu placeni za modre/fialove zony je v poradku. Nicmene, parkovani u nabijecek by zpoplatneno byt nemelo, jen podmineno, ze to vozidlo tam musi opravdu dobijet a ne jen parkovat. Jinak bezkompromistni odtah.
Koho zajímá rezident z jiné části Prahy? Jen ať cáluje jako každej jinej. Se mnou se taky nikdo nebaví, když parkuju jinde, než mám zaplaceno.
Podle zveřejněných čísel o počtech příslušníků Policie ČR neměla nikdy tato země tolik policistů na 1 000 obyvatel jako nyní!!!!! Z tohoto pohledu patří ČR jako jedna ze zemí s nejvyšším počtem policistů v Evropě! Z toho lze jasně usoudit, že problém je asi někde jinde!!!!
Statistiky možná ano. Ale když se mezi policisty pocitaji i kurýři, někteří techničtí a administrativní pracovníci... Realita je úplně někde jinde.
Hezky napsané, bohužel bez efektu... Nic se nezmění, krize se bude dál prohlubovat. Dokud se nestane fakt průser. A to je nen otázka času. Z těch "5%" jsou nakonec pouze 3 do tarifu. Od srpna nam na oddeleni sebrali 500 z jiného příplatku a kolují informace, že od ledna bude příplatek opet snížení o dalších 500. Ja osobně čekám na nárok na rentu a pak také zmizim. Ze slibovaných 15% do tarifů jsou nakonec ubohé 2-3 stovky v hrubém... A tak je to u vnitra se vším...
Místo, aby se problém řešil vytváří se překážky! Třeba směr Karlovarská, Bílá hora, Vypich, tunel Blanka. Dcera jezdí do školy Hostivice - Bílá hora. V jízdním řádu cca 15 minut. Skutečnost 45 - 50!!! Problém není ani tak v množství aut, ale v propustnosti na trase. První problém je přechod na Bílé hoře na tramvaj. S tím se ale asi nic moc dělat nedá. Dál je tam křižovatka na Vypichu!! a její zúžení ve směru do centra, kde se rozšířila zastávka pro bus a tramvaj na úkor jízdního pruhu. Přitom tam je dost místa pro zachování dvou pruhů!! To samé se opakuje o zastávku níže!! Dál je na této křižovatce problém v tom, že se zde vytvořila konečná pro městské a meziměstské busy, které zajíždějí k metru Motol. A aby toho nebylo málo chtějí tyto "hlavy pomazané to pohnojit" ještě zřízením bus pruhů od hranic Prahy, resp v úseku Jiviny - Slánská (Klokočka - Hornbach).
Zužování je ale cílem. Upřímně se divim, že kolem Kaufu jsou ještě dva pruhy. Ještě bych zúžil celou D7 na jeden pruh (z pravyho udělat bus pruh), aby se zpestrila doprava v stck a usteckem... A D6 taky 🤣😂🤦
Osobně vidim problem v nedostatku P+R na P5 a 6. Tech pár mist na Zličíně je tragédie a parkovat na Letišti??? To člověk nechá půlku vejplaty za parkování.
Proč nedají daň na elektromobily. Nakonec ničí silnice více než běžný osobák, neb jsou těžký.
časem je budou muset zdanit... jen to ještě chvíli potrvá, ale nebude to zase tak dlouho... . Fosilů bude ubývat, protože vyrábět je bude trestným činem, stará auta nám pošlou mimo silnice stanice emisních kontrol, generálky motorů a různých filtrů budou nerentabilní i vzhledem k neustále se zvyšujícím cenám emisních povolenek se do 10let provoz fosillů nevyplatí. No a státu nezbude nic jiného, než napálit daň za každý ujetý KM elektromobilem, zrušit vyjímku za placení dálnic, zavést speciální daň za každou KWH poslanou do EV....
Rozumím, ale dovolím si taky pár argumentů. El. auta se budou rychle zlevňovat, baterie s pevným elektrolytem mají větší hustotu uložené energie, prodlouží se dojezd, který je pro většinu odpůrců jen takovou mantrou nebo obcesí. Pro většinu lidí by stačil dojezd do 400 km, málokdo jede 500 nebo více km v jednom kuse bez odpočinku nebo zastávky. Ve městech roste počet nabíječek zejména u obchodních center, během nákupu se auto pohodlně nabije minimálně na těch 80%, z okna ve druhém patře na sídlišti (což je opět častý argument) to nikdo nepředpokládá. Kapacita baterie s časem klesá, nicméně baterie se opět významně zlevňují a navíc na výměnu baterie jednou za život auta prakticky našetříte úsporami za drahé servisní prohlídky aut se spalovacím motorem a obecně nižšími provozními náklady, ve své podstatě ani nemusí být nutná výměna celé baterie ale jen části článků, které vykazují největší opotřebení. A právě pro lidi na vesnici jsou el. auta vhodná, 1/2 roku budou jezdit zdarma, pokud si pořídí FVE po zbytek roku budou doplňovat el. energii ze zásuvky, zatím stále výrazně levněji než u čerpací stanice.
Souhlasím, že EV má své výhody. Ale upřímně kterou polovinu roku myslíte? Běžný člověk chodí do práce i přes léto - odpoledne nějaké kroužky s dětmi, zařizování. Doma jsem když se povede kolem sedmé, takže auto docucnu max. při západu slunce, nebo do auta "plyvnu" pár kapek z bateriového úložiště. Pokud tedy mám doma FVE, jejiž pořízení taky není uplně zdarma a ne všude to je ralizovatelné. Takže mi stejně zbude veřejná dobíjecí stanice s cenou od 8 kaček za kWh... Já neříkám, že to nemá smysl. Pro určitou skupinu obyvatel ano. Ale pro mě osobně zatím stále převažují negativa. Říct někomu - přestaň jezdit se spalovákem, postav si si na pronajaté nemovitosti FVE, kup si EV... prostě není to pro každého.
Nemáte nohy, nebo pár korun na MHD? nebo více korun na el. auto, která budou dále zlevňovat.
Nohy mám S MHD problém nemám. Ale jsou situace, kdy to auto je prostě nezbytné. EV se nebráním, pokud mi to začne dávat smysl. Pokud za dejme tomu 600 tisíc koupím nové auto s dojezdem 500 km, životností baterie 15 let, auto si budu moct nabít v okolí domu (ze zásuvky z bytu z 2. patra natahovat prodlužovák nebudu), tak proč ne... Vám to třeba smysl a význám dává. Já bez auta nejsem schopný fungovat, protože na vesnici, kde jezdí autobusy v úterý a ve čtvrtek, kde nejsou služby...
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
~ jenže ty, narozdíl, smrdíš
1 odpověď
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Ověřený uživatel
Tento účet je ověřený Seznamem a představuje skutečnou osobu, registrovanou firmu nebo subjekt.
ty jsi taky pacient