Mocné Scanie... to co tady hlásá autor skoro jako převratný tahač jsme vyráběli už před 20lety, nosnost 75tun k naložení na návěs, a váhou celé soupravy 120tun. Motor daná Tatra měla o výkonu 830koní (610kW). Scania i po 20letech trošku zaostává ve všech parametrech. Na suchý asfalt bude určitě vhodnější, jak nasněží nebo mimo něj to bude hroší nebo když jí naloží něco těžšího.
TA Scania nebyla kupována do terénu, proč by tahač vozil armádní vozidlo v terénu. V zimě ani tatra neprojede ,jí stačí mokrá tráva a končí, osobně jsem se přesvědčil, tak tady neplácejte hlouposti
Když pominu značky, tak si dovlím tvrdit, že auto 6x6 s nápravovými + mezinápravovými uzávěrkami projede víc než podobné vozidlo 6x4, pokud se nebudeme bavit o nevhodném obutí, řetězích atd... Tatra má jako jediný výrobce nákladních aut zcela nezávisle zavěšené každé kolo na nápravě, čímž líp umí rovnoměrně rozložit váhu na nerovném teréně včetně asfaltu, třeba železničním přejezdu, zatáčce ve stoupání apod.
V motoru to určitě není. Tatra už před víc jak 20lety vyráběla těžké tahače tanků T816 8x8 do pouště pro araby s nosností 75tun a celkovou váhou soupravy 120tun. Písek není sníh, věřím že arabi měli dobrý důvod proč do něj volili zrovna Tatru. Na asfaltě to je celkem fuk, za horších podmínek Tatru považuji za dobrou volbu.
Souhlasim s vami prakticky ve vsem. El auta maji skutecne krivku pokryti jen z casti prekryvajici se se spalovakama. Kazdy je nekde silnejsi. Bohuzel kazdy hodnoti sprint po dalnici a pak s tim jezdi 50-90 do prace. My stastnejsi po praze i 30 a 20 😄
V clanku se podle me dopustili dvou fatalnich flaw.
Kdyz vim ze to rychle po dalnici dojede malo, jako ze to oni vedeli, tak za ucelem clanku a pomluvy el aut to udelali schvalne. Prakticky je to srovnatelne s tim, jako do spalovaku nalejt ctvrt nadrze a ocekavat 600km.
Ten dojezd sam o sobe ma velmi komplikovany algoritmus. Stacilo jezdit normalne, algoritmus se na to prizpusobil, pak jet jako prase a jemu trva tak 40-60km nez mu dojde, ze jste zmenil jizdni profil. Proste vyhlazuje vykyvy ve spotrebe. Me treba auto po dalnici 130 klesalo pomalu z dojezdu 160 na 120km a pak skocilo na 60km.
Zavadejici clanek :)
Pracovně méně než 100km za den v podstatě nenajezdím. Běžně 150km za den, po dálnici ale pracovně téměř nejezdím.
Na dálnicích jsem tuším v podobném článku četl, že rychlost kolem 110km/h na dálnici ještě takový vliv na dojezd nemá, pak to jde dost dolů.
Předpokládaný dojezd podle rychlosti by mi přišla užizečná funkce. Aute nemůže číst myšlenky, po jaké cestě se zrovna chystám jet. Navigaci má dnes snad už každé e-auto, tak by bylo i vhodné, když ví že jede po dálnici, aspoň v ten okamžik ukazovat varianty dojezdu podle rychlosti, ať řidič pak není překvapený. U novších kamionu a autobusů je řízení automatické převodovky dokonce řízeno přímo navigací, kdy řadí rychlostní stupně i podle stoupání nebo klesání - centrální jednotka ví jak jede a jaký bude profil silnice a podle toho se přizpůsobuje pro snížení spotřeby a větší efektivity. Z článku mi přijde, že palubní počítač toho moc nenabízí a zobrazuje spíš strohá data. Tady bude záležet počítám na konkrétním modelu auta. V jiném článku včera třeba řešili brzdy, že nové emise EURO buou řešit i je, a že e-aut se tolik netáká, že brzdí rekuperací, což vím, že taky není pravda, ani dokonce všechny modely Tesly rekuperaci neumí, protože je cenově nákladná a výsledná úspora není až tak značná. A pak má člověk věřit odborníkům co dělají články.
To starsi ev ma 110000km, cca 22000km rocne, garazovane neni vubec, nabijene je z 90% pomalu, na rychlonabijeckach vetsinou ne do plna ale jen na dojeti, nabijeni v drtive vetsine do 80%.
Jinak se k tomu chovam jako k normalnimu autu, topim i chladim.
Mam vyhodu v tom, ze nemam nutkani jezdit do zahranici. Jinak tech 1200km by bylo na 8-12 tankovani (2,5-4h nabijeckovy cas). Novejsi ev 3-5 tankovani (2-3h nabijeckovy cas)
Teploty zvlada taky skvele, nevim jestli tu byly az takove jak pisete, ale kolem nuly stupnu topeni hreje po 500 metrech.
Po nejakych 2000 nabitich baterka degradovala pod mou rozlisovaci schopnost, v servise v lenneru ricany ve 105000km mela baterka SoH stale 100%.
Elektroauto se nenabiji kazdych 200km, nabiji se kazdy den, aby se nabila co nejmensi cast baterky.
Myslim ze je to nejak takhle:
Pri nabiti z 0 na 100% je 200km jeden cyklus a plna degradace cyklem. Rychlonabiti degradaci zvysuje jeste nad ramec.
Pri vicerem pomalem nabiti treba, 40-80%, je 200km poscitany taky ekvivalent jednoho celeho cyklu, ale degradace nizsi, ptze se baterka nepretezuje extremnimi stavy.
No a je to nelinearni nejak, takze proste pomale, caste, skromne nabijeni par km denne abych dalsi den dojel (typicky nabijim u novejsiho 60->80) je to nejlepsi. Minimalni degradace a kdyz potrebuju tak mam vzdy dost km na stredne dlouhou cestu.
Asi se shodnem na tom, že každá verze těchto aut se hodí k něčemu a jako plná náhrada není. Do města bych s e-autem problém asi neměl. Na spotřebu tam má větší význam než spalovací kde letí nahoru. Jak ale psali i v článku, jet e-autem někde dál... rozhodně by se mi nechtělo ploužit kolem stovky až 110 za hodinu, je to přeci jen kus cesty a když většina ostatních třeba po Srbské dálnici jedou 140-150 (jezdí tam dost aut i výrazně rychleji), tak nevidím problém jet stejně rychle stovky kilometrů také, ušetří to čas a rizikové mi to nepřijde, spíš naopak, když cesta utíká na dálnici rychleji, tak se kolem aspoň něco děje a člověk neztrácí soustředění. V tomto lituji kamioňáky, jezdit po Evropě devadesátkou + ty jejich kolony. I ten nefunkční odhad dojezdu v článku mne celkem překvapil, čekal bych u těchto aut lepší profilování spotřeby podle způsobu jízdy, a nebo, aby to přímo ukazovalo, při jaké rychlosti bude cca jaký dojezd. Cesta do Řecka... na Balkánu nevím jak na tom s dobíjením budou, už dřív to tam vypadalo dost retro, jen člověk přejel hranice, samý žigulík a podobné auta. Tu zimu jsem uváděl, ne k vůli topení, ale že auto spolehlivě startovalo a jelo, úplně totožně, jako za jiného počasí s podobným dojezdem.
Neco na tom bude, me starsi ev ma 5 let, baterka zatim v plne kondici.
15 let stary spalovak, treba opel zafira 2009, je pro me osobne, jako byvaleho majitele tohoto typu, past.
Kolik máte najeto? Já můžu srovnat se svým předchozím autem, nájezd 500tis km, stáří 15let - dvojková laguna, pak mne sešrozovali při nehodě, jinak zlaté auto. Bezpočetně krát Řecko s teplotami k 40°C. Alpy nebo Tatry, celý den na lyžích, při odjezdu -15°C a bez potíží. Je mi jasné, že s e-autem 1200km na jedno "natankování" nedáte, jde mi ale o způsob užívání auta, jestli jej garážujete doma v teple a jedete pár kilometrů do práce... tak ty roky sedět asi budou. Jestli e-auto se musí nabíjet co 200km jak to psali v článku, tak stav baterie by mne zajímal po 2500 nabitích, když to přepočtu na své auto.
To máte sice pravdu, ale Vy dáte v jednom zátahu 400km? Každý má minimálně půlhodinovou pauzu, při které není problém kdekoliv dobít. Apropo, jen blb si myslí, že se baterie nebudou dále zlepšovat, EV vám teď nikdo nenutí kupovat. Nebo snad ano? A bonus. Spalováka si doma nenatankujete. EV v pohodě a ještě k tomu z FVE v létě zadara 😄
400km je běžá dalková cesta, s menšími přestávkami jsem jezdil i 1200km, třeba Řecko Soluň. Jak psali v článku..., když jedu třeba Ostrava - Litoměřice, tak nemám potřebu se stavovat někde na kafíčko, už tak zdržují kolony, počasí, uzavírky... a když si představím, že mne bude limitovat rychlost dobíjení, tak už potěš koště... V kamionu máte povinnou přestávku po 4,5h, i proto tuto dobu vnímám jako běžný čas bez problému někam jet. Kdysi, když nebyla klima, tak to bylo o něčem jiném ve vedru toho měl člověk plné zuby, dnes řídit je luxus, xenon světla světlo v noci jak vedne které neunavuje oči a s minimem provozu se jede super.
Jediný skutečný problém elektromobilů je cena. Mají svůj smysl a leckomu by vyhovovaly naprosto skvěle. Jen jsou prostě drahé a z druhé ruky je nemá cenu kupovat.
Zkuste si vzít také ale v úvahu, jejich životnost, potažmo kondici s časem. Tady tyto recenze se dělají s úplně novými auty. Teď si vezměte, že průměrné stáří auta v ČR je cca 15let. Abychom byli férovi, dejme tomu, že průměrná stáří elektroaut by byla 10let. Jaký bude mít dojezd v tomto věku? Lidé si v ČR zpravidla úplně nové auta nekupují, pokud toto aplikujeme na elektroauta, tak pořídit si starší, jak dlouho by člověku vydrželo - lide ani stará auta si nechtějí měnit, chtějí, aby jim 7let staré auto ještě aspoň 5 a více let posloužilo. Toto u elektroaut prostě nejde. A měnit baterii u 7 let a více starého auta? To už několikanásobně překoná cenu ojetiny. No... v podstatě máte pravdu, jediný problém je cena, ale to nejen cena nového elektroauta, ale i běžného spalovacího, ani za jejich ceny si je lidé moc nekupují a jsme tady na 15letech. Kdyby byly pouze e-auta, jaké by tak asi bylo průměrné stáří pak, potažmo, o kolik aut v ČR by bylo celkově méně, protože lidé by na ně neměli.
Jak to mění skutečnost, kterou pan Rejnek popsal? Když tomu berozumíte, tak mlčte.
Takže když tomu nerozumím, mám mlčet a věřit které straně? Přijde mi naopak vhodné, když nevím, tak se ptát.
Chápu, že v tom jsou peníze. Co nechápu, jestli PČR a jejich odstřelovači mají nějaké časové omezení a nebo dané kusy zastřelit musí? Pokud jde o kusy, tak sabotáž myslivců nic neřeší a pouze mrhá peníze daňových poplatníků, protože čas jsou peníze. V článku ani tady se nedá dočít, o jaké peníze jde v daném příspěvku. Nevěřím, že půl milionu platí myslivci běžně. Také se zamýšlím nad tím, s kým oni vlastně soutěží tu honidbu, kdo tu cenu šponuje? Další problém co mám, jestli veterina nemoc zjistila nebo nezjistila, pokud ano a riziko šíření je, tak peníze sice blbé, ale v totožné situaci jsou jací koliv jiní chovatelé, co musejí vybíjet chovy! Taky si nemohou dovolit nějaké kusy někam schovat (což tam je odhánějí a plaší) s tím, že snad jsou zdravé. Pokud tady nedáte konkrétní čísla, kompenzace atd... tak plácat nějaké částky z jiných míst,kde nevíme jak jsou velké, ziskové nebo prodělečné, je o ničem. To je jak za covidu, jedni tvrdili skoro že neexistuje a veškerá opatření jsou zbytečná, druzí jak umírají lidé a čím víc toho zavřít tím líp. A pak je tady někdo jako Vy, co napíše že je patrně expert a proto druhým radí mlčet. Nač pak veřejné zprávy když se o tom nesmí mluvit? Líp bylo asi za komanču, dělali si co chtěli a nikdo se nesměl vyjadřovat k ničemu. Za mne ať se lidé naopak ptají a kritizují, ať jim můžou být nabídnuty odpovědi.
Chraňte ji sám. Taky to je cesta mít s dcerou tak dobry vztah, že se s ní o tom dá mluvit, že si opravdu nebude za vašimi zády psát s kýmkoliv a že nikdy nikomu nepošle své fotky vyjma třídní učitelce. Toť jediná obrana naučit deti říkat ne.
Z Vaši reakce je vidět že děti ani dceru nemáte nebo minimálně ne v rizikovém věku po kterém predátoři jdou, což je kolem puberty.
Zkusím Vám to vysvětlit trošku jinak, tím co uvádíte jako byste třeba říkal, že prodej alkoholických věcí je zbytečné zakazovat pod 18let věku, vždyť by přeci také stačilo jen s dětmi o tom mluvit a bylo by vyřešeno, co říkáte?
Prevence fajn, ale když někdo jde aktivně proti ní, těžko zastane vše, proto rozhodně exemplárně trestat danou aktivitu ať je eliminována!
Falešné účty kvetou na seznamu o 106 ruském placené Čínou placené trolly farm! Spamem a fake news ovlivňují všechny a všechno koor tou AI.!!
a přitom to má tak jednoduché řešení... prostě si dělat obrázek z reálného života a ne většinu času trávit tady, tak já už raději myzím a za měsíc sem zas mrknu co nového na pět minut
Respektuju soudní rozhodnutí, ale v dané situaci postupovala vláda i provozovatelé naprosto správně. Soud rozhoduje podle platných zákonů a v jejich duchu.
Proto je taky pro podobné situace nezbytné vytvořit právní rámec. Zákony, které by umožnily vypínat a postihovat weby, které záměrně šíří dezinformace nepřátelského státu, jejichž účelem je ohrozit a narušit fungování našeho státu.
A v tom tahle vláda děsivě selhala.
Neudělala lautr nic.
Proč píšete "tato vláda"??? Propagandy a dezinformace tady jsou co je internet. To je jak tvrdit, kdyby se náhodou komunisté tady dostali k moci, že tato vláda selhala. Zakázat je mohli hned po převratu, neudělali to, protože věřili, že lidé jsou svéprávní a svoboda je nad diktatůrou, to samé mám za to je i u dezinformací. Někdo na to naletí, to ani... přeci se nemůže stát starat o své občany jako o děti. Také se mi na tomto vládnutí moc nezamlouvá, kdyby se k vládě dostala extrémistická strana, tak by měla pak v rukou celkem mocný nástroj, protože dezinformace se celkem těžko definuje - obecně je to něco co jde proti aktuálnímu proudu...
Já jsem rád, že tato vláda toho až tolik nezakazuje tímto směrem, protože i zákazy umí dezinformátoři zneužít co by důkaz totality.
Co to je za nadpis a nesmyslné teorie přes tolik stránek... aby si autor patrně nadpis obhájil.
Kolikrát že to Babiš říkal, že skončí nebo něco dělat nebude když...? Ať zkusí nějakou úvahu autor článku k Babišovi, věřím, že materiálu bude ke čtení pak 10x více. Může se pak také zamyslet, proč Babiše by prezidentování bavilo určitě doživotně.
Také by si měl autor uvědomit, že rozhodnutí prezidentovat není jen o daném člověku samotném, ale i o jeho nejbližších. Také i o vědomí, jak kvalitně může úřad zastávat podle svých kritérií, proto za mne rozhodně lepší, když to pak někdo položí a už nekandiduje z novu, než aby předváděl to co třeba Zeman - s tímto přístupem tam pak dotyčný může být taky doživotně.
Někdy na podzim, zde na novinkách, proběhla zpráva, že od nového roku 2024, pokud stav vozidla nebo řidiče nebude odpovídat zákonům, mohou pojišťovny odepřít kompletní plnění. Konkrétně byly právě uváděny případy jako propadlá technická, špatné obutí, alkohol. Proběhlo to i zprávami v televizi. Samozřejmě tam je to slovíčko mohou, ale co by pojišťovny neudělaly pro zisk.
to mohly vždy, když to měly v podmínkách a taky některé dělaly... stejně tak naopak, zákon jim to nenařizuje ani dnes, klidně když budou chtít, mohou proplácet cokoliv, to by ale byly pojišťovny proti sobě...
Já si myslela, že je automaticky vozidlo bez STK bráno jako nezpůsobilé provozu, takže pojišťovna neplní ...
Není, stejně tak i když STK máte, tak způsobilé provozu být nemusí. Byl jsem účastníkem nehody nedopatřením 4 dny po STK a pojišťovna mi nekrátila ani korunu. Záleží jak která pojišťovna, některé to mají ošetřeno, některé ne a mají tam větu, pokud technický stav vozidla měl vliv na nehodu... mi PČR uvedla že stav vozidla nemělo podíl na nehodě, vše řádně nafotili včetně všech pneumatik. Ono to STK je vzhledem k tomu co tady jezdí po silnicích někdy stejně jen kus papíru... Je rozdíl když má někdo auto kus šrotu a jezdí rok bez něj, a nebo když někomu STK uteče o pár dnů když si to důsledně nepohlídá a auto je jinak OK, tak proč někomu k vůli toho plnění krátit - typicky u nového auta pak před první technickou po 4 letech...
37
Sledujících
0
Sleduje
37
Sledujících
0
Sleduje
Ověřený uživatel
Tento účet je ověřený Seznamem a představuje skutečnou osobu, registrovanou firmu nebo subjekt.
Tatra dělá silniční tahače? Kolik že jich po silnicích a dálnicích jezdí?
2 odpovědi
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Jste neviděl nikdy jaké auta vozí klády z lesa??? Armádní speciály co by tahače dělali až do 120tun dělali v provedení 8x8. Řada speciální tahačů pro průmysl. Silničních pravda moc není, protože Tatra je drahá, mají jen svůj koncept dvojitého rámu s centrální nosnou rourou, která jej prodražuje. Výhodou mimo průchodnost je i daleko nižší těžiště vozu, protože váhu a pevnost vozu nese daná roura, proto Tatry mají rádi hasiči a vojáci.
1 odpověď