Všechno zpaměti? Samé memorování? A pak z toho zkoušení? Tak to jste asi dlouho nebyl ve škole. Tak to prostě dnes není. Co píšete, je jen omílání starých názorů. Učím na ZŠ i SŠ, je to můj denní chléb. A že nějaké znalosti člověk MUSÍ do hlavy nacpat tím vámi démonizovaným memorováním, je správné. Mozek homo sapiens sapiens si o to doslova říká. Touží z evolučního hlediska po zátěži. Pak jede naplno. Ale... dnes si mnoho (nejen dětí) lidí nepamatuje ani vlastní rodné číslo či číslo telefonu a 7×6 cpou do kalkulačky a Homér vyslovují Houmr. Za mě tedy: mít toho hodně v hlavě, mít přehled, znát souvislosti = mít výhodu a zkrátka...být chytrý. A to se vyplatí! ;)
myslím, že i tu kapacitu provozu by měli znát, aby si dokázali představit jak extrémní ty masové vraždy byly. Kolik jejich tříd dokázali za hodinu povraždit, protože kdo se z minulosti nepoučí je odsouzen k tomu ji zopakovat.
Souhlasím. Pochopit ten extrém, tu zrůdnost všeho v KT. Je to na hraně, připouštím, ale dnešní mladí si některé souvislosti vůbec nedokáží představit a třeba takováto informace může přinést aha efekt.
Když moje děti chodili do školy, tak domácí úkoly mi vadili. To je jako, když si odpracuji svoje hodiny v práci, ale přesto bych si práci měla ještě nést domů. Už tenkrát jsem říkala, že by se měli domácí úkoly zrušit. Nemluvím ani o poznámkách, když moje dítě dostalo poznámku, tak jsem to vůbec neřešila, to si má vyřešit učitelka ve škole. Od toho tam je. Já nebudu trestat dítě za to, že se něco stalo ráno dopoledne a já ho mám potrestat večer. Nesmysl. Znám jednu holčinu, která měla na střední škole účetnictví. Vůbec to nepochopila, ale aby prošla, tak se ten příklad naučila nazpaměť. Po zkouškách se jí to vypařilo z hlavy. Tohle se děje dnes, děti si něco nabiflují a potom to hned zapomenou, tak k čemu to je. Takové školství bych zrušila.
Nechci se vás příliš dotknout, ale měla byste si za DÚ zopakovat shodu přísudku s podmětem. Učivo 1. stupně... Tak na to s potomkem odpo koukněte 😉
Přesně tak to je, v podstatě každá další nastupující první třída je problémovější než ta předchozí. Já učím na druhém stupni, tam to ještě vcelku funguje, ale když vidím, jak se chovají ti nejmenší, nebo když tam jdu, nedej pánbůh, suplovat, tak nevěřím vlastním očím...Totální ignorace pokynů, neustálá potřeba si navzájem ubližovat, neschopnost udržet pozornost 5 minut, motorický neklid odpovídající těžším formám ADHD u více než poloviny žáků... Vždycky jsem říkala, že děti jsou pořád stejné...NEJSOU. Něco se děje s jejich psychikou a už by se tím měl, sakra, někdo vážně zabývat. Máme vědce, kteří se zabývají doslova nesmrtelností chrousta, ale tohle se pořád jen bagatelizuje.
Zdravím vás! Učím také na druhém stupni + dva dny na SŠ, praxe 21 let. Myslím, že mohu srovnávat... A ano, NĚCO se s dětmi stalo a rozhodně NEJSOU stejné jako dřív. Ale ono se "něco stalo se světem", takže asi tak... Osobně vidím jednu z příčin toho všeho současnou neukojitelnou touhu společnosti po blahobytu. Jak bláhové!
Takže:
Stávka NENÍ kvůli platům učitelů.
Je kvůli platům nepedagogických pracovníků a kvůli snižování kvality výuky - snižování počtu proplacených hodin a tudíž možnosti dělit třídy na pracovní skupiny na jazyky, ICT, laborky, dílny atd.
Nárůst počtu ped. pracovníků je zejména o asistenty pedagoga, které ovšem neurčuje škola, ale PP poradna. Není možné nacpat do školy v rámci inkluze děti, které ZŠ nezvládají - a nedat jim k tomu příslušnou pomoc.
Vláda jde těmito navrženými kroky přímo PROTI svému programovému prohlášení - a dokonce i proti dlouhodobé vzdělávací strategii 2030+ . Vzdělávací strategie byla prodiskutována, schválena a začalo se podle ní jet. Není možné měnit směr každé 2 roky, navržená opatření by vrhla školství o 20 let zpátky.
České školství kupodivu stále ještě generuje nadprůměrné výsledky ve srovnání zemí OECD. A to za hrubě podprůměrné peníze. Ve skutečnosti poskytuje české školství, jak se říká: Za málo peněz hodně muziky. Ale to nejde donekonečna. Můžete občas v oktávce předjet BMW, ale pokud vám zbydou prachy jen na trabanta, tak už to asi nedáte, že? Pokud by tato opatření vešla v platnost, do několika let by se projevila zhoršením studijních výsledků našich žáků a možným propadem POD průměr zemí OECD. Učitelé den stávky, pochopitelně, proplacený mít nebudou. Pokud autor článku netuší, co je neplacené volno, tak ať si to vygooglí.
Bereniko,
přesná, inteligentní, srozumitelná a slušná diskuzní reakce. Děkuji!
Chudinky maličký.
Tak nyní měli prodloužený víkend, příští týden mají taky prodloužený víkend, pak jsou vánoční prázdniny, pololetní prázdniny, jarní prázdniny, velikonoční prázdniny a už je červenec. Pak dva měsíce veget. A mezi to hodí ještě nějaké ředitelské volno. Tak si snad odpočinou.
Je marné vysvětlovat někomu jako vám, jak specifická je profese učitelská... Vox populi, vox Dei... Jediná šance: jděte si to alespoň na měsíc vyzkoušet. Ale ne v červenci, to máme nařízenou dovolenou. Ne prázdniny. Zdraví český učitel!
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Dobrý den,
jak níže píše pan Kouba, 50 tisíc je jen statistické číslo. Učím na druhém stupni ZŠ, praxi mám 21 let, titul Mgr., třídnictví a hodinu nadúvazku, zapojuji se do projektů. A pade na výplatnici prostě nemám. Působiště: K. Vary.
K mantře dvou měsíců prázdnin se nevyjadřuji...
A k názoru o (ne)odpovědnosti našeho povolání už vůbec ne...
Čtenáře zdraví
MK
5 odpovědí