Není nad to hodnotit něco, čemu nerozumím. Autor nikdy slovní hodnocení na vysvědčení neviděl, tak to rovnou odsoudí, protože se přece vždycky známkovalo a nikdy to nikomu nevadilo. A když nebudou známky, tak děti budou asi očividně úplně b*bé, protože když nemají známku, tak nemají tendenci se zlepšit. Naše škola, která má slovní hodnocení na prvním stupni, tak má kupodivu dobré výsledky, z jejich stránek: Výsledky žáků 5., 7. a 9. ročníku ve srovnávacích testech KALIBRO jsou dlouhodobě nadprůměrné. V hodnocení výsledků vzdělávání žáků 9. tříd základních škol a odpovídajících ročníků víceletých gymnázií 2008 (CERMAT), byla úspěšnost žáků naší školy výrazně nad průměrem ostatních základních škol v ČR.
Dobrý den, jen tak pro zajímavost jsem si ověřil Vaše tvrzení. Kalibro výsledky nezveřejňuje, takže tvrzení nelze ověřit. Nicméně Cermat skutečně ZŠ Dr. Jana Malíka označuje jako nadprůměrnou školu, pokud jde o počet bodů při přijímacích zkouškách na 4 leté obory (2023 z 9. tříd). Výrazně nadprůměrně vychází hlavně matematika. Nicméně tabulka rovněž uvádí, že ze školy nikdo nehlásil na osmileté gymnáziu.. Tím lze samozřejmě vysvětlit tu převahu nadprůměrných výsledků v 9. ročníku (z ostatních škol nejchytřejší odešli na osmiletá a šestiletá gymnázia, a proto mají školy horší skóre než ZŠ Dr. Jana Malíka, kde nejchytřejší děti zůstali až do devítky). Mně ale spíše přijde zajímavé, proč se podle dat Cermatu z páté třídy žádný žák ZŠ Dr. Jana Malíka na osmileté gymnázium ani nehlásil?
Jeste bych k clanku jemne doplnil, ze deti minimalne v 1.-3. rozumi svetu okolo sebe prave prostrednictvim jednoduchych rozdilu (pripadne poradi). Jejich zakladni myslenkovou operaci je tedy "porovnavani" (tedy hledani rozdilu). Je to kvuli tomu, ze zatim nerozumi slozitejsich konceptum (a tim myslim nejenom jazykovym). A porovnavani je v tomto veku dulezite kvuli presnejsimu chapani reality. Dite je totiz v tomto veku nesmirne egocentricke (vidi svet pouze ze sveho uhlu pohledu). Do skoly chodi mimo jine i proto, aby porovnalo svoje schopnosti a dovednosti se schopnostmi a dovednostmi ostatnich deti.. a prestalo mit jednoduchy pohled nejenom na sebe (Ja to umim. Vsichni vi, jak to myslim. Moje cesta je jedina spravna.), ale hlavne aby zacalo vnimat svet a svoje misto v nem realisticky (nejenom vsak podle svych schopnosti ale i motivace, zazemi apod. ve vztahu ke schopnostem, zazemim a motivacim ostatnich deti).
Logika ruseni znamek je pro odborniky obtizne pochopitelna. Deti v tomto veku zjevne nemaji dostatecne rozvinute mysleni ani dostatecny vhled do struktury jazyka, aby pochopili slozitejsi jazykovy projev. Je tedy pravdepodobne, ze budou rozumet slovnimu hodnoceni vyrazne individualnim a jednoduchym zpusobem, nez jak ho mysli dospeli. Na druhou stranu ale znamkam rozumi perfektne, protoze odrazi dve typicke srozumitelne operace tohoto veku: 1. Chapani rozdilu (spoluzak umi tohle a ja zase neco jineho) 2. Poradove stupnice (prvni, druhy, treti atd.) Predpokladanym dusledkem slovniho hodnoceni v takhle mladem veku bude vyrazne zkreslene porozumeni vlastnim schopnostem i schopnostem ostatnich.. z cehoz pote budou vyplyvat komunikacni a socialni problemy, uzkosti, poruchy osobnosti a mozna i psychozy. Vsechny tyto dusevni obtize totiz stoji na zkreslenem vnimani a hodnoceni sebe (pocinaje svymi schopnostmi) a sveta kolem sebe.
Známky, ale dlouhodobě nefungují. Je třeba si uvědomit, že není jednotný systém známkování. Jedna učitelka dá dítěti za písanku velkou jedničku a druhá za stejnou písanku dá dítěti pětku. Takže ty známky pomalu ztrácí smysl. Pokud by byla jasně daná pravidla, tak řekněme, ale ony ty pravidla nejsou. Takže pak se stává, že děti z "lepších" škol, mají horší výsledky, než děti ze škol odpadových....Tak k čemu takové hodnocení je. Nehledě na to, že dítě když přinese trojku, tak co o tom rodič ví, co mu jde a co ne?
A myslite si, ze kdyz nezvladneme ani jednotny system znamkovani, tak zvladneme jednotny system slovniho hodnoceni, ktery je zjevne mnohem narocnejsi? Rozdil je v tom, ze logice znamek deti rozumi. Slovnimu hodnoceni v takhle malem veku nerozumi.
Tak ano, můžeme mít tento status,ale to takovým blábolilům Martínkům nezabrání psát pitominy. Chtělo by to ignorovat....
Zabrání, protože bude v kriminále. Já si nedovedu představit, že by si někdo dovolil veřejně kritizovat soudnictví nebo že by se na internetu rozebíraly případy konkrétního soudce.. hodnotily by se jeho kvality a hlasovalo by se, jestli s ním veřejnost souhlasí nebo nesouhlasí.. To samé platí o policii. To si většina lidí rozmyslí. Jenomže protože se stát vzdal kontroly nad školstvím ve prospěch soukromé sféry, tak už teď ze zákona nemůže určovat, co je pravda. (Soukromí soudci nebo soukromí policisté u nás neexistují.) To degradovalo roli učitele. Proto se taky na školství tak hrabe, protože tomu přece "každý rozumí" a pro děti jsou všichni. Stačí kvákat všeobecné stereotypy svým ovečkám a hned jsou prašulky. Snadno vydělané peníze. A že to v celkovém důsledku systému škodí? A koho to zajímá? A tento princip se podle mého názoru nezmění, dokud nebude mít školství (a samotní učitelé) právní ochranu. Jenomže to by znamenalo uznat, že učitel ve škole situaci rozumí nejvíce, a všichni ti "experti" okolo by si pak nemohli hrabat. A jako je to většinou,.. řešení i tohoto problému je čistě o jedné větě v zákoně.
No to koukám, kolik lidí se nechá jedním textem vyprovokovat:-)) Vždyť o to tomu pánovi šlo. Aby vycucnul další článek z rozhořčených komentů a obalil to do placených reklam....protože tak se živí on....
Proto by učitelé (a pedagogičtí i nepedagogičtí zaměstnanci škol obecně) měli mít ochranný status úřední osoby.. A školy jako takové by měly mít status orgánu veřejné moci, protože vliv školství je analogický vlivu policie nebo soudů (Bez školství stejně jako bez policie nebo soudů žádná společnost nebude.). Není možné, aby se v ČR dál veřejně lynčovali učitelé (kteří jsou už tak veřejně ponižováni platy a celkovým vývojem školství) a někdo na tom mastně vydělával. (Mluvím teď samozřejmě o veřejném, státním školství.)
Češi žádné německé mzdy netáhnou, ale vezou se v závětří německé ekonomiky.
Co to tu placate? Sporka je jedina ziskova firma Erste bank. Skoda je jedina ziskova firma Volkswagenu. Mam pokracovat? Vzdyt Nemcum vyrabime levnou elektrinu. Vzdyt kolik lekaru u nas za penize ceskych danovych poplatniku v Nemecku pracuje? Mam pokracovat? Jdete si delat ajtaka do nemecke firmy v Nemecku a pak do ceske firmy s nemeckym vlastnikem. Nemci v Nemecku to odmitnout za ty penize v sibenicnim terminu delat a musi to dodelavat cesti otroci s tretinovymi platy. Mam pokracovat? Podivame se na nemecke hypermarkety na ceskem uzemi (cena a kvalita) a na nemecke hypermarkety na nemeckem uzemi. Vzdyt cela rada nemeckych firem by uz davno zkrachovala bez ceskych subdodavatelu, kteri vyrabi pro Nemce levne.
Protoze ceskej narod je vychylenej v tom ,ze by chteli mít nemecky mzdy a moc nemakat .Idealne ze by vsichni pobirali nejaký davečky,pracovni tyden tak ctyri dny ,statnich zamestnancu mame jako psů,ale výkon ekonomiky tomu zdaleka neodpovída !! Babis tenhle system na dluh rozjel ,ovsem lidem nedochazì ze to zanedlouho narazí do zdi a pak bude hodne veselo.Vsichni si mylně mysli,ze dokud nam pujcuji je to OK.Banky neskupují zlato jen pro srandu ! ☝️☝️
Jenomže Češi makají více než Němci, protože musí táhnout nejenom svoje nízké mzdy, ale i německé vysoké mzdy. A zadlužování začalo v roce 1998.
Dle statistik máme 380 policistů na 100.000 obyvatel, což je jedno z nejvyšších čísel v Evropě. Tak kde tedy jsou? Evidentně potřebujeme ty policisty na ulicích, ne úředníky a důstojníky v kanclech, protože v přépadě toho 120tisícového Liberce by to čistě matematicky znamenalo, že by měl mít cca 456 policistů, ale reálně jich tam je jen 27?? Takže těch 429 podle statistik jsou úředníci, důstojníci, vyšetřovatelé atd.?
To jsou tzv. ceske statistiky. Taky mate na kazdeho ucitele 12 zaku a prumerny plat 48000 kc. Realita je, ze 1 ucitel ma kolem triceti zaku a plat neco pres 30 tisic hrubeho, coz napriklad v Praze nekdy nestaci ani na najem v cistem. Vzdy se ptejte lidi z praxe a nesleduje vylhane statistiky vytvorene protekcnimi smejdy.
Jde o to, že technika čtení a psaní se učí pouze v první třídě. Pokud dítě toto nezvládne (a není takových dětí, díky inkluzi, úplně málo) - tak od druhé třídy je úplně vedle. Opakování ročníku v pozdějších ročnících už nic neřeší - ve 2. nebo 3. třídě už se to prostě neučí. A nebo snad chceme brzdit (a nudit) děti, které to v průběhu první třídy běžně zvládnou - a nutit je slabikovat i ve 2. a 3. třídě? Kam by to směřovalo? Leda k tomu, abychom jim úplně znechutili jakékoliv vzdělávání. Znám holčičku s hraniční inteligencí, kterou hodná paní učitelka nenechala propadnout v první třídě (protože je taková hodná a snaživá a má ve třídě kamarády). Ve 2.a 3. třídě také nepropadla (stejné důvody), ačkoliv už za třídou silně zaostávala ve všech předmětech s výjimkou výtvarky. PPP opakování ročníku nedoporučila s ohledem na dobré vztahy se třídou. Pak ve 4. třídě dostala jinou učitelku - a ta s hrůzou zjistila, že má ve třídě dítě, které neumí funkčně číst a psát (slabikuje, ale čtenému vůbec nerozumí a píše zcela nečitelně i pro sebe, natož pro ostatní) a je úplně mimo i v ostatních předmětech. Co myslíte, má ještě ve třídě kamarády? Samozřejmě, že ne. Protože děti se její úrovni už úplně vzdálily. Nikdo jí neubližuje - ale taky se s ní prakticky nikdo nebaví. Ostatní děti jsou intelektově a vývojově úplně jinde. Na speciální školu ji nelze umístit ani přes přání rodičů, protože přece: ani jednou nepropadla, takže všechno je "v cajku". Česká verze inkluze. A pokud projde tato novela, budou podobné případy denním chlebem. To snad chceme?
Naprosty souhlas. Potiz je zde s testy inteligence, ktere casto vyrazne nadhodnocuji intelekt ditete. Pokud bych rozvedl vyvoj Vami uvedeneho prikladu na druhy stupen, tak nasleduji deprese a uzkosti a jejich tlumeni drogami, sebeposkozovanim a pokusy o sebevrazdu. (A ne jen pokusy)
Mate prosím k tomu nějaké data nebo výzkumy, že terapeutické výcviky nejsou přínosné?
Také by mě zajímalo zda máte nějaké důkazy o tom, že “atestace ve zdravotnictví” je přínosnější? (Důkazní břemeno je na vaši straně).
Mám proti tvrzení: Funkční specializace z psychoterapie je dosti problematické vzdělání pro výkon psychoterapie. Své tvrzení opírám například o toto vyjádření členů katedry Psychologie FSS MU: Odkaz 1
V dnesni dobe se v odbornych psychologickych casopisech nezverejnuji vysledky, ve kterych "nic nevyslo". Dokazat, ze neco nefunguje tedy v soucasne dobe v psychologii prostrednictvim dat nelze. Mate tedy 2 moznosti. Bud zpochybnit metodiku prokazujici vliv mezi psychoterapii a zlepsenym dusevnim zivotem, coz v soucasne dobe neni zase tak tezke (dejte mi odkaz na vyzkum a ja Vam ho velmi pravdepodobne zpochybnim.) .. nebo na to pujdete kvalitativne a tedy pujdete do praxe. No a v praxi od vypovedi deti zjistite, ze jim "ten psycholog" vubec nepomohl. Ze to bylo pak jeste horsi. Ze maji otresne zkusenosti atd. atd. Pokud jde o pany z Fss.. Podle meho nazoru je psychologie na Fss v Brne nejlepsi katedra psychologie v republice pokud jde o kvantitativni metodologii. Vyzvete je tedy, at sva tvrzeni prokazou.
Ja vzdycky rikam, ze pokud se chce clovek zblaznit, tak jsou i levnejsi zpusoby nez absolvovat psychoterapeuticky vycvik. Obecne souhlasim s myslenkou, ze by psychoterapeuta nemel delat kazdy clovek z ulice jako dnes. Bohuzel vycviky jsou dnes hlavne byznys s az mystickou povesti. Podivame-li se ale na jejich prinos opravdu kriticky ocima vedy, tak drtiva vetsina i tzv. dlouhodobych a kvalitnich vycviku neprojde (vcetne Kbt). Pro realny a pravdivy rozvoj psychologa je mnohem prinosnejsi absolvovat atestaci ve zdravotnictvi. Po nem totiz budou psychologove aspon trochu rozumet kontextu a nebudou pouze sablonovite dosazovat modely bez porozumeni realne problematice.
Nevěřím, že šk. psycholog nějak zásadně situaci zlepší, pokud nebude mít adekvátní nástroje a pravomoci ( ostatně tak, jak nemají nyní ucitele). Pouhé domlouvani rodičům a žákům nějak nefunguje. MŠMT není schopno adekvátně zajistit ani funkční nástroje k minimalizaci skryteho zaskolactvi....Absolutní alibismus...
Lze to. Jen to chce premyslet a umet. Jenomze zadarmo to nikdo delat nebude.
Myslenka financovani skolnich psychologu ze statniho rozpoctu je tu 20 let.. A 20 let je to stejna pisnicka.. Napise se jakoze zakon, ktery by vsak pro praxi realne znamenal naprostou katastrofu (jako napriklad soucasna podoba toho peckovniho blabolu, se kterym prisla soucasna vladni parta). Strhne se proti nemu tedy boure odporu, ktera ten zakon zablokuje prostrednictvim lobovani u jinych stran.. Vysledek? Strana (ktera je zrovna ted ve vlade) rekne: "My jsme se snazili, ale ti zli lide z ruznych instituci prijeti tohoto uzasneho zakona znemoznili." A takhle to chlapci umyslne sabotuji uz 20 let jen, aby nemuseli z kasicky vynakladat penize na neco dobreho.. a pritom si navic jeste nahrabavaji body na volby u svych hloupych volicu. Vysledkem je, ze to chlapci prosabotovali az do situace, kdy padame na uroven Italie pred par lety po zavedeni jejich inkluze. Za chvilku tu budeme mit padesatiprocentni nezamestnanost mladych lidi mezi 20-30 lety ciste proto, ze ti lide nezvladnou kognitivne ani emocionalne byt v zamestnani.
"Ale ani zdražení jídla a pití nepokrylo vyšší náklady gastronomických provozů a tržby dál klesají." ekonomický génius. až mu tam bude chodit pouze 10 lidí denně, zvýší ceny na 10.000 Kč/meníčko, není možné, aby na ty lidi nevyzrál. Nebo kuwa dodržím tržní mechanismy a jestliže mi padá poptávka, cenu SNÍŽÍM. ale to naši restauratéři nějak nedokážou pochopit.
Proc by snizovali? Cilem neni obed pro vsechny, ale pouze pro 5-10 % populace, ktera na to ma. A prave u tohoto vyseku se vyplati ceny navysit na maximum. To je soucasny model. Mene lidi nemusi znamenat snizovani ceny.
Reakce moderniho rodice na tupost...mam dve dcery,obe prosly skolkou soukromou a presly do statni, prvni uz je ve skole ve treti tride.v soukrome uzasny pristup,dcery se naucily denne neco noveho,ve statni se ta starsi naucila rikat kua kde mam cepici.Skola? Ted budeme mit treti tridni,sikana na skole od prvni tridy a skola neustale chce na neco prachy.Ukoly delame od prvni tridy nekdy i tri hodiny,ze skoly si domu nedonesla nic krome toho jak tyrat mladsi sestru
Nj, čím to asi bude? Ze státní školy není možné narozdíl od soukromé problémové dítě vyloučit, takže šikanátoři zůstávají. Zároveň si na soukromé škole mohou děti vybírat. Státní školy musí vzít všechny děti z určité oblasti. Ve státní třídě je mnohem více dětí než v soukromé, což ovlivňuje jak vztahy, tak výuku. Za úkoly od první třídy buďte vděční. Dítě to v budoucnu pomůže. Na soukromé škole z Vás dělají blbce, tahají peníze a na Vaše dítě kašlou.. což zjistíte pozdě, tedy až při přijímačkách na SŠ nebo při zvládání životních nároků. A hlavně - státní škola je služba dětem a ne rodičům (narozdíl od soukromé).
Naprosto přesný popis. Skoro jako kdybyste psala o několika žácích, které jsem zažila. :-D
Presne tak.. 9 z 10 problemovych zaku bylo podle mych zkusenosti vzdy z jinych skol. Bohuzel reditel kvuli neustale navysujici se kapacite ve tridach musi nekdy prijimat, jinak by prisel o finance na provoz. Pak jen zalezi na tom, jak moc velkou komedii dokazi rodice na zacatku zahrat. Samozrejme dalsim limitem je, ze kvuli ochrane osobnich udaju mezi sebou nemuzou skoly ani poradenska zarizeni poradne komunikovat, proto nemuze byvaly reditel potencialniho ani varovat. Ze zakladni skoly navic nelze dite vyloucit, takze kdyz uz reditel takoveho borce prijme, tak se ho pak nemuze zbavit. A tak vsichni trpi (hlavne spoluzaci) vytvari se hory zbytecnych papiru a prosedi se hodiny zbytecneho casu a vysledek.. nic se nezmeni.. a pritom by ve skolskem zakone stacily dve blbe vety a desitky lidi by mohli byt v klidu.
Navrh je samozrejme zabavny a obecne spravny. Bohuzel ceske skolstvi je v takovem rozkladu, ze zprisnovani podminek je opravdu mimo realitu. Jsou oblasti, kde se na misto reditele do vyberoveho rizeni neprihlasi vubec nikdo. 😄 A i v samotne Praze je to tak jeden, max. dva kandidati. Samozrejme skola bez reditele je neprovozuschopna a vedeni skoly by to melo nahlasit zrizovateli a skolu zavrit (stejne jako tridy bez odpovidajici urovne ucitelu a stejne jako potize s hygienou). Zadne platovani na posledni chvili, improvizace, prescasy, prace nad ramec smlouvy a ustupky vuci zrizovateli a ministerstvu.. Ne, ne.. Zavrit! Az bude doma pul roku padesat tisic deti a zacne se nam sypat hospodarstvi, tak panove politici radi dustojne podminky ve skolstvi nastavi.
1
Sledujících
0
Sleduje
1
Sledujících
0
Sleduje
Upřímně, když vidím, jaký styl výuky je na této škole, jaký je přístup učitelů k žákům a naopak, tak se nedivím, že se jim z této školy nechce na gympl. Ano, mají to pohodovější, mají jiný přístup, ale to neznamená, že ty děti jsou hloupé. Jen asi ví, proč nejít na gympl, kde začíná dril. Já sama šla z páté třídy na gympl a z naprosté jedničkářky se ze mě stala trojkařka, ten markantní styl výuky a přístupu mi školu docela znechutil. Ale co, nakonec je ze mě vystudovaný vysokoškolák a já rozhodně nebudu své děti nutit na gympl, má osobní zkušenost mi stačí.
1 odpověď
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Děkuji za odpověď. Nechtěl jsem naznačovat, že by ty děti byly hloupé. (Omlouvám se za hrubky.) a ani si to nemyslím. Spíše mě zajímala ta logika rodičů, protože rodiče spíše tlačí děti na osmiletá gymnázia, protože jsou ambiciózní, chtějí se vyhnout inkluzi, ty děti skutečně vynikají.. apod. ale tady to zdá se nenastává, tak jsem byl zvědavý na důvod. Ani já nejsem velký fanoušek osmiletých gymnázií.