Asi jste to napsala z legrace ale skutečnost je přesně taková jak jste napsala. V moderních metropolích je opravdu i kolejová doprava řešena prostřednictvím vodíkových vozidel a to nejen tramvaje ale i vlaky.
Ne, slouží pouze jako doplněk ke stávající infrastruktuře, protože je v některých zemích/městech trend na vybavenost házet bobek. Rozhodně provoz ani údržba vodíkových (potažmo bateriových) vozidel není ve vytíženém systému méně nákladný nežli tradiční řešení s přímým odběrem elektrického proudu za provozu.
To máte jistě pravdu, když malé město totálně zadrátujete mnoha kilometry trolejí, sloupů, napínacích lan, trafaček ... tak už to není jen maloměsto, ale je to opravdu hnusné maloměsto.
S Prahou to není jinak, rozdíl je jen v tom, že s trolejbusy se Praha mění na opravdu hnusné velkoměsto
Sto lidí, sto chutí. Obdobně můžete vnímat i tramvaje či železnici, jen tito zástupci dopravy mají ještě "ohyzdné" koleje. Zkrátka nežijeme v národním parku, ale v civilizaci, a holt se bez techniky neobejdeme.
Od prvního dne bylo jasné, že těch 100 milionů vyhozených za tuhle nesmyslnou trolejbusovou trať je opravdu dílo hodné kocourkovských radních.
Pominuli fakt, že odporně zadrátované ulice pro trolejbusy je dílo hodné 60tých let minulého století, tak i sama Praha deklaruje, že budoucnost MHD je ve vodíkových autobusech (které mimochodem na jiných trasách testuje).
Rozumím, že teď nikdo nepřizná že těch 100 milionů vyhodila Praha doslova rovnou do stoupi ( logicky když by to někdo přiznal, musel by také říct kdo je viník a v Praze viníci neexistují), ale někdo by měl najít odvahu celé tohle neskutečné divadlo utnout troleje vyhodit a začít problém řešit nákupem vodíkových autobusů.
Primární problém vodíku je aktuálně cena, viz například tento článek Československého Dopraváku: Odkaz
Trolejbusy se Praze léta ověřovaly a na tomhle základě se postupně i obnovují. Není to výstřel do tmy a pro pražský kopcovitý terén s jedná o vhodnou variantu.
V březnu jsme se vraceli z Alicante, s přestupem na Mallorce, do Prahy. Letadlo Ryanair mělo zpoždění, díky tomu nás nepustili do letadla směr Praha, vůbec se s námi nebavili, suše oznámili, že další letadlo do Prahy letí v sobotu, bylo úterý. Náklady s noclehem, přes Dortmund vyšly na 60 tisíc/4 osob, doteď se s nimi dohadujeme. A to nemluvím o tom, že i přesto, že jsme měli zpáteční letenky, a odbavení proběhlo online, museli jsme v Alicante zaplatit dalších 25€ za každý kufr. Ryanair jsou podvodníci. Dle jejich OP a dle zákona, nám měli poskytnout ubytovaní a občerstvení, nic.y si poradili, byla tam česká rodina s malými dětmi bez prostředků, nezajímalo je to. Tak laskavě nevykládejte, jak je Ryanair spolehlivý. Není!
Shodou okolností jsem se na to zrovna nedávno díval a Ranair nenabízí přestupy/návazné lety. Každá letenka je tak při přestupu samostatná a tím se kompletně eliminují jakékoliv garance, kromě kompenzace za zpoždění.
Myslím,že zainteresované strany se na tomto podivném kseftu už finančně podělili,tak o co jde?
Taková pitomost jako trolejbus,co má dráty jenom do kopce v Prosecké ulici,a mimochodem, kolikrát je pořizovací cena dražší????
Nejde pouze o pořizovací náklady, ale i následný provoz/efektivitu. A ta dlouhodobě u trolejbusu na vytížených linkách vychází lépe. Dále snížený hluk a žádné lokální emise jako přidaná hodnota, proč ne.
Příliš zobecňujete, tady přeci neřešíme čarodějnice. Ve vašem pojetí, by bylo asi dobré zbourat i každý kostel. Aby bylo učiněno za dost s tou temnou minulostí. Uvědomte si, že jsou to kořeny a v kontextu doby to utvářelo společnost. Nesmíme zapomínat a na nic z historie. Dnes přestanete obnovovat a zítra bouráne. To je tragedie. Nemáme právo mazat minulost, byl by to krok do tmy.
Podle článku jde ale pouze o to nestavit nové kříže (myšlenka, která je mi sympatická), ne mazat minulost.
Nejspíše to přece jen může být ledasco, stačí tohle: Odkaz
Nicméně stále platí, že kříž se u nás pro tento konkrétní účel (minimálně běžně) nepoužívá a kde je, tam je souběh jak kříže, tak samostatného bodu splňujícího standardy popsané na uvedené stránce.
Komu kříže vadí? Nejedná se o obdivovatele půlměsíce?
Takže na světě jsou pouze věřící? Kromě toho (a naštěstí) ne každý věřící má potřebu cpát lidem své náboženství na potkání. Má to byt soukromá věc jednotlivce, která nijak neovlivňuje ostatní. Z tohoto pohledu nepotřebuji narážet na každém rohu na symboly žádné ideologie. Něco jiného jsou např. vlajky států atp., které se typicky používají v místě a čase, kde to má smysl, a hlavně na rozdíl od ideologie nerozšiřují své stavy vírou a dogmaty.
Nicméně když si přečtete článek, jde pouze o to nestavět nové kříže tam, kde ještě nejsou.
Tak hlavně, aby jednou nepřišel někdo z těch "politicky korektních" s návrhem, že by se místo alpských křížů mohly začít stavět minarety.
Ehm. Idea je nestavět na kopcích nic nového, tj. ani minarety. Očividně i jen to některé zaryté křesťany zvedlo ze židle. Každé uskupení (či jednotlivec), které má moc a dělá si takřka co chce, nikdy nemá dost.
Území západní Evropy je založeno na křesťanských základech a mělo by to tak zústat. Jsou na něm postaveny morální hodnoty i právní systémy. Pokud na toto zapomeneme může brzy Evropu ovládnou jiné náboženství. A to bychom asi nechtěli.
Naštěstí ne všechny "křesťanské hodnoty" se do dnešní doby zachovaly. Žijeme v sekulárním státě. Nehledě na to, že morálka je starší, než křesťanství. A pokud někdo funguje ve společnosti v souladu s nějakými pravidly jen proto, že se bojí boha a případných následků, tak sám příliš morální nebude. Ideálním stavem tedy nebude to či ono náboženství, ale rozvoj vzdělávání a trochu toho zdravého rozumu.
Jak Piráti vedli město: Široko daleko jediné město, kde senioři nemají slevy v MHD. A to v době, kdy se v Praze snižovala hranice pro bezplatnou dopravu.
Slevy v MHD samozřejmě důchodci v ML mají. Pravda, turisté ho nevyužijí, ale pro časové jízdenky tj. pro místní je sleva dokonce více, než povinných 50%. Samozřejmě netuším jestli Ano přinese nějakou pozitivní změnu pro město, ale vzhledem k historii zastupitelstev v ML byli Piráti zlatí. A navzdory tvrzení Ano do města investovali. Například obnovili a vzkřísili celou MHD. Proto so nemyslím, že Ano dokáže nějaké zázraky, protože rozpočet města taky není neomezený. Ale je krize, lidé jsou zoufalí a Ano má peníze na kampaň, na kterou lidé slyší. Jako jinde.
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Tento komentář byl smazán uživatelem.
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Jak je zvykem, intelektuálové jako vy ani neumí česky. Přeji šťastný boj za vlast. To bude nejspíš takové to klasické šíření strachu a nenávisti, netolerance. Prostě všechny ty pozitivní vlastnosti, které vlastenci mají. Tak ať je nám u nás hej :)