Kdo? Řidič dodávky co vybrzdil kamion nebo řidič kamionu který si myslí, že blinkr znamená automaticky "pusť mě,jsem větší"? Ať si oba podají ruce a vrátí se zpět do autoškoly!
Vy jste byl svědek? Tak se ohlaste policii. Nebo tu nešiřte nějaké vaše domněnky... V provozu stačí trochu ohleduplnosti. Když vidím napojovat se kamion přede mnou tak uberu a nechám mu prostor.
Po zkušenostech s Fiaty už nechci nikdy Fiat vidět. Doufám, že zase navalili alternátor dolů pod motor, kousek nad vozovku aby díky absenci spodního krytu trpěl. Kontrolky jsem viděl rozsvícené už snad všechny co tam byly... věčně v servisu... a není to jen záležitost jednoho auta... Nový Fiat možná chvíli vydrží, ale pak půjde do kopru. Ojeté bych to v životě nekoupil.
Je to samozřejmě o úhlu pohledu. Já jsem chtěl, aby mi Toyota i jela, tak jsem zvolil motor 150 kW 204 k. A raketa to taky není (to jsem ani nepožadoval). Příbuzný s Corollou 1,6 je z motoru vyloženě nešťastný, auto dává pryč, proto ta moje původní reakce. O spolehlivosti se nemusíme bavit: Ani u Toyoty už není co bývala (aktuálně řeším 2. měsíc záruční reklamaci, před ní byla svolávací akce atd.). Pořád jsou to ale nadprůměrně spolehlivá auta s mizernou antikorozní ochranou z výroby a ne moc vlídným přístupem autorizovaných servisů. Tedy alespoň co mám zkušenost.
Jestli příbuzný rád jezdí jak hovado, tak ať si koupí BMW, Audi apod... Nebo ať nekupuje auto, kterým se předem neprojede aby zjistil jestli mu výkonově sedí. Navíc jestli je někdo zvyklý na turbomotory a pak sedne do atmosféry, tak se mu zdá nevýkonná samozřejmě. Ale stačí umět s atmosférou jezdit.
Mám tohle auto s 1.6 (2018) a letos jsem jel s rodinou (2+2 a auto úplně narvaný) na dovolenou do Chorvatska 1000 km a spotřeba tam 5.4 l/100 km a nazpátek 5.6 l. Pokud se jezdí po městě krátké trasy, tak spotřeba je mezi 7-9 l, ale pokud se jezdí delší, tak v létě mám průměrnou spotřebu 6.2 - 6.5 l. Podvozek je pohodlný a pokud není auto plně zatížené, tak i krásně sedí v zatáčkách. Jezdím v pásmu 2000-3000 ot. a když chci zrychlit, tak podřadím a jakmile mám 3500 ot., tak akcelerace je plně dostatečná až svižná. Mám najeto 64 tis. a stále původní destičky i kotouče. Třeba automatický přepínač dálkových světel funguje na 95% rychleji než bych to stihnul já. Auto má pouze zvukovou výstrahu (dá se vypnout) s přejetím pruhu a nebo překážkou, tj. nekecá do řízení ani samo nebrzdí a to mi vyhovuje. Poslední výměna oleje + prohlídka v autorizovaném servisu (větší prohlídka při 60 tis.) stála něco přes 8.000 Kč a menší stojí do 5.000 Kč. S autem jsem spokojený a jediné co mě trochu štve, že auto je hodně nízko, tak občas o něco ze spodu štrejchnu. Pojistka je docela vysoká (pov.+ hav.) za cca 18 tis. Kč a to mám skoro max. bonusy a dodatečná montáž tažného zařízení v autor. servise stojí cca 22 tis. Kč.
Potvrzuji. Mám poslední model, r.v. 2020, ještě také s motorem 1.6 Valvematic. Díky nové platformě sedí v zatáčkách ještě lépe a díky většímu rozvoru narostl i prostor uvnitř. Co beru jako obrovská pozitiva: Není tady systém Start/stop, asistenci jízdních pruhů vypnu tlačítkem na volantu a dokud jej sám nezapnu, je vypnuté pořád, podpora Android auto, LED světlomety svítí velmi dobře, ovládání hlasitosti, klimatizace apod. jsou tu fyzicky otočná kolečka + fyzická tlačítka, nemusím nic hledat v infotainmentu. Co mě vadí - auto je ještě nižší než předchozí model - což je při jízdě výhoda vzhledem k těžišti, ale jak říkáte, je to náchylné na štrejchnutí prakticky o cokoliv, pak by mohlo být lepší odhlučnění od kol. A kdo říká, že to je líný motor, ať se naučí jezdit s atmosférou...otáčky!
Na MAPY.CZ pozor ! Na hory zcela nevhodné. Tento víkend jsem se o tom znovu přesvědčil, když značená trasa podle MAPY.CZ byla, ale ve skutečnosti ne. My měli to štěstí, že to schůdné bylo. Už tu apku na hory používat nebudu. Ovšem i v téhle aplikaci jsou vyznačené feraty jako tečkovaná cesta a toho si mohly všimnout.
Taky se mi stává. A taky v mapy.cz chybí spousta tur. tras, které ve skutečnosti jsou normálně červeně značené. Ale jsou zde alespoň vyznačené skoro všechny stezky. Tak mapy.cz jsou primárně české mapy..hledal jsem rakouskou alternativu kde by byly všechny jejich trasy a nenašel jsem.. asi jedině tištěnou mapu. Ale i skrz mapy.cz se dá udělat nějaká příprava...i přepnout do 3D zobrazení kde jde vidět terén...
Kdo jede do Alp poprvé, začněte prosím s kratšími jednoduššími úseky (na mapy.cz vyznačeny plnou čarou). Pak zkuste kratší čárkovanou, ať zjistíte, zda máte hlavu na výšky a nedělá vám problém trasy po římse apod... Některé trasy nemusí být dlouhé z hlediska km ale v těžkém terénu vám trvají dlouho (cesta strmým suťovým polem apod.). Alpy nejsou Sněžka nebo Praděd.
Bohužel v aplikacích chybí nebo není tak zvýrazněná náročnost úseků. Mapy cz nejsou špatný, ale zdůraznit náročnost by taky potřebovaly... Klidně vás povedou i cestou, která je pro horolezce nebo kde nemáte co dělat bez průvodce.
Náročnost na mapách.cz ale zobrazena je. Tečkovaná trasa je nejobtížnější úsek (vč.lezení), přerušovaná čára obtížný (místy lezení menší náročnosti) a plná čára normální trasa.
Článek má minimální vypovídající hodnotu. Já jsem byl ve Vídni nesčetněkrát a mám k tomuto městu určitý vztah. Řešit, jestli je někde asfaltu víc a někde míň jsem opravdu neměl zapotřebí. Navíc článek je velice krátký - těch pár vět působí odfláklým dojmem. Navíc je opomenuta spousta zásadních věcí, kterých si autor ani nevšimne.
Supertropy, extrémní tropy, megatropy, extrémní bouřky, extrémní sucho....Vidím, že čímdál víc se používají zveličující slova... Kdyby napsali, že Česko čekají tropy tak na ten článek asi klikne méně lidí nebo fakt nevím. Vzpomínám, že za mých mladých let byly tropické dny v létě docela často, i silné bouřky.. ale nikde se všude nepsalo a nemluvilo o mega nebo super tropech a nebylo spousta varování...
Vazeny pane, ano... adaptivni tempomat z kopce brzdi... proto spouste aut neustale sviti brzdova svetla, kdyz jedou z kopce... lidi si nevedomky hobluji brzdy a jeste brzdi provoz... ja se s adaptivnim tempomatem musel kupodivu taky nejdrviv pracovat, myslim, ze tomu zas tak moc nerozumite
Tempomat z kopce nebrzdí. Jen velice výjimečně. Jedu na adaptivu z kopce a brzdová světla se mi nikdy nerozsvitila. Z kopce brzdí motorem. Pokud je kopec prudký tak na chvíli o pár jednotek může zvýšit rychlost.
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Ověřený uživatel
Tento účet je ověřený Seznamem a představuje skutečnou osobu, registrovanou firmu nebo subjekt.
Polské dálnice jsou v perfektním stavu, široké odstavné pruhy, žádné díry.. a letos od Bohumína až do Gdaňsku polská dálnice zdarma. (na mýtné bráně nechají osobní auta jet bez poplatku). A mají hodně odpočívek. Tady v ČR dálnice děravé, odpočívek minimum a např. dálnice Mohelnice - Olomouc a Olomouc - Vyškov ostuda - odstavné pruhy žádné. Co chvíli je tady nehoda do odstaveného auta nebo silničářů....a neví co by za to chtěli...
3 odpovědi