Green Deal změkčen nebude, protože většina občanů Evropy si to nepřeje. Česko nikdo poslouchat nebude. Postupy do roku 2030 jsou již uzákoněny a pro jejich změnu by musela být nejen nadpoloviční většina poslanců EP, ale i nadpoloviční většina členů rady Evropy, a to je nereálné. Kupka to musí vědět. Dá dohromady možná 20%, ale ne 51%. Volby ukázaly, že na postupu EU nechtějí obyvatelé Evropy nic zásadního měnit. Předsedkyní evropské komise je Ursula a komisař pro životní prostředí je nadšenec pro tvrdý postup Green Dealu. Nicméně politicky vypadají kroky Kupky pro české fosilní fanatiky dobře. Nic sice nedosáhne, ale alespoň se snažil a zdražení bezínu bude kvůli zlé EU.
Nic bych neměnil. Ať zdraží smradláky nebo vyrábějí konkurence schopné elektromobily. To je jediná cesta. Fosilní eurošílenci raději zničí planetu než aby pro ni něco udělali nebo si kvůli ní něco odepřeli. Smradláky je třeba vyhnat ze silnic. Nakonec až povolenky konečně zdraží benzín a naftu, zmizí ze silnic většina smradláků přirozeně. Nakonec trh zařídí zmizení smradláků podobně jako zařizuje mizení uhlobaronů.
V Bruselu si musí klepat na čelo. Češi objevili Ameriku. EU zavádí povolenky na benzín a naftu proto, aby se cena těchto komodit zvýšila a následkem toho se jich kupovalo a tedy i spalovalo méně. Češi teď zjistili, že se zavedením povolenek cena benzínu a nafty zvýší a chtějí záruky, že k tomu nedojde. Ale kvůli zvýšení cen benzínu a nafty se povolenky zavádí. Skutečně v tom Bruselu se na nás musí dívat jako na nesvéprávné opice.
S těmi dutohlavy a použitím logiky bych byl ve Vaše případě velmi opatrný, vzhledem k tomu, že veškerá energie se nakonec přemění na teplo. Tzn. i z té vyrobené elektřiny se dříve nebo po několikeré transformaci stane teplo. Doporučil bych doučit se fyziku, zejména termodynamické zákony. Ale nejenom ty, jinak by jste věděl, že FV vzhledem k tmavé barvě absorbuje tepelné záření ve větší míře než normální travní porost. FV tedy přispívá k oteplování ve srovnání s travními pozemky.
Spíše než se věnovat tomu řekl Scholz (bez technického vzdělání), který jenom opakuje co mu poradci řeknou, mimo jiné i na základě zmanipulované studie zelených, tak se zajímat o to co říkají běžní Němci, kteří si začínají uvědomovat realitu Energiewende a toho, že FVE a VtE potřebují mnohem více a rychleji zálohovat a že to stojí peníze a není to tak bezemisní jak se hovoří.
Jaderná energie je drahá jak z pohledu investice, tak i fixních nákladů, ale pokud to vztáhnete na jednotku energie, tak patří k levnějším a proto se také nereguluje, protože by to bylo ekonomicky nevýhodné a je lepší snížit výkon jiných tepelných elektráren, kde se sníží i emise.
Jediné, kde souhlasím, tak je to, že v čele EK je opět velmi neinteligentní a nemoudrá Urschula a tím se politika EU tak rychle nezmění, protože by bylo zřejmé, že předešlá rozhodnutí byla chybná a postavená ne neexistujících technologiích a předpovědích, např. výroba vodíku.
Františku, logicky, ano elektřina z fotovoltaiky se nakonec přemění na teplo. jenomže to se přemění i elektřina z jaderné elektrárny. Jenomže ta jaderná elektrárna musí vyrobit při celkové 40% účinnosti 2,5x více tepelné energie. Když už bychom se tedy bavili o tom, co ohřívá planetu, tak by to byla ta jaderná elektrárna mnohem více než ty fotovoltaické. Dále 23% účinnosti solárních panelů je vztaženo k dopadající energii slunečního záření. V těch 77% nevyužité energie je i energie odraženého slunečního záření. Panely totiž neabsorbují zdaleka všechno dopadající záření, ale poměrně značnou část odrazí zpět do kosmu. Protože se neustále zlepšuje technologie výroby skla, ale i zvětšuje povrch jímající účinné plochy křemíku, zvyšuje se účinnost panelů. Nakonec teplota panelů je v létě mnohem nižší než například teplota rozpálených plechů střech.
Regulace JE je porod. K tomu odkazuji např. na Odkaz .
Kdyby byla regulace výkonu reaktoru tak jednoduchá nebyl by takový problém s jeho chlazením v případě problémů. Uvažujte, pokud by se dal snížit výkon reaktorů otočením knoflíku, potom by nebylo třeba obrovské množství chladící energie na jeho dochlazení a nedošlo by k havárii ve Fukušimě.
Pro ty , kterým se to musí napsat několikrát : stabilní zdroj uhlí, chci energii, tak zatopím, chci méně přestanu topit, nepřikládám.🙂 jádro, chci energii, zvýším výkon, nechci snížím výkon ( reguluje se takovými tyčemi ), plyn , to samé jako uhlí. nestabilní: vítr , bude foukat, nebude foukat, kdy? Nespolehlivé, fotovoltaika , slunce , někdy je jasno, někdy ne, nespolehlivé. Chápete?
Ale takto jednoduché to v případě jaderné elektrárny není. V podrobnostech odkazuji například na Odkaz
K regulaci výkonu jaderného reaktoru se kromě kazet musí měnit koncentrace kyseliny borité a hlavně zajistit rovnoměrný ohřev celého reaktoru. Proto v žádném případě nemůžete regulovat k nule. Regulační rozsah je značně omezen a je to vždy dost velký porod. V praxi se regulace například reaktorů v Temelíně nevyužívá kromě regulace v rozsahu cca 1% výkonu. Nakonec proto se s výstavbou JE u nás budovaly přečerpávací elektrárny.
Jádro je EU povoleno jako přechodný dočasný zdroj do roku 2045. To limituje jeho rozvoj a větší nasazení. Ve světě podíl jádra na výrobě elektřiny klesá. V současnosti se jádro podílí na výrobě elektřiny ve světě cca 7,5% a stále klesá.
Ne. Vy jste napsal, že jsme museli žádat o povolení výstavby EU, což pravda není a já jsem vám to vyvrátil. Na to jste začal tvrdit, že to je stejné. Není. Financovat polostátní společnost veřejnými prostředky nesmí narušit tržní podmínky pro ostatní hráče. Nedokážete přiznat, že jste se mýlil. EU nikomu nenařizuje v otázce jádra zda-li mohou či nemohou stavět. A jestli je jádro stabilní zdroj? Děláte si srandu? Samozřejmě, že ano. Snížíte , nebo zvýšíte výkon. To nevíte. Nevíte nic o plánovaných odstávkách v JETE? Jsou plánované na minuty přesně.🙂
Co si představujete pod pojmem povolení ze strany EU? EU nemá policajty a ani nenapadne vojensky nějaký stát, který se jí nepodvolí. EU má finanční nástroje, kterými povoluje či zakazuje nějakou činnost. Konkrétně jadernou elektrárnu může EU zakázat tím, že ji vyřadí z taxonomie čistých zdrojů, čímž odřízne nízkoúročené financování a tím fakticky odsoudí daný zdroj k ekonomickému krachu. Když se tedy hovoří o tom, že EU něco povoluje, tak je to vždy ve smyslu použití finančních nástrojů. Více viz např. Odkaz 1
Modulární reaktory jsou ve fázi prototypů a licencování. Dokud neproběhne zkušební provoz prototypu, nelze je uvést do komerčního užití. To trvá několik let. ČEZ letos uzavřel smlouvu s firmou Rolls Royce na vybudování modulárních reaktorů.
Modulární reaktory měly být původně menší než 50 MW. Jenomže všechny firmy, co se do vývoje pustily, kvůli ekonomice musely postupně zvyšovat velikost až skončily na maximu, tedy 350 MW a i to je moc drahé. Modulární reaktory jsou naprostý nesmysl a dokud nedojde k významným objevům, nebudou nikdy ekonomické. Dokud totiž jaderný reaktor bude vyžadovat pro svůj bezpečný provoz aktivní chlazení, vždy bude významné riziko jeho poruchy a tedy bude vyžadovat velice drahé zabezpečení. Sen o tom, že malé reaktory se budou vyrábět ve fabrice jako auta a budou se používat v městských kotelnách je zatím dalekou budoucností asi jako jaderná fúze.
Cože? Povolení výstavby a povolení veřejného financování výstavby je stejné? Vy stále nerozumíte o co vlastně šlo. ČEZ je veřejně obchodovatelná společnost na burze a EK se musela vyjádřit k financování státu aby nedošlo k porušení hospodářské soutěže. Šlo o to, že si vezme ČEZ půjčku od státu a ten bude naopak garantovat cenu a výkup energie. To je zcela běžný postup od EU aby nebyl ČEZ na trhu zvýhodněn. Argument u jihokorejském prezidentovi beru s ůsměvem. Bylo by dobré z Vaší strany řadu věcí dostudovat, protože tápete. Každý odborník, ekonom, se shoduje na tom, že v energetické soustavě musíte mít stabilní zdroj. Tím bylo uhlí, jádro, plyn. Uhlí končí definitivně. Jádro je schváleno EK jako " dočasný čistý bezemisní zdroj ". To samé platí o plynu. To jsou stabilní zdroje, které by měly tvořit základ. Jako další zdroje pak budou patřit jistě i OZE. Kolik bude procentuálně OZE bude záležet na podmínkách v každé zemi.
Znovu opakuji, že povolení veřejné podpory dostavby Dukovan je ve svém důsledku stejné, jako povolení stavby Dukovan, protože bez veřejné podpory by ten ekonomický nesmysl nikdo nepostavil. Nevím, co na tom nechápete.
Odborníci se shodují v tom, že v soustavě je třeba řiditelný zdroj, což tedy jádro skutečně není. V době, kdy bude elektřiny nadbytek, se bude muset jádro vypínat a nelze ho řídit, resp. regulace je velmi pomalá a téměř nemožná. Proto se plánuje, že jaderné elektrárny budou vyrábět vodík, který se bude spalovat v plynových dobře řiditelných elektrárnách. Ovšem to znamená paralelně s jaderkami postavit plynové elektrárny a výrobny vodíku. Jenomže to už můžete rovnou místo jaderky postavit levnější OZE. Zamýšlel jste se nad tím, proč je jádro označováno spolu s plynem za dočasný zdroj? Protože se s ním v budoucnu nepočítá a v EU platí zákaz po roce 2040 stavět jaderné elektrárny.
Zda-li se postaví je už jasné, smlouvy jsou hotové. Jaderné elektrárny se staví dále a stavět budou. Je to jen otázka času. Ne ale v podobě , v jaké se stavěly dříve ale v malých modulárních reaktorech. Microsoft podepsal smlouvu se společností Constellation Energy na výstavbu jaderných zdrojů pro svá datová centra. V USA se jádro znovu stane významným zdrojem. To samé bude následovat v Indii, kde už se testuje prototyp modulárního reaktoru a v Číně. V Evropě bude pokračovat výstavba v Maďarsku a připravuje se výstavba v Itálii a Nizozemí.
Povolení výstavby a povolení veřejného financování výstavby je to samé, protože žádný podnikatel by ten ekonomický nesmysl nestavěl. Malé modulární reaktory jsou naprostý nesmysl a také je nikdo nedělá, protože vyjdou ještě dráž než velké. Všechny firmy, co se o nesmysl pokouší nakonec skončily na maximální velikosti 350 MW. Smlouvy sice podepsané jsou, ale jednak se ostatní účastníci odvolali, jednak abdikoval jihokorejský prezident a proslýchá se, že to bylo z důvodu, protože prosazoval podstřelenou cenu Dukovan, resp. slíbil dodavateli podporu, takže kdo ví, jak to dopadne, ale hlavně dosud není pravomocné stavební povolení na tu elektrárnu, což v českých podmínkách znamená 10 let. Možná nějaké sny o jádru někde panují, ale mnohem více se staví obnovitelných zdrojů, takže to jádro neustále padá. Jak jsem psal. Jen 7,5% světové produkce elektřiny je v jádru. To v OZE je mnohonásobně více.
Evropská unie nerozhoduje a ani nemůže rozhodovat o tom , jakým směrem naše energetika půjde. Ani to nelze. Každá země má své specifické podmínky a je jen na nás zda-li půjdeme směrem k jádru ( což by bylo rozumné ), nebo cestou obnovitelných zdrojů. Jako akcionář ČEZu o tom něco vím. Proto byla uzavřena smlouva na dostavbu reaktoru v Dukovanech a do konce roku bude jasné financování dalšího bloku. Naštěstí máme trochu rozum a neuděláme stejnou chybu jako Německo, které si zavřelo své jaderky. Podobnou cestou se vydá pravděpodobně i Finsko, Nizozemsko , Itálie. Tyto země připravují výstavbu nových bloků.
Nové JE elektrárny se téměř nestaví, protože se to nevyplatí. Jak jsem psal. Česko muselo zadat EU o povolení výstavby Dukovan a EU dala podmínky takové, ze Češi budou dalších 40 let platit za jádro jak mourovatí. Za posledních 10 let klesl podíl jádra na výrobě ve světě z 18% na 7,5%. Tedy podíl jaderných elektráren ve světě prudce klesá. Je otázkou, zda a kdy se u nás JE postaví a především za kolik. Už teď se proslýchá, ze cena od Korejců byla podseknuta.
Většina občanů touto cestou jít nechce. Stagnující prodeje elektromobilů jsou toho jasnou ukázkou. Ani energetika nejde správnou cestou a EU bude muset své plány přehodnotit. Řada zemí se chce opět vrátit k jádru a plynu. Jak to bude s povolenkami tedy neví dnes nikdo. Nejde o to s čím se chci smířit já ale o tom , kam půjdeme rozhodnou voliči jednotlivých zemí. Elektromobilita rozhodně svou budoucnost má, ale ten přechod bude pozvolnější, delší , než jsme si představovali.
Co se týče elektromobility, tak například v Číně se prodává již více elektromobilů než aut s benzínovým pohonem. Kam půjde energetika nerozhodují voliči jednotlivých zemí, ale Evropská unie. I stavba nového bloku v Dukovanech musela být notifikována od EU a EU nám také nařídila, že nový blok můžeme spustit jen za předpokladu dokončeného trvalého úložiště jaderného odpadu a že potom můžeme JE provozovat jen za podmínek, že nepoběží, když bude přebytek z obnovitelných zdrojů a že minimálně 70% elektřiny z JE se musí prodat na burze. Tím EU odsoudila celý projekt do prudce záporných čísel, akorát politici to před lidmi tají. O přehodnocení plánů EU nemůže být ani řeči, protože předsedkyní evropské komise je Ursula Leyenová a komisařem pro energetiku je Dan Jörgensen z Dánska a komisař pro klima a čisté hospodářství je Nizozemec Wopke Hoekstra. Tímto obsazením je zpečetěno minimálně na dalších 5 let směřování EU ve směru Green Dealu. Nakonec teď právě se snaží Kupka, alias Dlouhé bidlo, o posunutí udělování pokut automobilkám za nadlimity CO2 a snaží se o posunutí termínu pro zavedení povolenek pro dopravu. Chcete se vsadit, jak bude úspěšný?
Neskončí. Věřím tomu, že rok 2035 bude přehodnocen a pojede to dál akorát v jiném režimu. Budou souběžně jak spalováky, tak elektromobily. Obě varianty mají svá pozitiva a negativa. Elektromobily do města, proč ne? Tam , kde nebudou vhodné budou spalováky. Ten přechod musí být pozvolný a hlavně dobrovolný. Infrastruktura zdaleka není připravena na elektromobilitu. Nejsou nabíjecí stanice a elektromobily mají ještě řadu nedostatků, cena ještě není zajímavá.
Spalovací motory končí s fosilními palivy. Od roku 2027 se budou platit povolenky CO2 i na spalování fosilních paliv v dopravě. Od té doby začne postupné zdražování benzinu a nafty. V roce 2035 bude benzin a nafta tak drahá, že se prostě běžným lidem nevyplatí na ni jezdit. EU to neustále deklaruje a dává najevo a volby do EP to jen potvrdily. Prostě touto cestou chce jít většina občanů EU. Vy se prostě nechcete smířit s tím, že cílem EU je skončit se spalování fosilních paliv a vůbec neuvažujete, že se to stane. Nedokážete si představit, že benzín bude stát díky povolenkám třeba 100 Kč/litr a každý kilometr Vás vyjde na 8 Kč. Jenomže to se stane. Pak to buďto zaplatíte nebo si koupíte elektromobil a budete jezdit s cenou 1Kč/km.
Zajeďte se podívat do Číny. Ta je totiž důvodem problémů VW a další automobilek. VW totiž se snížil prodej v Číně a to tak, že musel uzavřít hned několik tamních fabrik a odepsat vysokou ztrátu. V Číně je již vyšší prodej elektrických aut než benzinových a neustále ten podíl stoupá. Tesla má totálně vyprodáno a neustále její výroba stoupá. V Maďarsku staví BYD obří fabriku, aby se vyhnula clům na dovoz. To je svět. Elektrické vozy neustále zlevňují a je mnohem levnější jejich provoz. Je to zcela zjevný trend.
3
Sledujících
0
Sleduje
3
Sledujících
0
Sleduje
Ověřený uživatel
Tento účet je ověřený Seznamem a představuje skutečnou osobu, registrovanou firmu nebo subjekt.
To je dojemná starost uhlobarona o českou energetiku. Krásně straší v době, kdy se dožaduje dotací na spalování uhlí. Je to ubohá PR.