Nacistické Německo nebylo agresorem. Československo nezvládlo chování vůči sudetoněmecké menšině a bylo nutné pro ochranu menšiny přičlenit sudety k Německu. A následně obyvatele druhé republiky zachránil Hitler před nezaměstnaností , morálním úpadkem povalečské kavárny a vytvořil demilitirizovanou zónu pod ochranou Německa tzv. protektorát. Ale ani tento analogický sarkasmus příznivce zla z Kremlu bohužel nepřesvědčí...
Není to pouze špatný přepis rozhovoru ? Na polotovarech se neušetří ale je obrovský problém sehnat personál a tak když je nejhůř tak kupují drahé polotovary ? Není právě loupání brambor, příprava zeleniny a porcování masa mimo výdejovou špičku právě to co ten pomocný personál viz. obsluhu myčky zaplatí protože se využije celá doba směny ? To už neplatí že restaurace musí mít uzavřený cyklus surovin a tudíž nakupovat zmiňované mleté polotovary je demagogie když maso zbývá z ořezů a z jídel kde se porcují větší kusy masa ? A navíc loupané brambory v igelitu jsou s odpuštěním pouze pro prasata. Proto si je dávám pouze domácí jinak to je marné. A zmínka že ceny v akcích jsou dumping a můžou za ně výrobci je vůbec naprosto zcestná. Cena potravin v akcích je běžnou cenou za které se stejné potraviny prodávají v zahraničí bez slevy tzn. s běžnou obchodní přirážkou do 100%.
Bohužel se to znovu zvrhlo k politické agitce jak zlá byla první republika a jak nechal Masaryk střílet do dělníků. Bavíme se o době 100 let zpět a pokud chceme být objektivní musíme to porovnávat tehdejším příměrem. Jaký byl život v tehdejší ČSR v porovnání se světem ? Německo , USA , Polsko , UK , Itálie atd. ? Elektrifikace , průmysl , sociální stát .... Já můžu porovnávat dobu když jsem byl malý a vymlouvat se na následky války ale systém kdy bylo kde co na lístek byl u nás sakra dlouho a měna v padesátem třetím roce tomu všemu dala ještě korunu. A v té době byla strava dosti podobná , ne-li horší vůči popisu z 30.let z článku.
Smutně zajímavé reakce. Mladší si dosazují že si starší chtějí užívat a prohýřit všechny peníze a starší si dosazují stereotyp líných mladých. Já patřím věkem sice ku starší skupině ale jako nepřekročitelné pravidlo považuji to že cokoliv jsem zdědil to rozmnožím a předám dál. Hodně z mých spolužáků získalo v 90.letech při restitucích majetek a dokázalo jej úspěšně promrhat a tzv. prožít s čímž se rozhodně neztotožňuji. A neustále dokonale opakující se vzkazky o tom jak mladí jsou líní na nechtějí pracovat jsou pouze hloupé paušalizace. Také jsem kupoval pro tchána byt v 90.letech který v privatizaci stál 80 tisíc Kč při tehdejším platu 6 tisíc Kč. O tom si můžou dnešní mladí nechat pouze zdát. Na druhou stranu pro naši generaci bylo téměř samozřejmé v domě připravit bydlení pro děti minimálně jak se dnes říká tzv. startovní aby jim člověk pomohl a zároveň dnes jsem poměrně šokovaný z toho že dnešní mladí když staví dům v satelitu tak s ničím takovým nepočítají a hlavně že mají v domě kávovar za 70 tisíc , garáž nebo bazén za 700 tisíc se zastřešením ale možnost jak vlastním dětem jednou ulehčit start je nezajímá. Mezigenerační příkopy je ale třeba zahlazovat a ne zvětšovat...
Asi je pravdou že zkoušíme najít na všechno nějakou jinou cestu ale argument se značkou pro invalidy nebo elektro bych řekl že není na místě. Procento lidí kteří někde zaparkují protože argumentují tím že označení není ve shodě s předpisy bude nízké. Klasicky to jsou ti borci co nereagují na správní řízení a mají rádoby pojištění právní ochrany od rádoby celebrit z YT. Bohužel ale peníze kazí lidi a v IT je peněz opravdu hodně.
Co člověk to názor. Můj je ale jiný než pana Vlacha v článku. V posledních letech jezdím vlakem již méně ale je to čím dál tím větší pokrok v kvalitě cestování. Není tomu tak dlouho kdy vozový park ČSD byl v katastrofálním stavu , vlakové čety bylo možné načapat v nádražkách s pulitrem v ruce a v zapocených a sepraných uniformách. Časy přestupů byly natažené jak naše republika a všude se čekalo a nikdo nevěděl na co. A dnes ? Vozy při odjezdu z výchozích stanic čisté , hodně moderních souprav , minimalizované časy čekání na přestupy a spojení výrazně lépe navazuje ale hlavně 99% vlakových čet tvoří slušní profesionálové v čistých uniformách kteří jsou velice slušní a ochotní kterým bych chtěl tímto za to poděkovat. Nebe a dudy. Ano je hodně výluk ale jinak to bohužel nejde. Objem nákladní i osobní přepravy je obrovský a investovat do infrastruktury se více začalo až od roku 2000 a do vozového parku a hnacích vozidel až v posledních letech. Ještě nedávno se zdálo že 810 motoráky budou trápit cestující dalších 20 let a rapidně jich ubývá , díky ETCS je čím dál tím víc moderních lokomotiv a i osobních vozů se situace zlepšuje koneckonců mám pocit že už snad nejezdí honeckry což byl velký zázrak z NDR. Možná když by byl autor článku z nějaké opravdu velké firmy kde se provozuje nějaké technické zařízení s přirozenou poruchovostí a která má tisíce zaměstnanců tak by napsal trochu jiný článek než když je odborníkem na poradenství v oblasti školství a neziskových organizací. Koneckonců je všeobecně známé že obdobné problémy mají i ostatní dopravci.
Jednou jsem si na dovolené povídal s managerem z velké prodejny a tvrdil že u výrobků prodávaných pod privátní značkou řetězce je pouze nejnutnější 1% obchodní přirážka a veškerou obchodní přirážku si nechává mateřská firma v zahraničí přes kterou se zboží fakturuje. Takhle pravděpodobně vznikají ty legendy že obchodník má na většině zboží obchodní přirážku v řádu jednotek %. V ten okamžik může být účetnictví čisté jak čerstvý sníh a rozdílný poměr obrat / zisk může být hodně ovlivněn poměrem prodeje privátních značek. Stejně tak se stačí podívat kolik nových prodejen otevřel Lidl a Kaufland v loňském roce a kolik Albert. Investice dokáží hodně ovlivnit hospodářský výsledek . Bankám se také povedlo podstatně snížit zisky před mimořádným zdaněním a není na tom nic nelegálního. Kartel je v podstatě u nás nedokazatelný bez úniku důkazů od obchodníků.
Proč by nějaká firma slibovala větší výnos než je úročení běžného úvěru od banky ? Že by proto že po předložení investičního záměru a výsledků hospodaření nikdy úvěr nezískala ? A co baterie he3da ? Úžasné know-how a už to zaplavuje svět ? Ještě bych rád věděl jaké mají povolání lidé kteří do těchto projektů investují. Že bych správně nasměřoval vnoučata.
ZETOR v 90. letech chtěl koupit John Dear a krátký čas se vyráběla série traktorů ZETOR v barvách John Dear který si tak testoval spolupráci a tuto slabou řadu traktorů nabízel ve vlastní prodejní síti jako levnější nabídku. Náš stát ale odmítl další spolupráci a ZETOR zprivatizovala tuzemská firma s privatizačním projektem načmáraným na A5 bez zkušeností , know-how a zcela bez kapitálu který by umožnil modernizaci modelových řad a snížení vnitřního zadlužení. Navíc byla výroba silnějších traktorů převedena v 80. letech na podporu Slovenska do ZTS v Martine takže ZETOR nemohl nabídnout v 90. letech soudobý traktor nad 90 HP. A v té době byl trend už zřejmý. A John Dear když nepochodil v Tuřanech tak postavil novou továrnu pro nenáročné trhy mimo USA v Mexiku a ve výsledku traktory John Dear které se u nás prodávají jsou z Mexika a ZETOR dále krachuje. A kdo za to může ? Naše verze privatizace kdy se u velkých firem kde bylo potřeba obrovských investic a světového knoh-how šlo do prodeje do českých rukou místo prodeje velkým světovým hráčům. Například Poldi chtěl koupit Krupp , TATRU Mercedes , ČKD Siemens atd. atd. Místo toho naše největší firmy koupila hrstka dobrodruhů bez znalostí , obchodních kontaktů v perspektivních trzích , know-how a hlavně pouze naprostý ekonomický hlupák si mohl myslet že firma která ztratila většinu dosavadních trhů může splácet privatizační vysoce úročené úvěry. Hlupák nebo člověk který v době nejtužší normalizace dostal důvěru strany a vlády a jel studovat ekonomii do USA. Kdo pak to asi byl ten největší antikomunista s důvěrou strany ?
1
Sledujících
1
Sleduje
1
Sledujících
1
Sleduje
Takže kulturní prostředí má vliv kromě dojivosti i na vzdělávání. Tak doufám že do pěti let tato škola bude překračovat počet úspěšných studentů pokračujících na vysokou školu přesně o tolik % o kolik zlepšuje vhodná teplota prostředí schopnost učit se. Omlouvám se , hloupý sarkasmus. Ale bohužel jak znám poměry našeho školství , tak klimatizaci budou mít v dohledné době pouze školy kde je zřizovatelem bohatý magistrát. Na obvodu v Bezdíkově budou jako maximum ty otevřená okna opatřená ještě kovotěsem osazená v Bolatických panelech.