Stát hlavně nemá vůbec dotovat svazy organizující profesionální sporty. Profesionální sport si na sebe prostě musí vydělat sám. Stát má dotovat dětský a podporovat amatérský sport. Od dětství se tu při podpoře státu tlačí, že sport buď profesionálně nebo prakticky vůbec (čest výjimkám). Veškerý sport, na který přispívá stát, má být organizován přes školy, nikoli profesionální kluby. Hokej je zářným příkladem toho, jak svaz naprosto likviduje svou hamižností celý tento sport u nás.
Jak vidno, svět se obrací na diktátory a zatím se raduje. Doufám, že radost vydrží, i když historie nám opakovaně ukázala, že tato radost nikdy dlouho nevydržela. Co je paradoxní, že nejvíc to zpravidla odnášejí právě ti, kteří se k těmto lidem obracejí s nadějí a o to víc nenávidí ty, kteří proti tomu vystupují od začátku. Chceme být jako lidstvo klamáni a budeme v tom pokračovat. Ukrajina je každopádně v kopru a jsem zvědavý na Tchaj-wan a další geopolitické konflikty.
A co tedy říká Fialova anlýza k té digitalizaci stavebního řízení? Pokud měla být podkladem k ukončení Bartoše, pak předpokládám, že tato data musela obsahovat. Mně to zní od Kulhánka spíše jako výmluva dopředu. Digitalizace v českém právním prostředí není ve skutečnosti vůbec vítána. A krom toho, že se jí vrcholní přestavitelé a jejich loutkaři usilovně brání, ani legaslitava jí moc nepomáhá. Tím se nezastávám Bartoše, ale jakákoli digitalizace naráží na uměle vybudovanou neprostupnou bariéru.
Tady je ale problém celé státní správy. Zásadní zdrojová data jsou téměř výhradně v režimu uživatelské licence (programu). Zopakuji to, co tvrdím při elektronizaci stavebního řízení. Stát musí zřídit vlastní specializované (kvazi)ministerstvo, jehož jediným úkolem bude vývoj vlastního robustního programu, který bude interně modulovatelný pro jednotlivé úseky státní správy. Jiná cesta i díky zákonu o zadávání veřejných zakázek, častým změnám ve vedení jednotlivých ministerstev apod. podle mého názoru není, resp. u složitějších řízení to bude dopadat jako za Dostálové, resp. Bartoše a jejich pokračovatelů. I když se to rozběhá a sečteme reálně vynaložené náklady za celou dobu od prvního zahájení do skutečného provedení, dostaneme hrozný výsledek za úplně nesmyslné peníze a to se jedná o elektronizaci jedné části jedné složky.
Když se na to podívám z pohledu nezaujatého pozorovatele, který lituje hlavně to dítě, tak mi není úplně jasné, proč při předání dcery asistuje nevlastní otec dítěte, který notabe má sám podmínku. A až malá uvidí tátu, v jakém je stavu, jak se bude cítít v přítomnosti otčíma? Připomínky matky, že se jí nelíbí, s kým se tatínek stýká jsou úplně mimo mísu v situaci, kdy má sama doma kriminálníka.
Takže se to škrtne a začne se znovu. Výsledek bude jako asi popáté, tedy nic, nastoupí nová vláda a kolečko se roztočí pošesté a stejně budeme stát na místě. Můj dlouhodobý názor je, že stát má mít vytvořený specializovaný a dobře placený úřad pro digitalizaci státní správy, kde se tato činnost bude centralizovat a bude fungovat jako služba pro všechna ministerstva, resp. ústřední orgány státní správy. Skrze současné tabulkové platy, resp. zákon o zadávání veřejných zakázek nelze komplexní systémy pro obsluhu provázanou napříč státní správou vůbec implementovat, tedy rozhodně ne ve funkční formě, která bude mít user friendly environment.
To Blažkovo schovávání se za ubohého Fialu je neskutečně trapné a jen to přihrává dále voliče ANO, protože stále více lidí chce vidět v čele skutečného vůdce a ne jen loutku. Babiš je hloupý tyran, ale své okolí prostě ovládá on. Fiala je úplný opak. Sice něco v hlavě narozdíl od Babiše má, ale zato mu úplně chybí jakýkoli náznak schopnosti vést i psa na vodítku, natož pak vládu.
Tak nevím, ale z té zdrcující analýzy vyplývá hlavně to, že s tím neumějí pracovat uživatelé. Implementace takového systému určitě není jednoduchá, a když se podívám na to, co sedí na úřadech, kde je často problém i zadat správně přístupové heslo, neznamená to, že systém je a priori katastrofální. Ona to bude kombinace více faktorů, Bartoš neodhadl dobře obecnou nepřipravenost, ale je otázka, zda by se konečně někdo neměl začít zaobírat elementárními neznalostmi úředníků, aby elektronizace takového rozsahu mohly vůbec někdy proběhnout. Bartoš selhal po manažerské stránce, ale úředníky také ze dne na den ani nevyhodí ani neproškolí.
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Celé to odpovídá průměrnému faktickému vzdělání bězných policistů. Oni přece také nějaké domácí úkoly nebo nedej bože sebevzdělání nepěstovali a terazky hej.