Jak vidno, svět se obrací na diktátory a zatím se raduje. Doufám, že radost vydrží, i když historie nám opakovaně ukázala, že tato radost nikdy dlouho nevydržela. Co je paradoxní, že nejvíc to zpravidla odnášejí právě ti, kteří se k těmto lidem obracejí s nadějí a o to víc nenávidí ty, kteří proti tomu vystupují od začátku. Chceme být jako lidstvo klamáni a budeme v tom pokračovat. Ukrajina je každopádně v kopru a jsem zvědavý na Tchaj-wan a další geopolitické konflikty.
A co tedy říká Fialova anlýza k té digitalizaci stavebního řízení? Pokud měla být podkladem k ukončení Bartoše, pak předpokládám, že tato data musela obsahovat. Mně to zní od Kulhánka spíše jako výmluva dopředu. Digitalizace v českém právním prostředí není ve skutečnosti vůbec vítána. A krom toho, že se jí vrcholní přestavitelé a jejich loutkaři usilovně brání, ani legaslitava jí moc nepomáhá. Tím se nezastávám Bartoše, ale jakákoli digitalizace naráží na uměle vybudovanou neprostupnou bariéru.
> resp. schopnosti a možnosti dopředu uceleně definovat funkční celek (či jeho části)
Tohle je právě tak klíčová a problematická část - dobrá analýza, pochopení problémů, jejich definice a rozpadnutí na podzakázky. V tomto imho selhala i digitalizace stavebního řízení.
Souhlasím s Vámi, ale osobně se domnívám, že ani přední odborníci s výraznými manažerskými dovednostmi nejsou chopni ani sami, ani prostřednictvím jiného, zajistit právě tuto část. Když se podíváte na postup digitalizace státní správy obecně, uvidíte jasnou stopu opakujícího se jednání, které vede vždy stejným směrem. A já se domnívám, že tady zkrátka selhává právě zákon víc, než lidé, resp. je napsán tak, že ho nelze dodržet a zároveň (zásadně) nechybovat ve faktické části. Jinou věcí je, když máte masu vlastních zdrojových dat, kterou doplňujete o služby poptané zvenku. Tam už je situace jiná. Ale pokud samotný základ skládáte z různých zdrojů, dosáhnout výsledku je, nechci říci nemožné, ale hodně složité a nedomnívám se, že je na pracovním trhu dost odborníků na to, aby to touhle cestou mohlo opravdu fungovat. Proto vidím cestu právě v té centralizaci základního objemu zdrojových dat v jedné instituci.
Od toho byla vytvořena DIA, která by právě měla zaštiťovat ty společné věci - ověření uživatelů, designové pravdila, domény `<ministerstvo/urad>.gov.cz`, různé registry s daty obyvatel, ...
Za mě je hloupost, aby vláda vytvářela nějaký útvar, kde by něco programovali - tohle by prostě nezaplatili. Na jednotlivých ministerstvech by určitě měli být lidi, co si drží knowhow, ale samotný vývoj je lepší (v tomto případě) outsourcovat po malých částech / modulech.
Děkuji za Váš názor. Z mého pohledu problém outsourcingu, zejména pak po malých částech, vězí právě v zákoně o zadávání veřejných zakázek, resp. schopnosti a možnosti dopředu uceleně definovat funkční celek (či jeho části), požadovaného SW pro účely veřejné zakázky. Právě na tom, co jste popsal, ztroskotávají téměř všechny velké SW implementace tam, kam dosahuje ZZVZ. V konečném důsledku všechny pokusy stojí ukrutné peníze a v poměru s konečným výsledkem je to de facto katastrofa. A navíc neřešíte to, že každý správní celek si takovou implementaci řeší po vlastní ose. Mnou nastíněné řešení je velmi drahé na vstupu při začátku, protože nemůžete najímat kdejakého šmatlu, který umí o práci jen hezky povídat, ale když se podaří takovou centralizaci dobře rozjet, je její celkový výsledek v poměru k investovaným prostředkům nesrovnatelně efektivnější ve všech myslitelných ohledech.
Tady je ale problém celé státní správy. Zásadní zdrojová data jsou téměř výhradně v režimu uživatelské licence (programu). Zopakuji to, co tvrdím při elektronizaci stavebního řízení. Stát musí zřídit vlastní specializované (kvazi)ministerstvo, jehož jediným úkolem bude vývoj vlastního robustního programu, který bude interně modulovatelný pro jednotlivé úseky státní správy. Jiná cesta i díky zákonu o zadávání veřejných zakázek, častým změnám ve vedení jednotlivých ministerstev apod. podle mého názoru není, resp. u složitějších řízení to bude dopadat jako za Dostálové, resp. Bartoše a jejich pokračovatelů. I když se to rozběhá a sečteme reálně vynaložené náklady za celou dobu od prvního zahájení do skutečného provedení, dostaneme hrozný výsledek za úplně nesmyslné peníze a to se jedná o elektronizaci jedné části jedné složky.
Nejspíš proto, že pan Soukup stabilně slovně vulgárně napadá Hanychovou a děti. Zákon nic takového nezakazuje. Připomínka matky, že si nepřeje, aby její dceru ovlivňovala prostitutka nevalné pověsti a escort služba z Dubaje Feuereslová je lidsky zcela pochopitelná a na místě. Každý nemá kachní žaludek, jako vy, pane Matoušku.
Paní Pytelová, mohla byste mi připomenout, za co že byl její současný přítel odouzen? A za co byla odsouzená ta Soukupova umělotina? Chápete, že jedna strana nemá morálku, druhá nemá ani morálku, ani nedbá trestních předpisů? Čím se vlastně Hanychová živí kromě profesionálního sbírání nových tatínků?
Když se na to podívám z pohledu nezaujatého pozorovatele, který lituje hlavně to dítě, tak mi není úplně jasné, proč při předání dcery asistuje nevlastní otec dítěte, který notabe má sám podmínku. A až malá uvidí tátu, v jakém je stavu, jak se bude cítít v přítomnosti otčíma? Připomínky matky, že se jí nelíbí, s kým se tatínek stýká jsou úplně mimo mísu v situaci, kdy má sama doma kriminálníka.
Takže se to škrtne a začne se znovu. Výsledek bude jako asi popáté, tedy nic, nastoupí nová vláda a kolečko se roztočí pošesté a stejně budeme stát na místě. Můj dlouhodobý názor je, že stát má mít vytvořený specializovaný a dobře placený úřad pro digitalizaci státní správy, kde se tato činnost bude centralizovat a bude fungovat jako služba pro všechna ministerstva, resp. ústřední orgány státní správy. Skrze současné tabulkové platy, resp. zákon o zadávání veřejných zakázek nelze komplexní systémy pro obsluhu provázanou napříč státní správou vůbec implementovat, tedy rozhodně ne ve funkční formě, která bude mít user friendly environment.
Četl jste ten článek vůbec? To, že s tím úředníci neumí pracovat je především problém toho, že to nefunguje jak má. Neustále se tam něco opravuje a mění a stejně to nefunguje. Nemá t základní funkce a nesplňuje to ani podmínky zákona. A ten musí dodržovat i úředníci. Jak s tím pak mají umět pracovat. Úředníci jsou ti poslední, kdo by za tenhle megaprůšvih mohli.
Ochota úředníků k jakýmkoli změnám a jejich nápomoc k nim je všude stejná. Neomlouvám ani Bartoše, ale jestli mi chcete tvrdit, že úředníci jsou v oblasti IT obecně práce způsobilí, je vidět, že jste nikdy neměla zkušenost zevnitř.
To Blažkovo schovávání se za ubohého Fialu je neskutečně trapné a jen to přihrává dále voliče ANO, protože stále více lidí chce vidět v čele skutečného vůdce a ne jen loutku. Babiš je hloupý tyran, ale své okolí prostě ovládá on. Fiala je úplný opak. Sice něco v hlavě narozdíl od Babiše má, ale zato mu úplně chybí jakýkoli náznak schopnosti vést i psa na vodítku, natož pak vládu.
Tak nevím, ale z té zdrcující analýzy vyplývá hlavně to, že s tím neumějí pracovat uživatelé. Implementace takového systému určitě není jednoduchá, a když se podívám na to, co sedí na úřadech, kde je často problém i zadat správně přístupové heslo, neznamená to, že systém je a priori katastrofální. Ona to bude kombinace více faktorů, Bartoš neodhadl dobře obecnou nepřipravenost, ale je otázka, zda by se konečně někdo neměl začít zaobírat elementárními neznalostmi úředníků, aby elektronizace takového rozsahu mohly vůbec někdy proběhnout. Bartoš selhal po manažerské stránce, ale úředníky také ze dne na den ani nevyhodí ani neproškolí.
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Víc Kotlaru, jejich výstupy značně sjednocují jinak názorově zoufale rozdělené občany ČR.