Při pracovním pobytu minulý týden jsem po Londýně jezdil klasickým taxíkem. Přesně na toto jsem se taxikáře ptal ... musí opravdu znát z hlavy všechny ulice v Londýně. Zkoušky jsou hodně náročné. Připravoval se na ně čtyři roky při své předchozí práci. Neexistuje, že by licenci dostal někdo, kdo nemluví anglicky a nezná Londýn doslova nazpaměť ...
Když jsem pracoval v Londýně před 20 lety, tak sice jo jo, taxíky, image Londýna.. jenže většina lidí jezdila minicabem, něco jako Bolt přes telefon, otřískaný auto a černoušek
Z osobní zkušenosti : vždy, když vyzvednu zákazníka, ozve se veselé konstatování - "Jé, vy jste Čech!" Z dalšího hovoru se pak dozvídám, jaké problémy cestující zažili s řidiči z třetích zemí. V podstatě potvrzují děje popsané v tomto článku. Myslím ale, že dalším, poměrně velmi důležitým faktorem této problematiky, jsou tzv. flotily, což je situace, kdy jeden z partnerů služeb typu UBER, či BOLT provozuje více vozidel, na které najímá kohokoli kdo se přihlásí. Samozřejmě, že se na tuto službu hlásí zejména řidiči, zpravidla bez jakýchkoli zdejších zkušeností a s jazykovou bariérou, za které ani jedna z jmenovaných služeb nenese jakoukoli odpovědnost a případné stížnosti tudíž nejsou schopny řešit systematicky, protože nemají sebemenší vliv na kvalitu řidičů, kteří jsou najatí smluvními partnery těchto alternativních taxi-služeb. Sám jsem zažil u zkoušek z místopisu (samozřejmě v době, kdy byly povinné) situaci, kdy cizokrajný účastník této zkoušky, který měl problém s dorozuměním se zkoušejícím a zkouškou neprošel a já jsem ho za týden potkal na letišti, coby řidiče alternativní taxi-služby BOLT. To vše v době, kdy minimální interval k opakování místopisné zkoušky ze znalosti Prahy byl 30 dní. Co jiného než "známosti" mu k této zkoušce mohlo pomoci? Přiznám se, že i s nájezdem 80-90 tis/km za rok v Praze, i se slušnou znalostí AJ, bych se neodvážil si myslet, že ze dne na den, mohu jezdit v Londýně jen na základě českého ŘP. Tito jinokrajní mladíci s tím však evidentně problém nemají, což v důsledku poškozuje obě výše jmenované firmy.
Je prostě jiná doba. Technika (aplikace plus GPS) pomáhá člověku tak jak má. Nebere lidem práci, řeší rutinní věci, a to co bylo dřív jen pro zámožné, zpřístupnila všem.
Určitě to jsou žoldáci a Ukrajina je jim někde u pr....! Protože pro peníze budou bojovat všude jen ne doma. Já bych je označil za dezertéry.Hlavně že používají výzbroj určitě ze západu. Proč nebojují doma, když Putin postupuje?
Podle mě je současná strategie jiná než postupně dobývat území zpět. V Sýrii přispějí proti nepříteli víc než jako kanonenfutr pro pár vesnic.
To, že pálí na civilní cíle někde v Rusku, tak opravdu mi to nepřijde, jako obrana. Pochopil bych, kdyby vyhnali agresora ze sv= země. Ale útočit na jiný stát, byť je agresor. to je zvláštní. Je to to samé, jako když Vám někdo zničí auto a Vy půjdete a zničíte ve vzteku to jeho. Kdo si myslíte, že za to bude zodpovědný. OBA DVA, Vy za zničené auto toho poberty a on za zničené auto Vaše. A pokud Ukrajinci napadli Rusko jsou na tom v zodpovědnosti stejně BOHUŽEL i když se Vám to nelíbí.
Útok na agresora je tak nějak podstatou obranné války.
Přitom je to tak jednoduché, nehledejte za tím žádnou konspiraci. Bolševik to už prostě neutáhl, to je celé. Gorbačov dal jasně najevo, že za vazaly už stát nebude a ti padli během pár měsíců. A pokud jde o to, že se u nás nestřílelo, nemáme to v národní povaze a stačilo se rozumně domluvit.
Beztak skutečných přesvědčených bolševiků bylo už pomálu, poslední mohykán byl asi Jakeš. Většina byli už pragmatici
Jsem laik. Co to k sakru je "Tepelná účinnost "? Mě zajímá, spotřeba, emise. O tom v článku ani zmínka.
Motor je tepelný stroj. Nasává studený vzduch, ten ohřívá výbuchem (plus zplodiny) a zvětšení objemu převádí na mechanickou energii. V éře motorů bez elektroniky se uváděla účinnost benzínového motoru 20-25%, naftového asi 30. Zbytek energie utekl jako neužitečný ohřev. Dneska jsme se posunuli na lepší čísla. Prakticky se to samozřejmě projevuje na spotřebě 🙂
Co to meleš? Si Havla neber do své nevymáchané ..pusy a neblábol nesmysly. Jsou tu lidé, kteří si to vše pamatují a ostatní si mohou dohledat fakta. Československo bylo rozděleno z iniciativy Slováků a ostatně, pokud by rozdělení zařídil Havel, mohli bychom mu dnes jen děkovat. Jak to tenkrát nevypadalo, tak z dnešního pohledu to bylo to nejlepší - představa, že tu nemáme v politice "jen" jednoho prolhaného Slováka, ale i Fica a další sbírku exotů (např.Blaha je fakt "mňamka) a že existuje Federální shromáždění, kde v Sněmovně národů by měli naši bývalí bratři dál 50%, je vážně děsivá.
Rozdělení je jiná věc, to bylo v ooradku. Ale fakt.je, že Venca vlastní národ pomlouval kudy chodil, proto ho měli v cizině rádi.
A myslíte, že na motorce mám povinnost každou tu vaší "pikosekundu" koukat zda plechovka na vedlejší stojí nebo už se rozjíždí? Jaké mraky předpisu....zkuste nějaké napsat do diskuze.
No dovolte, to přece musí sledovat KAŽDÝ účastník provozu, který jede kolem. Pokud to vy nestíháte, tak děláte něco špatně, nejspíš jedete rychle. Co porušují motorkáři, kteří si stěžují na auta? Rychlost, zákazy předjíždění, hluk.
Podpořte nezávislou žurnalistiku...
Ty vaše clickbaitové titulky rozhodně podporovat nebudu. Prý nezbylo ani 100 obyvatel, a pak se dočtete, že zahynul jeden člověk, protože se ostatní odstěhovali.
Nevadí , já vám to vysvětlím. Ve vesnici doteď bydlelo 100 lidí, protože ostatní se kvůli válce odstěhovali ještě
před bombardováním. Z těch 100 náhodou trefili jednu babku. Vidím že dokážete pochopit psaný text asi podobně jako když rusáci zasahují bombami vojenské cíle.
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Ověřený uživatel
Tento účet je ověřený Seznamem a představuje skutečnou osobu, registrovanou firmu nebo subjekt.
Někteří naši spoluobčani tomuhle říkají jiná kultura a bývalý prezident sprostý prase ještě navíc že prý bychom se od Číňanů mělo učit tu ekonomiku.
Ano takže řada zemana a spol zní: “krást, otroctví, dotovat firmy státem, a odsouvat nepohodlné lidi do pracovních táborů nebo úplně nechat zmizet včetně jejich rodin”.
To radši koupím 2x dražší z Ameriky.
Ale některým to nesmrdí.
2 odpovědi
1
Sledujících
0
Sleduje
1
Sledujících
0
Sleduje
Ověřený uživatel
Tento účet je ověřený Seznamem a představuje skutečnou osobu, registrovanou firmu nebo subjekt.
Jestli vám nedošlo, tak to byla místní brazilská firma, která stavěla tu budovu.
1 odpověď