Tak záleží kde vlakem jezdíte. Třeba u nás ve Zlínském kraji se vlak vůbec neoplati. I když jedu sám tak dám za benzín méně a u celé rodiny je ten rozdíl ještě mnohem větší. Trasa 40 km se třemi přestupy a s cestou na nádraží pěšky trvá 2 hodiny i více. Autem asi 40 minut. Další trasa co jezdíme kratší 18 km, tak vlakem 35 minut a cestami na nádraží přes hodinu. Autem 20 až 30 minut. Před 25 lety když jsem jezdil vlakem, tak bylo narvanych 5 vagónu. Teď jezdí většinou 2 vagóny a plné jsou výjimečně. Jen rychlíky mají vagónu více.
To není pravda, že bylo kde bydlet. Narodil jsem se v roce 1981 a 4 roky museli rodiče se mnou bydlet v malém bytě u babičky a dědy. Takovych rodin bylo spousta a někteří čekali na byt ještě déle. Teď jsou takové rodiny vyjimkou. Tehdy mělo naše město 18 tisíc obyvatel a teď má 17 tisíc a domů i bytů je tu o hodně více.
Víte že existují placené televizní programy, kde žádná reklama není nebo je jí minimum, třeba HBO. Já teda většinou sleduji v televizi to co je v přímém přenosu. Většinou se jedná o sport. Filmy a seriály až na výjimky sleduji přes internet. Ordinace v růžové zahradě není dobrý příklad, protože ta už je více než rok jen na internetu a bez reklam.
V té době jsem chodil na základní školu a ze 32 spolužáků měl doma video jen jeden a u nás v paneláku měla video taky jen jedna rodina ze 30 rodin. Možná v Praze mělo video více lidí, ale u nás v malém městě na Moravě mělo video před rokem 1989 velmi málo lidí. Teprve v roce 1990 a spíše o nějaký rok později začal počet domácností s videem strmě stoupat.
Letos jsme byl v Chorvatsku na několika místech od Rijeky až po Dubrovník, což zahrnuje skoro celé pobřeží a sliz nikde. Všude nádherná čistá voda. V Itálii, Španělsku, Francii a Řecku, kde jsem byl předchozí roky, rozhodně nikde tak čistá a pěkná nebyla. V Chorvatsku jsem byl několikrát a nikdy jsem pokutu nedostal.
Jezdíme do Chorvatska, protože se nám tam líbí. Rozhodně tam nejezdíme každý rok, ale jednou za čas a mezitím navštěvujeme jiné země a zase po pár letech se vracíme rádi do Chorvatska. Letos jsme byli v luxusním hotelu s polopenzí a na obědy jsme chodili do různých restaurací a rozhodně s sebou nebereme žádné jídlo. Vůbec nám nevadilo, že to vyšlo více než luxusní hotel na Mallorce, kde jsme byli předtím, protože moře a atmosféra je v Chorvatsku bezkonkurenční a to jsme procestovali spoustu zemí. Prostě to tam máme rádi. Kdo hledá, tak najde i v Chorvatsku skvělé hotely na vysoké úrovni s dobrým jídlem i službami, ale není to pro každého, kdo šetří každou korunu. Nejsme žádní boháči, ale jednu lepší dovolenou si v létě a jednu v zimě dopřejeme a jde to i s platy kolem průměru. Vím, že ne každý ten průměr má, ale kdo se snaží a není líný tak aspoň toho průměru dosáhne. Jo a jinak ceny jsou tam podobné jako třeba v Česku nebo Slovensku v turistických lokalitách, třeba v Tatrách a Krkonoších jsou ceny otrochu větší než v Chorvatsku například.
Nevím kde autor byl v Chorvatsku, ale my jsme byli ve dvou velmi rušnych městech u moře a ceny podobné jak v Česku nebo třeba na Slovensku v turistických lokalitách. Někdy dokonce i levnější. V Jeseníkách nebo Tatrách v zimě byly ceny většinou větší než v Chorvatsku. Třeba v Rakousku je ještě dražeji.
Zrušením STK by stav vozidel spíše zhoršil. Spousta lidí má hodně staré auta a jediné co je přinutí je aspoň jednou za 2 roky dát do pořádku je STK. Bez ní by spousta lidí jezdila s neopravenymi auty roky a to klidně i se špatnými brzdami. Zrušení STK není řešení. Už teď má řidič odpovědnost za stav svého vozidla i mezi STK.
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
To snad i z těch obchodů půjdou PET tam, kde za to zaplati nejvíc. Pokud tomu bude jinak, tak je to ještě více nevýhodné, než jsem si myslel. Už tak budou náklady mnohem větší než kdyby to šlo do žlutých popelnic. Kdo to asi zaplati?
1 odpověď