Nezdvojnásobí. Na dálnici naroste o 3-6 %. Ve měste o víc, ale tam se nehraje na dojezd.
To píšete o spalovaku a ne o elektromobilu. Já navíc mluvil o spotřebě a ne o dojezdu. Dřív jsem jezdil spalovaného a vůbec mi nevadilo, že mi auto ukazovala dojezd 92 km, protože byla téměř prázdná nádrž. Tak nevím, proč všichni řeší dojezdy EV.
U každého ,, paneláku " mají tolik nabíjecích stojanů kolik je tam bytů? Aby se mohli všichni večer připojit? Umíte lhát pomalu jako Fiala.😂😂😂
To nikdo netvrdí, ale vím o spoustě lidi, co bydlí v paneláku a přitom vlastní garáž s elektrickou přípojkou nebo alespoň parkovací stání. Nechtějí riskovat parkování na ulici.
A kolik těch stojanů s pomalým dobíjením by muselo,,někde " být, aby tam mohli dobíjet všichni? A kolik kilometrů najezdíte abyste ten stojan našel? A když ho najdete 3 km od bydliště , tak si na cestu domů stopnete taxíka? Vaše rady a argumenty jsou hodně hloupé. Doba ještě nepokročila aby elektroauta plně nahradila spalováky. To si musí rozumný člověk přiznat. Zatím je to stejná ,,rarita" jako když auta začínala nahrazovat koňská spřežení. Taky se tomu nechal volný průběh.
Zajděte si do zahraničí. Tam už mají zavedeny elektricky proud v každém baráku…
Asi jste nečetl článek pozorně, pisatel popisoval bezne útrapy při ježdění elektromobilem, které zažil na vlastni kůži při cestě, kde by raději jel běžným autem a tohle by se nedělo. Nežijeme v brozuře elektromobility a tudíž můžou být problémy s dobíjením, časem dobíjení, spotřebou zavislou na teplotě, rychlosti a podobně, což u konvenčních aut není.
Ano, v létě má elektromobil spotřebu kolem 1-2 litru benzinu a v zimě se spotřeba zdvojnásobí. Spalovak jezdí v létě za 7 litru a v zimě za 8,5 litru. Navíc má ctvrtinovy výkon. Přepočtem energie, aby se to dalo porovnat.
Vidím, že pan novinář je EV nepolibeny. Od kdy se dobíjí auto s kapacitou 89%? Dál nejvyšší degradaci baterky je, když dobijete do 100% a necháte ho stát do druhého dne. Ideální je najít si parkování s dobijenim (pomalým) s nastavit si 100% na dobu odjezdu. A za poslední, nesnáším se s autem do města být na dálnici nejrychlejší. Na to je třeba nafasovat jiná auta. I blba ID 3 má rozdílné velikosti baterie. Navíc dneska už téměř každá benzinka poskytuje nabijeni EV. A kolik jich na D1 už je.
Malé tajemství: Lidi co si kupují plug-in si ho nekupují jen proto, aby dosáhli nízké spotřeby. To by si koupili rovnou baterkáč. Kupují si ho právě proto, aby mohli i natankovat a v ten okamžik na spotřebu pečou.
Nízká spotřeba plug-inů je vlastně spíš další podvod automobilek, protože z průzkumů plyne, že většina uživatelů je používá jako benzíňáky (resp. mild hybridy). Málokterý poctivě nabíjí.
Takže je je to zase drahý podvod na lidi…
Však to uhlí také neskáče samo do pece u elektrárny. BTW odtěžení skrývky a těžba uhlí je daleko energeticky náročnější než těžba ropy. Ropa je na tom poměrně dobře, jen asi 15% padne na těžbu, dopravu a rafinerii.
Ano, proto bych se snažil využívat energii, kterou budu získávat levněji a spotřebovávat efektivněji.
Tak já Vám dám 1,3 litru benzínu (nebo ekvivalentu v plynu či uhlí), nalejte to do elektrárny, pak do sítě, do traf, přes nabíječku do akumulátoru a schválně kam na to, co z toho pro Vás zbude, dojedete.
Hele Vy si taky nejezdite pro ropu do Ruska, nevozite ji do rafinerky, kde ve výrobě spálíte dalších 5 kwh elektricky, nesedate do kamionu, který Vám ji dopraví na benzínku a ta Vám ji načerpe elektrickými čerpadly do Vašeho kanystru…
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Ne, píšu o své EV6. Topení vezme přibližně 50 W na 1 °C rozdílu uvnitř - venku.
Když je venku 0 °, bere topení v průměru 1100 W bez ohledu na to, kde a jak jezdím.
Na dálnici si nastavím tempomat na 135 km/h a ujedu za hodinu tak 120 km. Spotřeba mi stoupne o 0,9 kWh/100 km.
Při popojíždění po Praze mi nedávno 304,4 km trvalo 17h 31m, to je 17 km/h. V zimě tedy spotřeba přepočtená na kilometry stoupne o 6,5 kWh/100 km. Není to dvojnásobek, pouze o polovinu víc. Pouze to jsem ve Vašem příspěvku chtěl uvést na pravou míru, jinak s Vámi souhlasím.
1 odpověď
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Ověřený uživatel
Tento účet je ověřený Seznamem a představuje skutečnou osobu, registrovanou firmu nebo subjekt.
Děkuji, reaguji především na hejtaře. Máte to propracované.
1 odpověď