V ČR se prodá cca 220 000 nových aut ročně. Z toho polovinu nakoupí firmy. Takže cca 110 000 domácností ročně si koupí nové auto. U nás je asi 4,5 milionu domácností. 110 000 představuje asi 2,5 %. kdyby si ty domácnosti kupovaly nové auto v průměru jednou za 10 let, potom lze říci, že zhruba 25 % domácností si koupí nové auto. Takže ano, máte pravdu. 70 - 80 % domácností si nikdy v životě nové auto nekoupí. Bez ohledu na to, na co to auto jezdí.
Firmy přes 75%, takže jen 55tis. domácnistí.
Jestli jste ten článek četl podrobně, nejspíš ne, tak je tam uvedeno, že koupíte Dácii pod 500. 000 Kč, myslím za cca 419.000 Kč. Takže nemusíte vydávat milióny.
Ale za ty peníze se dala pořídit Fábie, ne? To mi přijde pořád o něco lepší volba, než tohle.
Tady je třeba závěr jednoho testu, který by mě totálně odradil:
Není problém jezdit za 14-15 kW/100 km, pokud je baterie ohřátá, to znamená, že vytáhnete auto z teplé garáže nebo je venku 15-20 °C. Ve městě to bude klidně i 12 kWh/100 km. Jenže to opět platí za ideálních podmínek. Jelikož jsme testovali v období, kdy začínala zima, logicky jsem si chtěl trochu přitopit, což pár kilometrů z dojezdu ubralo. Držet stabilně 80 km/h za teplot kolem nuly se podepsalo na hodnotě spotřeby, která vyskočila na 19 kWh/100 kilometrů. Na dálnici ani nepomýšlejte, tam budete spíše překážkou provozu a udržet rozumnou rychlost, znamená spotřebu 20 kWh/100 km a více.
Tak není to pravda. Projeli jsme Norsko, Faery, Island, Skotsko…cena ta noc se pohybuje od 400-1200 Kč, (2 osoby a van). Většinou kolem těch 700,- . Za to pokojíček nepořídíte.
V pohodě. Já úplně nemám takového cestovatelského ducha a radši s sebou hodím na lehátko na pláži. V čechách jezdíme jednou za rok pod stan a stačí to.
Jestli jste ten článek četl podrobně, nejspíš ne, tak je tam uvedeno, že koupíte Dácii pod 500. 000 Kč, myslím za cca 419.000 Kč. Takže nemusíte vydávat milióny.
Samozřejmě, že četl. Také jsem koukal na ceníky, když to s velkou slávou vydávali. To stála těsně pod 500tis. A vážně máte pocit, že to za ty peníze stojí?
no vidíš a záhada objaněna jenže v reklamě ti neřeknou že se to nehodí pro klasiické radiátory a klidně ti to udělaj.Pak tepelko funguje jako elektro kotel.Takhle to má zet a navíc ve starém baráku a platí ročně 100 tisíc za elektřinu
My jsme řešili nějakou záhadu???
Tchán má taky tepelko do radiátorů a nemá s tím problém.
Tepelko s výstupní teplotou vody nad 50 stupňů funguje pořád líp, než elektrokotel. Ale je fakt, že dávat si tepelko do starého nezatepleného baráku může jen idiot 😃
V tom máte i ohřev TUV?
Pokud ne, tak by to bylo ještě docela dost.
Já jsem zrovna koukal na spotřebu svého TČ a při podlahové ploše 134m2 mám za posledních 12 měsíců spotřebu 912kWh na vytápění a 1091m2 na ohřev TUV.
Zajímalo by mě, jak někdo dojde k tomu, že vytápění TČ je nevýhodné🧐
Ne, ohřev TUV je dalších 900kWh. Nevím, s elektrokotlem jsme protopili 8MWh, takže ty 2MWh s TČ beru naprosto adekvátní.
Dům máme 30cm Poroterm + 10cm polystyren a okna obyč dvojsklo. Takže nijak zvlášť zateplený.
Aha, takže ono ten spalovací motor ještě bere ze vzduchu vzduch, neboli kyslík a ten v žádné nádrži není, to je jaksi "erární" a to je ta hmotnost. Hm, docela hodně kyslíku ty auta spotřebují, to je fakt ...
Ano, je to taková zajímavost. Něco jako když každý myslí, že parní lokomotiva jezdí na uhlí a ona ve skutečnost jezdí na vodu...
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
No, hnutí a vědci můžou požadovat, co chtějí. Rodičům to akorát přidělá starosti, protože budou muset 2x týdně dělat dítěti krabičku a odhlašovat oběd 😕
Dcera má teď 2x do měsíce fazole strýčka Sama. Fazole prostě nejí a žádné hnutí ji nepřesvědčí.