EV může být pro někoho dobrým řešením, i když ne z důvodů, které uvádíte. Ona likvidace EV může být ještě náročnější než u skutečného auta. Proč je ale EV tak špatným řešením pro všechny, je způsob jeho potlačování na trh a z toho vyplývající katastrofální škody pro ekonomiku EU a její postavení ve světě.
Souhlasím, přikazování a zakazování nemám vůbec rád. To prostě je jen politické rozhodnutí, nikoli ekologické a rozhodně za to nemůžou EVčka. Můžou za to politici, které někdo zvolil, takže potažmo my všichni, ale nechci tu zabřednout v politice. Jen na to nahlížím čistě bez jejich nátlaků a hledám úsporu pro rodinu. Pro mě je to dobré řešení. Každodenní krátké trasy s celkovým nájezdem 3000km za měsíc. Nabíjení u domu, zpravidla přes noc kdy je cena na spotu zajímavá. Ani nepotřebuji rychlonabíjení, jedu to jen z 220V zásuvky. Večer připojím ráno nabito na 80% - 100% podle toho kolik zbylo z předchozího dne. A pro náš model to perfektně pasuje. A k tomu repasování, myslím, že baterie se dnes repasují na velmi špičkové úrovni. Ano nějaký odpad z toho bude, ale baterie, která se nedá použít do EV, ještě dlouhou dobu poslouží jako uložiště u RD. Nevidím to tak negativně. Myslím, že u spalováků, to tak easy nebude, ale ten mám taky.
Já osobně bych elektromobily vůbec neodsuzoval kvůli dojezdu, protože je to opravdu individuální pohled. Každý, sám nejvíc ví, kolik za den ujede a co by mu vyhovovalo za vozidlo po většinu roku. Spíš jsou zde jiné věci k diskuzi. Započítá někdo do kalkulací efektivity a ekologie kromě paliv i množství provozních olejů, filtrů, pneumatik, výfukových systémů, brzdového obložení, kotoučů a jejich následné likvidace? Zatím se o tom nikde moc nemluví. A proč se teď na EV tak nasazuje? Hlavně proto, že bohužel nebude taková spotřeba těchto dílů, tzn. výroba poklesne, zisky poklesnou, jenom těch filtrů co se vyrobí, použijí a pak "ekologicky zlikvidují" těch olejových náplní co prostě nespotřebujete.... To je to, čeho se všichni u zdroje bojí. Nebyla by potřeba Nafty, benzínu, ropných produktů.... To si neumějí představit. Já taky úplně ne, dělám v automotivu a je mi jasné, že pak bude vyšší nezaměstnanost. Ano, bude se muset udělat nějaké řešení tak, aby to vyhovovalo na více stranách. Vždycky to bude něco, za něco. Ale EV určitě není tak špatné, jak je zde prezentováno. Je asi úplně stejně špatné jako auta na běžná paliva. Akorát každé z jiného pohledu.
Nelžete pane ! Odkaz
Co jim závidíte ? Že mají rozbombardovaná města a mrtvé rodiny ? Vám nestačí důchod 20 000 ?!
Když na něco nemám tak to prostě nesponzoruji. To musí být jasné snad každému....
Ano, i když to z některého pohledu může dávat smysl (snad jedině, že by váš přetok došel až ke trafu, kde by ho snad nějak víc opotřebovával ??? ), tak bych sám měl raději také součtové měření 🙁 Hned by se mi návratnost FVE zkrátila tak o 1/3.
mě by opravdu zajímalo, jestli je možné aby ta elektrika přes to trafo opravdu prošla. Žiju v domnění, že je to jednosměrné.... Na začátku u výrobce to udělá vysoké napětí pro přenos po drátech a u spotřebitelů to dělá z vysokého napětí 220V. Tak to přeci nemůže někde cestovat dál jak k sousedům ne ?
Česko se kvůli Ukrajině extra nezadlužuje.
Vydali jsme na uprchlíky asi 17mld. z toho cca 10mld. Jsme dostali od EU v rámci programu na zvládnutí krize.
Dodali jsme zbraně za cca 6mld. 2.8mld. nám vrátilo USA. Ukrajinci pak nakoupili zbraně za 50mld. u našich zbrojařů. Díky tomu lidé mají práci a odvádí se daně.
Jestliže se zadluzujeme Ukrajina není ten důvod. To je spíš ta sekyra a podkopané veřejné finance z minulého volebního období.
Za ty peníze ta podpora rozhodně stojí
A těch 10 mld. bylo na zvládnutí krize pro ukrajinu nebo pro ČR? Asi sčítáte jabka a hrušky.... Pro mě je to pořád 17 mld. mínus pro ČR.
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Co se týká pneumatik, tam má EV spotřebu vyšší. Snaha o malý valivý odpor v kombinaci s vysokou hmotností automobilu a kroutivým momentem při rozjezdu znamená, že pneumatiky jsou drahé a moc nevydrží. S tím zbytkem celkem souhlas, jen cenu servisu lze navýšit i bez toho, aby se něco spotřebovávalo, takže pro firmy "u zdroje" to zase takový problém není.
3 odpovědi
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Jasně, spotřeba pneumatik bude asi o kapku vyšší, ale vždycky bude hlavně záležet na stylu jízdy. A co si budeme nalhávat, to EV když má baterku na 100% tak to svádí k tomu ty gumy trochu ojet. Ale od těch 80% už to zas člověk nehrotí a jede s tím jak s pokladem 🙂 Ale když si člověk představí to ohromné množství olejů ke spotřebě k likvidaci atd.... Zase na druhou stranu neopotřebujete u EVčka brzdy tak jak u spalováků tam se to zas díky rekuperaci obrací....