Takze venkovani kde zaparkovat maji, nerikam ze to je idealni ale co vim tak na cernaku je mista dost. Ja bzdlim v modranech, zde je mista taky dost. MHD neni drazsi nez osobak. To ani omylem. Vy treba potrebujete jezdit autem a neco prevazet apod. Ale hodne lidi jezdi jen z pohodlnosti, spis bych rekl ze z pocitu nadrazenosti, ze mhd je pro deti a duchodce. Ja jsem jezdil 7 let autem, musel jsem. Ted nemusim a jezdim denne mhd a je to super. Zaroven mhd je casto rychlejsi, nemusite se vztekat ze je nekde kolona, uzavirka atd. No musim Vam rict, ze to ze nemusim jezdit autem po praze si uzivam. Dnes jsem si to pripomnel cestou pres barandak…
MHD je rychlejší jen a pouze, když to máte přímou linkou bez přestupu. Jinak si s Vámi dám s chutí závod. A to je závod se svázanýma rukama za zády, protože MHD má všude přednost, buspruhy, semafory pouštějí přednostně atd. Přesto rychlejší není. Tak už zavádějí to, že musejí stát za tramvají v zastávce, tak ano, pak bude auto pomalejší, když ho takto uměle zpomalí. A nebo to objede boční uličkou.
Nedávno mi tady jeden psal, že jezdí z Dejvic na Brumlovku a jak je to super, metro + metro + bus, jak to je rychlejší. Když jsem mu na mapy.cz spočítal trasu jízdy autem, tak tomu nevěřil. Rychlejší bylo samozřejmě to auto, o galaxii.
Navíc Vy to asi berete tak, že jedete odněkud někam. Když někdo zavolá a něco se změní, v autě otočím volantem a jedu jinam. V tramvaji? Dojet někam, tam přestoupit někam, možná i chvíli hledat, čím. Nepraktické. Brutálně dotované. Když Vám to vyhovuje, jezděte tím. Jen nám ostatním neházejte klacky pod nohy, nepožadujte furt další a další zvýhodnění. Chceme za své daně (z benzínu cca půlka) také nějaké služby, to je celé. Mít kde zaparkovat a mít to dovolené, je základ. Žádný nadstandard.
Když začala stavební sezóna, tak si spoustu lidí stěžovalo, že je Praha celá rozkopaná, že se furt někde opravují silnice, vy zas tvrdíte, že se opravuje málo, tak kde je pravda? Jinak v těch posledních 10 letech vznikl třeba tunelový komplex Blanka, to je celkem významná stavba, ne? Poslal jste někam ty svoje návrhy? Například na změňte.to nebo jinými komunikačními kanály? Příspěvky v diskuzích se nikdo nezabývá, oficiálními podněty se zabývá lidí dost a třeba se vaše návrhy dostanou do přípravy.
Ano, tunel Blanka byl otevřen 2015 po asi 15 letech výstavby a příprav, takže ještě můžete napsat, že to bylo za posledních 10 let. A od té doby nastoupila Krnda, Praha Sobě a Piráti a od té doby nic.
Co se týká "Praha celá rozkopaná", prosím Vás, pokud neřídíte, tak se mnou o tom nepolemizujte, nemá to smysl. Pokud řídíte, tak to snad vidíte sám.
Typový příklad: oprava Průmyslové. Jeden rok opravíme 820 m. Zácpy, kolony, problémy. Další rok ...hurá, opravíme zase dalších 800 m, hlásí primátor, to je super. Ano, zase kolony, zúžení jen o kilometr dále. Tímto způsobem nám jedna ulice vystačí na asi 5 let a furt bude rozkopaná. Některé díry vidím 25 let furt na stejném místě, už je znám nazpaměť a furt je nikdo neopravil. Já je vidím a TSK nevidí? Tohle alibi, že když jim nepošlu návrh, tak nevidí díru na silnici, je fakt ubohé. Pokud to nejde jinak, měli by zaměstnávat jedno auto, které by monitorovalo, kde je co potřeba opravit. Stačí se projet po Praze hodinu a máte na rok návrhy na opravy připravené. Nechtějí. Všechny peníze do MHD a TSK prostě ty peníze nemá.
Jo a mimochodem rozkopaná Praha je třeba proto že se budují kolektory, což ovšem neznamená pozitivum pro řidiče. Ale tohle jistě víte, když se o tom zajímáte.
Tak R0 Běchovice fajn, ale to je kolem Prahy a je to státní investice, ne Prahy. P+R parkoviště ...fajn. Too little, too late - lepší, než nic. Ale já píšu o něčem jiném. Potřebujeme parkovací místa pro obyvatele, uvnitř Prahy, potřebujeme parkovací domy jako součást modré zony. Tohle P+R je v podstatě služba obyvatelům StČ.
Potřebujeme přestat házet klacky pod nohy řidičům.
Jo a ten parkovací dům na Čerňáku je věčně plný, už nestačí, víte to, že ano? Když přijedete ráno v devět a ne v osm, tak smolík. Takových je kolem Prahy potřeba dvacet. Je to super, ale viz výše. Tohle není investice Prahy pro pražské řidiče.
No prima, a ted mi řekněte, kde ty parkovací domy postavíte, když uvnitř Prahy skoro nejsou pozemky, a pokud jsou, tak se tam developeři snaží plácnout byty. A i kdybyste tam postavil parkoviště. tak se na to parkoviště ti lidi musejí s tím autem dostat, a jsme zase na začátku. Já to nikomu nevnucuju, a nejsem ano socialista, ale tvrdit, že do Prahy se v klidu vejde milion aut, prostě matematicky nevychází. Svoboda pohybu je fajn, ale pokud je omezena rostorem, tak ta svoboda musí mít nějaký limit. Na ČVUT působí nějaký profesor, ted si nobhužel nepamatuju jeho jméno (občas někde něco napíše nebo ho pozvou do TV), a ten se zabývá dopravou obecně a zejména v Praze. A on to celkem jasně spočítal - počet vozů, délka komunikací, průměrná rychlost a další veličiny....a jeho závěry zní jasně - jinak než s převahou MHD to nepůjde.
Ano, Vaše poznámka, je případná. Praha pozemky měla, všechny je prodala developerům a teď "nemůže" na nich postavit něco, co by bylo potřeba jako služby obyvatelům. Nejen parkoviště. Jeden příklad za všechny: nákladové nádraží Žižkov. Udělali si alibi, peníze utratili, pohoda. Ne developeři, ale Praha se snaží všechny prázdné pozemky zaplnit bydlením a ničím jiným. A snaží se už roky a intenzivně. A bohužel se to podařilo. Přesto nemáte pravdu, kdyby se chtělo, pozemky stále ještě nějaké jsou. Jenže ono se nechce a jedná se jen o jejich prodeji za nejvyšší cenu a pak se za ty prachy koupí trolejbus.
Jinak, já Vám neříkám, že máme zrušit MHD. Ani že ji máme přestat brutálně dotovat. S pánem bohem klidně zadarmo, to už je jedno. Kdo chce, ať tím jezdí. Ale říkám, že máme přestat cíleně a s rozmyslem házet klacky pod nohy řidičům. Nesmyslné BUS pruhy platné i o půlnoci, retardéry na každém kroku, přestavění zastávek tak, aby řidiči museli čekat za BUSem a nemohli ho objet, nikdo naprosto neřeší možnosti jak zprůjezdnit křižovatky a tak bych mohl pokračovat. Peníze pouze do MHD + cyklo + někdy pro pěší, řidičům nic nebo jen omezení. To je současná Praha.
Plocha určena pro pěší dopravu je menší než pro ulicni. Nicméně Praha se stará o ulice, ale parkoviště, garáže nebo parkovací domy by měly mít soukromého majitele. Chodník je chodci užíván k chůzi, ne proto, aby si tam někdo udělal piknik. Takže ulice musí udržovat město, ale parkování by mělo být v rukou soukromniku.
To je Váš názor. Jako takový ho chápu, ale nesouhlasím a jistě nebudu jediný. Město / stát má lidem poskytovat služby, které potřebují. A potřebují stejně tak školku, jako vodovod, jako parkování. Všechno to patří k civilizaci, kterou tady máme. A 1,3 mil. aut registrovaných v Praze je hromada vlastníků, kteří chtějí auta mít a používat.
Jen pro jistotu upřesním, protože jsem na to nedorozumění narazil v jiné diskusi. Když píšu parkovací dům, tak nemám na mysli soukromé garáže rezervované na jméno, ale normální součást modré zony, kdo přijede a má "kartu", tak zaparkuje. Tohle by odvedlo část aut z ulic.
Narodil jsem se v Praze, žiju tu celý život. Takže mohu porovnat počet aut když jsem byl student co jezdil přes půl Prahy MHD a nyní. Těch aut je prostě o dost více. Ráno je to vidět na všech příjezdech do Prahy. Stojí to už na hranicích se středočeským krajem. Dokud budeme všichni za každou cenu jezdit autem, nic se nezmění. To pochopili všechny metropole na západ od nás. Je škoda, že i přes to, že máme jednou z nejlepších MHD, je stále tolik lidí co se nevzdá auta. A ne nemluvím o tom, že všichni nutně musí jezdit MHD. Jsou určitě případy, kdy to jinak nejde a je to logické auto pak použít. Ale dokud budou jezdit i ti co nutně nemusí, tak se to nezmění ani kdyby se postavily další silnice. Mininálně od Covidu je ten nárust enormní. A přitom už dnes by šlo tolik profesí přesunout do Home Office. Dokud si ti co stojí v koloně neuvědomí, že tu kolonu vytváří oni sami tak se nic nezmění.
Drobná poznámka na okraj: hromada lidí už přišla na to že home office není taková výhra. Nechtějí to někteří zaměstnanci, kteří to vyzkoušeli. Nechce to hromada zaměstnavatelů. A to říkám z pozice člověka, který 2-3 dny v týdnu pracuje z domova. Někdy je to nešikovné a opruz. Ale šetří to hodně hodin na cestě a nějaké palivo.
Narodil jsem se v Praze, žiju tu celý život. Takže mohu porovnat počet aut když jsem byl student co jezdil přes půl Prahy MHD a nyní. Těch aut je prostě o dost více. Ráno je to vidět na všech příjezdech do Prahy. Stojí to už na hranicích se středočeským krajem. Dokud budeme všichni za každou cenu jezdit autem, nic se nezmění. To pochopili všechny metropole na západ od nás. Je škoda, že i přes to, že máme jednou z nejlepších MHD, je stále tolik lidí co se nevzdá auta. A ne nemluvím o tom, že všichni nutně musí jezdit MHD. Jsou určitě případy, kdy to jinak nejde a je to logické auto pak použít. Ale dokud budou jezdit i ti co nutně nemusí, tak se to nezmění ani kdyby se postavily další silnice. Mininálně od Covidu je ten nárust enormní. A přitom už dnes by šlo tolik profesí přesunout do Home Office. Dokud si ti co stojí v koloně neuvědomí, že tu kolonu vytváří oni sami tak se nic nezmění.
Vaše myšlenka zcela ignoruje skutečnost, že se nestaví prostě nic. Staví se nové metro, staví se nové tramvaje, silnice se nestaví. Jediný most se staví a auta na něj nebudou smět. Navíc se řidičům neustále ubírají pruhy (vlastně už není kde ubírat) a parkovací místa. Tak potom je logické, že to nevychází. Když přibude dětí, musí stát postavit školky. Když přibude vězňů, musí postavit vězení. Když přibude nemocných, musí stát postavit nemocnice. Od toho stát máme, aby vzniklé problémy řešil. Ale zrovna u dopravy Vám připadá, že je to nějak jinak. Stát nedělá nic (v Praze, jinde staví jako o život) a Vy to prohlašujete za běžný a správný stav. Máte pravdu, že aut přibylo. Potřebujeme parkovací domy, potřebujeme odbočovací pruhy, potřebujeme chytré řízení křižovatek (a tím nemyslím "auta co chtějí rovně, tak stojí a souběžně jedoucí tramvaj má zelenou a jede") potřebujeme, aby někdo pracoval. A ne pořád říkal jen "fuj fuj, Vy řidiči, musíte přestat jezdit, je Vás moc".
Uprimne, mesto praha neni a nikdy nebude prujezdne. Jsou na to spousty studii. Jedina cesta jak to dostat pod kontrolu, je udelat kvalitni radialy a okruhy a lidi naucit ze do centra mesta se proste musi mhd nebo jinak nez osobakem.
Takhle: shrnul jste všechno na jednu hromadu, je třeba to rozdělit, jinak se to nedá vyřešit.
Nejde o to, jestli bude Praha průjezdná, to bychom se taky museli bavit, co to je, průjezdná. Například nes to šlo docela dobře, projel jsem celou Prahu shora dolů a zpátky. Jde o to, jestli město bude dělat kroky směrem k větší průjezdnosti, bude se snažit. Zatím dělá kroky k menší průjezdnosti, tj. snaží se, aby to nešlo.
Druhá věc: do centra osobákem nebo MHD. Pokud máte času dost, je to v pohodě. Pokud chcete být efektivní a umíte řídit, tak například já skoro všude dojedu autem rychleji než MHD a taky je to příjemnější, operativnější v případě změn a levnější. A jestli je Žižkov centrum, tak hlavně většinu dne v centru už jsem a potřebuji jet z centra někam a vrátit se zpátky. A město mi v tom nepomáhá, hází klacky, kde může.
A ti ostatní, jestli je chcete zastavit na kraji Prahy, tak jim tam musíte dát parkovací dům a přestupní terminál a pak se můžeme bavit. Jenže to je práce, neděje se, není nic. Spousta venkovanů po Praze jezdit ani nechce, bojí se, nemají to rádi, ale musí.
Parkovací domy podporuji všemi deseti. Především by to pomohlo tomu, aby přespolní nemuseli do města autem. Nové silnice nejsou řešení. Jen přitáhnou novou dopravu a IAD z tohoto pohledu není efektivní.
Fajn, na parkovacích domech se tedy shodujeme, i když asi ne úplně. Dovolím si odhadnout, že Vy byste chtěl parkovací domy na kraji města a pro cizí. Já bych je chtěl cca všude rovnoměrně a pro domácí. To je dost podstatný rozdíl. Později se můžeme vrátit k důvodům, pokud budete chtít. Ale každý jeden parkovací dům je a bude úleva a město na ně kašle.
A co se týká indukce dopravy, to je s prominutím zase hnusná socanská teorie. Taková analogie hospody na mýtince. Postavili bychom silnici. Jenže ona by se lidem hodila a pak by po ní jezdili. To my ale nechceme. My jim nechceme stavět něco, co by se jim hodilo a vůbec nechceme, aby jezdili. Tak raději nepostavíme nic.
Silnice, které přitáhnou novou dopravu, jsou úspěšně navržené silnice, které se lidem hodí do jejich plánů. Stát má dělat to, co lidé chtějí a potřebují, ne jim říkat, my nechceme, abyste to chtěli / potřebovali. Co kdyby se podle stejné logiky zaváděly linky MHD? Tuhle linku nezavedeme, ta je šikovná, lidé by s ní moc jezdili? Zavedeme nějakou nešikovnou, nebo raději žádnou?
Ta tvoje demokracie tu trochu naráží na infrastrukturální možnosti. Je to totiž tak trochu problém místa. Když se pak 3 perou o jednu pozici tak se vyžerou mezi sebou , což se aktuálně děje plechovkářům a díky svým líným a zpohodlnělým zadečkům nechápou, že už se sem prostě nevejdou, protože další dopravní stavby tu nemají kde stát. :)
Zaprvé bych doporučoval v civilizované diskusi netykat cizím lidem. Zadruhé to, co tady pořád píšu je: město musí začít vnímat, že řidiči jsou také lidé. Platí daně a mají za to nárok na nějaké služby - a ne pouze klacky pod nohy. Spoustu věcí se dá řešit a vyřešit, ale nikdo neřeší. Řeší se pouze MHD a cyklo, případně chodci.
A ne, není pravda, že další dopravní stavby nemají kde stát. Místa je kupodivu dost a některé stavby jsou i namalované v územním plánu, ale postavené nejsou. Stačilo by pro začátek, přestat s ubíráním pruhů v křižovatkách, přidat někde odbočovací pruhy a podobné drobné úpravy. Že nemáte rád řidiče a pravděpodobně neřídíte, tak chápu, že Vás tyhle věci nenapadají. Ale jak píše článek, v Praze je cca 1,3 mio aut, tj. lidé chtějí auty jezdit, je jich většina a máme demokracii.
Tak jinak, na správu a údržbu komunikací jde 4.5 mld, to je "nic"?
Na stavbu metra D přibližně 100 mld. Na nákup vozů do metra D přibližně dalších 100 mld. Dotace do MHD ročně cca 18 mld. Mám pokračovat?
V porovnání s těmito čísly je 4,5 mld opravdu nic. Méně než nezbytná údržba. Na silnicích jsou některé díry stále na svém místě 25 let a nikdo je neopraví.
Stavba nových silnic a parkovišť nula, nebo mi prosím nějaké najděte.
Když se po 20 letech postaví jeden nový most, tak na něj nebudou smět auta. Jen tramvaje a cyklisté.
Fajn, vybrali si to, ale pak nemohou čekat, že ve městě typu Praha pojedou bez kolon. Praha by měla především posilovat MHD a SŽ příměstskou železnici, aby co nejvíce lidí přesedlo do MHD. V Praze už se více silnici postavit nedá.
V podstatě popíráte princip demokracie. To, co jste napsal je, že vybrali si, ale my je donutíme si vybrat jinak. Nátlakem a klacky pod nohy. Ano, přesně tohle se děje, zjevně s tím souhlasíte.
A ne, není pravda, že se nedá postavit více silnic a parkovací domy. Dá se. Ale nikdo nechce. A je pravda, že Praha se usilovně zbavuje vhodných pozemků, prodává je developerům a proto už jich moc nemá. I to je součást plánu, není pozemek, nemůže být parkovací dům, nebudou náklady a to by v tom byl čert, abychom Vás nakonec neotrávili.
V kapitalismu si lidé platí za své služby u soukromých firem. Praha by samozřejmě neměla bránit výstavbě soukromých garáží a parkovacích domů. Ale ne každému se líbí platit za parkování v takových soukromých subjektech.
Řidič je člověk jako každý druhý. Platí daně jako každý druhý a ještě značnou částku navíc, cca půlka každého litru benzínu jde do státního. Tak má právo za své peníze očekávat nějaké služby. Stát poskytuje služby všem, jen řidičům ne.
Naproti tomu cestující v MHD neplatí nic státu a ještě asi 85% nákladů na jeho přepravu je dotace. Z peněz řidičů, kteří to platí, ale jsou fuj fuj a musíme je převychovat.
1,3 mil aut je především příliš mnoho, víceméně se to rovná počtu obyvatel. A s tím nic nenaděláte, to se zkrátka na silnice nevejde ani náhodou, a parkování o taky nevyřeší. Město podporuje MHD, protože to je trend který se prosazuje v západní Evropě, já, i jako motorista ho považuji za jediný možný. Zkuste se ráno postavit na Nuselák ve směru do centra, a počítejte, v kolika autech sedí jediný člověk, a většina z nich by mohla rychleji a snadněji cestovat metrem...ale pohodlíčko je pohodlíčko. Možná jediná cesta jak tomu pomoci je sdílení - tedy jedu autem, a přes nějakou aplikaci nabídnu svezení 2-3 lidem. Dostanu za to třeba i pár korun, a další den se naopak svezu s někým já prostě něco jako Uber. V Kalifornii pamatuju pruhy na příjezdových dálnicích do LA, kde ve dou pruziích mohly jet pouze auta, kde byli min. 2 lidi, ti ostatní se plazili v zácpě
Samozřejmě se to vejde a může to i parkovat, jen je potřeba pro to něco dělat. Jako už dávno bydlíme v patrových domech, přízemní ve městě skoro zmizely, je potřeba budovat patrová parkoviště, Je to úplně stejné.
Když nebudeme stavět byty, nebude kde bydlet.
když nebudeme stavět parkoviště a silnice, nebude kde parkovat a kudy jezdit.
Tak je to prosté.
...
Trendy v západní Evropě a v Kalifornii nejsou dobrý příklad, všichni víme, že to jsou destinace socialistů. Ve spoustě věcí tam selhávají, proč zrovna v tomhle si z nich chcete brát příklad? Argumentace, že někde něco mají, tak je to určitě správně, je lichá.
Lidé si vybrali, že z bodu A do bodu B chtějí jet autem. Každému socialistovi je houby do toho, jestli jede sám, nebo s manželkou. Klidně si nabírejte stopaře, to je Vaše volba, Vaše svoboda. Ale nikomu to, prosím, nevnucujte. Cílem státu/ města má být, jim poskytovat služby a ne je vychovávat, protože v Kalifornii něco. A služby se momentálně poskytují všem, jen motoristům ne.
Několik parkovacích domů by situaci Motoristy nevyřešilo. A MHD musí být dotovana, protože kdyby nebyla, tak ceny jízdného by byly obrovské, a o to vice6by jezdilo po Praze víc aut. Aby byla MHD ještě více atraktivnější, musí se rychleji budovat metro a samozřejmě u koncových stanic metra i parkovací domy. Zároveň by instituce, kam lidé zajíždí, by měly mít garáže nebo parkovací domy. A je třeba urychleně dobudovat Pražský a městský okruh.
Každé jedno parkoviště situaci zlepší. Omlouvám se, ale odmítám argumentaci, že když to nemůže být perfektní, tak nebudeme dělat nic. Mělo se to řešit 20 let a neřešilo, jistě to nebude hned, ale hlavně je potřeba začít.
A to znamená skončit s politikou "pro auta nic" a "řidičům otrávit řízení, aby přesedli do MHD".
A drobná poznámka na okraj: MHD musí být dotovaná, píšete. A soukromá IAD nejen že není dotovaná, ale ještě půlka benzínu jde jako daně státu. Jedni platí a druzí dostávají. A ti kdo platí, jsou fuj fuj a házíme jim klacky pod nohy.
S odklonem peněz souhlas. Jen v rozpočtu na stavbu metra D je parkovací dům u krčského nádraží s přestupem na metro.
Jinak souhlas že parkovací domy na okrajích Prahy chybí. Když jedu do Vídně tak to vždycky nechám na kraji v parkovacím domě a do centra jedu metrem.
Drobná na okraj: když Hřib a město vybíralo nabídky na stavbu metra D, tak zvolilo nabídku dražší o 2 mld., než byla ta druhá. Za to mohly být 4 parkovací domy.
Že se nerozšiřují komunikace, přeci ještě neznamená, že se nedělá nic pro řidiče. Třeba veškeré opravy povrchů silnic (a že jich je!) se dělají pouze pro řidiče, to nejsou malé investice. Opravy mostů stojí taky velký prachy, to je taky hlavně pro řidiče, aby se na nich nemusel omezovat provoz.
Tak zaprvé když to vezmeme auta vs. MHD, tak po silnicích jezdí i MHD a často má vymezenou část jen pro sebe. Takže to není pouze pro řidiče, jak píšete.
Hlavní nepravda ve Vašem komentáři spočívá ale v tom, že reálně se skoro žádné silnice neopravují a už vůbec se žádné nestaví. Jmenujte mi nějakou zásadní novou silnici, která za posledních 10 let v Praze vznikla. Jsem zvědavý, co najdete.
Vzniká metro, tratě pro tramvaje, vzniká most, kam auta nebudou smět, vzniká všechno, jen pro řidiče nic.
Přeci jste mi nedávno odsouhlasil, jak by přidání nějakých odbočovacích pruhů pomohlo v některých křižovatkách. Desítky možností, a stane se něco? Ne, budeme čekat v kolonách.
A jinak, chápu že je strašně jednoduchý všechno co se vám nelíbí nazvat za socialismus. Ale aspoň si příště zkuste najít nějaká data, potom mluvte
Socialismus je v tom, že odmítáte respektovat svobodné rozhodování ostatních lidí a místo toho se je snažíte převychovat podle své ideologie. Ti lidé platí daně jako Vy a platí i nějaké navíc, z benzínu. Za své daně mají právo očekávat služby a ne, že jim někdo bude vysvětlovat, aby dělali věci způsobem, který pro ně není výhodný. Vybrali si, že z bodu A do bodu B je pro ně nejlepší jet autem. Nejrychlejší, nejpohodlnější, nejoperativnější pro případné změny, někdy i levnější. Pokud jste ten dopravní projektant, Váš úkol je, lidem to umožnit. V rámci možností situaci zlepšit. Ne jim vysvětlovat, že dělají všechno špatně a má to být po Vašem.
Podívejte se. Než přišli auta a stala se běžnou součástí měst, tak se lidé také museli vychovat, aby se nepohybovali, jak bylo běžné, všude po vozovce a kde se jim chtělo. Takže první to byla právě auta, která snížila pohyblivost pro LIDI ve městě! Magistrála je toho největším úkazem, hnus, že se na to nedá ani koukat. Do Prahy nejraději na kole, ale občas to bohužel nejde a musím vzít i to auto. Ale snažím se brát ho opravdu minimálně. Města by měla být pro lidi, ne pro auta. A ne, nemám VŠ a auta opravdu rád nemám.
Takhle, základ je, že v tom autě nesedí mimozemšťani, ale lidi jako Vy. Jen mají jiný názor na to, jak by to mělo být. A je jich zatraceně hodně, kdo mají tento názor. Jsou to lidé, kteří usoudili, že pro jejich přepravu z místa A do místa B je auto nejvýhodnější možnost.
Základ je, přestat uvažovat v kategorii, že auta nejsou lidi, auta vs. lidi je nesmysl, od kterého to všechno začíná. Od toho se pak socialisté dostávají k myšlenkám, že lidé v autech jsou nějaký horší typ člověka, který je třeba převychovat.
0
Sledujících
1
Sleduje
0
Sledujících
1
Sleduje
Takze venkovani kde zaparkovat maji, nerikam ze to je idealni ale co vim tak na cernaku je mista dost. Ja bzdlim v modranech, zde je mista taky dost. MHD neni drazsi nez osobak. To ani omylem. Vy treba potrebujete jezdit autem a neco prevazet apod. Ale hodne lidi jezdi jen z pohodlnosti, spis bych rekl ze z pocitu nadrazenosti, ze mhd je pro deti a duchodce. Ja jsem jezdil 7 let autem, musel jsem. Ted nemusim a jezdim denne mhd a je to super. Zaroven mhd je casto rychlejsi, nemusite se vztekat ze je nekde kolona, uzavirka atd. No musim Vam rict, ze to ze nemusim jezdit autem po praze si uzivam. Dnes jsem si to pripomnel cestou pres barandak…
2 odpovědi
13
Sledujících
0
Sleduje
13
Sledujících
0
Sleduje
P.S. taky jsem si na něco vzpomněl: blbej švec, kterej mi opravuje boty. Asi 2,5 km daleko, člověk by řekl, že za rohem. Autem tak 5 minut tam a 5 zpátky a to přeháním. Na bus (který tam jede přímou cestou) jen 5 minut půjdu, pak budu čekat až přijede, zaplatím lístek samozřejmě (možná i dva, možná bude stačit jeden na 30 min), pak dvě stanice, to taky budou tři minuty, pak 1-2 minuty od busu k ševcovi. Kolik to dá? 15 minut jedna cesta místo pěti autem? Trojnásobek? Takových tras je hromada. Auto jede ode dveří ke dveřím, jak se říká. MHD nikoliv.