Pořád nerozumím tomu, proč do takto malého auta dávat naftový motor, navíc ten dunivý tříválec.... Malá auta se většinou kupují na pojezdy okolo komína, kde člověk ten naftový motor většinou odrovná. Takže reálná úspora oproti benzínu minimální ale pak to člověk zaplatí na opravách a musí jezdit s tímto "dunítkem".....
Určitě to má svou cílovou skupinu. Umím si představit, že že člověk, který má doma nabíječku a ideálně si vyrábí elektřinu sám to má jako druhé auto v rodině na krátké vzdálenosti. Ale pro "autíčkáře" jako já, kteří mají rádi "vůni" spáleného benzínu, zvuk motoru a v autě se chtějí cítit jako v autě a ne jako krabici plné prázdných ploch a s jedním velkým displejem to nebude to pravé ořechové. Ale jako druhé auto do rodiny proč ne, pokud na to lidi budou mít peníze a bude o to zájem. Trh ukáže sám.....
Nemůžu si pomoci, ale Superb II. generace v této karosářské verzi byl snad nejošklivější škodovkou (společně s Fabia II.), co kdy škodovka vyrobila. Dejme stranou to, že je to takové uskákané auto a sedačky jsou z hlediska pohodlí víceméně "nouzovka". Z hlediska designu je tohle opravdu "ošklivost" a celková nevyváženost auta (dlouhé, úzké, ošklivá záď a korejsky vyhlížející světlomety) je fakt tristní. Chápu, že někdo řeší pouze užitnou hodnotu, ale tohle si koupit.... hmmmm...
Měl jsem tento vůz přesně 3 roky od novoty.
Plusy: Prostorný interiér, spotřeba do 6 l. Prakticky nulová poruchovost během 90 tisíc km. Pouze se mi loupalo čalounění dveří, opraveno v záruce. Infotainment intuitivní, přehledný, jednoduchý.
Vozidlo má plnohodnotnou rezervu a velký zavazadelník.
Minusy: Musel jsem jezdit celou dobu na S režim, jelikož by mi z toho dunění motoru v nízkých otáčkách asi upadla hlava. DSG nutí auto jezdit klidně i na 1200otáček a to je peklo. Auto nejede a jen duní.
Motor nad 3500otáček uvadá a nemá smysl ho točit výše.
Vozidlo na příčných nerovnostech odskakuje do boku jako všechna ostatní vozidla z koncernu VW. (Vyjma Porsche 🙂 ).
Řízení je zcela bez zpětné vazby a podvozek je sice "jakštakš" komfortní, ale auto vás nijak extra nenadchne.
Strohý interiér plný měkčeného plastu a prázdných ploch jako v Superbu.
Po 3 letech jsem jej vyměnil za Mazdu 6 2.5G ve stejné cenové relaci ale s vyšší výbavou, kvalitnějším a propracovanějším interiérem, lepšími jízdními vlastnostmi a řízením i za cenu menšího vnitřního prostoru.
Pokud ale neřešíte, jak Vaše auto jezdí a je to pro Vás jen dopravní prostředek, může být Passat dobrá volba, ale já bych volil benzínoovu verzi.
Za mě jsou Fabia 2. generace a Superb 2. generace 2 nejošklivější auta od značky Škoda. Nijak nezpochybňuji jejich užitnost (i když Superb II je velmi úzký a vzadu má strašně krátké a tvrdé sedáky a opěradla skoro kolmo jako lavice v kostele). Jen se dle mého názoru tato 2 vozidla moc nepovedla z hlediska designu. Ač nejsem fanoušek značky tak musím říci, že Superb 3. generace je tedy vyváženější proporčně a mnohem hezčí, než jeho předchozí generace.
Recept moderních (nejen) Audin: Vezmeme 2 až 3 obrovské tablety a kolem nich začneme stavět auto. K tomu přidáme balení opalovacích krémů zdarma, aby se daný budoucí majitel tohoto vozu mohl u těch tabletů opalovat jako v solárku. Praktičnost se zcela vytratí ale majitelé těchto vozů mohou "chrochtat blahem" jaký mají supermoderní vůz ač jim hrozí, že se někde zabijí po cestě při hledání nějakého nastavení v 56. podložce MENU. Bože, kam se obrací automobilový průmysl.....
Měl jsem tento vůz s motorem 2.0Tdi 110kW. Výhody: Spotřeba do 6 litrů, prostorný interiér i zavazadelník, za najetých 90tis. km za 3 roky jsem kromě drobností (loupaly se mi dveře zevnitř....je tam všude spousta plastu i ve verzi Highline..) neměl žádnou poruchu. Nevýhody: DSG opravdu občas škube a občas neví, kterou rychlost má zařadit a zmatkuje. Extrémně podtáčí motor, který pak duní a bučí, proto jsem celou dobu jezdil jen na režim Sport (S) ale na spotřebě to prakticky nešlo poznat (cca 0,2-0,3l/100km navíc). Sedačky byly slušně tvarované ale dosti tvrdé jako ve všech koncernových vozech (možná mimo A6 a A8 🙂). Nemůžu na něj říct půl slova z hlediska spolehlivosti, měl jsem jej od novoty. Po 3 letech jsem jej ale vyměnil za Mazdu 6, která mě více baví, má lepší jízdní vlastnosti, kvalitnější interiér, vyšší výbavu za stejné peníze a s motorem 2.5G 143 kW jezdím za 7,8l (dlouhodobá spotřeba). Ale je fakt, že není tak prostorná, jelikož to není taková krabice. Ale jízdně je to nebe a dudy... Což ale ne každý ocení. V ČR řeší většina řidičů jen objem zavazadelníku a aby to tédéíčko co nejméně "žralo" .Zkrátka, kdo nemá na benzín, jezdí na naftu 🙂
Hezký večer všem.
Autíčko může být povedené. Když ale vidím, ale upadá kvalita zpracování interiérů ve VW, je mi smutno. Zejména ta dotyková tlačítka na všechno, která už jsou i na ovládání topení a na volantu. Zbytek jen displeje... uff.. To byl důvod, proč jsem před 3 lety nekoupil Arteona jako náhradu za Passata (který měl ještě celkem solidní interiér, byť třeba ne tak hezky propracovaný, ale obsahoval tlačítka a kolečka), ale nakonec jsem vybral Mazdu 6 jednak kvůli interiéru a hlavně pohodní a jízdním vlastnostem.
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Ošklivé zvenčí, ošklivé uvnitř. Cenovka nesmysl. Za tyto peníze pořídíte předváděcí BMW řady 5 apod. auta.