Já to samozřejmě zkoušel. A je určitě lepší mít tu hmotnost v podlaze než na střeše. Ale pořád je to hmotnost navíc. Jestli umíte základy fyziky, tak si to i poměrně jednoduše můžete vypočítat. Prostě větší hmotnost je v zatáčce úplně zásadní problém, který nejde prakticky ničím kompenzovat. Že je to v podlaze eliminuje náklon, ale z pohledu síly, která vytlačuje auto ven ze zatáčky je to prostě hmotnost navíc. A žádný propagátor EV fyziku marketingem nezabije. Naštěstí je to zcela objektivní a vypočitatelná skutečnost.
Přesně tak.
Tablet a kufr. Nic jiného, co by si člověk v souvislosti s tímhle komcernovým zázrakem zapamatoval.
Bohužel je to tak. Ta poslední verze to dokazuje. Předek je částečně z nového golfu, interiér je jedna velká prázdná plocha s velkým tabletem. Poslední jakštakš pěkný interiér i exteriér měla předchozí B8.
Pořád nerozumím tomu, proč do takto malého auta dávat naftový motor, navíc ten dunivý tříválec.... Malá auta se většinou kupují na pojezdy okolo komína, kde člověk ten naftový motor většinou odrovná. Takže reálná úspora oproti benzínu minimální ale pak to člověk zaplatí na opravách a musí jezdit s tímto "dunítkem".....
to dychají i u spalováku, protože i stará Octavie sežere kromě své nafty cca 10 KWh elektřiny, která je tedy použitá ne v autě ale na rafinaci té ropy, čerpadla atd. takže já když s Teslou pojedu stejně dynamicky jako ta Octavie, tak pojedu za prakticky podobnou spotřebu, jen nepálím ještě ty litry benzínu nebo nafty....
To souhlasím. Jako zastánce "spalováků" nemusím staré nafťáky, jelikož jet za nimi je fakt peklo. Kdyby se vyměnily všechny tyto staré nafťáky a některé benziny za nové, nemuseli by nám tak bezhlavě tlačit elektromobily jako jedinou "správnou" cestu. 🙂 Ale chápu, že ne každý má na nové auto.
no co zvuk motoru, není lepší ticho? a vůně benzínu? to bych musel být feťák, aby mi tahle karcinogenní tekutina voněla a dobrovolně jsem jí hodlal čichat po tom, co se spálí... sorry, nevýhody spalováku mít jako výhody je nesmyslný argument. Navíc s tímto autem nejsou dlouhé vzdálenosti problém, obzvlášť když 99 procent lidí jezdí víc než 300 km párkrát do roka, zastavit se pak na 15-20 minut opravdu někde auto nabít a mezitím si dojít na WC a protáhnout se opravdu není pro nikoho problém a kdo říká, že to problém je, tak lže.
Pro mě není lepší ticho, mám rád auta, kde slyším motor. U ledničky, nebo kávovaru mám rád ticho, ale auto mám nejen jako dopravní prostředek, ale i jako koníček. Ale ne každý to tak má a těžko se to vysvětluje těm, pro které je prioritní rychlost spárování telefonu a velikost tabletu před jízdními vlastnostmi. Jinak Vy sice u auta nedýcháte spálený benzín, ale dýchají ho pak jiní, když se vyrobí elektřina v uhelné elektrárně a ruku na srdce, tato výroba zatím převažuje.
Aby se s tím dalo cestovat po Evropě....řekněme do 6,5 L
Tak pokud pojedete i s benzínovým RSem dlouhou cestu, tak pojedete okolo 7l, když moc 7,5l. Bonusem Vám bude vyšší výkon, jemnější chod, lepší zrychlení.... A to nepíšu jako fanda škodovky, jen přemýšlím nad tím, proč pořád lidi za každou cenu potřebují ušetřit těch pár korun na benzínu oproti naftě a časem pak řeší problémy s naftovými motory. Pochopím však, když si to někdo koupí jako ojetinu za 300k a nemá na benzín.....
Určitě to má svou cílovou skupinu. Umím si představit, že že člověk, který má doma nabíječku a ideálně si vyrábí elektřinu sám to má jako druhé auto v rodině na krátké vzdálenosti. Ale pro "autíčkáře" jako já, kteří mají rádi "vůni" spáleného benzínu, zvuk motoru a v autě se chtějí cítit jako v autě a ne jako krabici plné prázdných ploch a s jedním velkým displejem to nebude to pravé ořechové. Ale jako druhé auto do rodiny proč ne, pokud na to lidi budou mít peníze a bude o to zájem. Trh ukáže sám.....
Zrovna tyhle BMW f10 jízdní zážitky nepřinášely.
Tak samozřejmě G - čková řada už bude zase jinde, ale Passat je oproti tomu opravdu "žebřiňák". Najel jsem s tímto Passatem 90 tis. km. Nejezdí špatně, ale s Bmw bych ho opravdu z hlediska jízdních vlastností nesrovnával. Samozřejmě má ale vysokou užitnou hodnotu díky prostornosti.
Zajímavé "porovnání neporovnatelného" ve stylu srovnejte udržované zuby padesátníka s neudržovanými zuby třicátníka se závěrem, že lepší je být mladý než si čistit zuby 🙂. To asi nikomu nepomůže 🙂
Jako majitel BMW tvrdím, že je ekonomicko-zážitkový nesmysl si auto třídy 5 tj. těžké a velké koupit bez motoru (tj. jen 4-válec). Buď chci luxusní sportovně naladěné auto a připlatím si na provozu i pořízení těžkého auta s 4/8 válcem, nebo mi stačí Passat. Ten udělal obrovský pokrok zejména v poměru cena/užitečnost a vnitřním IT se přiblížil segmentu prémiových vozů. Komfort sedaček a podvozku je však drasticky horší, užitná velikost pro posádku je přes velký nárůst Passatu taky jiná a obdivuju odvahu autora porovnávat jednoduchý 4Motion s propracovaným systémem xDrive schopným poslat na zadní i přední nápravu 80% výkonu (jako běžně používané auto). Chce to vyzkoušet oba v limitních situacích někde na okruhu za zhoršených adhezních podmínek. To jsou 2 úplně jiné vesmíry 🙂
A právě ten systém 4x4 je jediná společná vlastnost srovnávaných vozidel, byť pro jedno prodejně výjimečná a pro druhého téměř standard.
A upřímně od provozovatele bavoráku, výkonnější BMW po 100 tis. km stojí na údržbě fakt dost a musíte ho milovat, aby nebylo vyměněno za jiný kus 🙂
Odmění se vám jízdními vlastnostmi, které z velkého VW fakt nevydolujete !
Naprostý souhlas. Jako bývalý majitel nového Passatu B8 musím říci, že je to velmi užitné auto, ale porovnávat ho s o třídu lepším autem (byť s žebrákem motorem je nesmysl). BMW si kupují lidi, kteří chtějí: Větší komfort, pohodlí, jízdní zážitek (někteří) a většinou šestiválec. A to už bude oproti Passatu úplně jiná liga. Passat je prostě lidovější auto, ale o třídu níže a vnitřním prostorem to nezachrání. I když tu občas někteří "odborníci" porovnávají např. Superba s A8 apod. protože mají podobně místa vzadu.... (což je asi jediný společný parametr.)
Myslím, že když jede delší cestu, tak nepojede autem, ale poletí, to zaprvé. A zadruhé, kdyby se řešila bezpečnost, jak říkáte, tak většina vládních představitelů jezdí ve Volvech... Pokud myslíte bezpečnost limuzín upravených proti útoku, tak je úplně jedno z čeho se takové auto vyrobí.
To souhlasím. Jen si myslím, že dnešní Volva už budou srovnatelná z hlediska bezpečnosti i s vozy ostatních značek v této kategorii, jako MB, BMW, AUDI apod. Jen se vracím k tomu, proč jsem reagoval a tím byla poznámka, že Škoda v této třídě vozidel nemá zástupce.
Bohužel jsem v tom jel a několikrát, měli jsme jeden ve firmě. V té době jsem měl Mondeo IV. MK a můžu srovnat. Mondeo bylo jízdně úplně jinde. Měkčí a zároveň stabilnější na silnici a to zejména v zatáčkách a příčných nerovnostech vozovky, perfektní řízení, lepší sedačky s delšími sedáky a zejména měkčí vzadu. V tom Superbu sice bylo hodně místa vzadu podélně, ale sedáky byly velmi krátké,
tvrdé a opěradla skoro na kolmo, takže si záda ani stehna neodpočinula. Když jsme jezdili v 5 osobách z Moravy do Prahy, brávali jsme Mondeo, jelikož Superb byl moc úzký a tvrdý. Ano, v Superbu bylo o trošku více podélného prostoru a měl o něco málo kvalitnější interiér. Za mě v té době z hlediska jízdy a pohodlí nic moc, jen jej všichni velebili z důvodu podélného prostoru. Ale nemyslím to zle, jen to píšu, protože jsem měl tu čest ta auta porovnat.
PS: Zajímalo by mě, kdo by přešel dobrovolně např. z BMW, Audi, Volva apod. do tehdejšího Superbu. To by musel řešit opravdu jen ten podélný prostor vzadu, protože ve všem ostatním to bylo o 2 levely níže. Hlavně jízdně... Ale to je neduha všech Škodovek a VW, že mírně odskakují a nemají tak dobrou stabilitu. Měl jsem 3 roky od novoty i Passata B8 a tam už to bylo něco lepší, ale v té době už staré Mondeo bylo jízdně pořád lepší a prostorově stejné. Ať se daří.
Zajímavý názor, který ovšem nesdílím.
Superb II a uskákané auto? Jel jste v tom někdy?
Víte, že ve své době kvůli komfortu a jízdním vlastnostem právě do tohoto Superba přešlo hodně klientů od luxusních značek?
Bohužel jsem v tom jel a několikrát, měli jsme jeden ve firmě. V té době jsem měl Mondeo IV. MK a můžu srovnat. Mondeo bylo jízdně úplně jinde. Měkčí a zároveň stabilnější na silnici a to zejména v zatáčkách a příčných nerovnostech vozovky, perfektní řízení, lepší sedačky s delšími sedáky a zejména měkčí vzadu. V tom Superbu sice bylo hodně místa vzadu podélně, ale sedáky byly velmi krátké,
tvrdé a opěradla skoro na kolmo, takže si záda ani stehna neodpočinula. Když jsme jezdili v 5 osobách z Moravy do Prahy, brávali jsme Mondeo, jelikož Superb byl moc úzký a tvrdý. Ano, v Superbu bylo o trošku více podélného prostoru a měl o něco málo kvalitnější interiér. Za mě v té době z hlediska jízdy a pohodlí nic moc, jen jej všichni velebili z důvodu podélného prostoru. Ale nemyslím to zle, jen to píšu, protože jsem měl tu čest ta auta porovnat.
Ano, chrastili přední dveře. A bilest to byla všech šestek. A ted se bavíte z nuly na sto místo pružného proč? No já s timhle jsem i po jízní stránce naprosto spokojen, při srovnaní s šestkou v sedanu kterou jsem měl, neztrácí prakticky nic. Pro mne celkem přijemné překvapení. Ta šestka 2.5 skyactiv zase tak dobře nejlea. Podle mne to zabijela ta převodovka a v zatáckách jízdně mezi nimi není rozdíl.
Tak asi jsem měl šestku, která nechrastila. 🙂 Kamarád, co má v Superba v LK to pochvaloval a uznal, že to hraje líp jak ty Cantony...
Co se týká řízení, pokud v tom nevidíte rozdíl, tak to neřešte.
Jinak souhlasím, ta převodovka zase není takový zázrak, je to sice měnič, ale bylo to plus minus stejne jako u DSG v Passatu. Teď mám ve Stelviu převodovku ZF a ta je úplně někde jinde. Řadí rychle a neznatelně, vyjma režimu Dynamic, kde schválně "kope". Ale to už je jiná kapitola. Mějte se.
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Ošklivé zvenčí, ošklivé uvnitř. Cenovka nesmysl. Za tyto peníze pořídíte předváděcí BMW řady 5 apod. auta.