Zajímavý článek, škoda, že se nevyvaroval určitých chyb a nepřesností. Moravané především rozvinuli první celosvětovou protestantskou misii a hluboce ovlivnili mnoho významných křesťanských osobností své doby - např. Johna Wesleyho, zakladatele Metodistů. Během dvaceti let založili více misií, než celá protestantská církev v uplynulých dvou stoletích. Za necelých třicet let z jediného městečka vyšlo celkem 226 misionářů do všech kontinentů, k nejopovrhovanějším etnickým skupinám. Nejprve k černým otrokům na Karibské ostrovy, pak k eskymákům do Grónska, k Laponcům, k Indiánům v severní i jižní Americe, brzy i do Jižní Afriky, Guineje, Estonska, Litvy a do Ruska, na Cejlon,do Alžíru a Cařihradu, ke Kalmykům, dále do Egypta, Etiopie, Indie, na Labrador, na Jamajku, do Nikaragui, Austrálie, Himalájí i Izraele. 'Bratři' šli do míst, kam se jiní báli a nepřicházeli s pocitem nadřazenosti „bílých pánů“, kteří jdou „civilizovat divochy“. Naopak, mezi domorodci žili a pracovali jako oni a tím si získali jejich důvěru a úctu. Více např. zde Odkaz 1
Pane autore, kde jste přišel na to, že Waldemar Matuška byl kdysi obávaný konkurent Karla Gotta? Byl snad také tenor jako on? V žádném případě, byl velmi příjemný baryton. Měli tedy stejný repertoár? Možná nazpívali několik stejných písní, ale to je tak asi všechno. Jeho osobnost byla také značně odlišná - Matuška působil mužně, Gott spíše zženštile, a rovněž jejich fanouškovská základna byla jiná. Spíše se dá říci, že se v oblasti popu doplňovali, než si konkurovali.
Je trochu zavádějící nazývat autobus autem. Mimochodem, celý svět v Bruselu tleskal i osobnímu autu naší výroby - legendární Tatře 603, která oslnila svým designem a získala řadu dalších mezinárodních ocenění. A pokud se týká mezinárodních úspěchů v designu autobusů, tak je nutno zmínit prototyp převratné koncepce s názvem Karosa 2050-Superlux, který vzbudil senzaci na přehlídce Sémaine internationale du car ve francouzkém Nice v létě 1969. Viz Odkaz 1
Ne v Oregonu především selhala progresivně liberální vláda Demokratické strany. Moje dcera strávila loni ve státu Oregon 3 měsíce a byla zděšena devastací města Portland, které je vinou slabé vlády a špatných zákonů zcela v rukou bezdomovců a feťáků. Viz třeba Odkaz 1
Hlouposti. Čína bude zakrátko mít největší starosti sama se sebou a s bezpracedentním stárnutím populace. Počet osob starších 60 let který se už dnes blíží 300 milionům, by se měl v Číně podle dostupných dat do roku 2050 zdvojnásobit na téměř půl miliardy, to znamená, že by na jednoho obyvatele v ekonomicky aktivním věku připadal jeden senior.
Roční růst HDP Číny od roku 2007 do roku 2019 klesl z 14,2 % na 6 %, tento trend bude v souvislosti s rychlým stárnutím populace pokračovat i nadále (Světová banka 2021). Pokud se nezmění stavající demografické trendy, na konci tohoto století bude v Číně žít asi jen polovina současné populace. Odkaz 1
Povedená taškařice. Ale přeci jen si dovolím poznamenat, že výrok ve zmíněné svaté knize v závěru textu byl určený zákoníkům, kteří chtěli kamenovat hříšnici, ale celý příběh končí trochu jinak: Ježíš se obrací na onu ženu cizoložnici se slovy: "kde jsou ti, kdo na tebe žalovali? Nikdo tě neodsoudil?" Ona řekla: "Nikdo, Pane." Ježíš jí řekl: "Ani já tě neodsuzuji. Jdi a už nehřeš!"!
Způsob, jakým autor článku referuje o příběhu Beowulfa, je vskutku prazvláštní. Místo, aby ocenil, že bez písemného záznamu, který je dílem učeného mnicha, by se toto vůbec nezachovalo, soustředí se na kritiku, že si ho křesťané prý přivlastnili. Bez tohoto záznamu by dnes o Beowulfovi nikdo nevěděl. A ani autor by tedy neměl co kritizovat. Učenci, zkoumající tento text ale přitom vedli debatu o tom, zda byl Beowulf šířen ústně, což ovlivnilo jeho interpretaci: pokud byl zkomponován velm dávno, v pohanských dobách, pak pohanství je ústřední a křesťanské prvky byly přidány později, zatímco pokud byl zkomponován později, písemně, křesťanem, pak pohanské prvky mohly být dekorativní archaismus; někteří učenci také zastávají pozici někde uprostřed.
Majitel firmy v rozhovoru zmiňuje projekt nové ultralehké helikoptéry PHEONIX s tím, že jeho cílem je, aby tonto výrobek měl co nejvíce komponent české výroby, nicméně jako pohonou jednotku si vybrali rakouský motor Rotax (asi kvůli ceně). Přitom by mohl zvolit i tuzemský motor vynikajících parametrů - český turbohřídelový motor PBS TS100. Ten si např vybral pro svůj nový ultralehký vrtulník ZEFHIR italský výrobce Curti Aerospace - Odkaz 1
Švédi se zase dostali do semifinále díky odpiskanému nefaulu Finů v prodloužení čtvrtfinále a následné přesilovce. Navíc švédský trenér po zápase jasně odmítl spekulace, že by díky delší přesilovce mohli zvrátit zápas s námi - na nic se nevymlouval. Nehledě na to, že Švédi hráli několik přesilovek za vymyšlené přestupky našich, které dostali darem asi jako kompenzaci od rozhodčích.
1
Sledujících
0
Sleduje
1
Sledujících
0
Sleduje
To je článek jak od umělé inteligence, navíc s chybou v titulku.