Ja ted mel nahradni VW T-Cross benzin 1.0l - desivy auto mimochodem, nechapu, ze si to nekdo za ty penize koupi - a se spotrebou 8,5 litru (aby ne, kdyz to pri 130 km/h toci 3000 otacek), kdyz jsem natankoval plnou (cca 40 litru), tak jsem mel dojezd 540 km. Smal jsem se, az jsem se za bricho popadal. Jak ze to rekl sef VW: "Pro nase auta nejsou na trhu zakaznici.."?
a co ten Váš příspěvek má jako společného s tou mojí poznámkou?
Ježiš to jsou takové lži pisálci z garáže. Žádný elektromobil, žádný se průmšěrnému dieselu nevyrovná dojezdem, sedmilháři, že vás hanba nefackuje. Pro diesel je naprosto běžných 900 km dojezdu, ukažte mi jakýkoli elektrický nesmysl s takovým dojezdem (hybridy se nepočítají, ulhaní pisálkové.
Na jedné diskuzi byla vtipná hláška, že největší problém s dojezdem elektromobilů mají majitelé spalovacích aut...
Jakube, nevíš, co tvrdíš. Kdo má diesel a přesedne do noveho elektroauta, po týdnu chce zpět svůj milovaný diesel. To je realita.
Patriku, nevíš, co tvrdíš. Přesedlal jsem z diesla ( Superb III ) do Tesla 3 a není cesty zpět. To je realita. V současné době na základe mé zkušenosti tak úplně nechápu proč se lidi kupují ještě spalovací auto….
Dovolená ve Skandinávii je něco jiného, než cesta do Chorvatska. Tam je cesta cílem. A jedete tam za přírodou, ne za postáváním ve městech, nebo nabíjecích stanicích. V přírodě zatím nabíjení nefunguje. Třeba někdy vymyslí chytání elektřiny z blesků. 😉
Kdybych jen někdy nedejbože s dětmi do Chorvatska, jel bych přes noc a pokud možno co nejrychleji, než se děti probudí.
Jenom na okraj. Jel jsem tam na cyklistické podzimní soustředění a zejména vnitrozemí Istrie je krásné silniční ježdění s překvapivě pěknou, liduprázdnou krajinou a prázdnými silnicemi. Zejména na podzim vřele doporučuji tam vzít děti a kolo... Souhlasím, v létě bych tam nejel...
K té Skandinávii - vzhledem k tomu, že v současné době tvoří prodej čistých el. vozů
právě ve Skandinávií 95% tak k tomu mají opravdu perfektně vypracovanou infrastruktur nabíjecích stanic s libovonným dosahem kdekoliv. Právě naopak se velmi tam velmi rychle blíží doba kdy prostě nenatankuješ - naftu určitě.
Osobní zkušenost... opravdu doporučuji si to el. auto na týden půjčit a udělat si 2 000 km výlet - třeba do Norska - pak přestane člověk psát nesmysly o čekání na nabíječkách, blescích a podobně.
Poslední, po čem bych na dovolené ve Skandinávii toužil, je postávání na nabíjecích stanicích.
Za to je těch pár tisíc na benzín malá cena.
před třemi týdny výlet na Istrii - 908 km s Teslou 3 LR za 10.5 hod na dvě zastávky ve Vídni a Mariboru obě cca 25 mim, bez jakéhokoliv omezování ( rychlost, klimatizace ). Se spalovákem jsem ty pauzy nedělal v zásadě jinak...
Překvapuje mě, že Vám nevadí, že jste takhle limitovanej dojezdem. Čekat 2x půlhoďku jen proto, abych mohl někam dál dojet, to je pěknej vopruz. Jeďte elektrikou třeba na Sicilii a jste v troubě. O nabíjecí stanice sem skoto nezavadil, protože i na dálnici je jedna pumpa za 150-200 km. Ale samozřejmě, že budete tuhle technologii hájit, když jste si jí koupil. Já jsem pro elektro auta do měst, aby tam byl lepší vzduch, ale na zahraniční dovolenou je to nesmysl...
Dobrá, teď bez ironie... To auto mám zhruba dva měsíce a ten výlet na Istrii byl více méně pokus jak se s tím cestuje na delší vzdálenosti a až mě překvapilo jak bezproblémové to je. Všichni dokolečka řeší ekonomiku, dojezdy, ale to podstatné a zejména u TESLA 3 jak to jezdí (přechod z Superb 3 TDI), perfektně naladěný podvozek, až žiletkově přesné řízení, na palubě i při dálničních rychlostech zenové ticho a jízda bez jakýkoliv vibrací a do toho u Tesla velmi dobře fungující tempomat s hlídáním pruhů. Je to těžce návykové a nedávno jsem si půjčil firemní Octávku a po těch dvou měsících jsem s tím měl fakt problém a vnímám věci které mě vůbec nenapadly, že mi to má vadit, třeba právě ty vibrace a to Vám potvrdí drtivá většina majitelů baterek a jestli daň za to je, že stojím zhruba co 3 hodiny 25 min na dálnici tak to rád zaplatím a věřte, že až to vyzkoušíte ta to rád zaplatíte ( ty pauzy ) taky. Mimochodem do toho Palerma je to dle plánování TESLA 2 330 km a je to na 7 zastávek a nejdelší je 24 min a po cestě ty Superchargery samozřejmě jsou.
Ale prdlajs, veřejný nabíječky jsou soustředěný jen ve větších městech. Už jste jel svou Teslou na dovolenou na jih k moři? Znám člověka, co to zkusil a nakonec musel i s rodinou přespat v Rakousku v hotelu, protože nenašel po cestě volnou nabíječku ve chvíli, kdy potřeboval dobít. Udávaný dojezd se při naloženým autě smrsknul na 250 km a délka nabíjení na 100% se prodloužila na hodiny...
Ano - čtrnáct dní stará zkušenost... z Frenštátu na Istrii (Chorvatsko) 908 km za 10,5 hodin, včetně zastávek - po cestě jsem nabíjel 2 x a to ve Vídni a v Mariboru, obě zastávky nepřekročily 25 min, se spalovákem by ty pauzy by byly za mě asi podobně. Udělal jsem to s průměrnou spotřebou 15,1 kW/ 100 km bez jakéhokoliv omezení (Rychost, klimatizace). Oblíbená poznámka o známým který přespali na cestě kvůli nabíjení (další verze jsou mrznutí v zimně na dálnici, nízká rychlost kvůli spotřebě, odtah z důvodu nedojetí a dalších cca 10-12 podobných témat...) jsou ty typické kecy do hospody - docela mě překvapuje, že to ještě někdo v roce 2024 poslouchá a píše. Zejména v Rakousku jsou 300 kW nabíječky na hlavních tazích snad co 50 km. Fungují zda bez problému čipové karty, které jsou platné u nás. Samotné nabíjecí stanice jsou HUB s běžně s 10 - 20 stanicemi... asi tak ...
Ta čísla nejsou nesmyslná. Jsou z reálného příkladu od člověka, který to tak v praxi má.
Já zase nevěřím tomu, že lze jezdit autem velikosti Superbu nebo Oktávie s 2.0 TDI za 5,3l/100km. To by jste musel jezdit jako šnek, hezky 110 dálnice, 70-80 okresky, lehká noha a žádné předjíždění. Pak možná ano.
Když mi to dali jako náhradní auto za můj benzíňák v opravě, tak jsem se pod 6,7l dostat nedokázal, spíš jsem jezdil přes 7l...
Aby ta nová Tesla jezdila za 18kWh, to jsem teda ještě neviděl. Ve všech testech vychází spotřeby 13-15kWh. To tak možná při 140-150km/h čistě jen po dálnici. Pak asi ano.
Za kolik tankujete tu naftu na čip? Nečekal bych větší slevu, než 1Kč na litr, z těch nabídek, které jsem viděl, ale třeba se dá ušetřit i víc.
I pokud by jste ale jezdil za 5,3l a tankoval za 32Kč, tak to je pořád 120k Kč jen za naftu a olej a další spotřebák na diesel rozhodně zadarmo taky není. Hádám, že pod 2000Kč na 10k km to nestlačíte, spíše budete přes 20k Kč na těch 70k km. Takže pořád náklady kolem 140k Kč. Takže pořád dvojnásobek té Tesly.
Protože pokud dokážete jezdit s dieselem za 5,3l tak s tou Teslou budete nejspíš jezdit i za méně než za 13kWh. I u té elektriky je to o stylu jízdy.
Já třeba jezdím s mým EV za 16-18kWh, ale jsou lidi, co s ním jezdí za 11kWh.
Jak správně píšete, je to hodně individuální.
Můžu jenom potvrdit, minuly týden na Istrii v Chorvatsku a teslou 3 LR a prumerna spotřeba bez jakéhokoliv omezováni rychlost, klimatizace… na 1800 km 15.1 kW a nabíjení na jedné trase 2x po 25 min ( Viden, Maribor)
Porad se tady dokolečka resi spotřeba a jestli se to vyplatí nebo ne, ale klíčové je ze se s tím naprosto perfektně jezdi. Až zenove ticho, nic nevrací nic se netřese. Naprosto perfektní podvozek ( prechod z Superb III…)
To nedá protože GDPR. Ale určitě kamarád existuje.
V České republice je aktuálně 5,5 tis veřejných nabíjecích bodů. Jako majitel TESLA 3 můžu potvrdit, že prakticky každých 5 km je naprosto všude nějaká nabíječka (pravda - různého výkonu, ale pro nouzové dobití to je jedno) a člověk by se musel zatraceně snažit, aby někde zůstal viset. A tak to poslední po čem touží majitel jakéhokoliv auta je, aby mu v kufru smrděl benzínový generátor a je úplně jedno jestli je to Mercedes EQS nebo 10 roku starý NIssal LIft ...jak říkám - kecy do hospody...
Já úplně nerozumím těm diskuzím v čem je problém, Letos jsem byl v Irsku a tam to funguje bez problémů. Na každém obchodě nebo větší pumpě byl vykupovací automat který to vykoupil a zároveň slisoval do pytle. Ta hra byla o tom, že si každý rozmyslel jestli mu těch 20 centů za to stojí a vrátit to nebo to vyhodil do koše. Vždycky se nasel někdo kdo to sesbíral a tim řízeně recykloval ( študáci, bezdomovci ) výsledek byl ze petky a plechovky nebyly v koši, nebo ve škarpě
Jsme jedněch z nich co si pořídili TESLU 3 LR na dotace a souhlasím s autorem, že by jsme to auto pořídli i bez dotací. Nic méně zásadní benefit v těch dodací vidím v tom, že to inspirovalo hodně firem které váhaly jestli do toho jít nebo ne – Tím že je to na firmu tak s tím jezdí většinou více lidí a kdy v reálu by neměli možnost se s tím svést. Po tom zjistí, že se s tím opravdu dobře jezdí a oproti spalováku to má hromady benefitu tak naprosto reálně začali uvažovat že by si tu baterku pořídili taky i soukromě – osobní zkušenost u nás na firmě. Nemluvě o tom, že za dva roky se ty auta budou objevovat v bazarových prodejích. Kdyby ty peníze skončily u soukromníků tak by tam tento efekt nebyl.
pan to má bohužel vědecky podložený studií od budoucího ministra zdravotnictví USA, možná by nebylo od věci vylézt z té bubliny a kouknout se třeba na web WHO kde uvadí nežádocí učinky vakcíny Pfizer jsou opičí neštovice napr, ,krom další stovky nežádoucích věcí . a pokud to píše světová zdravotnická organizace tak je to směroplatné jak by řekla Máňa, víc už asi netřeba slov. bejt váma bych radši sklonil hlavu a byl z ticha.
Jestli se bavíme o stejných stránkách WHO tzn. Odkaz a konkrétním léku Pfizer–BioNTech tak jsme tam žádný takový článek nenašel - nemůžete mi poslat odkaz?
36
Sledujících
1
Sleduje
36
Sledujících
1
Sleduje
To je opravdu zajímavé. No tak dobře, můžete si myslet co chcete. Já samozřejmě nikoho nenutím, aby měl stejný názor. Já když se bavím se svými kamarády, kteří přišli za silných osmiválců a šestiválců do elektromobilů, tak většina říká, že je nabíjení baví. Tak jsme všichni masochisti.
Když váš mozek nedokáže přijít na jiné vysvětlení, když berete všechno černé a bílé a jednoznačné, když máte rád jednoduché nálepky, tak si to užijte. Já prostě vím jen jedno. Do spalovacího křápu už v životě dobrovolně nesednu. I kdybych měl nabíjet každých 100 kilometrů a i kdyby to nabíjení bylo otravné, tak já prostě neopustím ty desítky výhod, které mi elektromobil každý den dává
Nebo mě má někdo přesvědčovat, abych změnil svůj pohled na věc? Mámě někdo nutit abych se vrátil do spalovacího peklo? Abych hledal v úzkém spektru otáček aspoň nějaký výkon z řadového šestiválce? Abych používal dokonce brzdový pedál?
1 odpověď
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
to Radek… zdej to… To je jako diskutovat s plochozemcem v planetárium …