U dřevěných pelet se udává výhřevnost 17 až 19 MJ/kg. Černé uhlí s cenou 10,5 Kč/kg má výhřevnost 27 MJ/kg. Topení uhlím je tedy navzdory všem daním a překážkám pořád ještě o něco levnější, navíc na váhu stačí o 1/3 méně materiálu, což ocení zejména obsluha kotle - naložený uhelný automat vydrží déle než kotel s adekvátní násypkou s peletami. Co to dokazuje? Že zbavit se fosilních paliv bude mnohem těžší, než se nám prezentuje, protože jejich energetická hustota je fascinující.
Jajajaj, mi při denním svícení svítí i obrysová světla vzadu, a dokonce s větším jasem, než když zapnu potkávačky. I za snížené viditelnosti je zepředu i zezadu tohle denní svícení vidět lépe, než při zapnutých potkávacích světlech, která jsou konstruována tak, aby ve tmě neoslňovala. Už se "těším", jak pojedu zítra ráno do práce a všichni odborníci na bezpečnost, erudovaní na základě tohoto článku a diskuse pod ním, na mě budou zuřivě blikat.
Jo a automobil je značky Ssangyong a diskuse jsou plné odborníků, kteří by si to auto nikdy nekoupili, protože prý strašně žere. Tak teď už víme proč! 😂
Ještě pořád mám doma dvě Lancie. Lancii k coupé s V6 Busso a Lancii Thesis se stejným motorem. Oboje jsou úžasné stroje po technické stránce, ale už tehdy bylo na managementu (podpora prodeje, servisní síť, stanovení cen, nesmyslné detaily, kde se v interiéru kombinovala značková kůže s laciným tvrdým plastem,...) vidět, že celý koncern Fiat se někdy v 90. letech rozhodl spáchat sebevraždu. Akorát se mu to doteď nepovedlo. Ale pan Tavares to jistě už konečně vyřeší.
Multikára je svým způsobem výjimečný stroj. Uveze 2 tuny, vytočí se na 4 metrech, sklápí na 3 strany. Při spotřebě jen o něco vyšší než má osobní auto. Byla navržena na rozvoz materiálu na stavbě, dostane se skoro ke každému výkopu. Jenže v dnešním provozu je to o nervy. Dynamika mizerná - naložené to nebrzdí ani nezrychluje, uvnitř je kravál, vyšší člověk se na odpružené sedačce bouchá hlavou do stropu a díky bohatému prosklení které končí u kolen krásně vidí, kam poletí v případě nehody, protože ten stroj nemá bezpečnostní pásy. A co je nepříjemné, spousta řidičů, když uvidí Multikáru v provozu, vypne mozek a začnou se chovat, jako kdyby chtěli spáchat sebevraždu. Nejednou mě nějaký psychopat předjížděl přes plnou, aby o 100 metrů dál odbočoval. I když se v provozu snažím co 5 km někde zastavit a nechat se předjet, sotva se zase rozjedu, předjíždí mě kamikadze před horizontem. To je pak těžko, člověk se snaží předvídat, ale všechno zachránit nedokáže. A nejde jen tohle auto, v provozu jezdí traktory s vlekem, různé účelové stroje... Možná by v rámci autoškoly nebylo od věci dát si aspoň hodinu na simulátoru Multikáry, traktoru, kombajnu,..., aby si čerství řidiči zvyklí na auta plná asistentů uvědomili, jak se chová takový stroj a proč je dobré nechat jeho řídiči trochu odstup.
Vždyť to stát přímo podporuje. Bez osekání ozdobných štuk a oblepení polystyrénem není Zelená úsporám ani Oprav dům po babičce. Spousta firem už dotaci automaticky zahrnula do ceny, takže bez ní je oprava nerealizovatelná. Kamarád se setkal s tím, že mu firma nacenila fasádu na malém vesnickém domě na 600 tisíc. Když se vyděsil, odpověď zněla: však na to dostanete dotaci! Děkujeme politikům, že dali tomuhle prasáctví vyrůst do krásy.
Nedá mi to. My byli korejskou plečkou, o kterou by si pravověrný škodovkář ani kolo neopřel, ba dokonce někteří kolegové na mě hledí soucitně, že si nemohu dovolit ojetého passata ani octavii, na jihu Španělska. 5 500 km. Nedoléval jsem nic. Vlastně nikdy jsem tam nemusel krom benzínu a kapaliny do ostřikovačů nic dolévat.
2
Sledujících
0
Sleduje
2
Sledujících
0
Sleduje
Na tohle existuje snad jen jeden recept: školné