Vždyť to stát přímo podporuje. Bez osekání ozdobných štuk a oblepení polystyrénem není Zelená úsporám ani Oprav dům po babičce. Spousta firem už dotaci automaticky zahrnula do ceny, takže bez ní je oprava nerealizovatelná. Kamarád se setkal s tím, že mu firma nacenila fasádu na malém vesnickém domě na 600 tisíc. Když se vyděsil, odpověď zněla: však na to dostanete dotaci! Děkujeme politikům, že dali tomuhle prasáctví vyrůst do krásy.
Nedá mi to. My byli korejskou plečkou, o kterou by si pravověrný škodovkář ani kolo neopřel, ba dokonce někteří kolegové na mě hledí soucitně, že si nemohu dovolit ojetého passata ani octavii, na jihu Španělska. 5 500 km. Nedoléval jsem nic. Vlastně nikdy jsem tam nemusel krom benzínu a kapaliny do ostřikovačů nic dolévat.
Celkem často jezdíme autem do Španělska a jak letos "experti" zprasili dopravu v Rakousku, Francii a Španělsku, to je neuvěřitelné, co za ten rok stihli. Najednou se zdá, že Švýcarsko, které léta platilo za dopravně-buzerační radarový skanzen, je oproti tomu oáza zdravého rozumu. A víte co, autore? Většina místních na ty třicítky všude možně stejně dlabe a brzdí jen tam, kde je funkční radar. Problém je, že oni vědí, kde se měří, cizí nikoliv, takže chování samospráv trochu připomíná středověké manýry nižší šlechty, která si vydržovala loupežníky kvůli těm přespolním. Komu ještě v oblasti silniční dopravy zbylo pár zdravých mozkových buněk v hlavě, dovede si představit, jak bezpečné je, když se vlivem omezení silně zahuštěný provoz pohybuje skokem rychlostmi 50 - 20 kolem radaru - 50 km/h. Lituji nešťastníky s povinnými omezovači ISA na nových autech, protože na značkách je něco jiného než v GPS mapách, typicky ve Španělsku jsou omezení rychlosti zadána buď úplně blbě nebo to tam sázejí od oka, protože na dálnicích je podle rok staré mapy 100 km/h, značka říká 120, následuje omezení na 100, ale mapa povoluje 120. Ve Francii člověk projíždí vesnicí a na jedné ulici se střídají 30 - 50 - 40 - 30 zcela náhodně. Přidali barev. Po zkušenostech už trpím naprosto nulovým respektem k dopravním expertům, pár jsem jich potkal i osobně a jsem přesvědčen o tom, že ve většině případů se na nic jiného nehodili. Pro tuhle kvalifikaci stačí umět vlézt autoritám samosprávy do zadku a přisát se na nějaký penězovod směrem od radarů, nic jiného není třeba, dokonce evidentně ani řidičský průkaz
Teď jsem ve Španělsku. Silnice, kde bylo 100 km/h se po harmonizaci pravidel přeznačkovala na 90, ale oni furt jezdili 100. Tak tam dali 80ku. Řidiči pořád jezdili 100, jen u stacionárních radarů trochu přibrzdili. Tak snížili toleranci stacionárních radarů tak, že pokutují už od asi 86 km/h. Na té samé silnici se jezdí pořád 100, ale u radarů se brzdí o dost víc. Výmluvnější ukázka řešení problému tam, kde nikdy nebyl, snad ani neexistuje.
Pane Srholče, nezamlčujte fakt, že onsemi má v ČR vlastní výzkumné a vývojové pracoviště, což byl jeden z důvodů, proč k té investici došlo navzdory tomu, že v celé EU je 8x dražší elektřina než třeba v Asii. A té elektřiny tahle výroba spotřebuje obrovské množství. Tady totiž nejde jen o "vysoce automatizovanou výrobu", ono tu jde i o špičkové know how a zároveň je to poměrně silný impulz pro skomírající (podfinancovanou) českou vědu a vysoké školství (rovněž podfinancované).
2
Sledujících
0
Sleduje
2
Sledujících
0
Sleduje
Multikára je svým způsobem výjimečný stroj. Uveze 2 tuny, vytočí se na 4 metrech, sklápí na 3 strany. Při spotřebě jen o něco vyšší než má osobní auto. Byla navržena na rozvoz materiálu na stavbě, dostane se skoro ke každému výkopu. Jenže v dnešním provozu je to o nervy. Dynamika mizerná - naložené to nebrzdí ani nezrychluje, uvnitř je kravál, vyšší člověk se na odpružené sedačce bouchá hlavou do stropu a díky bohatému prosklení které končí u kolen krásně vidí, kam poletí v případě nehody, protože ten stroj nemá bezpečnostní pásy. A co je nepříjemné, spousta řidičů, když uvidí Multikáru v provozu, vypne mozek a začnou se chovat, jako kdyby chtěli spáchat sebevraždu. Nejednou mě nějaký psychopat předjížděl přes plnou, aby o 100 metrů dál odbočoval. I když se v provozu snažím co 5 km někde zastavit a nechat se předjet, sotva se zase rozjedu, předjíždí mě kamikadze před horizontem. To je pak těžko, člověk se snaží předvídat, ale všechno zachránit nedokáže. A nejde jen tohle auto, v provozu jezdí traktory s vlekem, různé účelové stroje... Možná by v rámci autoškoly nebylo od věci dát si aspoň hodinu na simulátoru Multikáry, traktoru, kombajnu,..., aby si čerství řidiči zvyklí na auta plná asistentů uvědomili, jak se chová takový stroj a proč je dobré nechat jeho řídiči trochu odstup.
3 odpovědi