Jj historie... byl jsem v Kostnici a zakecal se dlouho s místním historikem a omlouval se za upálení Husa...
Masaryk... vůbec. Tatíček je pohádka...
Je to boj o moc, o přežití, ovládnutí nějaké skupiny lidí, jinou skupinou. 🤣
Československo s Užhorodem 🤣
Každá doba má své vůdce...
Husictví je super. Češi borci.
Samé války...
Pravda je aura třeba.
Hodně staré nezapomenutelné, hmatatelné nauky je v Egyptě.
Pro někoho určitě Husictví je super. Češi borci.
Brzy ovšem bude Evropa islámská. A kdo nebude vyznávat Aláha, o toho se zas postarají podobní "borci".
Nonstop války od roku 0 až do dnes a největší šmejd templáři... dnes moderní templáři v tv óóó bankéři óóó. Pátek 13 nešťastný den... óóó Jdi pěšky do Egypta a zde nech všechno, postaráme se a ve Svaté zemi ti to vyplatíme óóó .
Kde ty máš Svatou zem?
Ano nyní jsem na straně HUSITŮ.
Lidu. Boží bojovníci. Nefunguje to tady samé lži a krádeže. Komunisti v mozku 80 let v cz.
Hustí to do lidi a ani nové knihy pro školáky PRAVDU do teď neumí.
Jan Hus byl borec.
Jen poznamenám, že podle kazatele Jana Husa zvítězí "boží" pravda. Jak se to díky němu vyvíjelo do stavu, ve kterém jsme dnes, je věc jednotlivice, jaký je "borec".
A že si už Masaryk z vítězství "boží" pravdy vybral jen část, bude možná jedním z důvodů dneška...
V tom článku je to popsané nějak zmateně.
Pokud je lambda = 1, jedná se o tzv. stechiometrický poměr; to znamená, že ke spálení 1 kg benzínu je potřeba cca 14,8 kg vzduchu.
Pokud je lambda < 1, jedná se o tzv. bohatou směs: poměr vzduchu ve směsi menší než u stechiometrické směsi.
Pokud je lambda > 1, jedná se o tzv. chudou směs: objem vzduchu ve směsi je větší než u stechiometrické směsi.
Nelze mít lambda = 1 a zároveň “superchudou směs”, jak se píše v článku.
Definici stechiometrického poměru máte za 1. Ovšem motor Skyactiv-Z má jen používat „metodu spalování lambda jedna“. Což může znamenat, že do okolí svíčky se krátce před zapálením pouze vstříkne malé množství směsi lambda = 1. A ve zbytku válce může být směs chudá. Nebo méně chudá pro větší výkon.
Auto pěkné ale uplně v pohodě by si dnes vystačilo pouze z čistě elektrickým pohonem, prodlužovač dojezdu mělo před 12-ti BMW i3, kdy auta neujely víc jak 150km ... Takto je to zbytečný paskvil .. :-/
Jednou k tomu možná asi dojde, ale paskvil budou spíše lehká kupátka Mazda s těžkou baterkou elektromobilu. Prodlužovač dojezdu je asi snaha vyhovět emisním předpisům při lehčí konstrukci. Pro americký trh teď ale Mazda třeba bude moci přijít s normálním Wankelem...
No tak pro změnu oproti vládě jedné strany trvající 40 let tu máme 36 let vládu mnoha stran. Výsledek a porovnání stavu země ve všech směrech učinim až ten bordel dovrší
také 40 let. Potom Vám rád pro porovnaní výsledky zašlu. Sám jsem na ně zvědav. Jinak o tehdejší potřebě transformace nepochybuji. Jenom mě ty výsledky zatím nikterak nenadchly.
Ovšem jedna věc je ekonomická transformace a druhá transformace celé společnosti. To je problém na generace. Předlistopadový režim opustil lukrativní lehké strojírenství a tlačil hutnictví a těžký průmysl. Stovky milionů tun oceli posílal každoročně do SSSR. Rusko uhradilo dluh 100 miliard korun až po roce 2000. Miloš Zeman navíc většinu dluhu odpustil. A polovinu ze zbytku si ještě přisvojil Miroslav Šlouf. Tošovského vláda přitom s Ruskem už dohodla splácení. Dluh a co se nevymohlo ovšem byly/jsou ztrátou - musí se platit důchody bývalým zaměstnancům.
Navíc se protěžování neperspektivního hutnictví a těžkého průmyslu podepsalo na vzdělávání. Není dostatek učitelů, kteří by rozuměli žádaným věcem a učili žáky lépe hodnocené práce. To je zásadní problém na generace. Absolventi RSDr. jsou nepoužitelní. Napřed je třeba vychovat a vzdělat učitele, kteří budou učit další. Výuka studentů z rozvojových zemí byla/je další ztrátou.
To je zásadní rozdíl proti situaci po 1. a 2. Světové válce. Tehdy na tom všechny evropské státy byly podobně. Československo jako málo bombardované dokonce lépe. Ovšem dík normalizaci, která vedla k zastarávání, nás už předhonily i státy východního bloku, které byly více závislé na zemědělství, nebyly takový věřitelé a mohly snáze růst bez překlopených ztrát. Ani nižší vzdělanost pro ně nebyla zpočátku na škodu — nemusely třeba hledat uplatnění pro ruštinářky nebo učitele dalších opouštěných profesí a platit jim podporu...
Nevím kde jste byl před 35 lety Vy, ale mnozí lidé kterým byla z tribun slibována prosperita a blahobyt západních zemí se cítí být poněkud zklamaná pozdějším vývojem. Tehdy nebyla řeč o chudých Indech pane Röszlere, ale to jistě víte sám. Tak proč to sem pletete?
Jen technicky, "marku za dvě koruny" předpovídal z tribun prognostik Valtr Komárek. Ovšem RVHP skončila v roce 1991 a o přestárlé zboží (např. přes čtvrt století staré tramvaje, vozy Praga V3S, Avia nebo Škoda 1203 z velkokapacitních továren) neměli plateb schopní zájem. Díky 40 letům dotování rozvojových států zas nebylo na investice. Takže transformace byla nevyhnutelně potřebná. Navíc se trhlo Slovensko. Ale to jistě víte sám. Na rozdíl od režimem zklamaných, kteří si to neuvědomují. Přitom je to důsledek režimu vlády Národní fronty v čele s jednou stranou.
Originál 125 se tady samozřejmě prodávala, přes Tuzex a pár kousků i přes Mototechnu. Stejně jako 850, 127, 128, 131 Mirafiori, později Uno, Tipo atd. Cenová dostupnost je jiná věc, samozřejmě, že pro 98 procent lidí to bylo nedosažitelné...
Bude to ještě komplikovanějí. Po roce 1968 došlo ke zdražení vozů západní provenience vč. Fiatu 125P. Napřed se do nich montovaly italské díly a snad než se výroba zaběhala pod dohledem Italů. Pak šla kvalita postupně dolů. Poláci měli sami raději vozy dřívějších sérií.
Ono to totiž bylo ještě před nástupem žigulíků a v podstatě to bylo bráno jako luxusní auto, i když bylo z Polska. Ono taky jedna věc byl ceník Motoechny a druhá, úplně odlišná věc byla dostupnost. Cortina mk1 taky stála jako embéčko, ale nešla sehnat.
"Poláci" s italskými díly vyráběný pod dohledem Italů ještě luxusní byly, pak to šlo postupně hodně dolů. Pokles ceny by tomu odpovídal. Jedno polské přísloví říká: "Staré howno nesmrdí (když se do něj nešťourá)".
NIkdo neříká, ať se staví jinde. Ale říká se, že věž je zbytečná a že se prostor zahušťuje. Předkové nám zanechali Stromovku, Letenské sady, Riegrovy sady, Grébovku, Vrchlického sady, Vítkov... A my si prostory, kde by podobné oázy přírody mohly vzniknout, na Smíchově, na Žižkově, v Bubnech vesele zastavujeme a zahušťujeme osídlení, aby obyvatelé nadávali, že se tam nedá dýchat, zaparkovat, jit s dětmi ven. Potomci budou stejně nadšení, jako my z magistrály u Musea. Zastavujeme i svahy nad Wilsonovým nádražím nebo zátopové pláně na Rohanském ostrově. Paráda my!
Právě, že prostor se zahušťuje všude. Předkové nám zanechali Stromovku, Letenské sady, Riegrovy sady, Grébovku, Vrchlického sady, Vítkov... Ty pořád slouží jako rekreační oblasti. Zanechali nám ale i místa na Smíchově, na Žižkově, v Bubnech, kde už něco stálo nebo tam plánovaly nějakou výstabu. Praha potřebuje růst, když to nejde do výšky, děje se to zahušťováním.
Nemají - co? Zkuste svou myšlénku rozvést. Jakože lidé, kteří se chtějí přestěhovat třeba z venkova s nedostatkem pracovních píležitostí musí bydlet zrovna na Žižkově? Do té lokality, která nejlépe vydělává (ale nemá kapacity na množství aut, které nové byty a kanceláře s sebou přivádějí)?
Nejde pouze o Žižkov, přestože má velmi blízko centru. Proto jsem také jako nejlépe vydělávající lokalitu uvedl Praha ve vztahu k urbanizaci. Kapacity na množství aut, které nové byty a aspol. přivádějí nemá žádná část Prahy. Nějak se s tím musí naučit žít. Ne tak, že se řekne, ať se staví jinde, tam to místní také nechtějí.
Praha má oproti jiným evropským metropolím stále ještě unikátní panorama, kde nejsou žádné vysoké budovy a neustále se někdo snaží toto porušit. Mělo by být zájmem nás všech, aby se to nestávalo. Bydlím na Praze 3 od narození. Za poslední roky se tu postavilo mnoho a mnoho bytů. Nyní se staví dost bytů na bývalém nádraží, takže není jediný důvod stavět tu tak vysoké budovy.
Jasný, vy bydlíte v nejlépe vydělávající lokalitě (Praha), ale lidé, kteří by se do ní chtěli přestěhovat třeba z venkova s nedostatkem pracovních příležitostí (urbanizace), nemají jediný důvod.
1
Sledujících
0
Sleduje
1
Sledujících
0
Sleduje
Kdybych nebydlela roky nad staveništěm a neviděla zničení mého okolí v přímém přenosu, ty fotky by mě fascinovaly.
doporučuji udělat pár fotek taky nad tunely... kde lidi nedostali absolutně žádné kompenzace, jen nechtěnou "odměnu" že přece budou mít metro hned u nosu. Což si samozřejmě všichni "přáli", aby měli bezdomovce, narkomany a nepřizpůsobivé pod okny, jak se tomu děje u každé zastávky, zvlášt, když metro C měli cca 8 minut v docházkové vzdálenosti.
2 odpovědi
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Rozumím vašemu naštvání. Každá stavba v nejbližším okolí místní dočasně omezí.
Myšlenka kompenzací je zajímavá, ale v malých českých poměrech se samou "Horní" "Dolní" nereálná.
1 odpověď