Ale to já taky nikde netvrdím. O tom bylo v diskuzi k témuž článku psáno v několika příspěvcích, a to nejen mých. Já jsem pouze spočítal, jaká by musela být taková domácí přípojka a taky jsem spočítal, že domácí nabíjení bude 30x pomalejší při jističi 16 A/3 fázová přípojka proti rychlonabíječce. Pokud potřebujete na 100 km 13 kWh energie, tak s 3.6 kW AC nabíječkou budete na 100 km jízdy nabíjet 3.6 hodiny při 100% účinnosti. Při 11 kW něco přes hodinu na 100 km. Tak v čem máte problém? V čem vidíte nepochopení?
Ok, porad moc nechapu, proc pocitate neco co nikdy nebude mozne a ma to asi stejnou logiku, jako kdybych pocital, kolik me bude stat vybudovani vlastni benzinove stanice, ale budiz. Vypocti vam sedi.
Máte to v příspěvku, na který odpovídáte spočítané. Nikoliv špatně, ale přiměřeně přesně. Abyste doma nabil elektromobil za 10 minut, tak potřebujete při 3 fázích proud 434 Ampér. Pokud máte domácí přípojku jen 16 A, tak budete nabíjet 30x déle, tedy 300 minut.
Ano, ale nikdy, nikde, nikdo netvrdil, ze budete doma nabijet za deset minut. Tohle je zasadni nepochopeni konceptu. Prijedete autem domu a auto potom stoji 10 hodin pred domem. Takze se nabiji pomalu pres AC nabijecku 3,6 az 11kW. Za 4 az 6 hodin mate nabito a to jenom za predpokladu, ze byste najezdil kazdy den 400km. To najezdi maximalne taxik. Realita je takova, ze vetsina lidi najezdi prumerne 30km denne, takze bohate staci nabijet jednou tydne.
Ještě jednou si přečtěte původní komentář. Jestli máte dostatečnou mozkovou kapacitu, tak se vám rozsvítí a pochopíte. Ale nevidím to moc nadějně.
Nepoterbuju to cist 2x, je to okoukany komentar na tema "priroda si to zaridi sama, bla, bla, bla". Vetsinou ho pisou lidi s nulovou empatii, vysokym egem a pocitem nadrazenosti. Odborne se tomu rika: "Dunning-Krugeruv efekt". Vase odpoved na muj komentar to potvrzuje. :D
Před sto a více lety by takové dítě bylo mrtvé chvíli po porodu. Nedožilo by se takového věku. A rodiče už by pracovali na novém, a hlavně zdravém. To až v poslední době se to snažíme držet při životě. Sama příroda ví, co chce udržet při životě. Pouze zdravé a silné jedince. Ne takové, kteří nejsou schopní se o sebe postarat. Takoví jsou v přírodě předem odsouzeni k smrti.
Doufam, ze uplne stejnou logiku budete praktikovat i sam na sebe a pokud se stanete ucastnikem dopravni nehody, nebo dostanete infarkt, tak odmitnete lekarskou peci. Vzdyt priroda se postara sama. Pokud jste dostatecne silny, tak prezijete.
Průšo, Průšo, znáš tu písničku o úchylovi ? Myslím, že ji pívají Tři sestry, tak si ji poslechni a nepruď.
😄 😄 😄 No, necekal jsem od tebe mnoho, ale takhle trapna odpoved me prekvapila. Tohle mi naposled rikal nekdo na prvnim stupni zakladky a uz tenkrat jsme se mu vysmali, jak je trapnej. Ono v duchodu se zase vracis do detskych let co? 😄 Chodis ve volnem case na kolotoce? Kazdy nemuze mit tak krasne prijmeni jako ty.
Samek Aljagič, Malínský, Matoušek a mnoho dalších. Každý jouda umí koupit to nejlepší v lize a pak se z toho něco povede. Umění je koupit 10 hráčů a 8 jich zapracovat a uplatnit. Jsi právě takový hloupý "sršeň", tak ses ozval. Ty jsi óbr idiot a přesto nechápeš nic.
Hlavne se u psani tech komentaru nerozbrec. Vem si radsi jeden kapesnicek z profilovky. 🙂 Tak hlavne, ze ty ostatni tymy jsou hrozne uspesny v tom zapracovavani. 😄
Copak? Nesneses kritiku? Mimochodem, kritizuji i svůj klub. Ona rychlost není všechno. Podívej se na Horváta či Matějovského.
Tady nejde o kritiku, ale o absolutni nesmysly co z tebe padaj. Asi jako kdyby topenar kritizoval raketoveho inzenyra, ze pouzil spatny palivovy modul. 😄 Slavia dokazala, za poslednich pet let, zhodnotit a vydelat na prestupech vic, nez vsechny ligove kluby dohromady. To, ze se nepovede kazdej prestup vi i muj petilety syn.
Otázka je, zda mu sedl herní styl Slávie. Můžu koupit Menšího, ale pokud hraji herním stylem, který mu nesedí, tak bude neviditelný. Ono je hloupost kupovat to lepší co v lize běhá, když mi ten kluk nezapadá do konceptu
Myslim, ze je v tobe velky potencial, rychle posli do slavie svuj zivotopis. Urcte te hned zamestanji jako poradce. :D
Tam určitě, ve slavii už zazdili spoustu hráčů ale to se tady nesmí psát, neb se na tebe (mně) , slétnou jako sršni.
Tak kdyz pises blaboly, tak se nediv, ze se na tebe slitnou. Asi ses na to zvyklej. 😄 Trpisovsky s jeho asistentama nopak udelali ze spousty prumernych hracu spickove hrace, v cele se Souckem, Holesem a Coufamem. To, ze se nepovede kazdej prestup pochopi i idiot.
Já se bavím o nesmyslnosti těchto dotací obecně.
Pro ekodobro budeme brát chudým lidem, aby si bohatí mohli koupit levnější EV a dělat jak hodně jsou eko. Ale reálný dopad bude minimální.
Takovýhle přístup je cesta do pekel.
Ano, mate svuj nazor. Dotace neni nikdy jenom dobra, nebo spatna. Zalezi na jejim nastaveni. Casto se mluvi o tom, ze trh si najde cestu sam, to vzdy neplati. Viz priklad s LED osvetlenim. Kdyz to EU zakazala, tak bylo spousta kecu, jak to krivi trh a jak jsou drahe. Dnes je cena Led zarovky zlomkem toho co pred 10 lety a spotreba je taky zlpmkova pri zachovani stejne svitivosti. Ono kazdou technologii musi nekdo zaplatit a bez vyvoje nam jen tak do klina nespadne. Nejde pouze o ekologii. Ropa tady nebude vecne a docela by me zajimalo, jak by reagovali ti co dnes nadavaji na elektro za 20 let, az bude stale drazsi a drazsi ropu tezit a cena poleti do kosmu. Ti stejni lide budou nadavat, proc stat nic nedela a proc se nepracuje na novych zpusobech dopravy.
No celkové chudáci co jednou budou na Elektru doslova závislí jelikož spalovaly skončí. Mám doma Teslu a je to neštěstí. Ona jako kus je dobrá ale to vše kolem Tesly a elektro katastrofa. Čím je auto chytřejší tím více vás jsou schopni na dálku omezovat. A servis? 14dni se lítá s merakama a hledá důvod proč tato kontrolka svítí. Pokud nejste elektrikář tak vás může servis natáhnou levou zadní. Nejhorší je to že Tesla má svá ostrá pravidla a je otázkou času kdy tyto pravidla přímou i tradiční automobilky. A co by Teslak mohu napsat jen jedno...... šetřete a kupte si poslední spalovaiky co sjedou z výrobních linek. Ušetříte jak peníze tak spoustu nervů s elektromobilitou. Upřímně naspáno je mi líto vnoučat jelikož vím co je čeká a zřejmě nemine🤔
Muzu se zeptat, jak konkretne vas tesla na dalku omezuje?
Ale jsou dotace, ne že ne. Seberete lidem co stěží vyjdou na daních pár stovek, aby jste je dali bohatým, aby si pořídili EV. Zvrácenost na N-tou.
Super pristup. Hazite sem smyslena cisla. Potom vam dojdou argumenty, tak rozjedete neco o okradani chudych. 😄 Jinak celou dobu se bavime o zahranici. V CR jsou dotace na elektro minimalni. Takze jsem to dobre pochopil, ze vam jde hlavne o blaho nemceke chudiny? A nakonec, neco malo k zamysleni. Kdo zaplati na dani z prijmu vic? Ten kdo stezi vyjde, nebo ten co si muze dovolit koupit auto za 1,5 mil?
Tak můžete dostat až 9000 euro, skoro 210000 Kč. To máte polovinu ceny Dacie.
Stále dotace jsou, vezmete s kapes všech daňových poplatníků a pak je dáte 10-20% nejbohatších, aby místo 1,4mega platili jen 1,2mega za auto.
Miluju clanky, kde nejsou uvedeny zdroje a jeste ke vsemu si protireci. Clanek je z brezna 2023. V prvnim odstavci se pise podpora az 9000 euro a na konci se dozvime, ze uz je podpora snizena na 6750 euro od roku 2023 😄. Dale tam neni uvedeno, ze to se tyka jenom aut do 40k euro, coz Tesla Model Y s cenovkou od 45k nesplnuje. Takze na Teslu dostanete dotaci maximalne 3k euro.
A muzete mi prosim vypsat konkretne, ktere zeme a jak velke dotace vyplaci? Specificky na model Y. Mate o tom prehled, nebo tady jenom opakuje moudra, co rikal vcera Franta v hospode? Holandsko, Nemecko dotace vyrazne omezili. Svedsko je uplne zrusilo. V UK taky na teslu nedostanete nic. maximalne nejaky prispevek na nabijecku. Norsko taky od roku 2023 dotace omezilo, ale tam to prece jenom nejake penize jsou.
2
Sledujících
0
Sleduje
2
Sledujících
0
Sleduje
OK. Zajímavá filosofická úvaha. Celý kontext té diskuze (i s výpočtem) byl o tom, aby si lidé uvědomili, co je z fyzikálního pohledu možné, co už nikoliv 🙂 S tou benzínovou stanicí, to je zajímavé srovnání, to se mi líbí. Naftu však nekupujete za příliš rozdílné ceny, abyste do pumpy investoval kvůli marži na nákupní ceně. Nicméně, energetická zařízení posunují také limity domácího nabíjení. Např. malá fotovoltaická elektrárna s baterií vám může nasypat dost rychle 50 kWh energie do akumulátoru vozidla. To z veřejné sítě ČEZu nebo EONu tak rychle nejde. V DC rychlonabíječkách však vidím dobrý byznys. Čas je drahý, jste na cestách, spěcháte a tak prostě zaplatíte kdesi zmíněných 25 Kč/kWh nebo víc ...
1 odpověď
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Ok, ale fyzikalni principi jsou jedna vec a co doopravdy realne potrebujete je vec druha a vetsina lidi co s elektromobilem nema zkusenost zbytecne prehani. Chapu to. Ja jsem na tom byl podobne. V roce 2020 jsem kupoval Tesla model S s maximalni rychlosti nabijeni AC 11kW/h. Starsi Tesly maji 22kW/h a tenkrat se mi tech 11 zdalo malo a spekuloval jsme jestli by to neslo zmenit na 22. Dnes vim, ze 11 absolutne staci a v 99% pripadu by stacilo i 3,6kW. Fotovoltaika je dobra vec, ale nesmi se predcenovat. Vetsina instalaci je do 10kWp a vetsina aut ma palubni nabijecku max. 11kW nektera jenom 7kW, takze i v idelanich podminkach budete sypat 50kWh do auta 5 az 7h.
1 odpověď