Takže místo 1,9 miliard, které měly být utraceny u firem napojených na Zajíčka se utratilo 100 miliónů (+ 300 miliónů v dalším vývoji a podpoře) a ministr skončí.
No vzhledem k tomu, že původní "tunel" připravil Babiš s Dostálovou u šedé eminence ODS, je mi smutno z toho, kdo příští volební období bude v naší zemi vládnout
Takže se opět lobuje za dotační kolečko- je to drahé= státe podporuj. Jestli by se spíš neměla hledat cesta pomocí inovací.
A druhá varianta je už úplně mimo mísu- uměle zdražit primární plasty. Tedy to samé, o čem už veřejně mluví predstavitelé automobilek- EV jsou drahé a nikdo je nechce, tak omezíme výrobu spalovacích vozů a ještě zdražíme, aby si je lidé nemohli dovolit a to zákazníky donutí do nakonec koupit EV. Nebo dotace na nákup.
Stejný princip ať už se jedná o recyklaci nebo prodej EV.
Tak má jít z národního rozpočtu do unijního rozpočtu 20 Kč za kg nerecyklovaného plastu, nebo tyto stejné peníze dát ze stejného národního rozporčtu firmám na recyklaci plastů?
To není pravda, moc dobře si pamatuju, jak to tehdy hlásili v rádiu - jel jsem zrovna ze služebky - a mluvili o obrovském zátahu na mnoha místech, několika zadržených, zlatých cihlách atd. Nakonec z toho bylo pár drahých kabelek a zneužití vojenského zpravodajství ze strany jedné žárlivé dominy. Jo jasně, je to problém, ale ve srovnání s tím, co má na krku pravděpodobný zadavatel této taškařice, je to vcelku sranda.
Ano, ale na úřad vlády si přišli jen pro Nagyovou. To že s ní Pěťa chrápal už je věc druhá
Vtip je v tom že VW a Škodovka už takové auto vyráběli. eUP a Citygo byly elektromobily které byly ze začátku za 430 tisíc!
Tohle je citace z wiki:
“ Na začátku roku 2019 byla představena plně elektrická verze Citigo-e iV, která na podzim 2019 nahradila ve výrobě verzi se spalovacím motorem. Na podzim 2020 Škoda ukončila prodej elektromobilů Citigo, byl o něj příliš velký zájem.”
Byl o něj takový zájem že za měsíc ho zdražili nás 550 tis. Ale i přes to ho lidi chtěli.
Jenže VW a Škoda řekli “NE” my lidem nechceme prodávat elektromobily které chtějí my jim radši budeme nabízet elektromobil který nechtějí a bude drahý a potom s klidem můžeme říkat: “o elektromobily není zájem chceme buď dotace nebo zrušení zákazu spalovacích”.
A přesně tak to dopadlo!
To ze Citigo-ev bylo velmi úspěšné a výdělečné auto potvrdil několikrát šéf škodovky například v rozhovoru ba ČT24. Dokonce to tak řekl několikrát na přímý dotaz reportérky!
Takže není pravda jak se šíří po internetu že je museli dotovat.
A kdo ty v Evropě nejvíc brečí? VW a Škoda. Přesně ti co účelově dělají všechno proto aby ukázali svoji neochotu vyrábět eauto. I když ho vyrobit umí! Když by chtěli už 5 let jsou v zisku s jedním modelem EV ale místo toho začali dělat obrovský SUV krabice tak drahý aby je lidi nechtěli kupovat.
Citigo iV vycházelo ze spalovacího modelu, vývoj tak již byl zaplacen a elektrotechniku si převzalo z bratrského e-Up. Celkový počet kusů byl omezen na nižší stovky, cena nového vozu se nezvýšila, cenu zvýšili přeprodejci. Ale je pravdou, že pro majitele byla koupě výhodná, jelikož po nákupu vozu vzrostla cena vozu o 100.000,-, na cenovou hladinu bratrského e-Up.
Atomdědek prosadil dostavbu Temelína.
Zemanova vláda rozhodla o dostavbě JETE i přes odpor Rakouska, EU a tehdejšího prezidenta Havla.
Havel byl opakovaně proti ministrovi Grégrovi, který prosazoval jadernou energii. Zkušební provoz prvního bloku byl zahájen ještě za premiéra Zemana v červnu 2002.
Dostavba Temelína proběhla po úpravách projektů (už v roce 1993), schválením dostavby mnoha vládami od počáatku 90. let a jednáním s Rakouskem, jehož politici nám vyhrožovali blokací vstupu do EU a následné vyústění v Melkský protokol. Takže nebylo to úplně Zemanovo úsilím, ale úsilím mnoha vlád a odborníků od počátku 90. let a pak ano, dotažením za Zemanovo vlády
Vláda o těch 200 miliardách buď vědomě lže nebo, a to je horší, neuvědomuje si, že lže. Celková cena vyjde vyšší.
Na druhé straně Korejci nám něco zaplatit mohou, protože naše jaderky jsou pro ně referenční a zaváděcí zakázka, kterou zřejmě hodlají prorazit na trh staveb JE v Evropě. Proto se mohou vědomě vzdát zisku z této zakázky a i dokonce snad některé náklady skrytě uhradit. Zisk z dalších případných zakázek v EU a Evropě, až v EU pomine zelené šílenství a protijaderní aktivisti se stanou výrazně menšinovou lobby bez zásadního vlivu, jim to víc než bohatě vynahradí.
Ale každopádně energie z jádra bude vycházet levněji než údajně "levná zelená" energie z občasných zdrojů. Pokud se podaří v Bruseli domluvit, aby cena elektřiny z jádra nebyla zatěžována externalitami občasných zdrojů, jak se v současné době zelení zločinci v Bruseli pokoušejí prosadit.
Je to cena za reaktor. Snad si nemyslíte. že dodavatel bude v nabídce kalkulovat s cenou peněz, které si stát půjčí.
To jako by vám stavební firma měla garantovat cenu hypotéky na dům, po dobu 30 let, co budete hypotéku splácet.
Zmíněná garantovaná cena za reaktor byl řečena v kontextu s problémy franzouzské EDF, která má v Evropě za sebou mnoho projektů, kde nebyl dodržen termín a cena byla násobně vyšší.
Fialovýmu lháři nevěřím ani pozdrav. I když se dílo postaví tak není záruka že bude levná elektřina. Zase to lacině vyvezeme, proženeme přes burzu a draze zpět nakoupíme. Tady jsme v Česku 😂
A pokud v budoucnu zmíněnou elektřinu v uvažovaném množství nevyrobíme, tak cena elektrické energie na burze bude mnohem vyšší, jelikož se z exportéra elektrické energie časem stane importér a na trhu tak vznikne nedostatek elektrické energie, kterou zkrátka nikdo jiný nevyrobí
Za dodavku od KHNP mozna, spise hypoteticky ano, ale to zdaleka nejsou vsechny naklady, v clanku je zejmena zmineno, ze financovani 2 x 200 miliard nebude urcite zadarmo. Plus dalsich spousta nakladu, uz jenom priprava transportni trasy (zesileni nebo nove mosty, obchvaty obci,..) bude stat desitky miliard. A samostatna otazka je, zda se teto vlade da verit alespon nos mezi ocima.🙂
Ano, ale dodavatel jaderné technologie ani nemůže v nabídce uvádět případnou úpravu naši lokální infrastruktury (pokud bude třeba) a nebo cenu peněz, za kterou si ČEZ / stát půjčí.
Snad každému svéprávnému musí být jasné, že se jedná o cenu za stavbu samotných reaktorů (s potřebnou technologií)
A to jste ještě zapomněl na prezidenta, premiéra, předsedkyni parlamentu, šéfa senátu atd. Zatím jsem nikde nečetl o jejich příspěvcích na podobné předcházející akce. Rád bych se mýlil. Třeba se jen nechtějí chlubit.
Na Doniu jsem přispěl již na několik sbírek a rozhodně nemám potřebu si veřejně honit triko a troubit do světa "příspěl jsem na tohle a na tohle ...". Ostatně tak jako každý, kdo pomáhá ze svého přesvědčení
Mě přijde, že skutečně odborných finančních poradců je v ČR sotva promile.
Na druhou stranu, investice nabízí i banky, které mají mnohdy své fondy, které jsou mnohonásobně bezpečnější, než investice do takových malých firem.
Pokud chci však štěstí jít naprosti sám, existuje v dnešní době spousta platforem na přímé investování na burze, ale to už chce dost práce a průzkumů.
14
Sledujících
0
Sleduje
14
Sledujících
0
Sleduje
Ověřený uživatel
Tento účet je ověřený Seznamem a představuje skutečnou osobu, registrovanou firmu nebo subjekt.
Za tři roky Bartoš prokázal svou naprostou neschopnost, když nedokázal přinutit firmy pracující na digitalizaci stavebního řízení, aby provedli kvalitní práci. A premiér Petr Fiala tu Bartosovu neschopnost dlouho kryl.
1 odpověď
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Přečtěte si článek, vývoj započal někdy v polovině února 2024.
Problémem nebyla technická nefunkčnost, ale to že z řad úředníků přicházejí nové požadavky na funkcionalitu, aby se jim práce skutečně zrychlila. Doporučuji k poslechu pana Kasla, který problematiku v rozhovorech výborně rozebírá
1 odpověď