Já myslím, že povolení raket (velmi) krátkého doletu není tak úplně eskalace.
Mě je jedno co je dlouhý a krátký dolet , co je a ci není eskalace a jestli když hází neprávem bomby jeden, jestli je hází ten druhý právem a kdo si s házením začal. Já potřebuji uklidnit naši babičku , která mě přes den vyděšeně chytá za ruku, večer se modlí a pláče. Já zkrátka nevím kolik ženských se bojí a nevím jestli něco hrozí nám a už vůbec nevím co s tím mám dělat. A možná nás je takových víc. Zprávy jsou všelijaké a občas dost divoké.
Promiňte, ale to co jste napsal je rádoby intelektuální blábol, který se snaží tvářit moudře ale nic neznamená a neřeší.
Kolaborace se zlem totiž není umění přemýšlet, jak se snažíte podsunout. Ano, pohled na svět jako souboj dobra se zlem je zjednodušením, ale nutným zjednodušením, jde-li o přežití. Dějiny píší vítězové a kdyby vyhráli Rusové, bude v jejich verzi dějin, že oni byli tím dobrem a porazili naše zlo. A naše místo v jejich budoucnosti je buď na popravišti, nebo v roli ruského otroka. Pokud dějiny napíšeme my, zůstaneme svobodní a svobodní a nezávislí zůstanou i Rusové. Jednoznačně je tedy pro všechny lepší, aby zvítězila naše verze dobra a naše verze zla byla poražena.
Chápu, že mohou existovat a existují rozdílné pohledy na příčiny konfliktů. Například ukončení První světové války a uzavřený mír v neprospěch Německa. Snaha o likvidaci Německa jako velmoci. Likvidace jeho průmyslu a ekonomiky. Z pohledu Německa jednoznačná nespravedlnost a navíc Francouzi se při vybárání reparací chovali k němcům jak k dobytku. Lze tedy pochopit, že v Německu byla značná podpora pro zrušení tohoto uspořádání. Ale nelze pochopit a už vůbec ne tolerovat další expanzi Německa, vyhlazování celých ras a národů, koncentrační tábory atd... Ve vašem světě je takové zvěrstvo potřeba chápat a vidět ho z "více stran". V mém světě nemá místo.
A nedoufejte, že když se Rusko budete snažit "chápat", že se s ním "domluvíte". Bude to brát jako slabost a jen to zvýší jeho chuť na vás zaútočit.
Nemluvil jsem ani o Rusku ani o válečných dějinách. O dobru a zlu jsem mluvil co nejobecněji. že zlo a dobro je třeba vidět z více stran, jinak se z toho nevyhrabete. Fašistické Německo a s ním spojená zvěrstva je jednoznačně bezprecedentní zlo. A přece vidíte dokumenty plné nadšeného hajlujícího davu a ženy omdlévající pri projevech Hitlera. Pro ně byl dobrem. Celé národy se přou o to, co je dobré. Maďaří a Slováci se trhli od naší představy dobra. Mají jiné a jsou o něm přesvědčení stejně, jako my o tom našem. Rusko je přesvědčeno o své pravdě, za ni posílá umírat na bojiště své mladé muže a totéž dělá Ukrajina. Můžeme fandit jako na fotbale, ale to je všechno, protože nemáme kategorie, podle kterých soudit. Vy mluvíte o dobru a zlu tak, že v tom máte jasno. Určitě, ale jen ze své strany, z toho co víte vy. Dějíiny píšou vítězové, to je pravda. A klidně přitom lžou, převzací dobro a zlo vzhůru nohama, jak se jim to hodí. Použil jste "kolaborace se zlem", Takže vy víte co je zlo a co kolaborace. Pak pro vás musí být dějiny jedno velké překvapení za druhým. Také si osobujete právo věštit co má kdo v úmyslu pro budoucnost. Nevím z čeho vycházíte. Pro mě mají dějiny přesnou logiku a je jen na mě, co se mi z ní podaří pochopit. Použil jste i další termíny bez definice a čistě subjektivně, ale to nechám být. Na to tady opravdu není místo. Neurážím se. Jsem vděčný za polemiku, rád se nechávám usměrňovat a inspirovat novým. Beru vážně váš názor, i když mícháte fakta a víru bez opodstatnění. Ale jsem rád, že hledáte, možná jako já, jen s jinými závěry. Za tuto polemiku díky.
Ty eskalace,tobě nevadí že někdo někde zabíjí lidi?.Víš co je to soucit?pomoc napadenému? Jsme vyspělí lidé a zaostalé Rusko se jenom ztrapnil.
Slováci odvezli napadeným civilistů v Krursku nějaké penize, sezbírané po vesnicích. Je to tady ve zprávách. Přečtěte si komentáře a jak to je s tím naším soucitem s civillisty trpícícme ve válce, si uděláte možnái obrázek sám. Co vadí a nevadí mě, ted opravdu není důležité.
Pořád jsem čekal, co je to ta "ideologizace konfliktu", před kterou autor varuje, a je to názor, že zlo je zlo a je třeba se s ním vypořádat. A nic víc. A z článku vyplývá, že je to špatně.
Jen nevím co je alternativou? Že všechno je šedivé? A všichni můžeme za všechno? A hlavně jaké řešení nabízí takovéto "rozpatlání odpovědnosti"? Jednoznačně jen vítězství zla.
"Zlo je zlo a je třeba s ním bojovat. " To je demagogie pro ty, co jsou líní přemýšlet. Zlo pro jednoho může být (a taky vždy je ) dobrem pro jiného. Kdyby bylo zlo jen zlem pro všechny, nebylo by vůbec. Zkuste se podívat na věc z více stran,. Vyjde vám že zlo je výsledek protichůdných zájmů (dokonce i ušlechtilých), úhlu pohledu, příčin a následků. Pokud chcete bojovat proti zlu, musíte mít přesně vyhraněnéí pole zájmu, potřebné informace a pevné morální stanovisko. Jinak budete bojovat s mlýny, nic nezískáte, nejspíš naděláte ještě větší zlo. Že se proti zlu musí bojovat je podobné nepochybné moudro jako třeba že voda je voda a musí se sušit. Ale líp to zní a rádi to používají právě ti, co z toho vašeho zla těží svoje dobro.
Německé zázračné zbraně známe. Nemělo být Německo náhodou bez armády?
Povídali, že mu hráli. Něnecko si vždy rádo hrálo na vojáčky. Toho se jen tak nezvzdají, jak vidět. Jenže tady, pánové. tohle není počítačová hra. Tady se opravdu umírá ! Umírají mladí lidé na obou stranách, zatímco vy se na to díváte z gauče na videu a taháte za provázky.. Já vím, pro někoho je právě toto ten správný adrenalín. Ovšem ten by si měl ve zbytku rozumu vzpomenout na svou rodinu a nechat se léčit.
Ne náhodou povolení proběhlo po rozhovoru Trupma a Bidena. Biden to povolil, Trump to jen nezruší. A co mohou dělat Rusové? Jen vyhrožovat, moc dobře vědí že v jaderné válce by byli vymazáni z povrchu zemského. A konvenční válku mohou vyhrát jedině po obsazení Ukrajiny a využití jejich zdrojů, zejména vojáků
Co Rusko, nevím. Bál bych se o Česko.
Jste v Čechách. Vidíte půvabný kostelíček, chcete se podívat, zavřeno.
Jedete do Ambergu, ty kostely tam jsou ještě opulentnější než u nás, plné zlata a jsou - otevřené.
Kdo to vykradl? Nebyl jsem to ani já ano Vy ale zřejmě to byli Češi. Bohužel.
Nejspíš máte pravdu. Ještě v polovině šedesátých bylo možné přijít do kostela kdykoliv v Praze i na venkově. Nezamykaly se ani bytové domy. Koncem šedesátých nastala móda starožitností a současně se otevřely hranice. Ve srovnání s evropskou burzou byly naše starožitnosti zadarmo (už kvůli poměru koruny k dolaru a marce). Starožitnosti se vyvážely v náklaďácích jako byznys . Kradli naši na zahraniční objdenávku (tady to moc prodejné nebylo). Mnoho lidi si pomohlo k majetku. To s e děje často, že chudá země vykrádá a vyprodává své vlastní bohatství do bohatnšího zahraničí. Umění zvlášť. To jde jen tam, kde jsou peníze. Na konci šedesátek byly zamčeny kostely. Rozkrádačka našeho bohtství na cizí objednávku tim bohužel neskončila Jen je mnohem sofistikovanější a pro nás nebezpečnější.
Dnes na rádiu plus jsem slyšel o nově objevených domech v Pompejích. To bylo buď v roce 79 před nebo Kristu a vzpomněl jsem si na Vás, to jsme byli fakt na stromech, pokud jsme nebyli někde za Kavkazem.
Je to asi 10,15 let co jsme byli v Německém historickém muzeu V Berlíně na výstavě o odsunech, vyhnáních.... Vmísili jsme se do skupiny zřejmě dětí, vnoučat bývalých odsunutých, asi z Čech. A bylo to velmi zajímavé. Jak výklad mladého kluka, tak reakce těch návštěvníků. Bylo cítit, že odsun berou jako nebetyčnou nespravedlnost a ten mlaďoch jim na to říkal, něco v tom smyslu, že se tomu nemůžou moc divit a jmenoval Lidice, Ležáky....
Nakonec z celé prohlídky vyplynulo, že největší zklamání neplynulo z odsunu jako takového ale z přijetí zejména v katolickém Bavorsku. Vyhnance tam považovali za cikány, jako, že by si kluk přitáhl domů Boehmin, to ani omylem. Pozoruhodné je, že k nějakému spřátelení došlo až díky společnému fotbalu.
A k češtině?
Zkusme německy pojmenovat ulici po mlynáři, mlynářích, Mlynáři, Mlynářové, Mlynářových. A co teprve naše geniální ný, natý, itý, ičitý.......
Je toho hodně čím se můžeme chlubit.
A Deutschland ueber alles? Jsme naštěstí malí, takže nás to nenapadne. Nemyslím si, že kdyby nás bylo 80 milionů a našel se vhodný štváč, že bychom nebyli podobní. Ono totiž vsugerovat nějakému národu, že je lepší než ostatní nedá moc práce.
Překvapil jste mě, opět jste mi řekl něco nového. Měl jsem zato, že Němci tu nechali baráky, ale co mohli odvezli a v Německu pak prožili slakdé německé časy, zatímco my jsme tady v padesátých budovali lepší zítřky, krmili se hesly a záviděli západu. Že se ted chtějí vrátit ještě pro ty baráky, fabriky a zámky, které tu kdosi udržoval a opravoval (ne vzdy dobře ale jistě ne zadarmo). Tím co píšete si Němci u mě šplhli, už podruhé. Poprvé, když si uprostřed Berlína nechali od Žida postavit ten příšerný pomník holokaustu. To je opravdu pomník, který nedá zapomenout.
Pompeje. Pompeke podlehly zemětřesení v době, kdy v Závisti u Zbraslavi vzkvétalo velké kamenné město (dodnes neodkryté celé) a uprostřed toho města stál sloupový chrám římského typu (je po něm zachován kamenný sokl - nejstarší známá kamenná stavba v Čechách). Zatím jediná známá.
Čeština a Němčina. Mluvím řecky a proto mohu potvrdit, že nejen tyto dvě řeči, ale i další včetně angličtiny mají s řečitnou tolik společného ( gramatika, základy slov) až to udivuje a společný základ bych hledal tam. Více mě udivuje, že ačkoliv se děti docela přísně učí česky ve škole, naše řeč není chráněna žádným zákonem (na rozdíl od jiných). Každý si s ní může dělat co chce , A poslocuhat některé naše politiky, moderátory, dabéry a herce jak neuní skoloňovat postatná jména, je opravdu tristní. Dělal si z toho legraci Mládek. B jedné písni zpívá "Děvčata v Brně jsou milá a hezké" a pak tento paskvil zopakoval dále. Bohužel, v televizi i rozhlasu se takto mluví bez legrace na všech urovních. Nikomu to nevadí.
Mrzí mne, že si myslíte co si myslíte, máte na to samozřejmě právo. Ale já, když mluvím o Římu, tak nemluvím o středověku ale o starověku.
Na druhé straně je pravda, že spousta našich vládců povolávala umělce z Belgie, Francie, Německa a je jedno, byl-li to Přemysl Otakar, Karel IV. nebo Rudolf.
Když stojíte v Kunsthistorischem muzeu ve Vídni a tam jsou z 15,16 století skvosty a u nich cedulka Prag (a že jich tam je!), tak jsem se při první návštěvě dmul pýchou. Pak jsem zjistil, že ti zlatníci byli z Nizozemí, Belgie, Petr Parléř Němec, Matyáš z Arrasu z Francie.
Takže hrdý jsem ale ne tak, že bych si myslel, že jsme něco víc než národy okolo. 300 let pod Habsburgy nám z dnešního hlediska pomohlo. Kdybysme si vládli sami, tak Praha vypadá jako Vídeň, tzn. žádné Staré Město, žádná Malá Strana, byli bychom bohatí a ne provincie, všechno bychom zbourali a nahradili výstavbou 19. století. Ta jistá provinčnost nám pomohla, koneckonců zchudlý Český Krumlov si díky zchudnutí udržel svou historickou tvář a těch případů je hodně.
Nějak nerozumím tomu s těmi celníky, jezdil jsem tam často. Býval to opruz. Opruz na východoněmecké hranici byl i po 89. Teprve Schengen to zrušil.
Co mi vadilo, že se po 89 změnily směrové cedule do Česka, z Děčína se stal Tetschen, z Ústí Aussig....napsal jsem tehdy paní Merkelové, že se mi to nelíbí a pokud my zavedeme české historické názvy tak neznalí Němci cestu domů nenajdou. u nás se také jelo na Dresden, Karl Marx Stadt. A dnes je to dvojjazyčně a myslím, že první je česky-už jsem dlouho nejel.
- a příběh nakonec.
Známý řezbář v pohraničí přijal do opravy poškozenou svatou sošku anděla, evidentně kostelní, nejspíš kradenou. Zákazník byl jakýsi projíždějící Němec, který využil zdejší levnější a kvalitní dílnu proto, aby si domů odvezl věc v pořádku. Když si sošku odvážel, byl velmi spokojen s cenou i s prací. Na roznoučenou řekl zvlástní větu "Co vy jste to za národ!" To je věta, na kterou někdy přemýšlím nad některými přispěvky tady.
Mrzí mne, že si myslíte co si myslíte, máte na to samozřejmě právo. Ale já, když mluvím o Římu, tak nemluvím o středověku ale o starověku.
Na druhé straně je pravda, že spousta našich vládců povolávala umělce z Belgie, Francie, Německa a je jedno, byl-li to Přemysl Otakar, Karel IV. nebo Rudolf.
Když stojíte v Kunsthistorischem muzeu ve Vídni a tam jsou z 15,16 století skvosty a u nich cedulka Prag (a že jich tam je!), tak jsem se při první návštěvě dmul pýchou. Pak jsem zjistil, že ti zlatníci byli z Nizozemí, Belgie, Petr Parléř Němec, Matyáš z Arrasu z Francie.
Takže hrdý jsem ale ne tak, že bych si myslel, že jsme něco víc než národy okolo. 300 let pod Habsburgy nám z dnešního hlediska pomohlo. Kdybysme si vládli sami, tak Praha vypadá jako Vídeň, tzn. žádné Staré Město, žádná Malá Strana, byli bychom bohatí a ne provincie, všechno bychom zbourali a nahradili výstavbou 19. století. Ta jistá provinčnost nám pomohla, koneckonců zchudlý Český Krumlov si díky zchudnutí udržel svou historickou tvář a těch případů je hodně.
Nějak nerozumím tomu s těmi celníky, jezdil jsem tam často. Býval to opruz. Opruz na východoněmecké hranici byl i po 89. Teprve Schengen to zrušil.
Co mi vadilo, že se po 89 změnily směrové cedule do Česka, z Děčína se stal Tetschen, z Ústí Aussig....napsal jsem tehdy paní Merkelové, že se mi to nelíbí a pokud my zavedeme české historické názvy tak neznalí Němci cestu domů nenajdou. u nás se také jelo na Dresden, Karl Marx Stadt. A dnes je to dvojjazyčně a myslím, že první je česky-už jsem dlouho nejel.
- ookračévání
Kolem křesťanského panovníka a nových mnišských řádů vznikaly umělecké dílny, které se samozřejmě učily tam, kde už křestanské umění bylo, hlavně Franci (Ill de Frace) a v Německu (Cáchy, Kolín). Hlavně šlo o to, zlikvidovat pohanství, což byla stará slovanská ideologie, teda lidu, který krajinu obsadil po Keltech a Germánech (taky pohanech). Když mluvíte o době římské (u nás do cca 100 n.l), tak to tady byla velmi silná keltská kultura, po které se jmenovala země (Bójové - Bohemia). Stavěli silná opevněná města s mnoha tisíci obyvateli (Závist, Nižbor), pohřbívali v mohylách a pak popelnicích, nechali po sobě dokonalé zlaté šperky, mince (brakteáty), velká zlatá posmrtná maska je pokladem evropské kultury.. Náš keltský torqez má na krku slavná římská socha Spinario. Do našich hustých lesů se římským dobyvatelům nechtělo, tak jsme zůstali ušetřeni, namířžili si to přes moře a Německo do Francie a Anglie. Jsou to zkrátka jiné dějiny. Ale ty naše oprvdu nejsou horší. O pár století později, ve 14. stol. žil v Praze římský císař a natahal z celé Evropy to nejslepší, aby po jeho smrti Husiti vše zničili, (mimo jižní Čechy), o dalších sto let se z Prahy znovu stalo císařské město s těmi nejlepšími z Evropy aby hned po jeho smrti vše co šlo odvezli Švédové. Ve válkách 20. stol, pak Napolelon, Němci, Rusové a Amíci, . To patří k dějinám, Evropa je maličká, zemí hodně. Víc mě mrzí ten výprodej, vývozy, rozkrádačky ale i naše hlostejnost a devastace dnes. A nejvíc ti, kteří říkají jak jsme malí, hloupí, nic neumíme a nebýt Němců žijeme po stromech.
Mrzí mne, že si myslíte co si myslíte, máte na to samozřejmě právo. Ale já, když mluvím o Římu, tak nemluvím o středověku ale o starověku.
Na druhé straně je pravda, že spousta našich vládců povolávala umělce z Belgie, Francie, Německa a je jedno, byl-li to Přemysl Otakar, Karel IV. nebo Rudolf.
Když stojíte v Kunsthistorischem muzeu ve Vídni a tam jsou z 15,16 století skvosty a u nich cedulka Prag (a že jich tam je!), tak jsem se při první návštěvě dmul pýchou. Pak jsem zjistil, že ti zlatníci byli z Nizozemí, Belgie, Petr Parléř Němec, Matyáš z Arrasu z Francie.
Takže hrdý jsem ale ne tak, že bych si myslel, že jsme něco víc než národy okolo. 300 let pod Habsburgy nám z dnešního hlediska pomohlo. Kdybysme si vládli sami, tak Praha vypadá jako Vídeň, tzn. žádné Staré Město, žádná Malá Strana, byli bychom bohatí a ne provincie, všechno bychom zbourali a nahradili výstavbou 19. století. Ta jistá provinčnost nám pomohla, koneckonců zchudlý Český Krumlov si díky zchudnutí udržel svou historickou tvář a těch případů je hodně.
Nějak nerozumím tomu s těmi celníky, jezdil jsem tam často. Býval to opruz. Opruz na východoněmecké hranici byl i po 89. Teprve Schengen to zrušil.
Co mi vadilo, že se po 89 změnily směrové cedule do Česka, z Děčína se stal Tetschen, z Ústí Aussig....napsal jsem tehdy paní Merkelové, že se mi to nelíbí a pokud my zavedeme české historické názvy tak neznalí Němci cestu domů nenajdou. u nás se také jelo na Dresden, Karl Marx Stadt. A dnes je to dvojjazyčně a myslím, že první je česky-už jsem dlouho nejel.
Děkuji vám za tuto reakci a částečně se omlouvám za své předchozí. Nicméně mě opravdu vždy zvedne ze židle, když někdo v této zemi nepřestává nasazovat na naše lidi a zpochybňovat jakkoliv naši identitu. Kdo si neváží své identity, přijde o ní. Kdo přijde o identitu, přijde i o řeč a území. A ta něše řeč je hodně hezká, o území nemluvě. Jsou národy postavené na loupení a genocidě a přesto hlásají Amerika first, Deutshclan uber alles.. Národy, které loupily a kolonizovaly po celém světě vyvolévaly války a nestydí se za to. My jsme nic podobného (alespoň ve větší míře) nedělali, nás vždy někdo z našich mocnějších sousedů zabral a vnucoval svojí kulturu. To se děje všem malým svéprávným národům. Ale my se tomu nesmíme podvolit. Musíme být na sebe hrdí (máme na co) a co je naše chránit. Jinak o to přijdeme, to mi věřte. Co se týká kulturní historie, tam můžu mluvit velmi kvalifikkovaně. Máte pravdu. Národní státy ve striktních hranicích, jak je známe dnes neexistovaly. Umělci jezdili po Evropě podle objednávky (většinou panovníka), tam si založili dílny a vychovali nástupce, kteří je pak napodobovali a vytvářeli další nástupce (ovšem už se sílným lokálním vlivem). Tak vznikly díla s určitými znaky, které jsu specifické pro danou zemi. To je i případ české (pozdní)
gotiky, kterou k náp přivezli Parléři z Kolína /nR a skončíla až v Košicích. Karel IV si vozil knihy, iluminátory, kněze, řemeslníky z Francie. To vše tady dostávalo jinou podobu. A to nepočítám co navozili z celé Evropy benediktíni a cisterciáci, kteří si tu začali zakládat kláštery už v 11, století. .
Píšu o Přemyslu Otakaru II. a vyhnání českého obyvatelstva z podhradí. Tím podhradím myslím prostor okolo dnešní Nerudovy ulice v Praze. Tam to česky mluvící obyvytelstvo žilo. Přišlo tam obyvatelstvo ze západu a oblast se výrazně pozvedla. Co se týče pohraničí, to máte pravdu, tam bylo prázdno.
A podvod? Tím mám na mysli jednání po 1.světové válce ve Versailles. Kde jsme se prezentovali víceméně jako mnohonárodnostní Švýcarsko přitom německy mluvící obyvatelstvo vesměs součástí Československa býti nechtělo.
A o žití na stromech? Ano, v době Antiky jsme na těch stromech byli, o jaké skvělé kultuře v této době mluvíte?
Díky za poučení o té Nerudové ulici, to jsem nevěděl. Neznám ten příběh ani jeho důvody, ale vím kde se kvalifikovaně zeptat. To s těmi stromy v domě římské je v pořádku, tak se žilo tam, kde nebyly jeskyně. Nicméně u nás byla i velká a velmi pokročilá keltská populace s opidy s peněžním systémem (v jednom z nich se dochovala základna římské sloupové svatyně, je vidět dodnes), o moravské kultuře nemluvě. Proto Vám na oplátku doporučuji doplnit si vzdělání o české kultuře alespoň od středověku, kde najdete naprosté skvosty. Vy nejspíš budete říkat, že to žádná česká kultura není, že to je vše německé co jsme si přivlastnkli, napodobili nebo nějak vyčachrovali od těch nadanějších To znám, to už jsem videl v knížce Die deutche kunst (vyšla v Lipsku v roce 1977) a taky to vyplývalo z nápisu "In memoriam," na černé pásce přes naší mapu, Pod tou museli na německé celnici procházet všich turistí, mířící do Německa a oni pod ní bez problémů procházelí (k vleké radosti těch celníků). To je asi tak profil, který jsem sei o vás zatím udělal. Házíme na sebe špínu, kálíme si do hnizda, nevážíme si sami sebe a divime se, že si nás neváží jiní. Je to tak, vám podbných je u nás hodně.
On byl jiný a z jiné doby, na to, že byl šlechtic, bohatý člověk, měl zdravý rozum, moudrost a pokoru. nikoho nekritizoval, bral lidi takové jací jsou, měl smysl pro humor a toleranci, byl upřímný.... Nedivím se, že ho chválí, také jsem ho měla ráda ( člověk vždy k něčemu nebo někomu vzhlíží a dělá si obrázek, ať chceme nebo ne) a když na něj takto vzpomíná paní Pekarová, nebude to s ní zas tak zlé, tolik kritiky a zloby si ta ženská nezaslouží.
Máte svůj názor, stojíte sí za ním a nejspíš toho o knížeti víte víc než já, Lidsky, možná, Mě na něm vadílo, že miloval tuto zemi tak, že jsme so něm neslyšeli třicet let, pak se ucházel o funkcí prezidenta a zjisitlo se, že neumí hymnu, své skutečné doma je v zahraničí a že veřejně používal šlechtický titul který byl v tété zemi dávno zrušen. Knížete jsem osobně neznal, lidsky ho posoudit neumím (takže tomu co o něm píšete klidně věřím), pomluvy které zpochybňují jeho dědické nároky (jako ůdajného levobočka) mě nezajímají, ale o pokoře a slušnosti něco vím. O paní Pekarové taky. A vím i to, že tu kritiku národa zaslouží. Pokud to dělá naschvál, tak je zlá, nezdravě ambiciozní, asociální a naprosto nekritická. Pokud omylem, tak jen nevychovaná a hloupá. Každopádně lidem v této zemí škodí.
Píšu někde, že jsou Sudety Německo? Seznamte se ale třeba s dělením Evropy po 1.světové válce. Prezident Wilson trval na rozdělení podle práva na sebeurčení. A my jsme ho podfoukli. Nastínili jsme mu národ československý v hranicích Českého království, což tak zamýšleno nebylo. A následky se dostavili.
A když jsem u toho, tak už Přemysl Otakar II. vyhnal české obyvatelstvo z podhradí a nechal tam usídlit obyvatele ze západu, kteří byli technologicky vyspělejší.....stejně jako nemůžete popřít, že v době starého Říma jsme u nás byli na stromech.
Je to tak a kdo to nehodlá připustit není hrdý Čech ale český nacionalista.
Římskou dobu nezpochybňuji, ale s tím Otakarem II to bylo ještě jinak. Nevyháněl Čechy, protože v těch pohraničních pustinách žádní nebyli /Hic sunt leones) Nebyli tam Češi ani nidko jiný. On tu pustinu osídlit musel ,kvůi zajištění bezpečnosti hranic a cest, potřeboval města a města potřebovala obyvatele, řemeslo a obchod. To tam opravdu nebylo. Nabídl Němcům práva a výsady, kterými je motivoval k zalidnění nových měst (nikoliv venkova). Ale stále to nemělo být Německo, ale Čechy. A taky to Čechy byly. V pohraničí oba národy žily po staletí v míru a nikdo se nepotřeboval vyvyšovat na nikoho. Český byl venkov, řemesla ve městech historicky německá. To není tím, že my bychom byli hloupější, ale tím, že tu žilo mnohem méně lidí a mnohem později jsme přijali křesťanstí, což byla oficialni evropská ideologie a vstupenka mezi aristokarcii, k papeži, i k vlastnímu trůnu. Ještě Karel IV se ve věcec h vlády musel obracen na kurfiřty. Němci stavěli i ve vnitrozemí a z nich pocházela i většina české šlechty až do 19. století.. V Německu se rozhodovalo nejen p nás, ale o celé Evropě, začalo to v Cáchách a pokračovalo okupací celého Pobaltí a hornických krajin všudel Ale my jsme taky nežili na stromech. Měli jsme skvělou kulturu a umění, bojovali na bojištích a nikdo se na nikojho nepovyšoval.. Problém začal, když si Německo začalo nárokovat české území. O jakém podvodu mluvíte? Jako že pohraničí je německé a my jsme se ho zmocnili podvodem ? Jsme pro vás národ hlupáků, který nemá historickou identitu? Snažím se vás pochopit. Ale opravdu to nejde, nezlobte se.
Tak má průser. ale kdyby neexistoval horší, než zatarasit cestu....
Určitě, jsou mnozí jiní, kteří toho špatného nadělali mnohem víc. Osobně proti knížeti nic nemám. ale že by bylo třeba ho nějak velebit, to si taky nemyslím. A pokud paní ministryni učil slušnosti a pokoře, tak možná , ale určitě ne tolik aby to na nií nechalo nějakou stopu. Kdyby ho pořád tolik nechválili, neměl bych potřebu se vyjadřovat opačně.
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Představte si babičky na Ukrajině, kterým padají bomby na hlavu.
2 odpovědi
2
Sledujících
0
Sleduje
2
Sledujících
0
Sleduje
Já ji teda řeknu, že jiným babičkám už bomby na hlavu padají, Takže je to v pořádku, ať se nebojí. To je odpověď ? Poslloucháte se? Nebo jen papouškujete a když je zle zavřete očí? Jasněš že na jiné babičky padají bomby. Padaly na Hirošimu, ve Vietbnamu, v Korei, v Kosovu, v Zálivu,, to vám až tolik nevadilo? Ted padají taky na Ukrajině. padají pořád někde, stále blíž a stále větší.
2 odpovědi