v čem to bylo jiné? Vládní podpora na obnovení vozového parku s dotací na porizeni nového automobilu, tzv. srotovne. Pořídila se nová auta, šetrnější k okolnímu prostředí a podpořil se business. To samé s EV - je o podpoře prodeje šetrnějších aut pro životní prostředí. Něco mi uniká? Necham se poučit…
Jaderky zelený blokovali 20 let. Takže ty až se začnou stavět a až se dostaví, tak nejdřív za 10-15 let.
soláry a vetrniky samy o sobě jsou značně nestabilní zdroj pro soustavu. Začněte používat selský rozum a nevěřit jen vzdušným zamkům zelené propagandy.
selskej rozum Vám velí drilovat ropu v emirátech, dovézt ji sem a spálit ve městě?
Totálně hloupý nesmysl.
EV je jen o vývozu emisí z jedné oblasti do jiné. Ať bude diskuse o výrobě elektřiny nebo těžbě surovin.
Budeme stavět jaderky, stavíme soláry, větrníky a ve městech (nejen tam) odpadne smrad ze spalováků, co je nam špatně? Kdyby v našem en. mixu vzrůstal podíl uhlí, pak by to, co říkáte byla pravda, ale tak to není, uhlí se utlumuje...
Martine, to mám to auto tahat výtahem do 8 patra?
Nebo jak myslíš to: že ho můžu průběžně nabíjet doma.
Prosím Tě, vysvětli mi to! 😉
Hodně lidí bydlí v RD, v domech s garážovým stáním. Pokud to tak nemáte, můžete v práci nebo když jedete třeba nakoupit. Samozřejme jsou tu rychlo-nabíječky... Fakt to není nic složitýho...
nemám šanci dobíjet doma, vybavení bylo popisné době a východnímu bloku.
dojezd se neřešil, protože benzín byl všude, nabíječky ještě nejsou. a čekat půl hodiny...
Ok, pokud nejde doma, můžete v práci, pokud tam ne, můžete třeba při nakupování, chce to jen trochu jinak myslet. Odměnou je pak auto, které nesmrdí, má skvělý jízdní vlastnosti a dlouhou dobu Vás na provozu nic nestojí...
Dobrá demagogie!! V první řadě bych srovnával cenu energií a bytů a máte 13 v ....
Dobrá nahrávka na smeč – 1980 cene EE 0.48 Kčs/kWh, z průměrného platu jste si tedy koupil 6 041 kWh, dnes (při průměru 4,71 Kč/kWh) si pořídíte 9 320 kWh. Tak tomu třeba říkejte Jakešova drahota 🙂 🙂 A bydlení, jo to byl za socíka ráj, vlastně přehršel bytů na trhu za hubičku, stačilo se jen sbalit a stěhovat...
300 km jsem ujel i se žigulem a za 5 minut jsem měl plnou pro dalších 300 😄
A to byl prostorově vetší
Myslím, že ten žigulík byl menší, ale jinak pro srovnání by to hodně lidem teď mohlo otevřít oči. Všichni vyplašení z dojezdu 300 km, že jsme to tenkrát tak neřešili, že? Žigul stál 70 tis. v základu a průměrný plat byl 2900 Kč. Dnes auto za 600 000 a průměrná mzda 43 900 Kč. Dřív jste na auto (pomineme, rozdíl v bezpečnosti, úrovni vybavení ap.) šetřil 24 měsíců, teď v průměru 13. Auto můžete nabíjet průběžně doma a ve finále nebudete ani těch 5 minut na čerpačce. U mě dobrý :)
Ano, tento systém mělo BMW i3, dokonce i i8, ale už to nedělají. Nedává to totiž ekonomicky smysl. Nabíjení spalovacím motorem je mnohem dražší než ze zásuvky, jakékoliv.
jo jak se zvětšili baterky, tak od toho bmw upustilo, nicméně tento “převratný” system je imo to, co chtějí v Číně vyrábět 😀 btw i8 mělo spalovak vzadu a elektromotor vepředu, jiný systém než i3. Obě auta byla radost řídit 😀
Děkuji za doporučení 🙂 Já si to nemusím představovat. Mám hybrida přesně s tímhle uspořádáním, takže vím, jak to funguje.
Ale i kdybych neměl - položil bych si otázku z mého úvodního příspěvku: Proč by mělo být auto, které má spotřebu 2,62 litru na 100 km plugin hybridem? Proč by mělo s sebou vláčet těžkou baterii, když by stačila nějaká malá, dobíjená výhradně rekuperací, a elektromotor v převodovce nebo na klikové hřídeli, který by spalováku pomáhal při akceleraci, kdy je okamžitá spotřeba nejvyšší?
Navíc, ono je to s těmi optimálními otáčkami poněkud složitější. Teď si zase Vy zkuste představit úplně standardní situaci, totiž že máte vybitou baterii a potřebujete se rozjet. Nebo zrychlit při předjíždění. Jaké jsou optimální otáčky toho spalováku? Jistě, můžete říct, a máte pravdu, že si řídící jednotka pro tyto případy nechává v baterii rezervu. Ale co pak? Do jaké úrovně nabití byste tu baterii nabíjel pomocí spalovacího motoru? Ono totiž dobíjet tu baterii motorem je velmi neekonomické. Daleko levnější je zastavit u nabíječky a dobít ze zásuvky.
Já to shrnu. Tato auta, pokud vybijí baterii, jedou podobně jako dieselelektrické lokomotivy. Spalovací motor pohání generátor, ten vyrábí proud a posílá ho do baterie a elektromotorů. Samozřejmě v rámci možností a v souladu s okamžitou potřebou výkonu hledá aktuálně optimální režim, takže může část proudu ukládat do baterie, nebo naopak vyrábět o něco méně a ten rozdíl čerpat z baterie, ale určitě to není tak, že by ten spalovák měl konstantní otáčky v nějakém optimálním režimu.
nevím jestli si rozumíme, to co jsme popsal není klasický hybrid ani plug in hybrid, je to EV s průběžným dobíjením z benzinového agregátu, pokud se chcete rozjet, zrychlit, cokoli, tak se o to stará pouze elektromotor. Ten spalovak jede v konstantních otáčkách a dobíjí baterii a je na pohonu zcela nezávislý. Pokud máte bmw i3 REx, tak máte tento systém, jinak nevím, kdo jiný to ještě má/mel. Nemůžete tam mít úplně malou baterku, ten motor nedobíjí průběžně tak rychle, abyste daleko dojel. jak jsem psal představte si třeba baterku 30 kWh, vybíjíte jízdou 16 kWh/100 km a nabíjíte moturkem 7 kWh/100 km, výsledná spotřeba je 9 kWh. Čím usporneji pojedete na elektřinu, tím dál dojedete nejen z baterek, ale i na benzin.
Konečně to vypadá na sériový hybrid. A spotřeba jde snížit i ke 2 l /100 km.
BMW i3 REX je s prodlužovačem dojezdu, protože spalmotor začne dobíjet aku až při jeho téměř vybití - bohužel!
Mazda MX30 ovšem sériový hybrid je, ale Wankel bohužel nemůže mít takovou účinnost, jako klasický písťák (jak tepelnou, tak mechanickou). Škoda, že nepoužila svůj benzíňák s Dieselovým cyklem řízeným jiskrou svíčky, který by zde spaloval téměř celou dobu extra-chudou směs. U klasického pohonu s ním výrazně malou spotřebu nedocílila, ale tady by to bylo zřejmě až zázračné.
ten Rex muzete sepnout dřív, dá se dojet pak v nízké rychlosti celkem daleko…
U BMW i3 to nefungovalo. Ani Wankel se zkoušel a nefungovalo to, i když mělo... a když se podívám, co Číňan vyrábí v Rusku a jak to reálně funguje (pod značkou Moskvič), tak přeju všem zákazníkům mnoho štěstí :)
proč myslíte, že to nefungovalo? já i3 s REX měl a 90kou se dalo dojet celkem daleko😀 Pak začali zvětšovat baterie a už to nedávalo smysl. imo jako celý tento “převratný” projekt…
Nějak mi to nehraje. Pokud by to auto bylo schopné jezdit za 2,62 litrů na 100 km, potom by to byl spíš full hybrid s malou lehkou baterií nabízenou rekuperací a s pomocným elektromotorem v převodovce nebo na klikovce, který by krátkodobě pomáhal spalovaku třeba při akceleraci.
Pokud by to byl.plugin hybrid, pak tam chybí informace o kapacitě baterie i nádrže. Pravděpodobně záměrně, protože pak bylo jasné, že ta spotřeba 2,62 litru na 100 km platí jen po dobu, než se vybije baterka,ve skutečnosti je mnohem vyšší.
představte si to spis jako to bmw i3 REX. základem je EV, třeba s baterkou 30 kWh a k tomu malý motor, 0.7 l, který generuje elektřinu pri konstantních otáčkách a průběžně dobíjí baterii. Zachováte všechny výhody EV (nízké těžiště, rekuperace, jednoduchost konstrukce, žádné převodovky) a přidáváte dojezd spalovakem, který běží, při sepnutí, v optimálních otáčkách.
Vyndej si hlavu víš od kud a začni používat mozeček, EU průmysl je díky Greendealu pěkně v pr…. a průměrný staří auta v ČR je 14 let. Takže ať si EU ty své diktáty a povolenky strčí do zádele
no myslím, že na rozdíl od Vás, ma hlavu na správném místě… jako myslíte, že kvůli GD neumí VW vyrobit ani spalovaky, za konkurenční ceny? EU může za to, že je u nás průměrné stáří aut 14 let?
24
Sledujících
0
Sleduje
24
Sledujících
0
Sleduje
Ověřený uživatel
Tento účet je ověřený Seznamem a představuje skutečnou osobu, registrovanou firmu nebo subjekt.
Alenko, kolik je 200 - 80?
Ubohé, trapné, prostě Alenka...
1 odpověď