Měl jsem M-B C220d 4MATIC r.v. 2016, vybavený tak, některé věci jako LED Performance adaptivní světla třeba Škoda ani do žádného modelu nedávala a pořizovací cena byla okolo 1,3m Kč. Srovnatelné se Superbem, pravda ne tolik místa, ale čtyřčlenná rodina s malými dětmi jsme se vešli akorát, jízdně však minimálně o třídu lepší, servis 6 let zdarma atd. A bez všech bolestí, které má Superb. Na každou jízdu jsem se těšil, najel jsem cca 100.000km bez jediného problému.
Dnes jsem ráno chvíli jel za Octávií II a odpoledne za Octávií I, obě jely po Praze a obě abnormálně kouřily. Zrovna se to sešlo, normální to není, alespoň v Praze ne. Ta první černý dým, nekononale spálená nafta, ta druhá modře, to vypadalo na benzínovou verzi, co brala olej. Dva exoti, co jim to bylo jedno, pak se ale nelze divit různým aktivistům, to je přesně voda na jejich mlýn. Byli to idioti, oflastroval bych je a příšlušnou STK bych taky proklepnul. Pokud nesplňuje auto emise, nemá na silnici co dělat. Bez pardonu.
Stačí dostat výpověď a má najednou vlastní názor. Totální pokrytec. Nyní s ním ale souhlasím. Ti ostatní budou tak tvrdošíjně dál stát za svým, až to totálně položí. Protože evropské automobilky natáhne dolů paradoxně evropský trh, ale změny na těch trzích ostatních, především asijských. Diletanti v oblecích s velkohubými prohlášeními, co se pak bojí pod svá rozhodnutí podepsat. Vyházet do jednoho a nahradit lidmi s vizemi delšími než manažerský mandát 5 let.
Což o to, zvenku je design se zvolenou barevnou kombinací parádní, hodnocení by sneslo 1 nebo 2, uvnitř také celkem ok, až na ten "tablet" uprostřed, to se velmi nepovedlo. To vypadá, že na to zapomněli a až bylo vše hotové, tak to tam jen tak plácli ... Celkově tedy 2-3, resp. 3. Zde bych doporučil se jet podívat na středovou konzoli do Daimleru, do současné třídy C, E, nebo S.
Paní Bohryovou jsem v tomto voze potkal v Čakovicích někdy v dubnu, a protože mám auta v paměti a zajímám se o ně celý život, věděl jsem hned, že je to DS, tedy Citroen. Co jsem se ovšem dozvěděl až z tohoto článku, že se jedná o luxusní automobil, což předpokládám spíše pořizovací cenou 🙂 Design je samozřejmě pěkný a jízdními vlastnostmi a komfortem to může asi konkurovat zavedeným značkám na trhu, to je ale vše. Luxusní je pro mě třída S od Mercedesu, BMW 7, co se týká menších sérií aut tak např. RR nebo Bentley. Citroen ale ne 🙂 A to ve vší úctě k výrobci, vlastníkům a koneckonců i autorovi článku.
U supermarketu v Praze, kde jsem se svým MB parkoval řádově třicet minut, se mi stalo, že mi někdo odřel dveře řidiče a ujel. Byl sem připraven tomu, kdo mi to odřel, dát i tisíc korun na kompenzaci bonusů povinného ručení na příští rok. Takhle mě to totiž stálo pět tisíc z havarijního pojištění a spoustu času. V MB to tenkrát celé bylo řádově za třicet pět tisíc korun. Od té doby využívám nejvzdálenějších míst od vchodu a tam to stavím tak, aby alespoň jedna část vozu byla u obrubníku, sloupu atp. Kde to není možné, stojím přes dvě místa a budu tak stávat do té doby, dokud budou jedinci odjíždějící od dopravních nehod existovat. V mém případě se nejedná o aroganci, pouze se snažím chránit svůj majetek. Co se týká reakcí na moje případné řidičské umění, nevadí mi, když mě někdo označí za hlupáka, hlavní je, že nemám vůz otlučený. Účel světí prostředky. Ať si každý sáhne do svého svědomí, kde komu co poškodil, třeba i v zaměstnání, a jak se k tomu postavil.
Design se mi moc nelíbí, zvlášť toho cestovního endura. To je ale subjektivní věc vnímání každého z nás. Co se týká dalšího hodnocení, zcela jistě to kvalitu mít může, ale nechtěl bych být tím, kdo ji bude "prověřovat".
Další věc je, že je to výrobek režimu, který není demokratický, tudíž má zavřené dveře mojí garáže a priori. Tento režim kopíruje všechno a všechny, nedodržuje žádná obchodní ujednání a jako takový ho nehodlám podporovat, resp. se snažím omezovat spotřebu jeho zboží.
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Měl jsem MB C220d 4MATIC r.v. 2016 a uvažoval jsem o náhradě. Plu-in hybrid C, případně E připadal v úvahu, ale jen a pouze v kombinaci s dieselem, takže opět MB. Nikdo jiný to neumí zkombinovat lépe. To je prostě fakt.
Nakonec jsem přeskočil tuhle etapu automobilismu a šel jsem rovnou do verze EQE. Od chvíle, kdy jsem se intenzivně na profesionální úrovni začal zajímat o technologii plug-in hybridů a EV, pracuji ve vývoji 15 let, z toho 7 v automotive, došel jsem k závěru, že provoz EV s velkou baterií bude k baterii samotné šetrnější, zejména při pomalém nabíjení a využívání jenom části kapacity EV baterie 20-80% pro běžné ježdění v porovnání s plug-in hybridem. Ve prospěch EV hovoří i fakt, že u EV baterie z principu jejího designu je lépe proveden termomanagement, což opět přispívá k pomalé degradaci a větší životnosti. EV má oproti hybridu méně součástí, tedy se i statisticky snižuje riziko závady. Co se týká hmotnosti, je v tomhle případě srovnatelná - EQE 300 vs - E300de. A co se týká údržby, je to rovnež jednoznačně ve prospěch EV - servis jednou za 2 roky nebo 30k km cca 15.000Kč a u E300de to bude 1x ročně a přinejmenším 15.000Kč, tedy za 2 roky minimálně 2x tolik. Pokud se budeme bavit o provozu EQE na dlouhých trasách, je to dálniční polykač kilometrů, pravda, E300de na to bude s dojezdem lépe, ale to je subjektivní vzhledem k tomu, že neznám nikoho, kdo by jel 500+ km na jeden zátah bez zastavení :-)
1 odpověď