Carlos Tavares na rozdíl od svých kolegů z top managementů jiných značek řekl a říká věci narovinu a to se samozřejmě akcionářům a majitelům špatně poslouchá, na druhou stranu je potřeba si uvědomit, že z toho, co automobil býval, sen jednotlivce být nezávislý a svobodný, když ho má, se stává noční můra, dnes, kdo je dospělý, tak vlastní automobil ruzné značky a stáří a masová produkce chrlící nové a nové vozy se stále kratším životním cyklem je neudržitelná a to zejména ke zdrojům, které nejsou nevyčerpatelné, chápu, že se mělo začít z druhého konce a ekologii naproti omezit např. námořní dopravu, co se ale elektromobility týká, jde zejména o to, aby lidé ve městech a obecně na silnicích nedýchali rakovinotvorné částice uvolněné spalováním - LOKÁLNÍ emise
K článku nelze moc co vytknout, horší je, že i přesto odpůrci BEV budou vymýšlet tisíc a jeden argument, proč je BEV horší. Mám podobnou zkušenost, od koupě BEV zaznamenávám spotřebu a náklady na provoz, abych tím mohl podobně argumentovat a pomáhal vyvracet bludy. Na začátku jsem byl rovněž skeptický, když se objevily první elektromobily jako Nissan Leaf, který nebyl moc povedený a Tesla se v té době potýkala s velkou nekvalitou. Po zhruba 10+ letech je ale situace diametrálně odlišná a masivnímu rozšíření BEV už brání jenom vyšší pořizovací cena, která ale do 2-3 bude stejná, nebo nižší než vozů s ICE.
Pokud se Motoristé potřebovali shodnout na prohlášení, že auto není nepřítel, pak je vidět, že je to rozhodně plnohodnotná strana, která je schopna řešit obecné problémy země. Já se zase nepotřebuji s nikým shodnout na tom, co si myslím o Motoristech. Sám jsem motorista, ale raději s malým písmenem, abych snad náhodou nebyl intelektuálně spojován s těmi velikány.
Chápu, že mladí lidé chtějí do zahraničí. A nebudou to jenom mladí lidé, kteří odejdou, pokud dovolíme v budoucnu pošlapat demokratické principy naší země populisty a levicovými silami orientovanými na Rusko. Zároveň je obrovská škoda, že obecně lidé podporující zrůdné režimy v čele s Ruskem nechtějí odejít.
Měl jsem MB C220d 4MATIC r.v. 2016 a uvažoval jsem o náhradě. Plu-in hybrid C, případně E připadal v úvahu, ale jen a pouze v kombinaci s dieselem, takže opět MB. Nikdo jiný to neumí zkombinovat lépe. To je prostě fakt.
Nakonec jsem přeskočil tuhle etapu automobilismu a šel jsem rovnou do verze EQE. Od chvíle, kdy jsem se intenzivně na profesionální úrovni začal zajímat o technologii plug-in hybridů a EV, pracuji ve vývoji 15 let, z toho 7 v automotive, došel jsem k závěru, že provoz EV s velkou baterií bude k baterii samotné šetrnější, zejména při pomalém nabíjení a využívání jenom části kapacity EV baterie 20-80% pro běžné ježdění v porovnání s plug-in hybridem. Ve prospěch EV hovoří i fakt, že u EV baterie z principu jejího designu je lépe proveden termomanagement, což opět přispívá k pomalé degradaci a větší životnosti. EV má oproti hybridu méně součástí, tedy se i statisticky snižuje riziko závady. Co se týká hmotnosti, je v tomhle případě srovnatelná - EQE 300 vs - E300de. A co se týká údržby, je to rovnež jednoznačně ve prospěch EV - servis jednou za 2 roky nebo 30k km cca 15.000Kč a u E300de to bude 1x ročně a přinejmenším 15.000Kč, tedy za 2 roky minimálně 2x tolik. Pokud se budeme bavit o provozu EQE na dlouhých trasách, je to dálniční polykač kilometrů, pravda, E300de na to bude s dojezdem lépe, ale to je subjektivní vzhledem k tomu, že neznám nikoho, kdo by jel 500+ km na jeden zátah bez zastavení :-)
Měl jsem M-B C220d 4MATIC r.v. 2016, vybavený tak, některé věci jako LED Performance adaptivní světla třeba Škoda ani do žádného modelu nedávala a pořizovací cena byla okolo 1,3m Kč. Srovnatelné se Superbem, pravda ne tolik místa, ale čtyřčlenná rodina s malými dětmi jsme se vešli akorát, jízdně však minimálně o třídu lepší, servis 6 let zdarma atd. A bez všech bolestí, které má Superb. Na každou jízdu jsem se těšil, najel jsem cca 100.000km bez jediného problému.
Dnes jsem ráno chvíli jel za Octávií II a odpoledne za Octávií I, obě jely po Praze a obě abnormálně kouřily. Zrovna se to sešlo, normální to není, alespoň v Praze ne. Ta první černý dým, nekononale spálená nafta, ta druhá modře, to vypadalo na benzínovou verzi, co brala olej. Dva exoti, co jim to bylo jedno, pak se ale nelze divit různým aktivistům, to je přesně voda na jejich mlýn. Byli to idioti, oflastroval bych je a příšlušnou STK bych taky proklepnul. Pokud nesplňuje auto emise, nemá na silnici co dělat. Bez pardonu.
Stačí dostat výpověď a má najednou vlastní názor. Totální pokrytec. Nyní s ním ale souhlasím. Ti ostatní budou tak tvrdošíjně dál stát za svým, až to totálně položí. Protože evropské automobilky natáhne dolů paradoxně evropský trh, ale změny na těch trzích ostatních, především asijských. Diletanti v oblecích s velkohubými prohlášeními, co se pak bojí pod svá rozhodnutí podepsat. Vyházet do jednoho a nahradit lidmi s vizemi delšími než manažerský mandát 5 let.
Což o to, zvenku je design se zvolenou barevnou kombinací parádní, hodnocení by sneslo 1 nebo 2, uvnitř také celkem ok, až na ten "tablet" uprostřed, to se velmi nepovedlo. To vypadá, že na to zapomněli a až bylo vše hotové, tak to tam jen tak plácli ... Celkově tedy 2-3, resp. 3. Zde bych doporučil se jet podívat na středovou konzoli do Daimleru, do současné třídy C, E, nebo S.
Paní Bohryovou jsem v tomto voze potkal v Čakovicích někdy v dubnu, a protože mám auta v paměti a zajímám se o ně celý život, věděl jsem hned, že je to DS, tedy Citroen. Co jsem se ovšem dozvěděl až z tohoto článku, že se jedná o luxusní automobil, což předpokládám spíše pořizovací cenou 🙂 Design je samozřejmě pěkný a jízdními vlastnostmi a komfortem to může asi konkurovat zavedeným značkám na trhu, to je ale vše. Luxusní je pro mě třída S od Mercedesu, BMW 7, co se týká menších sérií aut tak např. RR nebo Bentley. Citroen ale ne 🙂 A to ve vší úctě k výrobci, vlastníkům a koneckonců i autorovi článku.
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Mě pouze napadá, kde jenom udělali soudruzi z NDR chybu?
BTW ... kde jsou ta rána stříbrná, kdy každý den byl malým svátkem ...
Ano, každý den je pro mě malým svátkem. Děkuji a sláva Ukrajině.