500 km dávají v kombinovaným reálným cyklu už ty dnešní auta. Čekejte tím pádem nějakých 800 km. Ale zas k čemu to je, když máte tuhle "nádrž plnou každý ráno.
Zvýšením energetické hustoty baterie bych šel spíš cestou snížení celkové hmotnosti vozu, než zvyšováním dojezdu z 500km výše. Ale záleží na preferencích a provozu, co od toho člověk očekává. Za sebe dojezd 450-500km na jedno nabití bohatě stačí, infrastruktura je dostačující, a to překvapivě i v ČR.
To je dobrá zpráva, ale podobné zprávy čtu snad už 10 let.
Je, ale pravdou, že množství energie, které jde uložit do 1 kg baterek se neustále zvyšuje.
V roce 2000 to bylo cca. 90-100 Wh/kg (watt-hodin na kilogram)
V současnosti to je cca. 250-300 Wh/kg
Tyto nové baterky by měly mít energetickou hustotu, až 450 Wh/kg.
Moje stará Toyota s 50 litrovou nádrží při spotřebě 7l /100 km ujede při plné nádrži cca. 700 km.
Elektromobil se spotřebou řekněme 18 kW / 100 km by na ujetí 700 km potřeboval baterku o kapacitě 126 kWh což při současné hustotě ukládání energie by znamenalo, že by baterka vážila 420 kg. Nová baterka bude vážit 280 kg. Takové snížení hmotnosti vozu by mohlo vést k snížení spotřeby a taky ceny baterek protože na její výrobu bude potřeba méně surovin.
Mi osobně by na to ježdění kolem baráku v okruhu do 100 km což je 99% všech mých tras bohatě stačil elektromobil s dojezdem 400 km. Ovšem to by nesměl stát 1 milion, ale půl mega a hlavně chci mít jistotu, že i po 15 letech mi to auto bude fungovat což při současném vývoj kdy 3 roky starý elektromobil je zastaralý vážně pochybuji.
Mimochodem vůbec si nedovedu představit veterány elektromobily. Dnes vezmete 50 let staré auto a šikovný mechanik ho zfleku může nastartovat. Ovšem v případě elektromobilu mám velkou pochybnost, že to vůbec půjde. Chtěl bych to vidět u elektromobilu po 50 letech. V té době se už dávno současné baterky nebudou vyrábět a ta stávající už bude 35 let po smrti. Jak toho veterána zprovozní netuším asi ty nové baterky budou muset nějak napojit na staré auto ovšem to určitě nebude tak sna
To, co ujede Vaše stará Toyota, tak mě u EQE dává 100kWh baterie, s využitelností 89kWh dojezd při průměrné spotřebě 16,4kWh jenom 540km. To ale znamená provozovat baterii od 0 do 100%, což pro ni není moc dobré, standard šetrného provozu je 20-80%, tj. 325km a při dlouhých vzdálenostech 10-90%, tj. 430km. Pravdou ale je, že třeba po městě a do práce cca 25km a zpět jezdím se spotřebou okolo 13kWh. Na dálnici to stoupne na 19-20kWh, ale je to tím, že 130km/h dodržuji spíše z druhé strany. Celkově na 2,3 tunové auto spotřeba není špatná, jezdí to přepočtem pod 2 litry nafty, cenově za 2/3 náklady co staré naftové se spotřebou 6,5l/100km, s veřejným nabíjením v poměru 3/4 AC a 1/4 DC.
No ve městě klidně 600 km, tam je EV nejefektivnější. Takže 500 u modelu Y je spíše pesimistický odhad.
Ve městě, v Praze, se se svým 2,3 tuny těžkým MB EQE pohybuji se spotřebou 13-14kWh a na světlech jsem nejrychlejší, když jsem ji zkoušel srazit a splývat s provozem, jde to i za 11-12kWh. Baterie má využitelnou kapacitu 90kWh. Nevidím důvod, proč by neměla Tesla jezdit podobně i s nájezdem 500km a více.
A čím víc oni budou tlačit na pilu tím víc půjdu proti....kdyby nás nechali být tak bych to nemusel dělat....ale právo na protest je moje ústavní právo a toho se hodlám držet.
Žijte si, jak chcete a protestujte, to demokracie dovoluje. Co už naštestí nedovoluje, je porušovat platné normy. A vypouštejte si z výfuku, co chcete. Ještě bych vám to přivedl i do kabiny, abyste si to užil nejen vy, ale i vaši blízcí, kterým byste to logikou sobě vlastní jistě dovedl obhájit.
A vy si myslíte že se to nedá obejít i tak? Stačí si udělat prepinatelnou řídící jednotku. Když mě zastaví vypnu chip když budu odjíždět zase ho zapnu ✌️😂
Obejít se to dá, jde o to, zda chcete něco obcházet a žít s tím, že vypouštíte ze svého vozu nadlimitní množství karcinogenních látek, které ostatní účastníci provozu dýchají. V tom případě jste sobec nejhrubšího zrna a plně souhlasím se zpřísňováním všech možných limitů a hlavně sankcí. Děje se tak zejména kvůli myšlení, které svým příspěvkem obhajujete. Co se týká motorů, asi o tom něco budu vědět, když jsem pracoval v oddělení jejich vývoje, kde jsme měli na starost vývoj pokročilých ventilových rozvodů zejména ke snížení emisí...
Fajn, a teď prosím o statistiku dopravních nehod způsobených nevyhovujícím technickým stavem vozidla.
Já jen abychom si ujasnili, že nám všem jde o bezpečnost provozu...
Mně už jde hlavně o to, abych nemusel na motorce nebo ve svém voze projíždět oblaky dýmu z kouřících aut a bez DPF filtru s evidentně platnou STK !! Je to stejný přístup jako k tomu, že Franta u nás na vsi taky ještě nehodu cestou z hospody a do hospody nezpůsobil.
Neminim resit elektromobilitu. Slo mi jen o to, ze vase tvrzeni ze petileta Tesla je neprodejna je absolutni nesmysl vyvraceny praxi - treba Tesla model 3 z 2019 s najezdem pres 100 000km se bez problemu prodava za 500 000Kc a vice, model S za mnohem vice. Tahle demagogie mimo realitu znehodnoti cely vas prispevek i kdybyste mel castecne jinak pravdu.
Souhlasím. Demagogie a neznalost základních faktů, zbytečně se nerozčilujte, nemá to smysl. Sám jsem vyměnil 7 letou naftu za nové EV. Kdybyste viděl, kolika lidem to vadilo, přitom jim nic nenutím a jezdím tím já sám 🙂 A protože pracuji v automotive vývoji, dříve motory a pokročilé ventilové systémy kvůli emisím, dnes pohonné systémy, vedu si i statistiky ekonomiky provozu. Nabíjením na veřejných nabíječkách to vychází na 1/3 nákladů, nabíjení zhruba 4/5 AC, 1/5 DC. Baterie 90kWh, dlouhodobá spotřeba 16,4kWh.
Nebudu nic ukazovat, ale čistá elektromobilita je prostá utopie a cesta do pekla. Mnozí už to pochopili a pracuji na tom. Výsledkem pravděpodobně bude jakýsi kompromis kombinace klasiky a elektra. Dnes se hodně prodávají MILD-HYBRIDY, což je podle mně ZATÍM nejlepší cesta. A uvidíme, kam nás dovede další vývoj.
Bohužel nemáte pravdu. Za tři roky si na mě možná vzpomenete. Hybrid kombinující složitost spalovacího motoru, který musí plnit emise alespoň Euro 6 bez hybridu a dodatečná baterie na místě, které v karoserii zbývá, na úkor jízdních vlastností, je nesmysl, který vznikl pouze a jenom proto, aby se mohl naplnit byznys plán a vrátit investice do výrobní linky spalováku. Navíc takový systém je složitý v poměru k čistě EV a tudíž náchylnější na poruchy.
Já teda nevím, měl jsem jenom 4 litrový třikrát přeplňovaný osmiválec v naftě, ale ty pocity tam jsou taky. Nevěřím moc na to, že by v malém čtyřválcovém motůrečku to bylo jinak.
Jinak ticho na palubě není ani v Rolls-Royce.
Když jedete například s modelem Cullinan do tahlého stoupání, tak pořád je tam hluk toho dvanáctiválce.
Víte, ono to nejsou 2 hodiny, to je prostě jenom taková představa. Vyzkoušejte si to a myslím si, že se do spalovacího auta už v životě nebudete chtít vrátit.
Rychle a pohodlně máte skutečně na mysli dunění čtyřválce v naftě? Máme asi opravdu trochu jiné představy, co je to rychle.
Až pojedu někam na výlet, momentálně jsem v Českém ráji, tak si určitě mu budu muset natankovat za 5 min. na 1500 kilometrů. To je v případě výletu z Prahy strašně důležité. 😂
Teď vážně, já raději mám kontrolu nad výkonem auta, mohu kdykoliv přidat a to auto prostě zrychlí v jeden okamžik, kdy jsi to usmyslí hlava. U toho motůrečku v Superbu to bude na sekundy. A když jedu z nějakých táhlých klesání, tak prostě nemusím používat třecí brzdy a využívám rekuperace a neustále si dobíjím baterii na další a další kilometry. Je to dost slastný pocit. Do spalovacího vozu bych už v životě dobrovolně nesedl.
Já už taky ne, ještě před třemi měsící bych to ale asi neřekl... Dnes do práce a domů cca 48km spotřeba 12,6kWh/100km, po Praze!!! To je evivalentně 1,3litru nafty na 100km 🙂 Dojezd 100kWh baterie o využitelné kapacitě 90kWh a nabíjecím cyklu 20-80%, tj. využitelných 60% je cca 430km. Pokud by se šlo na interval 10-90%, pak 570km. No problem at all :-)
Což o to, zvenku je design se zvolenou barevnou kombinací parádní, hodnocení by sneslo 1 nebo 2, uvnitř také celkem ok, až na ten "tablet" uprostřed, to se velmi nepovedlo. To vypadá, že na to zapomněli a až bylo vše hotové, tak to tam jen tak plácli ... Celkově tedy 2-3, resp. 3. Zde bych doporučil se jet podívat na středovou konzoli do Daimleru, do současné třídy C, E, nebo S.
Paní Bohryovou jsem v tomto voze potkal v Čakovicích někdy v dubnu, a protože mám auta v paměti a zajímám se o ně celý život, věděl jsem hned, že je to DS, tedy Citroen. Co jsem se ovšem dozvěděl až z tohoto článku, že se jedná o luxusní automobil, což předpokládám spíše pořizovací cenou 🙂 Design je samozřejmě pěkný a jízdními vlastnostmi a komfortem to může asi konkurovat zavedeným značkám na trhu, to je ale vše. Luxusní je pro mě třída S od Mercedesu, BMW 7, co se týká menších sérií aut tak např. RR nebo Bentley. Citroen ale ne 🙂 A to ve vší úctě k výrobci, vlastníkům a koneckonců i autorovi článku.
Tak kdyz ctu nektere pisalky, kteri o nemecklych sajzech BMWergl jine pisou neco o kluxusu, tak ten luxus je jen v nazvu, ten jejich hranaty display z Aliku za 20 USD ma k Luxusu Tesly hodne daleko o dalsich deutscheisse ani nemluve Nicmene ja koukam vzdy na silnici a nikoliv po vranach v interieru. To je jen marketing pro omezence, jinak by se nemecke predrazene bidy neprodavaly. Nedavno se me trikrat pokouselo s I-pace predjet hovezi s AMG srotem....vzdy se musel potupne zaradit. Asi postupne prepinal mody 🙂, pritom ja jsem jel porad na komfort a jeste plne nalozeny s rodinou, omezenec jel sam. Tesla ma mozna interier pro nekoho odporny, ale nemecke bidy vypadaji lacine uz z dalky, na nabijeckach doslova zvracim, kdyz se to ke me nablizko priblizi.
Tak to ti gratuluji. Já když vidím, jak se na mě někdo lepí ve 130 - 140 km/h v levém pruhu na dálnici, uhýbám do pravého, nebo dopředu. A to mám jenom základní MB EQE, to takhle EQE AMG, to bych i odstartoval z dálnice, abys měl v indickém Jaguáru volno 🙂 Doufám, že při své krátkozrakosti pochopíš nadsázku.
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Jo jo tady to je jeden doktor vedle druhého a pak ses zbudil a on to byl sen , to jsou keci v kleci .
1 odpověď
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Pokud máte jenom tento argument, je to mimo téma diskuse a pro mě irelevantní. Nepotřebuji Vám dokazovat nic, protože podle rekace nebudete zrovna inteligentní :-)