Prý vydrží baterka. Jak komu. Těm, co jí často dávají za uši u rychlonabíječek určitě ne. Můžete zapřemýšlet o tom, proč je záruka na baterku typicky jen 160000 km a EV s takovým nájezdem je prakticky neprodejné. Diesel se stejným nájezdem prodáte za dobrou cenu a najede dalších 200000 km.
Máte naprostou pravdu, plně s Vámi souhlasím! Sám mám také záruku jenom 10 let a 300 000km. A neskutečně mě vytáčí i fakt, že za 2 roky a 20000km má baterie stále stejnou využitelnou kapacitu 90kWh. Je to neskutečný krám, 14 dnů zpátky jsem byl na první garanční prohlídce po 2 letech, stálo to tam sotva 3 hodiny a platil jsem 15000Kč, neskutečně mě ta cena naštvala, co se dá dělat Mercedes-Benz je holt drahý. Tak přemýšlím, komu bych ten elektrokrám daroval, ale vzhledem k tomu, co tady čtu za názory, tak to nikdo nechce ani zadarmo, tak si ho holt nechám, co už.
Tak, tak. Neznám větší radost, než když Sparta prohraje. To se to potom v pondělí v zaměstnání kouká na ty protáhlé obličeje a poslouchá ty bohapusté bláboly "trenérů" Sparty. Posledních 5 týdnů chodím v pondělí do zaměstnání pravidelně 🙂
Nejvíc mi vadí, jak vnímají realitu. Minulé kolo po prohře v Plzni neřekli, Plzeň byla lepší, protože na to nemají, to říct a přiznat, že hrají tužku 🙂 Je to prostě Sparta. Když jsem se zeptal, co bylo příčinou špatné hry v LM na MC, tak argumentovali tím, že hrají nejlepší ligu na světě a Slávia kdysi (2007) prohrála s Arzenalem 0:7.
Tak téhle recenzi vážně nerozumím. Nejdřív zkritizujete vše co se dá,a pak napíšete, že auto budete milovat. Já provozuji éčko 2018 143kW 220d s náhonem na zadní a zcela s čistým svědomím můžu říct, že je to skvělé auto. Nedostatek výkonu? Ani náhodou! Dlouhodobá spotřeba 5,8. Výměna oleje po 25 tis je sebevražda. To vám řekne každý servis. Než psát kraviny, radši napište nic.
Já tomu zase rozumím tak, že nejlepší dle autora článku budou koncernové vozy. A pak jsou lidé jako já, kterým koncern nechce prodat auto, a proto rovnou chodím do Mercedesu. Tam také mají zaměstnanci rodiny, které živí.
Nikoli, úplní diletenti nejsou, ale že si nechají vnutit politiku do techniky, to už není OK.
A teď se budou (dle slov nového ministra) snažit zesíli "dráty" všude kde to půjde, tak aby zabráníli BlackOutu!!! A to samé i mezi státy, kde se zatím často žhaví dráty téměř do ruda. Když např.v Německu nefouká a zároveň ani nesvítí!!! A poz: máme 3-5x dražší energie než mají v Asii nebo USA. A to už diletanstvím trochu zavání!
A k Palivu: benzín je odpad při dalším zpracování ropy!!! A taktéž výroba fotovoltaiky a následné elektroniky je plná plastů a skla a bez ropy by to také nešlo!!! A když tavíte křemik při výrobě (čištění a tažení monokrystalu je to nad 1400°C) a následně při difuzi (výrobě N a P kanálů atd.), tak také něčím topíte. Jak bez tepla vyrobíte skleněné tabule chránící (v naprosté většině konstrukcí) fotovolt. články?!?
A časté počítání je můj chleba, pracuji v Akademii Věd. Tak to mi nezakážete. Vy si doplňte základní přehled o technice a přestaňte papouškovat co někde slyšíte. A když budete mít tendenci zabečet, tak dejte hlavu raději stranou, aby vás slyšelo méně lidí!
Tak to nechápu, když máte zaměstnání v AV, že máte takové tunelové vidění. Já zase pracuji ve vývoji v automotive a co se počítání týká, mám za sebou magisterské a doktorské studium na FS ČVUT, obor Technická matematika, takže také počítám, ale jinak, než Vy. Své technické znalosti si už 15 let doplňuji průběžně právě ve vývoji a rozhodně nepapouškuji něčí názory, zvykl jsem si fakta ověřovat a propojovat. Já jsem GD nerozhodnul, to ani omylem, ale pokud se má řešit nějaký technický problém, tak bez kompromisů a tak, aby řešení bylo technologicky proveditelné a nejlepší v daný čas. Reagoval jsem na Váš příspěvěk proto, aby byl vidět i další pohled na věc. Nehodlám s Vámi dále diskutovat, ani Vás urážet, protože to nemá smysl.
Dobrý vtip. Znám ho.
1) U nás nereálné - nikdo v ČR nebude min příštích10 let kopat nové silnější přípojky k těmto nabíječkám! Na to nejsou peníze.
2) Městečko velikosti Brna (tj. 400 000 obyvytel a 280 000 automobilů v r. 2021) vybudovalo 4000 zásuvek pro elektromobily. Tzn. hustota 1 zásuvka na 70 automobilů.
No to bude dobrá tlačenice u zásuvek!!!
3) Asi před rokem jsem to počítal (snad si to pamatuji dobře) a když by se nabíjelo asi jen 50% vozů v Praze, tak by se musely zdvojnásobit průřezy přívodních kabelů a taktéž i příkon z elektráren! A v oblastech sídlišť (běžně 30-50 tiíc lidí) je nabíjení naprostá utopie. A taktéž se v cizině značně rozmáhají krádeže měděných kabelů od nabíječek k autům!!!
Takže nabíjení a i "vyrovnávání" sítě je jen pro pár vyvolených co mají svoji dosti předimenzovanou fotovoltaickou elektrárnu. A započtěte si do nákladů na provoz těchto el. aut i náklady na nutné kapacitou velké baterie fotovoltaik. Běžnou 10-20kWh baterkou stejně nenabijete 100kWh baterii v autě (navíc ztráty tohoto procesu min.10%). Takové množství elektrické energie (100kWh) by pokrylo spotřebu rodinného domu i na 14 dní!!! Atd....
Co se týká příkonu v Praze, odkažu vás na PRE. Váš příspěvek by totiž znamenal, že v PRE jsou diletanti a techničtí idioti, což já osobně si nemyslím:-)
Dobrý vtip. Znám ho.
1) U nás nereálné - nikdo v ČR nebude min příštích10 let kopat nové silnější přípojky k těmto nabíječkám! Na to nejsou peníze.
2) Městečko velikosti Brna (tj. 400 000 obyvytel a 280 000 automobilů v r. 2021) vybudovalo 4000 zásuvek pro elektromobily. Tzn. hustota 1 zásuvka na 70 automobilů.
No to bude dobrá tlačenice u zásuvek!!!
3) Asi před rokem jsem to počítal (snad si to pamatuji dobře) a když by se nabíjelo asi jen 50% vozů v Praze, tak by se musely zdvojnásobit průřezy přívodních kabelů a taktéž i příkon z elektráren! A v oblastech sídlišť (běžně 30-50 tiíc lidí) je nabíjení naprostá utopie. A taktéž se v cizině značně rozmáhají krádeže měděných kabelů od nabíječek k autům!!!
Takže nabíjení a i "vyrovnávání" sítě je jen pro pár vyvolených co mají svoji dosti předimenzovanou fotovoltaickou elektrárnu. A započtěte si do nákladů na provoz těchto el. aut i náklady na nutné kapacitou velké baterie fotovoltaik. Běžnou 10-20kWh baterkou stejně nenabijete 100kWh baterii v autě (navíc ztráty tohoto procesu min.10%). Takové množství elektrické energie (100kWh) by pokrylo spotřebu rodinného domu i na 14 dní!!! Atd....
Jaké jsou energetické ztráty při zpracování a distribuci paliva, než si ho natankujete do nádrže? Nevíte? V tom případě raději už nic nepište a hlavně nikde nic nepočítejte 🙂
Ja na rozdil od bruselsky zaslepeneho obdivovace a sefa Stelantisu vim co od auta chci a nenecham si nutit neco na elektriku.
A vim, ze si zadne auto ze skupiny Stelantis nikdy nekoupim.
A az pan nebude prodavat, tak ho treba vykopnou a ty sve plky si bude moci sirit tak ve sve rodine nebo na sjezdech zaslepenych zelenych fanatiku.
A pokud byste nekdo vedel, jake procento benzinu a nafty spotrebuji osobni proti zbytku dopravy, tak prosim o odkaz. Za me si myslim, ze to bude tak 5, maximalne 10%. Takze se resi uplny nesmysl.
Je dobré vědět, co má člověk chtít. Já za sebe chci ozdravení automobilového průmyslu a nahrazení diletantů technokraty, ať to stojí, co to stojí. Pak budeme produkovat přísně energeticky nejméně náročná, a tedy i v jednotkovém meritu věci jednoduchá řešení, která umožní vytvářet energeticky komplexní systémová řešení s vysokou mírou spolehlivosti a nízkými emisemi.
Stačí dostat výpověď a má najednou vlastní názor. Totální pokrytec. Nyní s ním ale souhlasím. Ti ostatní budou tak tvrdošíjně dál stát za svým, až to totálně položí. Protože evropské automobilky natáhne dolů paradoxně evropský trh, ale změny na těch trzích ostatních, především asijských. Diletanti v oblecích s velkohubými prohlášeními, co se pak bojí pod svá rozhodnutí podepsat. Vyházet do jednoho a nahradit lidmi s vizemi delšími než manažerský mandát 5 let.
nezodpověděl jste ani jednu otázku, což je obvyklé🙂 spalovací motor plnící emisní normu Euro 6 je výborný, proti němu nemám nic až do té doby, co ho provozuje lemp líný vyměnit opotřebované komponenty typu EGR ventil, DFP filter, nebo SCR systém, stačí se projet po silnicích, pro vaši informaci jsem vlastnil dva benzínové antmosférické vozy a dva dieselové vozy, které když jsem prodával, byly v perfektní kondici, která byla vykoupena vyšší péčí než je standardní, kde standard je většinou podprůměr, aditivovaná nafta, VIF, studené starty a studený motor - bezturbová jízda a pod.; to se EV nemusíte řešit, EV není citlivé vůči zacházení jako spalovací motor, z totalitní Číny baterie vám vadí, z ještě totalitnějšího Ruska vám ropa nevadí, zajímalo by mě, kolik věcí z totalitní Číny používáte v každodenním životě, já se přiznám, že Mercedes má baterie od čínské firmy CATL, osobně si myslím, že to bude dočasné, protože se staví závody na jejich výrobu i mimo Čínu, aby se to diverzifikovalo (překlad pro vás - nebyla závislost)
rovněž i já vám přeji hodně šťastných kilometrů
Vaše argumenty jsou trapné. Elektromobilita je těžce nedopecena a v současné době je mnohem víc škodlivá než spalovak E6. Pokud by spalovaky nemusely dotovat podvodnou EV, dnes by už vypouštěly nula nula nic. Tolerovat pul tunové bat. abych ujel 300 km, tyto bat. dovážet z totalitní Číny, a jiné zasadni věci, to už musí být člověk min. těžce neinformovanej. Najděte si hodinový dokument z 10.10. Nebe na Ct2. Trochu by jste třeba prozřel. Dál se vyjadřovat k elektronabozenstvi je zbytečné. Přeji hodně šťastných km ve vašem elekrtroauticku.
nezodpověděl jste ani jednu otázku, což je obvyklé🙂 spalovací motor plnící emisní normu Euro 6 je výborný, proti němu nemám nic až do té doby, co ho provozuje lemp líný vyměnit opotřebované komponenty typu EGR ventil, DFP filter, nebo SCR systém, stačí se projet po silnicích, pro vaši informaci jsem vlastnil dva benzínové antmosférické vozy a dva dieselové vozy, které když jsem prodával, byly v perfektní kondici, která byla vykoupena vyšší péčí než je standardní, kde standard je většinou podprůměr, aditivovaná nafta, VIF, studené starty a studený motor - bezturbová jízda a pod.; to se EV nemusíte řešit, EV není citlivé vůči zacházení jako spalovací motor, z totalitní Číny baterie vám vadí, z ještě totalitnějšího Ruska vám ropa nevadí, zajímalo by mě, kolik věcí z totalitní Číny používáte v každodenním životě, já se přiznám, že Mercedes má baterie od čínské firmy CATL, osobně si myslím, že to bude dočasné, protože se staví závody na jejich výrobu i mimo Čínu, aby se to diverzifikovalo (překlad pro vás - nebyla závislost)
Vyhledáno googlem:
"Aktuální cena emisní povolenky, která opravňuje vypustit do atmosféry jednu tunu emisí CO2, se pohybuje kolem 90 eur (2180 Kč). V Česku si nyní musí kupovat emisní povolenky zhruba 250 firem. Všechny výnosy z obchodování s povolenkami musí být použity na klimatická opatření."
Co k tomu dodat? ...
ano, to si myslím také, naproti tomu EK říkala, že bude garantovat strop 45Eur, což si ale myslím, že nepůjde a bude to ve finále částka 90++
proč si u svého spalovacího nevyvedete výfuk přes kabinu a potom z auta ven? 🙂 nedalo by se tam snad dýchat? bylo by zdraví škodlivé, nebo snad dokonce zdraví a život ohrožující? a ten, co jede za vámi, nebo stojí za vámi v koloně, ten je vůči tomu imunní? kdo je největší znečišťovatel měst, třeba v Praze, je to nějaká továrna uprostřed města, nebo je to automobilová doprava? a který typ vozu nejvíce znečišťuje, je to technicky v pořádku Euro 4, Euro 5, či Euro 6 motor splňující emise, nebo ojetina třeba Euro 5 bez DPF filtru ve špatném technickém stavu?
měl bych ještě spoustu dalších otázek, ale ty jsou spíše pro aklademickou debatu s technicky erudovanými lidmi, ne s blbci
Kde "tankují" jejich EV, především v tepelných elektrárnách produkující 40 mil. tun CO2 každý den. Rudý fašismus nás vzor. Vyhrnme si rukávy a zachranujme planetu.
proč si u svého spalovacího nevyvedete výfuk přes kabinu a potom z auta ven? 🙂 nedalo by se tam snad dýchat? bylo by zdraví škodlivé, nebo snad dokonce zdraví a život ohrožující? a ten, co jede za vámi, nebo stojí za vámi v koloně, ten je vůči tomu imunní? kdo je největší znečišťovatel měst, třeba v Praze, je to nějaká továrna uprostřed města, nebo je to automobilová doprava? a který typ vozu nejvíce znečišťuje, je to technicky v pořádku Euro 4, Euro 5, či Euro 6 motor splňující emise, nebo ojetina třeba Euro 5 bez DPF filtru ve špatném technickém stavu?
A jak očekáváte, že se začnou vyvíjet ceny spalovacích aut po zavedení emisních povolenek v roce 2027?(odhady zdražení se zatím pohybují od 2,5-10kč/1l a kaýždým dalším rokem to bude větší a větší částka)
Já se velmi obávám, že tak po roce 2030 budeme díky Green dealu platit za 35-40l benzínu okolo 5000,- i více.
já to tipuji ne na 45 Eur za tunu CO2, co by měl být strop, ale bude to vyšší suma, protože bude větší poptávka po povolenkách, strop 45 Eur / 1t CO2 bylo prohlášení proto, aby to bylo bez problémů schváleno členskými státy EU :-)
Až přijde kolaps sítě,bude v ní jednou v zimě akorát prd,to budete tlačit???při těch nápadech ekokomunistu k tomu musí jednou zákonitě dojít,na všechno nebude elektriky dost.
Kolaps sítě nepřijde, protože ve vývoji a zkušebním provozu jsou už nyní technologie "vehicle to grid", které pomohou stabilizovat síť, např. ke stabilizaci sítě v ČR a současně nahrazením všech spalovacích aut v ČR, tuším je to kolem 7-8 milionů aut, by požadavek na v2g byl jen asi 10procent na stabilizaci, takže asi tak 🙂 zkuste si o tom něco nastudovat, pivotní projekty tohoto typu probíhají třeba v Utrechtu, je to jen otázka času, kdy se přejde sériově
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Všichni ti co tu píšou že je to dobře ať padnou ,tak si uvědomte ten dopad na celou ekonomiku v Evropě.Jen hlupák by si to mohl opravdu přát aby VW padlo. Celá Evropa padne do pár let taky veškeré přidružené podniky od subdodavatelů dodavatelů až po blbé cukrárny pekárny atd vše padne .Zrušit EU a prodávat dále spalovací komory a samozřejmě i elektro auta když bude zájem .Ona stejně Evropa ten zelený svět nezachrání 😉
1 odpověď
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
A přesně na tohle managementy automobilek v Evropě spoléhají. Každá krize ozdraví trh. Takže za mě nechat padnout, pokud nelze jinak. A odbory, tu chátru, samozřejmě s nimi.