Já jej právě mám, ten technický argument. 😉 To vy máte trochu zpoždění s racionální argumentací. Jinak byste totiž nezůstával u termomanagamentu, který prokazatelně neřeší samovolné vznícení baterie (jinak by se to totiž reálně nedělo). O tom, že si pletete tepelné kondiciování baterie před masivními nabíjecími (či vybíjecími) proudy s thermal runaway, který je čistě chemický proces, a tedy jeho energetická bilance je úplně jinde než běžné nabíjení a vybíjení, na které je "klimatizace" baterie standardně stavěna, ani nemluvě - doporučuji urychleně dostudovat jako domácí úkol. Mimochodem, Thermal runaway může nastat (a v praxi také nastává) z důvodu porušení (čím dál tím tenčího - protože energetická hustota) separátoru.
Tedy vám dávám druhý domácí úkol: buď si najděte nějaký uvěřitelný argument na podporu vašich tvrzení, nebo si zkuste najít zcela jinou argumentační pozici, což ale při nedostatečné úrovni vašich znalostí bude asi docela problém.
P.S.: WaPo zcela určitě není něco jako český Blesk. Ta plejáda Pullitzerů hovoří sama za sebe. To jste se taky pěkně zesměšnil - možná jste se těšil na tu kriminálku?
Na vaše komentáře nechť si každý utvoří názor sám 🙂
Nechápu argumentaci typu "hystericky". Pokud nemáte technický argument nebo jinou studii vědecko technického charakteru, než jenom článek z novin a navíc amerických, kde objektivita jejich podání je přinejmenším diskutabilní a pro mě na úrovni Blesku, pak nemá smysl v diskusi pokračovat. K termomanegementu se upínám v reakci na váš příspěvek srovnávající baterie v mobilu, notebooku, případně v EV nebo úložišti. Co mají společného je to, že jsou všechny zdrojem el. energie. Jak říká klasik, pletete si minerálku s kriminálkou.
V další fázi by mě zajímala statistika hořících ICE, můžeme to klidně dát k těm vyrobeným a omezit klidně i stářím - váš domácí úkol.
Pane Slouko, mohl byste mi prosím vysvětlit proč se tak hystericky upínáte na termomanagement, když je jednoznačně prokázáno, že hoří i články v daném okamžiku nepoužívané (tj. ani nabíjené, ani vybíjené) a dokonce i články o které se "stará" ten váš termomanagement? 🙂
Nechápu argumentaci typu "hystericky". Pokud nemáte technický argument nebo jinou studii vědecko technického charakteru, než jenom článek z novin a navíc amerických, kde objektivita jejich podání je přinejmenším diskutabilní a pro mě na úrovni Blesku, pak nemá smysl v diskusi pokračovat. K termomanegementu se upínám v reakci na váš příspěvek srovnávající baterie v mobilu, notebooku, případně v EV nebo úložišti. Co mají společného je to, že jsou všechny zdrojem el. energie. Jak říká klasik, pletete si minerálku s kriminálkou.
Informace z první ruky: studenti, kteří se té přednášky dnes účastnili, se Klausovi po straně vysmáli. Stejně, jako děkanu Ševčíkovi, který seděl vedle Klause a v jednu chvíli musel už pohybově neohrabaného staříka budit ze spánku.
Aby také ne. Tito pánové, Klaus a Zeman, už jsou příliš staří na to, aby dokázali objektivně zhodnotit to, co se jim v minulosti podařilo a co ne. Nedokázali to, ani když byli mladší. Dospěli do stavu, že už si jenom pamatují to, co jim denně našeptávají jejich bezmezní obdivovatelé a nedokáží už držet krok s dobou, a to ani v těch oborech, ve kterých se v minulosti orientovali na profesionální úrovni. Tím už bohužel nemají mladým lidem co předat.
Já mám garáž v domě, a přesně proto si EV nikdy nepořídím. Lionky totiž velmi rády a často neuhasitelně hoří (jen u nás ve firmě máme zaznamenány za posledních 5 let asi 6 požárů notebooků, nafouklé baterie pak nepočítám, to se běžně mění.)
Nikdo mi nevymluví, že 8-10 let starý elektrošrot bude při nabíjení bezpečný.
Pane Metelko, mohl byste nám, prosím, vysvětlit, na jakou technologii termomanagenetu využívá váš notebook (ne poznámkový blok) a jakou baterie EV? 🙂
Baterka je u tohoto poměrně drahá a má svou životnost. Zajímalo by mě, kdy a o kolik se vyplatí úspora na palivu po třeba, dvanácti letech s výměnou baterie. Sice jsou i repase, ale u repase článků počítám, že bude docházet na postupné výměny dalších článků. Takže repasi vidím jako důvod před následným prodejem vozu, kdy další výměny článků bude řešit nový majitel. Myslím, že i mercedes se vyjádřil před časem, že hybrid není dobrá cesta,, ale druhá věc je trh. Celkem mě zajímá pohled na ekonomiku takového vozu jako ojetiny po X letech. Takové to dilema, zda klasickou verzi a nebo hybrid u ojeteho.
Jak už píše autor článku, hybrid je jenom mezistupeň na cestě k plné elektromobilitě, aby to nebyl takový skok a lidé si zvykli a osahali technologii.
Měl jsem ne pluginhybridní Éčko v naftě s elektromotorem a na to, jak je to velké auto, jezdilo skoro zadarmo. Kam se hrabe Toyota se svými benzinovými hybridy, které jim žerou stejně jako nafta bez elektriky. Tady velký kombík jezdí s přehledem pod pět litrů dlouhodobě a nemusí se člověk omezovat ve šlapání plynu.
Souhlasím, že u hybridu jedině kombinace dieselového motoru a eletropohonu dává smysl. Elektropohon do města, diesel potom na dálnice. Co je mezi, tam se to zkombinuje. Co se týká ICE, není účinější motor než moderní vznětový. Benzínové jsou fajn, ale do malých, nebo sportovních vozů.
Z vašich komentářů na mne prosakují taková ta hospodská moudra. Nejdřív srovnáváte zcela odlišná auta. Pak takové ty obecné bláboly....
V první fázi jsem srovnával vozy Škodu Superb se stejně starým Mercedes-Benz třídy C, oba se začaly vyrábět okolo roku 2015 +/-. Nevím, co je k nepochopení. Další věc je, že vy píšete něco o nedostupnosti prémiového vozu a glorifikujete koncern VW. Pokud budete srovnávat techniku, VW se jen zpovzálí dívá a tiše závidí. Pokud budete srovnát cenu, vrcholné provedení VW a co se třídy týká průměrného prémiového vozu je téměř STEJNÁ. Co se týká hospodských mouder, může to být pravda, rodiče úspěšně provozují penzion, kam se chodím fyzicky odreagovat za bar od svého zaměstnání, kde využívám především hlavu. Končím další psaní s vámi, pište si, co chcete, ostatně zítra je 17.11., památný den, který i mém životě znamenal to, že schopní a chytří lidé mají možnost se prosadit a odměnou budiž jim je třeba lepší životní standard, finanční situace srovnatelná se zeměmi na západ od našich hranic či třeba jenom možnost cestovat a poznávat lidi a svět.
Myslím, že právě moc nerozumíte. Ono to s těmi názvy není tak jednoduché. Tak jako Apple není ovocnářství, tak VW neznamená výrobu levných aut pro masy (namátkou třeba Phaeton nebylo úplně dělnické auto). No ale jestli nejste autíčkář, ale jen VW hater, tak to asi ani nemusíte odpovídat...
Myslím, ž byste si měl více přečíst něco z historie, než začnete sám psát nesmysly. Nebudu si s vámi dále psát, protože až budete znát i třeba takové automobilky jako Monteverdi a jiné, ne jenom současnou velmi průměrnou produkci Volskwagen Group, pak můžeme pokračovat. Mimochodem např. vámi zmiňovaný Phaeton byl mimořádně úspěšný, dokonce tak moc úspěšný, že s ním raději už skončili.
Jestli ona obliba aut VW v Česku obecně nepramení tak trochu z toho důvodu, že přeci jen v Česku máme průměrné platy spíše nižší než v západní části EU a proto tu není o vyloženě luxusnější značky až takový zájem jako bude třeba v Lichtenštejnsku...
Tedy pokud nějaký český člověk mermomocí potřebuje co největší komík, tak u nás sáhne s velkou pravděpodobností po Superbu/Passatu, zatímco "jeho lichtenštejnský klon" by asi ve stejnou dobu zuřivě listoval v ceníku BMW a rozhodoval se jestli koupit 5ku nebo rovnou sedmičku. Tudíž článek, kde bude novinář sáhodlouze rozebírat dilema BMW7 vs. BMW5, tak takový článek by tu moc lidí nezajímal a šéfredaktor by takového novináře asi úplně nepochválil. Proto je tu článek o Superbu...
Rozumím. VW = Volks Wagen. Takže článek pro "masy". Ale četl jsem ho rovněž.
Měl jsem MB C220d 4MATIC r.v. 2016 a uvažoval jsem o náhradě. Plu-in hybrid C, případně E připadal v úvahu, ale jen a pouze v kombinaci s dieselem, takže opět MB. Nikdo jiný to neumí zkombinovat lépe. To je prostě fakt.
Nakonec jsem přeskočil tuhle etapu automobilismu a šel jsem rovnou do verze EQE. Od chvíle, kdy jsem se intenzivně na profesionální úrovni začal zajímat o technologii plug-in hybridů a EV, pracuji ve vývoji 15 let, z toho 7 v automotive, došel jsem k závěru, že provoz EV s velkou baterií bude k baterii samotné šetrnější, zejména při pomalém nabíjení a využívání jenom části kapacity EV baterie 20-80% pro běžné ježdění v porovnání s plug-in hybridem. Ve prospěch EV hovoří i fakt, že u EV baterie z principu jejího designu je lépe proveden termomanagement, což opět přispívá k pomalé degradaci a větší životnosti. EV má oproti hybridu méně součástí, tedy se i statisticky snižuje riziko závady. Co se týká hmotnosti, je v tomhle případě srovnatelná - EQE 300 vs - E300de. A co se týká údržby, je to rovnež jednoznačně ve prospěch EV - servis jednou za 2 roky nebo 30k km cca 15.000Kč a u E300de to bude 1x ročně a přinejmenším 15.000Kč, tedy za 2 roky minimálně 2x tolik. Pokud se budeme bavit o provozu EQE na dlouhých trasách, je to dálniční polykač kilometrů, pravda, E300de na to bude s dojezdem lépe, ale to je subjektivní vzhledem k tomu, že neznám nikoho, kdo by jel 500+ km na jeden zátah bez zastavení :-)
V roce 2016 jsem pořídil S3 2,0Tdi 110kW DSG Ambition za cca 750tis. Servis a záruka na 5 let. Mercedes lepší bez diskuze, akorát pro mě malej a cena opravdu jinde.
Tak ta cena je jinde, to je pravda. Spíš jsem komentář psal jako ekvivalent k tomu, že vždy existuje volba zejména pro vrcholné motorizace, nebo výbavy, kde je cena už jen málo odlišná od ceny od prémiových vozů. Další fakt je nemoc českých automobilových žurnalistů propagovat neustále Škodu.
Měl jsem M-B C220d 4MATIC r.v. 2016, vybavený tak, některé věci jako LED Performance adaptivní světla třeba Škoda ani do žádného modelu nedávala a pořizovací cena byla okolo 1,3m Kč. Srovnatelné se Superbem, pravda ne tolik místa, ale čtyřčlenná rodina s malými dětmi jsme se vešli akorát, jízdně však minimálně o třídu lepší, servis 6 let zdarma atd. A bez všech bolestí, které má Superb. Na každou jízdu jsem se těšil, najel jsem cca 100.000km bez jediného problému.
Dnes jsem ráno chvíli jel za Octávií II a odpoledne za Octávií I, obě jely po Praze a obě abnormálně kouřily. Zrovna se to sešlo, normální to není, alespoň v Praze ne. Ta první černý dým, nekononale spálená nafta, ta druhá modře, to vypadalo na benzínovou verzi, co brala olej. Dva exoti, co jim to bylo jedno, pak se ale nelze divit různým aktivistům, to je přesně voda na jejich mlýn. Byli to idioti, oflastroval bych je a příšlušnou STK bych taky proklepnul. Pokud nesplňuje auto emise, nemá na silnici co dělat. Bez pardonu.
Všichni ti co tu píšou že je to dobře ať padnou ,tak si uvědomte ten dopad na celou ekonomiku v Evropě.Jen hlupák by si to mohl opravdu přát aby VW padlo. Celá Evropa padne do pár let taky veškeré přidružené podniky od subdodavatelů dodavatelů až po blbé cukrárny pekárny atd vše padne .Zrušit EU a prodávat dále spalovací komory a samozřejmě i elektro auta když bude zájem .Ona stejně Evropa ten zelený svět nezachrání 😉
A přesně na tohle managementy automobilek v Evropě spoléhají. Každá krize ozdraví trh. Takže za mě nechat padnout, pokud nelze jinak. A odbory, tu chátru, samozřejmě s nimi.
Prý vydrží baterka. Jak komu. Těm, co jí často dávají za uši u rychlonabíječek určitě ne. Můžete zapřemýšlet o tom, proč je záruka na baterku typicky jen 160000 km a EV s takovým nájezdem je prakticky neprodejné. Diesel se stejným nájezdem prodáte za dobrou cenu a najede dalších 200000 km.
Máte naprostou pravdu, plně s Vámi souhlasím! Sám mám také záruku jenom 10 let a 300 000km. A neskutečně mě vytáčí i fakt, že za 2 roky a 20000km má baterie stále stejnou využitelnou kapacitu 90kWh. Je to neskutečný krám, 14 dnů zpátky jsem byl na první garanční prohlídce po 2 letech, stálo to tam sotva 3 hodiny a platil jsem 15000Kč, neskutečně mě ta cena naštvala, co se dá dělat Mercedes-Benz je holt drahý. Tak přemýšlím, komu bych ten elektrokrám daroval, ale vzhledem k tomu, co tady čtu za názory, tak to nikdo nechce ani zadarmo, tak si ho holt nechám, co už.
Tak, tak. Neznám větší radost, než když Sparta prohraje. To se to potom v pondělí v zaměstnání kouká na ty protáhlé obličeje a poslouchá ty bohapusté bláboly "trenérů" Sparty. Posledních 5 týdnů chodím v pondělí do zaměstnání pravidelně 🙂
Nejvíc mi vadí, jak vnímají realitu. Minulé kolo po prohře v Plzni neřekli, Plzeň byla lepší, protože na to nemají, to říct a přiznat, že hrají tužku 🙂 Je to prostě Sparta. Když jsem se zeptal, co bylo příčinou špatné hry v LM na MC, tak argumentovali tím, že hrají nejlepší ligu na světě a Slávia kdysi (2007) prohrála s Arzenalem 0:7.
44
Sledujících
0
Sleduje
44
Sledujících
0
Sleduje
S vámi elektrohujery je to pokaždé stejné. Plná huba keců, ale když přijde na technickou realitu, stáhnete ocas mezi nohy a s kvikotem utečete...
1 odpověď
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Mám na rozdíl od vás 15 let inženýrskou praxi ve vývoji, z toho 7 let v automotive, 3,5 roku jsem dělal na pokročilých ventilových rozvodech ICE, nyní pohonné systémy. Mám vystudovánu FS ČVUT, obor Technická matematika s červeným diplomem a dokonce i doktorát tamtéž. Takže si laskavě nechte těch urážek! Mám na rozdíl od vás kritické myšlení a dokazovat to budu pouze kompetentním liden, ne idiotům.
1 odpověď