pokud chcete prosadit něco i proti vůli lidí či přirozenosti, tak musíte trestat ty, co to nedělají a odměňovat ty, co poslouchají.
A je jedno jestli to má reálný efekt nebo jde o ideologii motivovanou zájmovou skupinou
Co je proti vůli lidí a přirozenosti? Používat účinnější a češtější technologie, když už k tomu máme prostředky?
Skoda Citigo BEV je o 300kg tezsi nez benzinova verze. 30% je celkem dost, nemyslite? Nejlevnejsi elektromobil je nejdrazsi Dacia. Mozna uz to neplati, ale pri uvedeni Spring na trh to platilo.
Mam nezavisle topeni, nemusim startovat motor. Klimu jsrm na dalku nemel potrebu zapinat.
Vám fakt jako vadí, že má auto 1235kg? Ty voe a v čem?
Ma cenu diskutovat s nekym, kdo si tech 70% vycucal z prstu? Jaka je ucinnost pri nabijeni z jaderky? Jaka je ucinnost z nabijeni ze solaru? Zkuste si najit vtpocet vcetne postupu. A nemate odkaz, kde to Citogo takhle ujede 200-300km?
Vy jste fakt komik 😄 Účinnost nabíjení se opravdu nepočítá podle zbroje, nýbrž podle výkonu! čím tenčí kabel / menší výkon = delší doba, tím větší ztráty! Logicky... Na AC mám ztráty 10 - 15% proto taky uvádím účinnost 70%, když má motor 90%... Že má motor 90% snad rozporovat nechcete, že? To si snad na wiki dokážete najít, ne? Nebo třeba dokážete položit ruku na elektromotor a konstatovat, že není žhavý jak spalovací a tedy má logicky vyšší účinnost, že?
CitiGo je pane městské auto s prťavou baterkou, v baterii má ekvivalent cca 3l benzínu! Tak kam myslíte, že dojede? No řeknu Vám to takhle v České Lípě jsem nabyl na 90% a dojel jsem do Litomyšle s 12%...
Škoda, že to co píšete objektivně není pravda. Nová Tesla 1 060 000 Kč v plné palbě, Nový Superb v plné palbě 1 400 000, takže co, jsou nové diesely předražené a nedostupné? Tvrdí se, jak jsou EV oproti splovákům těžké a proto neekologické, prý otěr gum a brzdových destiček atd atd. Je to lež. BMW 5, spalovák, váží +- 20kg naprosto stejně jako ta EV Tesla. Jenže ta Tesla při běžné jízdě brzdy téměř nepoužívá, zatímto BMW výhradně. Tak kdo má větší znečištění při jízdě, když obě auta váží stejně a gumy mají také stejné? Nějak vám ty argumenty haprují že? Tak nějak naráží na objektivní realitu, že? Chápu, že nemáte EV ráda, to je vaše věc, ale nemusela byste tady lhát a když už, tak alespoň ne tak okatě, že vám to kdokoli kdykoli vyvrátí.
Ona bohužel musí, má holt kognitivní disonanci a zhroutil by se jí domeček z karet...
EV jsou prostě neekologicke a můžete se vztekat jak chcete. Od výroby přes jízdu až po likvidaci. Uhlíková stopa větší než u normálních aut, cenově nedostupné, servis drahý. Ojetiny se prodávají přes milion Kč. Což pro normálního člověka není. Teď je vše pro EV auta výhodnější protože se dotuji,proto je to pro některé výhodné. Ale ta doba také skončí.
Kouká paní trpíte kognitivní disonanci, což
Na autoforum je kazdy druhy clanek hejt na elektroauta, to nemuzete brat jako zdroj informaci. Nedavno psal, jak horel nekde batery uloziste a hasici to nechteli hasit, pritom realita byla takova, ze horela asi jedna baterie a uhaseno bylo za pul hodiny.
Bezne se udava ze EV auta je uhlikove neutralni od 30 000 mil, pokud se dobiji ciste z obnovitelnych zdroju, 60 000 mil pokud z bezneho zdroje.
Já bych jim to řekl polopatističtěj: kapacina akumulátoru * 1000 a máte vzdálenost kdy dojde neutralitě 🙂.
v TESLA MODEL Y SR už rok jsou nehořlavé baterie LFP 😉
I v trojce a taky v MG4... Už si můžou lidi dokonce vybírat... a jak půjde BEV do segmentu malých aut, tak boty vsadím bude LFP všude... 50kWh LFP bude pro malý auta blbuvzdorným požehnáním... nehořlavá, použitelná 0-100 a s násobkem cyklů NMC... Co víc si přát, že?
Tuto dovolenou si můj příbuzný vyměníl auto se svým kolegou z práce, protože Můj příbuzný má u svého služebního auta spalovací motor a jeho kolega to stejné auto elektrické. A protože jel kolega na dovolenou do Itálie, tak si radši vyměnili auta. Proč? Když je to tak výhodné?
To co píšete o srovnatelných cenách je k popukání. Podle vás ta ,,levnější" auta pod milion? Pro koho si myslíte, že je auto, třeba za 600, 700, 800 tisíc levné auto? Lidé si kupují auta většinou do pětiset tisíc. Za 800 tisíc jsem koupil dvě auta a po pěti letech jsem za milion koupil také dvě auta. Abych si kupoval auto, v současné době dražší než milion, to mě ani nenapadne. Možná, že vy jste z trochu jiného světa, ze světa, kde milion nehraje žádnou roly, ale pokud chce někdo nacpat lidem elektriky, aby jsme byli ekologičtí, tak musí mířit tam, kde se nejvíc kupuje. A to nejsou auta za miliony.
Je pravda, že o dnešních baterkách toho moc nevím, Ale také jednou skončí a ta nová za hubičku nebude.
Píšete o nebezpečných autech na plyn. Proč? O tom jsem se ani nezmínil. Podle mě jsou podobně nebezpečná, navíc se s nimi ani nesmí do krytých garáží, což si myslím, že časem dojde i na elektroauta. Stejně jako různé úlevy parkování, vjezdů a dálnice za dara skončí.
Mám auto se spotřebou 8 L. Obytňák jsem nikdy netáhnul, ale s nákladním přívěsem, plně naloženým cca 900 kg, spotřeba 9,5 L. Jsem přesvědčený, že u elektriky to půjde polovic dolů. Četl jste si někdy test kamionu na elektriku? Kolik ujede prázdný a kolik naložený? A jak se mění dojezdy aut v zimním období.
Proč? Protože je kolega připosranej z předsudků co mu lidi jako Vy vtloukají do hlavy 😉....
Spalovací motor je efektivnější než elektrický ať na výrobu životnost tak jízdu na výrobu paliva i mobilitu. Je na každém jestli je morálně smířeny s těžbou drahých kovů potřebných pro výrobu baterie ničením planety zneužívání dětí k těžbě atd. Dejte čas na vývoj vždyť i spalovací motory prošli obrovským vývojem a to samé bude u elektrický vozů. Vždyť to jasně říkají odborné publikace že potřebuji ještě 10-15 kdy budou moci začít nahrazovat konvenční vozy. Ale to by se nesmělo vracet k uhlí 🤣🤣
Ty vole když už lžete tak se alespoň nepokoušejne popírat fyziku 😉. Zastavte se spalovákem a dejte ruku na kapotu, co cítíte? Zastavte s BEV a dejte ruku na kapotu co cítíte? A teď mi s klidným svědomim řekněte, že spalovák využil většinu energie k pohybu! 😉
Oni s těmi elektrošmejdy nedají pokoj. Toto musí být jedině podvod na lidi. Nebo opravdu je v Evropě tolik bláznů, kteří mají zbytečné miliony na vyhození?
Evropa? A víte vy kolik se toho a kde prodá? Jen v Číně, které je mimochodem lídr se toho prodá víc jak ve zbytku světe, čili kolem 5 milionů ročně, kam se jako s těmi ~200 000 jednoho modelu za 3/4 roku Tesla hrabe, že? Sama Tesla udělá ~1 milion ročně a všechny EV jsou 8 milionů za rok...Vy podvode!
Z vámi vyjmenovaných výhod platí jen cena provozu při domácím nabíjení za předpokladu, že auto mám kde nabíjet a jezdím hlavně krátké trasy okolo domova. To není můj případ. Účinnost má ektromobil jako celek horší. Nemluvě o nizké účinnosti při vyšších rychlostech, kvůli čemuž se elektromobily plouží dálnicí 100km/h a jednou jsem předjížděl zahraniční teslu, která jela 80km/h. Brát účinnost pouze elektromotoru je demagogie. Kroutící moment stejně tak jako zrychlení z 0 na 100 mám dostačující, ani nevím, jaké.
No ty 🐂😲🤦! Má cenu s někým kdo popírá že 70% účinnost EV (90% účinnost elektromotoru) je vic jak 30% spalovacího? 🤔 Plouží 100 po dalnici? Odkaz
Aha baterky sou možná silnější ale mob.nabíjím skoro každej den 🙁 a po třech letech je skoro po baterce .Je pravda že dnešni mob.umí vic věci.Nabijecí baterky mě doma vydrží tak max 4 roky a nižší ceny no asi zálež na uhlu pohledu.Ppřád nejsem přesvédčenej že el.auto je pro mě ta správná cesta :)
Takže baterie, kterou denně nabíjíte vydrží 3 roky... Kolik let dle vás vydrží tedy baterie, kterou nabíjíte 1x týdně, když budeme brát, že za život udělají stejný počet cyklů?
Konec spalovaku v roce 2035 je politicke rozhodnuti, ktere lze relativne snadno vzit zpet. Stejne jako nemci s uhelkama, kdyz malo sviti slunce. Proste, az zacne tect politikum do bot, tak se to zmeni.
Ano, politické rozhodnutí zpět vzít jde, obvykle co 4 roky, ale trochu do toho hází vidle ekonomika a zákazníci 🤷🤪😉
Ano přesně tak, nejprodávanější auto je auto elektrické. To je jako když řeknu na co si lidi stěžují, vždyť průměrný měsíční plat se už určitě blíží ke 27 tisícům. A nebo když před volbami prohlásím že nebudu zvedat daně a nyní jsem ozdravným balíčkem udělal všem radost.
27 mám čistého na ruku bez benefitů 🤪.
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Tento komentář byl smazán uživatelem.
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Které budou mít hlídané LFP (čti nehořlavé) baterie místo olověných nehlídaných 😉.