Krystalicky čistá fanatická ideologie. Drahé energie a dusící se průmysl zachrání další investice do OZE, investice do posílení distribuční sítě, investice do bateriových úložišť, potenciál pro “čistou” výrobu. To funguje, protože Škoda auto zažila ekonomicky úspěšný rok. Odstoupení od GD by prospělo jen “fosilní lobby”. Dobrá, přijmu tuto rétoriku, pan Matěj Pomahač mi připadá jako tlampač “zelené lobby”, té, která závisí na dotacích všeho druhu a marketingu zákazů z komise EU.
Zajímavé je, že autora článku vůbec nenapadla otázka, proč lidé EV nechtějí. Nabízím hypotézu: je to proto, že baterie je pevnou součástí EV a pevnou součástí ceny EV. Baterie stárne a ztrácí na ceně (s tím i celé EV) a vyžaduje údržbu (speciální nabíjecí režim) aby nedošlo k jejímu zničení. Možná je řešení v tom, oddělit baterii od EV a tuto pronájímat.
Rychlodobíjení EV s vestavěnou baterií je špatný koncept, který má řadu nevýhod. Vysoké proudové toky neprospívají baterii a zkracují její životnost. Tím EV ztrácí rychle na ceně, mnohem rychleji než spalovák. Problém s nárazovým vysokým odběrem rozebírá detailně článek, jeho řešení bude nákladné. Mě se líbí koncept s výměnnou baterií (firma NIO s baterií CATL). EV má za 100 vteřin nabitou baterii. Vybitou vyměněnou baterii je možné dobíjet v optimálním režimu bez časového stresu.
0
Sledujících
2
Sleduje
0
Sledujících
2
Sleduje
Nízké ceny energií v USA. Nyní vysoká cla na dovozová auta do USA. Další vývoj lze snadno předvídat: zahraniční automobilky přesunou výrobu do USA. To v EU znamená ztrátu velkého počtu pracovních míst. Jsem zvědav, s čím přijde komise EU.
4 odpovědi