To neni jen cena energii. Jde i o pracovitost, pracovni moralku, kvalifikaci, tah na branku, podnikavost, schopnost se organizovat a jit za svym cilem. V clanku je to presne zmineno - co u nich trva mesice, u nas trva roky. Kouknete se na problem se SW do VW vozu a jejich CARIAD - utopily se v tom miliardy, menilo nekolikrat vedeni, a nakonec se musel koupit za miliardy podil v Rivian aby neco vubec meli. Jaky vliv ma Greendeal ci energie na schopnost vyvijet komplexni SW vcas za rozumnou cenu? Nebo evropsky Northvolt a baterie do aut. Investice za miliardy dolaru a nakonec nejsou schopni vyresit technicke problemy a budou kupovat veci od Cinanu, coz je obrovska prohra. Nas problem je, ze Cinane uz ladi reseni v dobe kdy my mame desaty neproduktivni meeting o tom, co to ma vlastne delat, a navic ztracime technicke znalosti v cele rade oblasti.
Vůbec nepopírám dravost Číny. Respektuji Váš názor ale pro mě je Vaše analýza problému příliš jednostranná a změřená na VW, nesouhlasím s ní. V EU mají problémy celá odvětví, ne pouze VW. Tím bych diskuzi ukončil a přeji hezký bečer.
Ukazuje to, ze misto skuhrani a lobovani jak neco nejde, proste sednou a velmi rychle technicky problem vyresi za konkurence schopnou cenu. A to je pro nas problem, zejmena ta jejich rychlost. Take to ukazuje, ze nas naskok v oblasti spalovacich motoru se snizuje a prestava byt tak vyznamny aby nam to davalo zasadni vyhodu. Naopak, u hybridu to ted spise vypada, ze jsou uz na tom lepe nez evropske automobilky, dost jim pomaha naskok v elektromobilite, a vysledkem jsou soucasne joint ventures, jako treba mezi Renaultem a Geeli v oblasti motoru, kde Cinane nehraji druhe housle. Obecne cinsky podil i v oblasti aut se spalovacim motorem roste v cele rade zemi jako jsou Brazilie ci UAE a dalsi, a to i v segmentu stredni a vyssi tridy. Proste je nutne se pripravit, ze i v oblasti spalovacich motoru budou predstavovat tvrdou konkurenci.
Dravost, rychlost a nízké ceny čínských výrobců jsou zcela evidentní. Proč? Začal bych u ceny energií, v Číně staví všechny typy eletráren, žádné Greendeal omezení. A opět, dominují i v OZE.
baterie je slepá ulička jako byly vzducholodě. Samozřejmě, že elektromobily budou mít svoje místo, ale jen jako městská auta na nákupy a krátké trasy bez větší náročnosti na převoz materiálu a zboží.
Auto naložené 2 tunami písku nedokáže jezdit 12 hodin a vyklápět 550 km neujede ani omylem
Naprosto souhlasím.
Tam nejde jen o EU, ale i odbory a podobne - neschopnost VW propustit lidi a zavrit neproduktivni tovarny a priblizit se produktivitou treba Toyote je ted realne vetsi problem. I kdyby VW propustil 250 000 lidi a zachoval pocet vyrobenych aut - coz nejde - stale nebude dosahovat produktivity a marzi Toyoty ci cinske Geeli. Vedeni VW to vi, snazi se o zmenu minimalne od 2015 a stalo to kazdeho reditele krk.
Existuje paralela mezi byrokratizací EU a VW. Nicméně z toho, že Čína loni zavedla China 6b nevyplývá, že její spalováky jsou lepší.
Přijdou i jiný energetické molekuly. Ćpavek je toxický, představoval by bezpečnostní riziko. Já osobně v tomto vidím budoucnost, alespoň jednu z možných. Nesporná výhoda je, že bude využita stávající distribuční a skladovací síť a po mírné úpravě i stávající spalovací motory. A dojezd zůstane zachován.
Ćlánek porovnává elektroauta. Je zajímavé, že diskuze se stejně stočí do nesmiřitelného duelu mezi příznivci elektroaut a aut se spalovacím motorem. Já za tím vidím způsob jakým je elektromobilita “tlačena” politiky. Zákazy, příkazy, dotace a nově emisní povolenky. Pro mě naprosto kontraproduktivní. Co to nechat na trhu ať si sám vybere?
5
Sledujících
0
Sleduje
5
Sledujících
0
Sleduje
Jestli to nebude spise tim, ze Evropa prestava byt investicne perspektivni. Kvuli GD a tedy vysokym cenam energii.
2 odpovědi
0
Sledujících
2
Sleduje
0
Sledujících
2
Sleduje
Bude.