Zajimave je, ze cinske autobilky celici stejnym predpisum a limitum to zvladaji v cenove dostupne hladine. Navic uz od minuleho roku maji v Cine platny standard China 6b, ktery je v rade ohledu tvrdsi nez budouci Euro 7 a svet se nezboril.
V soucasnosti potapi evropske automobilky ztrata konkurence schopnosti na trzich mimo EU, zisk z Ciny, ktery tvoril roky podstatnou cast zisku nemeckych automobilek ted citelne chyby. On totiz umoznoval drzet pri zivote malo produktivni provozy v Nemecku.
Nesouhlasím. Ćínská vláda finančně podporuje výrobu. Dále podporuje rozvoj energetiky, i fosilní. Proto je Čína již dvě desetiletí největším světovým znečišťovatelem životního prostředí. Oproti tomu EU průmysl pokutuje, tj. bere mu peníze na rozvoj. Reprezentace EU jedná v zájmu Číny.
Už jsem to tu psal. Největší hrozba demokracie je korupce. Problémy, do kterých dostala automobilový průmysl evropská unie, mohou být plánovány z Číny a provedeny evropskými politiky za velkorysé všimné.
Váš názor naprosto chápu, jeví se to tak, že reprezentace EU jedná v zájmu Číny. Nemůžu ale uvěřit, že jsou Čínou placeni. Spíše spekuluji, že Čína ovlivňuje svoji lidskou silou AI, která slouží jako expertní zdroj pro neziskové “odborné” organizace, které radí politikům EU. Ti všichni se ve své naivitě a technické nekompetentnosti nechali manipulovat. Nezávisle na tom, která hypotéza je správná, chci aby současné vedení EU odešlo.
Autor článku zapomél na tu nejdůležitějši podmínku investování a tou je předvídatelnost právního rámce a daňové zátěže. Od investic odrazuje nejen windfall tax, ale také avizované i když nerealizované znárodnění ČEZ, měnící se dotace všeho možného, restrikce ze strany EU atd. Takže lidé rozumně šetří a pak rekonstruují bydlení, kupují pozemky či jiné nemovitisti, kupují zlato či jiné měny, obnovují vše v domácnosti s cílem se chystat na horší časy. Navíc tento stát lidé nemají za svůj, když ho vede nečitelná a často nekompetentní vláda, která ani není chopna popsat jaké směřovaní statu bude v dalších 20 letech. Politika od voleb k volbám nikam nepovede. Dokud se tyto věci nezmění, stagnace bude pokračovat a peníze se budou válet na účtech.
Naprosto s Vámi souhlasím. Akciový trh v ČR nefunguje pro firmy jako zdroj financování. Domnívám se, že kvůli míře zdaňování a kvůli nevypočitatelnosti vlád. Případ ČEZ hovoří za vše. Stát uvažuje o vytěsnění minoritních akcionářů čímž zatlouká poslední hřebíčky do rakve s důvěrou občanů v právní a férové ekonomické prostředí v ČR. Přitom pro financování stavby jaderných reaktorů v EDU a ETE by ČEZ mohl nabídnout akcie občanům ČR, kteří drží několik bilionů Kč na termínovaných a spořicích účtech.
Autor se odvolává na odborníky, kteří pro instituce EU pracují. A kteří zřejmě opatření jako víčka doporučují. Pokud má na mysli tzv. expertní neziskové organizace tak moje zkušenost je, že trvalo minimálně půl roku než tyto organizace vydávající se za odborníky v energetice pochopily rozdíl mezi roční energetickou bilancí a okamžitou výkonovou bilancí. Podle mého jde o rádoby experty, kteří mají z institucí EU krmelec. Pro mne současná reprezentace EU svou šanci měla, promarnila a musí odejít.
Nechceme. ČR má obrovské zásoby lithia. Navíc otázka je, zda baterie vůbec budou lithiove..... Podivejte se na baterie navržené Idemitsu Kosan...
Jenže výrobu baterií ovládá Čína. Výroba v EU nemůže být konkurenceschopná když energie stojí tří až čtyřnásobek toho co v Číně nebo v USA. Za vysokými cenami energií stojí emisní poplatky a celkově politika EU. Ŕeknu to pro blbé: nemůžeme ochránit klima (včetně marginálního rozvoje elektromobility) když si zlikvidujeme ekonomiku. Nemůžeme inovovat když podnikání dusí byrokracie. EU je momentálně na cestě ke zhroucení.
Při obou těch cyklech je účinnost vodíku 30 %, což znamená, že při přeměně EE na vodík nemůže být ztráta 80 %. proto dost pivních žvástů.
Pokud je účinnost první přeměny elektřina -> vodík 30% tj. 0.3 a účinnost druhé přeměny vodík -> elektřina opět 30% je výsledná účinnost 0.3 x 0.3 =0,09. Tedy pouze 9%, tj. ztráty 91%. Účinnost přeměny vodík -> elektřina je v palivových článcích mnohem vyšší, až 90%. Pak vychází celková účinnost 27%, ztráty 73%. Souhlasím s tvrzením pana Studýnky.
Odkdy zelení nějak brzdí automobilový primysl? Elektromobily se prosazují jednak ze zdravotních důvodů a druhak z důvodu politických - snížení závislosti na fosilních palivech od Ruska, Íránu, Saúdské Arábie a dalších. EV obsahuje velmi dobře recyklovatelnou baterii, cenné kovy v ní mohou sloužit stovky let.
Nikdo automobilový průmysl nebrzdi.
Pro snížení závislosti na ropě od různých dodavatelů zvolíme závislost na bateriích od jediného dodavatele - Číny. To máte na mysli?
Proc by mělo jít o zelené šílenství? Státy EU se musí spoléhat na dodávky ropy, nebylo by lepší být samostatný a elektřinu si můžeme vyrobit my. Druhá věc Kanada, USA i Čína se od spalovacích motoru odklánějí, komu ve světě pak budou evropské automobilky takové auta prodávat?
Vážně? Po odstavení uhelek to budou zachraňovat plynovky. A zemní plyn EU dováží. EU nebude nikdy energeticky soběstačná. Vždy bude dovážet. Ropu, plyn, FVE, větrníky.. EU se musí starat, aby měla sama co vyvážet. Namísto nereálných snů o energetické soběstačnosti.
Cesta do pekla dlážděná dobrými úmysly zachránců klimatu. Bohužel to, co vydávají za plán je pouze seznam jejich přání. Naprosto ignorují realitu a s něčím jako plánem proveditelnosti se nezatěžují. Realita se ale vždy pomstí. A tyto naivní a nezodpovědné politické strany skončí v propadlišti dějin.
Můžou si zelení pindat co chtějí - ale uhlí a ropa jsou nejkoncentrovanější zdroje energie hned po atomu. Takže je nejméně polovina světa bude používat dokud nedojdou - což je otázka několika staletí. Co Evropa v rámci zeleného šílenství zredukuje na spotřebě, o to zbytek světa navýší spotřebu 2x.
To je dnešní realita. Zdá se mi, že výstavba OZE je v řadě zemí jen jakýmsi odpustkem za fosilní zdroje, které jsou stále klíčové.
Bateriová uložiště, boilery. Dokáží vyrovnat elektrickou bilanci v řádu hodin. Pro podzimní a zimní období nejsou řešením. Tím může být transformace přebytečného výkonu za slunných a větrných dnů v červnu do energetických molekul. Bohužel zeměpisná poloha Evropy není pro toto řešení optimální a tudíž tato výroba nebude konkurenceschopná se státy blíže k rovníku.
Každý měsíc mám přesčasy okolo 15-20 hodin, plus to co dělám doma "zcela svobodně" a bez evidence (má práce mě baví). Mám samozřejmě volnou pracovní dobu, ale nakonec tu práci musí někdo udělat - a i když je vyloženě královsky placena, je to tak jak to je - pracuju víc než jiní lidé. Večer bývám unavený a nad problémy přemýšlím když spím (to funguje naprosto spolehlivě a ráno bývá většinou vše vyřešeno). Nicméně než jsem se vypracoval, dělal jsem denně 12-14 hodin úplně běžně. Přesto bych za klidnou nudu v kanceláři nikdy neměnil.
Co ale vídám zcela běžně jsou netáhla, která za celý týden nevyprodukují prakticky nic, pokud nepočítám sedánky v týmových hovorech a produkci nesmyslných powerpointů.
Mám to podobně, práce mě baví, hodiny neřeším. A když mě něco baví tak se neunavím.
0
Sledujících
2
Sleduje
0
Sledujících
2
Sleduje
Viděl jsem jen kousek, nevydržel jsem. Tři oříšky pro Popelku s Libuškou Šafránkovou nastavily laťku velmi, velmi vysoko.