To důležité, co je tady řešeno, je nabíjení. Já tedy při nabíjení dýzláku nic neřeším. Za 5 minut je nabito, zaplatím a jedu. A i když budou nabíječky, které nabijí elektromobil za 5 minut, tak pořád to nebude masová záležitost. Představte si, že ve městě je třeba 10.000 aut a do budoucna to budou elektromobily. Nabíječky jsou 11kW - pro jednoduchost. Je to ta nejpomalejší nabíječka. 10.000x11=110.000kW převedeno 110MW. Určitě se všechny elektromobily nebudou nabíjet současně, ale spousta se jich bude nabíjet přes noc. Od 16 hodin odpoledne. Elektrárna v Trutnově-Poříčí, (Trutnov, to je město s 30.000 obyvateli) má tři 50MW turbíny. Bavíme se tedy o tom, že skoro celý výkon elektrárny celou noc bude potřebovat Trutnov k nabití všech elektromobilů? To vám přijde normální? A co vesnice v okolí? Tam nebudou elektromobily? A to jsem použil tu nejslabší 11kW nabíječku.
Máte v tom výpočtu poměrně zásadní chybu. Průměrný automobil najede denně asi 40 km, při spotřebě 20 kwh/100km to vychází, že musíte denně dobít v průměru 8 kwh při 10.000 autech je to tedy 80 MWh. Když budu počítat, že se auta budou nabíjet mezi 16:00 až 8:00 (16 hodin) tak to vychází na zdroj 5MW navíc elektomobily se budou dobíjet převážně v průběhu noci kdy je celkově menší spotřeba. Další věc je ta, že i fosilní auta spotřebovávají elektrickou energii. Spotřeba elektrické energie při rafinaci je asi 1,6 kwh na litr paliva. Při spotřebě 6l je to asi 10 kwh což je asi 1/2 spotřeby elektromobilu takže tam by se zase elektřina ušetřila.
Co si většina občanů sama sobě ve volbách zvolila, tak to jí taky dnes vládne. Příště možná více vážit, komu ten svůj hlas dát. Demokracie je totiž především odpovědnost. Ne jen. Huja, huja. Sami sobě jsou Češi svého štěstí strůjci. Na nikoho druhého to nesvádějme.
A víte kdo je největším příjemcem dotací?
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Už aby byly eleroauta a nemuseli jste řešit takový kraviny