Teoreticky by se měla časem rozjet i válcovna P1500 a vyrábět svitky z bram pro svařovnu. Přeci jen je výhodnější si svitky válcovat sám, navíc jsou bramy bezpečnější na přepravu jak svitky.
V článku máte chybu, středojemná válcovna jede už skoro 2 měsíce. Ano občas stojí protože se čeká na materiál který z logistických důvodů nechodí na čas jak by měl. V huti také stále funguje slévárna. Pro odlitky se využívají elektrické indukční pece a vyrábí se pouze menší výrobky, na velké lití jsou zapotřebí veroniky se železem z VP (nebo větší el. pece).
V prvovýrobě se prozatím udržuje minimální množství lidí pro případné problémy a také pro hlídání hal a technologického zázemí. Na koksovně reps. koksochemii nyní pracuje větší skupina zaměstnanců a provádí bezpečné odstavení a zajištění technologie aby nemohlo dojít k ekologické havárii.
A přitom řešení je tak jednoduché. Zrušit emisní povolenky, jít proti greendealu (ať se EU klidně pokadí) a nejen že nebude důvod zavírat uhelné elektrárny (minimálně ne v době jejich životnosti a po tom co se investovaly miliardy do odsíření a odprášení) ale zároveň bude pomalu a jistě padat cena el. energie a Český průmysl začne být opět konkurenceschopný.
Nebýt zmetka Gupty tak hutnictví v kraji funguje relativně dobře. Ano například Třineckým Železárnám se velmi propadl zisk avšak stále je pro ně výhodné provozovat dvě VP a dva kyslíkové konvertory. Kdyby Gupta za přihlížení státu a EU nerozkradl NHáčko tak se i dnes vyrábí ocel. Jasně výroba by byla jen na 2 tandemové pece a jednu VP takže nějakých 14-16 taveb denně (5600t-6400t oceli) ale i tak by se jednalo o udržitelnou výrobu.
Pokud by EU konečně nastavila CLO na předotovanou ocel z Číny tak by Evropské hutnictví bylo konkurenceschopné.
Ono hlavně nemají zač bojovat. Ukrajina je silně zkorumpovaná země s kvalitou bydlení blížící se Rusku. Tady se mají jako prasata v žitě tak nač bojovat. A teď to nemyslím tak že by zde žili z dávek (ne všichni) ale prostě zdravotnictví a životní úroveň je v EU někde úplně jinde než na Ukrajině a když si někdo zvykne na vyšší komfort tak si jen horko těžko zvyká na horší.
PS: Je mi jasné že dostanu čočku od ukroušů ale nebojte párky už mám připravené 😉
Rozhodně za to může Nová Huť (Liberty), konec konců na ni lidi házely kde co 😉
Jen vtip, smrdí to jako spálené brzdy, skoro vždy jsem to cítil při cestě do Tesca či jedné z místní prodejen (vše v zóně Hrabová) Jediná firma ze které by to mohlo jít je Brembo nebo ITT už jen z toho důvodu že ostatní haly jsou buď to prodejny, sklady případně tam jiná firma vyrábí filtry které opravdu smrdět nemůžou. 🤷♂️
Ono plug-in hybrid je ona cesta vpřed. Spojuje dlouhý dojezd spalovacího motoru s akcelerací elektro motoru + rekuperace což je obrovské plus nejen pro lidi s ofcí co jezdí za 4 😉
Pokud v tom bude slušný spalovací motor tak by to mohlo přesvědčit i některé petrolheady 🤷♂️
Když bude cena do 500 tis. Kč, slušný dojezd a kombinovaná spotřeba do 150kč/100km (ekvivalent cca 4l/100km) tak bude mít v Česku slušnou popularitu.
Já si budu muset ještě počkat potřebuji něco s kapacitou na kouli 3-3.5t 🤷♂️ 😄
Na Karvinsku je hromada míst kde by se takováto hala dala postavit. Ať už místo zrušených šachet tak třeba v areálu ŽDB v Bohumíně kde nedávno dokončily bourání Viadrusu. Namísto solárních panelů tam můžou postavit nové haly. Bývalá ocelárna která je přestavěná na sklad kotlů (pro bývalý Viadrus) by se opět dala využívat jako sklad.
Další "volné" plochy jsou například v areálu Vítkovic v Ostravě kde před pár lety zbouraly ocelárnu + dalších několik hal včetně haly závodu 3 u stadiónu.
2
Sledujících
0
Sleduje
2
Sledujících
0
Sleduje
"Eko" balení sice vítám ale než kupovat "přehled týdne" tak si raději mleté maso udělám doma a vím co si tam dám. :D