Jak to že ne? Pakliže bude už upečený, za hotovost si jej pořídit moci bude. Což o elektronické podobě držení jmění říci rozhodně nejde😉
Ad absurdum: Péci se dá plynem (zásobník) a i na tuhá paliva😊
Za hotovost si jo také nepořídí, protože nepojede kasa 😉 U nás v obci nešla minulý týden elektrika a Jednota byla celý den zavřená. Pokud by se dávalo bez lístků, tak by to bylo platné člověku s penězi jen do vyprodání zásob. V případě dlouhodobějšího blackoutu by jaksi pekárna nedovezla zboží (neměla by kde natankovat) a ani by nevěděla kde a kolik toho dovézt (nefungovaly by telefony). A nemluvím o tom, že by si nemohla objednat suroviny, které by ji stejně nikdo nedovezl.
Vážení a milí vnucovači karet, uvědomte si, že mají často banky nebo poskytovatelé bezhotovostních plateb sídla v daňových rájích anebo odvádějí daně v zahraničí. Též si, prosím, uvědomte i praktickou stránku věci, platby kartou nejsou ekologické a časově zdlouhavější při procestování platby - zákon schválnosti ve vytížených časech jako výpadek připojení, nedostatečný zůstatek na účtě klienta atp… A navíc, procenta za služby spojené s přijímáním karet jsou z obratu, nikoliv ze zisku, takže se vskutku jedná o čísla, která každý řádný hospodář přehlížet nemůže. Buď se to vyplatí anebo ne, když ne, neznamená to, že je někdo zloděj. Útočíte na druhé jen kvůli své pohodlnosti a lenosti!
Příklad z praxe, kamarád má bistro, přijímal karty a pak zjistil, že se jedná o časovou zátěž a co odvede měsíčně na poplatcích, vydá na náklady za vodné a stočné a elektřinu za celý rok provozu. Prostě a jednoduše jde kolikrát o princip věci, nikoliv o krádež. Za zloděje se dají spíše považovat bankovní instituce, které hledají způsoby jak mít koláče bez práce.
A že jinde ve světě se ve vyspělých společenstvích jedná o standard je také blud, stejně jako v ČR, tak i jinde menší podnikatelé a stánkaři preferují cash, ostatně i kvůli zmíněnému důvodu v diskuzi - dodavatelé také preferují cash. Anebo nepodporují třeba Apple Pay (aktuální zkušenost v Jížní Koreji).
A další rovina je psychologická, lépe se hospodaří s tím co je v ruce, jedná se o hmotný statek odkazující na úspěch v konání práce…
Co když přijde blackout nebo právě výpadek připojení? A všichni budou namydlení, nekoupí si ani rohlík.
Až přijde blackout, tak si rohlík nekoupí ani ten, co má doma v polštáři milion.
Nějak jsem nenašla komentář, který by zmiňoval náklady s intenetovým připojením (rychly internet není úplně levný), bez kterého karty brát nemůžete. A se signálem to mimo velká města není nic moc. Co byste, vy všichni chytří, poradili s tímto problémem?
Na platební terminál není potřeba optické vlákno. A běžný internet se dá pořídit za 300 Kč. Nehledě na to, že polovina hospod to má, ať může pouštět fotbal.
Souhlas a bude taky někdo postihovat učitelky ve školce? Je těžké to zakázat svému dítěti, když ostatní cpou bonbóny za spinkání, za papání, první bych to zakázala ve státních institucích. V jiných zemích by toto bylo nepřípustné, u nás smutná klasika přežívající od komančů.
Tady ale vůbec nejde o nějaký bonbón ve státních institucích. Jestli je ve třídě 20 dětí, tak to není ani 20 bonbónů za rok (o prázdninách si to neroznášejí). Problém je v rodičích. Když dají děcku na svačinu tlačenku, odpoledne mobil do ruky a nás večeři hranolky, tak potom rostou buřtíci. A je to jen chyba rodičů.
Ještě pořád někdo závidí státním zaměstnancům?
Chcete mi říct, že pracují za 22 tisíc? Tak možná na papíře. Proč by tam dělali za takové peníze, když si kdekoli jinde vydělají o 15 tisíc více i bez jakékoli kvalifikace? Něco je tam musí držet. A buď to jsou nějaké peníze bokem, nebo neskutečné výhody. Ale určitě to není láska k práci.
pošlu vám odkaz s hranicí Rakouska 🙂 Jen pro zajímavost to dole je jak se správně má pěstovat z důvodu udržení živin a vody v půdě a zamezení odplavování živin do řek.... To je Rakousko a to nahoře je hranice s Českem. Takto se pěstuje v ČR takzvaně po nás potopa 🙂
Trošku to kolečkem odzoomujte🙂
Asi před pěti lety jsem to viděl z letadla a nemohl jsem uvěřit. Rakušáci mají stovky políček a my jedno velké jako celý okres. Okolo pole udělají desetimetrový biopás a tím to končí. A na dotovaném poli vypěstují kukuřici a tu dovezou do dotované bioplynky.
Takovym lidem fandim. At uz prirozene nebo s chirurgickou pomoci. Uvedomili si, ze takova vaha neni v poradku a zacli se sebou neco delat.
Udělala kus práce a mraky pro své zdraví. Spousta jiných by ale o sobě řekly, že mají své tělo rády a že jsou plus size modelky. No, a o nich bysme také četli článek.
Copak jídelníček, ale představte si ty nákupy jídla co byste tahal, mít to doma.
Kdybych to měl doma, tak tomu seberu auto. Vzhledem k tomu, že bydlíme na samotě, na kopci a dost daleko od obchodu, tak by váha šla velice rychle dolů. Já neříkám, že žena musí být jak nit, spíš se mi líbí krev a mlíko, ale tohle individuum co je spokojeno samo se sebou je prostě hnus.
Je dobře, že je dnes snaha ukazovat lidi všech tvarů a velikostí jako rovnocenné. Nikdo tím, že se neschovává ve sklepě, přece neglorifikuje ani nepřipravuje svůj vzhled nebo životní styl. Prostě jen žije, na což má právo stejně jako všichni ostatní.
Nemluvě o tom, že nikomu neprospěje, když se obézní lidé nebudou mít rádi. Z pozice sebenenávisti nikdo nikdy nezhubne zdravě. A nezdravé hubnutí zpravidla není udržitelné a nadělá po zdravotní stránce víc škody než užitku.
Právo na život má, ale ať se tohle prasátko netituluje jako modelka. Je to prostě vypasená ženská, která je líná udělat něco se svým ubohým životním stylem. A aby jí nikdo neříkal že je bachratá jak vepř, tak o sobě tvrdí, že plus size a ještě k tomu modelka. Velice rád bych viděl její jídelníček. Troufnu si říct, že ta neviděla zdravou stravu ani na obrázku.
Pane Martine, také jsem se tuto báseň učila. A během 30 let jsem jí použila několikrát. Mám jí vytisknutou a vloženou v nočním stolku. Není krásnější básně než tato romance. Občas ji recitují přátelům a sklízím s ní velký úspěch. Nejde o toho zda věci k životu potřebujete nebo ne, patří to k takovému všeobecnému vzdělání. Samozřejmě se ve škole učí některé věci zcela zbytečné.
Dobrý den, pokud se pohybujete v okruhu lidí, které zajímá literatura, tak se Vám tahle romance hodí a máte s ní úspěch. To ale znamená, že je to Váš koníček a ve volném čase Vám dělá radost se to učit. Koho to zajímá, může se to dobrovolně naučit. Já kdybych to zarecitoval přátelům, tak o ně přijdu. Např. v přírodopisu probíráte včelu medonosnou jen velice okrajově. Přitom je to jeden z nejdůležitějších živočichů na světě. Včele se věnuje jedna vyučovací hodina a pak se to člověk hodinu doma učí. Téhle romanci která je 98 lidem ze sta úplně k ničemu se také věnuje hodina a pak člověk ztratí tak 8 hodin života zbytečným učením. A konkrétně já jsem ztratil několik dní, protože mě to vždy vytočí, že jsem se musel takovou zbytečnost učit.
Proč musí učitel pořád blábolit u tabule o něčem, co dnes v sekundě vyjede každý průměrný chatbot? To platí zejména pro čistě popisné vědy, ale dnes už i všeobecně. Dnes lze na mobilu nebo tabletu vypočítat skoro celou matematiku, geometrii, fyziku i chemii. Všechno je to hlavně otázka informací, technologií a financí. Dřív měli informace k dispozici především učitelé, dnes je může mít každý žák a student ve stejném rozsahu a kvalitě ve svém mobilu nebo tabletu. Pomocí odkazů ve Wikipedii nebo Kiwixu lze kdykoli nastudovat každé téma i s kontextem a souvislostmi. Chatbot zase poskytne tématický výtah z textu. Velkou většinu činností učitelů na školách, zejména na základních a gymnáziích, by dnes uměla velmi dobře zastoupit práce chatbota, Wikipedie nebo Kiwix a spousta aplikací, většinou zdarma nebo za drobný poplatek. Dnes mají učitelé podle mě důležitou roli jen u zásadních a pro chod společnosti strategických předmětů a oborů jako je především matematika, fyzika, praktická chemie a většina řemesel. A také zřejmě určitá část odborných oborových předmětů. Samozřejmě z kvalitních materiálů se dá naučit skoro všechno, ale ne vždy musí být také dostupné. U některých předmětů a oborů je prostě stále nutné vedení, praktické ukázky, dohled a kontrola. Hlubokou reformou školství by se podle mě daly ušetřit vyšší desítky miliard korun ročně. Tedy v optimálním a ideálním případě až 200 miliard korun. Učit by se na školách mělo jen to, co má pro člověka a společnost reálný smysl a význam a je pro naši budoucnost důležité, zásadní a nenahraditelné. Vše nadto je nadbytečné a marné.
To máte pravdu, že by se mělo učit jen to co má reálný smysl. Na ZŠ jsem se musel učit Romanci o Karlu IV. Za 25 let jsem to nepoužil ani jeden krát a vždy když si na to vzpomenu se akorát na.eru
Odejít z práce a na 4 měsíce nechat doma ženu s dětmi, abych se mohl plavit kamsi do tramtárie... no nepřijde mi to zrovna dospělé.
A co je na tom nedospělého? Učitě to doma před cestou probrali jak to zvládnou. Nedospělé by bylo, kdyby se sebral a už se k rodině nevrátil. A to se stává daleko častěji než tady to dobrodružství jednoho nadšence.
27
Sledujících
1
Sleduje
27
Sledujících
1
Sleduje
Co je u nás v přírodě přemnožené mimo divočáků ?? Alespoň dva příklady, prosím.
56 odpovědí
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Co třeba liška?