Pane Martine, také jsem se tuto báseň učila. A během 30 let jsem jí použila několikrát. Mám jí vytisknutou a vloženou v nočním stolku. Není krásnější básně než tato romance. Občas ji recitují přátelům a sklízím s ní velký úspěch. Nejde o toho zda věci k životu potřebujete nebo ne, patří to k takovému všeobecnému vzdělání. Samozřejmě se ve škole učí některé věci zcela zbytečné.
Dobrý den, pokud se pohybujete v okruhu lidí, které zajímá literatura, tak se Vám tahle romance hodí a máte s ní úspěch. To ale znamená, že je to Váš koníček a ve volném čase Vám dělá radost se to učit. Koho to zajímá, může se to dobrovolně naučit. Já kdybych to zarecitoval přátelům, tak o ně přijdu. Např. v přírodopisu probíráte včelu medonosnou jen velice okrajově. Přitom je to jeden z nejdůležitějších živočichů na světě. Včele se věnuje jedna vyučovací hodina a pak se to člověk hodinu doma učí. Téhle romanci která je 98 lidem ze sta úplně k ničemu se také věnuje hodina a pak člověk ztratí tak 8 hodin života zbytečným učením. A konkrétně já jsem ztratil několik dní, protože mě to vždy vytočí, že jsem se musel takovou zbytečnost učit.
Proč musí učitel pořád blábolit u tabule o něčem, co dnes v sekundě vyjede každý průměrný chatbot? To platí zejména pro čistě popisné vědy, ale dnes už i všeobecně. Dnes lze na mobilu nebo tabletu vypočítat skoro celou matematiku, geometrii, fyziku i chemii. Všechno je to hlavně otázka informací, technologií a financí. Dřív měli informace k dispozici především učitelé, dnes je může mít každý žák a student ve stejném rozsahu a kvalitě ve svém mobilu nebo tabletu. Pomocí odkazů ve Wikipedii nebo Kiwixu lze kdykoli nastudovat každé téma i s kontextem a souvislostmi. Chatbot zase poskytne tématický výtah z textu. Velkou většinu činností učitelů na školách, zejména na základních a gymnáziích, by dnes uměla velmi dobře zastoupit práce chatbota, Wikipedie nebo Kiwix a spousta aplikací, většinou zdarma nebo za drobný poplatek. Dnes mají učitelé podle mě důležitou roli jen u zásadních a pro chod společnosti strategických předmětů a oborů jako je především matematika, fyzika, praktická chemie a většina řemesel. A také zřejmě určitá část odborných oborových předmětů. Samozřejmě z kvalitních materiálů se dá naučit skoro všechno, ale ne vždy musí být také dostupné. U některých předmětů a oborů je prostě stále nutné vedení, praktické ukázky, dohled a kontrola. Hlubokou reformou školství by se podle mě daly ušetřit vyšší desítky miliard korun ročně. Tedy v optimálním a ideálním případě až 200 miliard korun. Učit by se na školách mělo jen to, co má pro člověka a společnost reálný smysl a význam a je pro naši budoucnost důležité, zásadní a nenahraditelné. Vše nadto je nadbytečné a marné.
To máte pravdu, že by se mělo učit jen to co má reálný smysl. Na ZŠ jsem se musel učit Romanci o Karlu IV. Za 25 let jsem to nepoužil ani jeden krát a vždy když si na to vzpomenu se akorát na.eru
Odejít z práce a na 4 měsíce nechat doma ženu s dětmi, abych se mohl plavit kamsi do tramtárie... no nepřijde mi to zrovna dospělé.
A co je na tom nedospělého? Učitě to doma před cestou probrali jak to zvládnou. Nedospělé by bylo, kdyby se sebral a už se k rodině nevrátil. A to se stává daleko častěji než tady to dobrodružství jednoho nadšence.
Měly by se zveřejňovat jména těhle hlupáků, co připevnili víčka k lahvím, vynalezli start/stop system v autech, případně zatrhli jablíčko ve školce…myslím že by těhle hovadin dost ubylo…
To souhlasím. Ještě další vychytávka je upozňování na překročení rychlosti. Je to strašná zábava to 10x denně vypínat. Víčka, ty jsou ale TOP.
Ach jo. Před EET jste se v hospodě najedl i s jedním pivem do stovky. Čím to? Jednoduše proto, že byla konkurence a hospody jely v šedé ekonomice. A vydělal na tom vlastně koncový zákazník.
Takže guru Andrej nám zařídil v hospodě dvojnásobné ceny, pro státní rozpočet to nic nepřineslo a hlupáci jako vy jste mu za to tleskali.
Jestli jste si nevšiml, tak EET už asi 3 roky není. Proč tedy hospodští neslevnili? Ceny šponují i bez EET. Akorát zisky jim rostou.
sem s údaji, že je teď víc podvodů. Karty jsou rozšířené víc než v Německu, Rakousku a český závistivý človíček bude pořád fňukat. EET v době pl. karet je naprosto mimo
To máte naprostou pravdu, že karty jsou rozšířené víc než v Německu. A teď mi řekněte procentuelně v kolika restauracích jste schopen platit kartou u nás a v kolika v Německu. Každý rozšířené jsou, ale bere je tak max. 80% restaurací a 20% hospod.
...samozřejmě se mění doba..., míní Havlíček. Ano Karle, doba estébáckých metod skončila 17. listopadu 1989.
Co přinesla EET?
1) zavření tisíců malých provozoven v malých obcích včetně hospůdek
2) zlikvidovala tradiční českou pivní kulturu
3) vzala mužům možnost upustit ventil, pokecat s kamarády, teď doma tlučou ženy a děti
4) před EET stálo polední menu 70 Kč, před koncem EET to bylo už 150 Kč jen za hlavní jídlo
5) EET hlavně podpořila závist čecháčků vůči drobným živnostníkům, jakoby si oni brali miliardy ze státní kasy
Bezhotovostní platby jsou už cca 80 %, ze zbylých 20 % velkou část tvoří řemeselníci a živnostníci, kteří využívají 2 druhy paušálů, takže je úplně jedno jestli vám účet dají nebo ne, na státní kasu to nemá vliv a kolik % z toho zbytku ošidí stát? I kdyby to bylo z 10 %, tak ošidí cca 2-3 %, což je naprosto zannedbatelné. Budeme se honit za lidmi, kteří si ke své práci musí všechno koupit za své a necháme vládnout estébáka, který z nás i EU tahá miliardy?
Vážená paní Hánová,
můžete mě prosím Vás odpovědět na pár otázek?
A ohledně těch bezhotovostních plateb jste úplně mimo. To je jen Vaše domněnka.
Pokud já způsobím nehodu a nebudu mít pojištění, zaplatí to taky Česká kancelář pojistitelů a bude to na mě vymáhat. A na tom Ukrajincovi stejně jako na jakémkoli cizincovi to bude taky vymáhat.
To máte pravdu, alle ten Ukrajinec se tím bude trápit asi jako bezďák, kterého dovezou na záchytku a pak mu dají účet 😉
Ale houby.Meliorace nefunguje večně,nikdo je neudržuje,mokřady se obnovují samy.A to je jenom dobře..
Možná budou větve které nefungují, ale nevidím důvod, proč by většina neměla fungovat. Kámoš jak stavil dům (cca 5 let zpátky), tak při základech kopl melioraci. Nebyla nikde značená. Jak začalo pršet, krásné z toho valila voda a fungovala velice dobře.
Tak zrovna včera u kasy na Orlí hnízdo rodinka asiatů, a všichni měli sandále, ponožky a kraťasy.
Asi pět let zpátky jsem byl služebně v Německu. Ráno jsem si dával kávu před hotelem, když přišli tři Němci v sandálech a ponožkách. Každý naseld do svého Audi a BMW a odjeli. Vůbec jsem nechápal, proč to všichni spojují s Čechy, když to dělá kde kdo.
Problém je v tom, že Čunek není ředitel, ale starosta.. S... se do věcí, které mu nepřísluší.. Tohle je záležitost školy a rodičů, ne politika, který to navíc rozhodne o prázdniny, aby to nemusel s nikým konzultovat. A ještě tomu říká odvaha a postavil si na tom předvolební kampaň.
A co jako že to rozhodl. Ředitel školy ho poslechnout nemusí, ale pokud má trochu rozumu, tak dá na jeho doporučení a ty telefony stejně zakáže.
Ne, nikdo mě nikam nenutí chodit. Já jsem jen psal, že si myslím, že když si člověk natočí to pivo sám, že předpokládám že to bude promítnuto i do ceny. A klidně bych si tam rád zašel se podívat, jak to funguje. Na samoobslužných kasách se žádná sleva nepromítne a nevidím důvod tam chodit. A ještě mě to náhodně vybíralo ke kontrole, tudíž nebyla ani úspora času.
vždycky jak je nějaký článek o samoobslužných pokladnách tak se v diskuzi brečí, že přece nebudou pracovat za prodavačku, že chtějí za to zaplatit ! a hele v hospodě to jde bez kecu
A pochybuji, že tam bude cena za pivo 40 Kč. Předpokládám, že ta samoobsluha se promítá i do ceny. Když jdu do obchodu, tak na samoobslužné kase slevu žádnou nemám.
0
Sledujících
4
Sleduje
0
Sledujících
4
Sleduje
Učil jste se ji nebo jste ji rozebírali?
1 odpověď
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Romanci o Karlu IV jsme se museli učit myslím v osmé třídě. Na střední (technického zaměření) jsme rozebírali Máchův Máj. Další promarněná hodina v mém životě.
1 odpověď