Seriozněji na tohle téma zde - včetně toho, že meziročně se v Evropě zájem o obytná auta dokonce v roce 2024 zvýšil a v některých zemích se jedná o růst o několik desítek procent 🙂. Pan Strnadík své dojmy vydává bohužel za fakta.....a z článku ani není jasné, jak zastavení výroby ovlivní lidi, co se chovají nezodpovědně a proč by pokles cen měl tuto situaci nějak řešit - logicky, cenově dostupnější automobil znamená, že se jich více dostane i k těm "nezodpovědným" 🙂.
Titulní fotka "půjčena" od jednoho australského páru, k tomu přidána značka s divnou angličtinou - je vážně problém uvést zdroj?
V Itálii není sex na veřejném místě trestán vězením už nějaký ten pátek. "Justiční orgány" mohou leda zvažovat, zda to bude nedbalostní delikt, je tam nižší pokuta (obecně jsou tam pokuty za obscénní jednání na veřejnosti dost citelné, nedbalostní kvalifikace je podstatně sníží).
Aby to byl trestný čin s vězením, muselo by tam splněny jiné podmínky. U obytného auta pak zpravidla stačí zatáhnout rolety. Bylo by dobré si informace ověřovat a fotky označovat jmény jejich pravých autorů.
Autor článku se chytl mediálně vděčného tématu. Víceméně to co píše, je pravda, resp. její část. Nicméně při svém volání po dodržování (nepsaných) pravidel zapomíná, že sám nedodržuje ani ta psaná pravidla, respektive zákony České republiky. Vystupuje jako Asociace, přitom moc dobře ví, že jeho zápis již téměř před rokem spolkový rejstřík odmítl a prezentovat se tak nesmí.
Stejně tak v minulosti zlehčoval snahy existující Asociace o osvětu ohledně tzv. kempování na divoko, přes falešné účty hanil například tento článek Odkaz 1
Celá věc ohledně tzv. divokého kempování je trochu složitější, než jak ji popisuje v tomto svém článku. Různí influenceři rozhodně za vše nemohou, za zákazy mohou stát i další subjekty - jak svoji činnosti, tak svými zájmy. Psal jsem o tom již před třemi roky: Odkaz
V diskuzích se objevují názory, že v jiných zemích to jde a funguje, především skandinávských....zdánlivě ano, ale i oni řeší posledních pár let určitou krizi v této oblasti, ozývají se hlasy po zpřísnění a vymáhání pravidel. Tu výše uvedenou grafiku skutečné asociace dokonce ve Švédsku převzali a i tam se již snaží o osvětu....ono to zkrátka není vše tak jednoduché a černobílé. Na mém webu je na toto téma hned několik článků rozebírajících situaci v dalších zemích, lze si najít i příklady, kdy se podařilo zákazům zabránit.
V článku jsou nepřesnosti.
Při nehodě se přetížení zpravidla neřeší. Pokud někde zjistí nadváhu, je to jen jeden přestupek, za překročení hmotnosti. Že by někdo řešil řidičák či nezaplacení mýta je nesmysl a hrubá chyba tohle napsat "do novin". Co se týče pokuty v Německu - aby došlo na body, musela by se překročit hmotnost o 20% (o 25%, mají 5% toleranci) - a pokuta pár desítek euro je poměrně nízká. V Rakousku jsou pokuty citelně vyšší, ale neváží se tam tak často (obytné vozy), jak by so mohlo pod dojmem diskuzí na internetu zdát.
Hmotnost v dokladech se často rozchází s realitou, proto je údaj o pohotovostní hmotnosti vozidla z dokladu jen orientační.
Při doplňování vody je lepší vždy použít svoji hadici, nikoliv erární - nevíte, kam ji před vámi někdo strkal.
Na elektrickou přípojku stačí jedna obyčejná redukce a prodlužka, nechápu jakých více druhů redukcí by si někdo měl brát
To píšete z vlastní zkušenosti a nebo jste za psaní v tomto duchu jen placen? Mám určité pochyby a většina toho obsahu jsou nesmysly a nepravdy, spíše přání autora než realita. Většina obytek je u nás do 3.5t, tedy stačí B. Cesta se plánuje víceméně stejně jako s normálním autem, problém snad může být hlavně u alkoven a některých tunelů, trochu více se musí dávat pozor na šířku a výšku, ale rozhodně to má daleko do řízení kamionu.
Záchod je součástí obytného vozu, tedy většiny, a ano, s odpadem a vodou je nějaké plánování vyžadováno, ale zdaleka to není tak hrozné jak uvádíte. Jde dokonce zastavit i před restaurací.
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Ověřený uživatel
Tento účet je ověřený Seznamem a představuje skutečnou osobu, registrovanou firmu nebo subjekt.
Zákon nemíří a nemířil primárně na karavanisty,ale má za cíl omezit obecně příliv motorových vozidel na ostrov v době hlavní turistické sezony. Karavanistům primárně přibude jen povinnost mít dopředu rezervaci (povinnost může být stanovena, zákon ji nepřikazuje) a zakazuje se obecně kempování a nocování mimo kempy, případně se zavádí limit tří dnů pro parkování na místech k tomu určených - tato omezení platí obecně pro kohokoliv a jakékoliv vozidlo (mimo výjimky v zákoně uvedené).
Toť ve zkratce celý zákon v kontextu karavaningu, vůbec není primárně o karavanistech 🙂 - cílem je zastavit nárůst počtu motorových vozidel.