Pane odborníku na všechno. Nejedná se o bankrot, nýbrž o insolvenci a řeči o poptávce jsou jen umělá návnada a pokus o uklidnění trhu. Pohádka pro hloupé, kterým jí ze záhadného důvodu tlumočíte. Už i v AT je rekorní rok 2024 v počtu insolvencí. Mezi významné exportní společnosti patří Kika (nábytek) nebo KTM (motorky). Jsme v Evropě pomalu ve stavu z roku 2008. Žádná zvýšená poptávka neexistuje, naopak lidi začali mnohem méně utrácet napříč trhem a šetří v obavě co bude. Nebudu si stěžovat na úřad, který na základě nějakého udavače začal něco řešit a vyřešil to v můj prospěch. Takže teď je Štrimpfl odborník na karavaning, kdy před 6 lety spal pod stanem a už je i ekonom, kdy skočí na špek o poptávce, kterou se brání firmy v insolvenci a uměle vytváří mediální informace o poptávce aby banka nasypala do společnosti další finance. A že nejde jen o Německo? To je už 30 let hlavním ukazatelem a trhy ho kopírují. Ale nevadí, za chvíli se sem budou vozit auta i přívěsy z východu Evropy a Asie. V RF se prodej meziročně navýšil o 75%, zatím co v EU se propadl.
🙂 P.S: byl bych moc rád, když si budete hledět svého, nebo rozebereme téma na stránce u "skřítků půjčovníčků"?
Ty vaše komentáře a články jsou tak nějak zpatlané - pokud to shrnu, tak jste vlastně napsal, že karavanisty podle vás těší, že přichází ekonomická krize 🙂.
Že někteří, zejména němečtí, prodejci neodhadli poptávku a přezásobili se, je fakt. A banky, které je úvěrují, si toho všimli 🙂 - a ti skutečně nečtou ani vás, ani mne....
Je prima, že jste si přečetl dnešní článek o krizi v Rakousku - mimochodem, rakouské registrace meziročně padají. Může to být jak jak tou zmenšenou poptávkou, tak i zvedáním daně z registrace vozidel - o ni jsem psal už před několika lety, že bude pravděpodobně ovlivňovat (negativně) počet registrací nových obytných vozidel 🙂 (čímž nechci říci, že by za ten pokles mohla jen ona). Nicméně spolu s Dánskem je na tom Rakousko v tomto ohledu nejhůře ze sledovaných zemí, meziroční pokles počtu registrací o 24 % je výrazný.
Oproti tomu Německu je na tom vcelku dobře, mírně klesl zájem o obytné přívěsy, ale obytná auta zatím stoupla meziročně o 10 procent. A jistě, německý trh je dominantní (cca polovina registrací nových obytek připadá na něj), ale není to jediný trh v Evropě. A ty ostatní je až tak nekopírují, tedy alespoň ne v karavaningu - byť mnohde jsou na něj navázané i jinak (němečtí karavanisté v kempech v Itálii či Chorvatsku).
Co je to stránka skřítků půjčovničků netuším, rozebírat si můžete co chcete, ale napřed si zjistěte reálný stav třeba těch registrací - co se týče ČR,asi lepší zdroj než tohle nenaleznete:
,
1. Pavla to napsala jasně. Není to porpvé co strkáš svoje linky na proklik na svůj hambinec.
Zeptal jsem se úřadu jako jediného kompetentního v této věci na názor. Že ten zahájil řízení bylo jeho rozhodnutí, stěžujte si tedy na něj. Ostatně sám jste vždy chtěl, aby byla tvrzení doložena. Všechny výhrady máte dávno v mém článku o vašich aktivitách, které dobře znáte - mohl jste je dávno vyřešit.
Pokud byste sledoval dění pozorněji, tak třeba ve Skandinávii ke krachům firem dochází již delší dobu, trh se prostě konsoliduje - a zatímco u nás zdá se dochází od září k útlumu, jinde registrace již opět rostou. Zkrátka karavaningový trh, to není jen Německo, ale i další země a situace je všude trochu jiná. Covid boom skončil už v roce 2023, tohle jsou už jen dozvuky.
Knaus požádal o ochranu před věřiteli v roce 2008 (lidově se tomu říka bankrot), dokázal se během celého řízení zkonsolidovat a vrátit k růstu dávno před covidem. Pouhou souhrou okolností vstoupil na burzu jako veřejně obchodovatelná společnost v okamžiku startu covidu - ale to jen svědčí o tom, že obchodně byl dán do pořádku, příprava na vstup pár let zabere.
Slevy se dávají, nikdo je nepopíra. Mimo špatně odhadnuté poptávky zejména v Německu hraje roli i nástup nových provedení vozidel na bázi Fiat Ducato, starší provedení třeba Jumperu nebo Boxeru už prostě netáhne a kupující raději sahá po novějším modelu. To přispěje k lepší ceně nových vozidel v starším provedení - a slevy pochopitelně motivují některé ke koupi, neboť návrat k cenám před covidem asi realný moc není (cenová hladina zvedla a musela by nastat deflace)
Obytné vozy kupuje dnes každá druhá firma na stavby a montáže, dále čeští dělníci z důvodu šetření nákladů na bydlení v zahraničí, kde pracují. Projeďte oblast okolo prúmyslových parků v Německu a uvidíte stovky odstavených obytných aut a přívěsů na českých značkách. Ta vaše statistika nemá nic s karavaningem. Pokud jste si dále nevšiml, díky zpackanému stavebnímu zákonu musely stovky , možná tisíce lidí odstranit své stavby v zahradách, kempech a koloniích a nahradili jse většinou starším přívěsem nebo obytným vozem. Další lidé si přívěsy kupují na bydlení, zejména je to móda u mladých párů, které nedosáhnou na nájemní byt. Statistika je tak zcela pokřivena a je to bezcenný ukazatel. K CNACC se vyjádřit nemohu, nic o tom nevím. Ale vidím, že jste posednutý, viděla jsem příspěvek s vaším udáváním dětí pana Strnadíka a vidím, že se přiživujete pod články a vkládáte si tam vlastní odkazy. To vše stačí k závěru, že žárlíte, jste neschopný konkurovat a nakonec bylo zajímavé počtení o vás i potomcích. Zkuste si zamést před svým prahem a chovat se jako chlap. Nemusíte odpovídat, stejně po vzoru svých zženštělých kolegů budete opakovat vše stále dokola. Nestojím o komunikaci s vámi. Jen jsem reagovala na to, že se často přiživujete. Často vidím, že vykrádáte náměty. No a jako bulvár to vypadá u vás. Nic dobrého nikomu nepřinášíte, vyjma aupopůjčoven, které u vás platí členské poplatky 🙂
Karavan, který je používán pro dlouhodobé bydlení, je považován za výrobek s funkcí stavby a podléhá stavebnímu zákonu jako kterákoliv jiná stavba. Takže stavbu v zahradě jaksi nenahradí....
Pokud jste si nevšimla v článku, registrace karavanů v ČR mají klesající tendenci - stoupají naopak registrace obytných aut. Což tak nějak vašim dojmům neodpovídá.
Děti pana Strnadíka jsem vážně neudával a o nějakém zajímavém počtení o mně nevím 🙂 - pokud to psal pan Strnadík, jsou to asi podobné nesmysly a výmysly jako v jeho článcích. Jako státní zaměstnanec snad doložíte svá tvrzení o vykrádání, přiživování a podobně a to konkrétně. Nevím, jak se má chovat chlap, jednám a komunikuji pod svým jménem - což se o vašem profilu říci nedá 🙂.
Zákon nemíří a nemířil primárně na karavanisty,ale má za cíl omezit obecně příliv motorových vozidel na ostrov v době hlavní turistické sezony. Karavanistům primárně přibude jen povinnost mít dopředu rezervaci (povinnost může být stanovena, zákon ji nepřikazuje) a zakazuje se obecně kempování a nocování mimo kempy, případně se zavádí limit tří dnů pro parkování na místech k tomu určených - tato omezení platí obecně pro kohokoliv a jakékoliv vozidlo (mimo výjimky v zákoně uvedené).
Toť ve zkratce celý zákon v kontextu karavaningu, vůbec není primárně o karavanistech 🙂 - cílem je zastavit nárůst počtu motorových vozidel.
Já jejich články sleduji a přijdou mi fajn. Zatím co oni jdou neskutečně vpřed, vy se pane přiživujete vloženým odkazem pod jejich prací. Na sítích vidím pod jejich příspěvky stovky i tisíce lajků, zatím co u vás je úspěch pokud přesáhnete desítku. Jste v předsednictvu jiné organizace, která je řízena majitelem autopůjčovny a pár pújčoven je i členy té organizace. Je každému pak jasné, kde se ve vás bere zloba. Pouze překrucujete fakta a domýšlíte si. To jak se na kom situace odrazí je jen odhad a na výsledek je nutno si počkat. Myslím, že slova nebo dojmy pana Strnadíka se již několikrát po čase potvrdily. Dle vás se zájem o několik desítek procent zvýšil a důsledkem zvýšeného zájmu jsou tedy plná parkoviště u výrobců a prodejců? Trochu si to odporuje, ne?
Přečtěte si můj článek pořádně, Evropa není jen Německo či Česko. A bulvár možná hraje o lajky, to nic nemění na reálných číslech.
Nových obytných aut se v prvním pololetí roku v některých zemích registrovalo až o 30 % více než ve stejném období o rok předtím. Celkově se registrace v Evropě zvedli o deset procent... Není mi jasné, z čeho mimo zprávy o zastavení výroby jednoho z několika desítek výrobců obytných vozidel v Evropě pan Strnadík vycházel - pád zájmu o obytná vozidla předvídal například v polovině minulého roku - který paradoxně skončil v ČR tak, že přibylo nejvíce obytných aut v historii 🙂. Zkrátka dohledání dat mu moc nejde.
Někteří prodejci v Německu skutečný zájem, zejména o vestavby a částečně i o polointegrované vozy, přecenili a objednali více, než byli schopni prodat. Knaus se snaží tuto situaci vyřešit. Na druhou stranu v ČR u této značky a vestaveb tento problém není, prodejci zde prodali vše, co doposud objednali.
Pokud zmiňujete jinou organizaci, tak se snad mylně domníváte, že pan Strnadík snad nějakou má....nemá, registraci mu soud pravomocně zamítl již vloni a pan Strnadík vydávající se za CNACC v ČR působí jaksi nelegálně...
Více viz Odkaz .
Seriozněji na tohle téma zde - včetně toho, že meziročně se v Evropě zájem o obytná auta dokonce v roce 2024 zvýšil a v některých zemích se jedná o růst o několik desítek procent 🙂. Pan Strnadík své dojmy vydává bohužel za fakta.....a z článku ani není jasné, jak zastavení výroby ovlivní lidi, co se chovají nezodpovědně a proč by pokles cen měl tuto situaci nějak řešit - logicky, cenově dostupnější automobil znamená, že se jich více dostane i k těm "nezodpovědným" 🙂.
Titulní fotka "půjčena" od jednoho australského páru, k tomu přidána značka s divnou angličtinou - je vážně problém uvést zdroj?
V Itálii není sex na veřejném místě trestán vězením už nějaký ten pátek. "Justiční orgány" mohou leda zvažovat, zda to bude nedbalostní delikt, je tam nižší pokuta (obecně jsou tam pokuty za obscénní jednání na veřejnosti dost citelné, nedbalostní kvalifikace je podstatně sníží).
Aby to byl trestný čin s vězením, muselo by tam splněny jiné podmínky. U obytného auta pak zpravidla stačí zatáhnout rolety. Bylo by dobré si informace ověřovat a fotky označovat jmény jejich pravých autorů.
Letos jsme byli kousek od tohoto místa, ale už mimo oblast Schladmingu a na kartu jsme neměli nárok. Jen placenou Salzburgeland card. Skoda, ze se kartičky se slevami nedají sehnat jinak, jen přes ubytko🙂 Jsou tam zajímavé slevy.
Karet v Rakousku bez nutnosti se ubytovat, je hodne, neco sice stoji, ale to se vrati po par jizdach lanovkou apod.
Ten odkaz na článek je blábol a ukázka, že dnes opravdu může psát a vymýšlet si cokoliv kdokoliv a druzí stejně tak bez ověření přejímají nesmysl. Test s makaky se stal, jen v jiné formě a postup je reprodukován abyste ho pochopil i Vy (Stephenson, G. R. (1967)) tedy autorovo ověřování informací a dedukce je na bodu mrazu. Opravdu věříte, byť hypoteticky, jak autor naznačuje, že to má něco společného s mramorem a čluny na vodě 🤦♂️ ze 17.stol., kdy ani hmotnost v kg neexistovala??? Paradoxně odpověď v článku naleznete, byť autor nerozumí pojmu smlouva vs úmluva, a plete si Vídeň s Ženevou 😂, co čekat od makaka že? Každopádně si vídeňskou úmluvu r.68 můžete nastudovat a zjistit, proč tak bylo 3,5t v 83 zemích domluveno a věřte že tam nikdo Ludvíka XIV neřešil 🤦♂️.
Co se týče povídání o opicích, tak ano, experimenty s nimi prováděl, ale jednalo se úplně o něco jiného, s jiným průběhem i závěrem než je v článku popsaný příběh. Ostatně na konci toho článku máte odkaz, pokud vás zajímají podrobnosti, popřípadě si to můžete přečíst v angličtině zde: Odkaz , popřípadě si dohledat původní popis experimentu Stephenson, G. R.
V článku je také jasně uvedeno, že úvahy o původu limitu 3 500 kg pocházejí ze švýcarských stránek, včetně označení smluv či úmluv a text původního švýcarského článku je jasně oddělený - a pod tím můj komentář je snad víceméně jasný, včetně zmínění toho, že kg se jako jednotka v té době nepoužíval. Ale díky, doplním, že ve švýcarském textu přehodily Vídeň se Ženevou. Nicméně bylo by dobré tedy podat váš názor, kde se limit 3 500 kg vzal, jaké má odůvodnění - to že je zmiňován ve smlouvách už v mém članku je 🙂. Rád se ale nechám poučit a článek aktualizuji.
Takže to je praktický výsledek Green Dealu (obytňáky jsou pouze záminkou).
Budeme stavět stále těžší auta, a aby s nimi mohli lidé jezdit, tak zmírníme pravidla pro jejich řízení.
Ta hranice 3,5 t vznikla patrně z nějakého logického důvodu a fungovala poměrně dlouho.
A teď se politici a "odborníci" zamyslí a řeknou že 3,5 t je málo, ale 4, 25 je akorát.
A přitom podle stávajících pravidel (které vymýšleli ti stejní lidé) nemůžete s ŘP C a E řídit motorku o objemu nad 50 (ale kamion ano), ale zato s ŘP B můžete řídit skůtr do 125.
S tou hranicí 3,5t už asi nikdo neví, kde se vzala...tady máte jedno vysvětlení:
Doufám že jim došlo že vláda je jen slibotechna a že to pochopí i ústavní soud
Různé zákazy jsou z převážné části výsledkem místních samospráv, nikoliv naší vlády.
Co se týče pravidel ohledně provozu motorových vozidel v lesích či chráněné přírody, jsou nastavena vcelku rozumně a dokonce se nedávno i drobně změnila v pozitivním slova smyslu.
Asi by to chtělo tu myšlenku s Ústavním soudem trochu rozepsat, zejména co by měl pochopit....
Fakta? Spíš nemocná mysl nebo zloba, zášť, nenávist, závist, néněcennost, hloupost, egoizmus, to vše vás vystihuje. Ani se nemusím rozmýšlet kam se přidat 🙂 Ode dnes jsem členkou u p. Strnadíka, ztotožňuji se s programem.
Místo faktů subjektivní pojmy.....
Jen bych vás opravil, členkou se stát nemůžete, pouze společníkem. Jako zaměstnankyně státní správy byste zákony mohla ovládat.....
Zajímavý článek a také věcné názory v diskusi. Až teda na toho pána co se neumí ovládat a bere to moc osobně. Pane Štrimpfle, jste členem představenstva asociace, která doslova naváděla lidi ke kempování na benzínkách, parkovištích a loukách, také na březích rybníků. Za stav ve ketrém se nyní divoké kempování nachází jste spoluzodpovědný. Zde jste si přišel pouze nízce vyřídit osobní účty s autorem a zmínit několikrát nějaký váš osobní blog. Pochybuji, že to zde někoho zajímá. Seberte odvahu a sedněte si s autorem k jednomu stolu, ale neobtěžujte svým vytéhajícím hnisem ostatní. Je jedno, kdo napsal text, podstatné je, že se s ním drtivá většina ztotožnila. Podle dostupných informací tento článek za dva dny přečetlo přes padesát tisíc lidí, co je asi 10 x více lidí než těch, kteří během roku navštíví váš blog. Styďte se. P.R.
Můžete být konkrétní a uvést, kde jsem někoho naváděl ke kempování na benzínkách, parkovištích nebo loukách, popřípadě na březích rybníků?
Naopak jsem takové počínání, zobrazené například i v ČT, kritizoval, například: Odkaz
PS: vaše úroveň vyjadřování silně pana Strnadíka připomíná, to když se zapomene
Paní Hájková Velínská není vaše předchůdkyně v daném spolku? Tak možná uznáte, že kolegyně, bývalá předsedkyně. Zase jen váš blog. Nechci vás urážet, ale pokud jsem já manipulátorka, jste vy namyšlený budižkničemu. Doufám, že vás jednou někdo za dehonestující veřejné výrok zažaluje. Vy nediskutujete, vy se primitivně mstíte. Už mi neodpovídejte, znechutil jste mi kávu.
Žalobu může samozřejmě kdokoliv zkusit, nikoho jsem nijak neurazil, jen napsal fakta. Klidně si je o panu Strnadíkovi přečtěte znovu a napište, kde jsou tam dehonestující výroky (těmi se naopak hemží vaše komentáře a samozřejmě také reakce pana Strnadíka🙂):
Nemusíte mi nic vyvracet ani se obhajovat. Patrně myslíte, že jste ten, co spasí kempování a vadí vám aktivita jiných, což nechápu. Ale pochopila jsem, že si nyní přihříváte svou vlastní polévku. O problematice si poučky nechte pro své okolí a nedělejte ze mne hloupou. Pokud ten pán haní něčí snahu, co pak činíte vy? Nakonec to je tak, že ten kdo křičí, od toho to fičí. Vyřizujte si své účty jinde, ne na slušném fóru. A vámi doporučené články? Vy sami jste spoluvinníkem této situace. Vaše předchůdkyně spojovala kempování s parkovišti, čerpacími stanicemi, loukami a rybníky. Vy jako vyznavač pravdy musíte vědět, že kempování bez svolení naní na cizí louce ani u rybníka možné bez souhlasu vlastníka, ale tím už se nezabýváte. Rozlili jste mléko a nyní nad tím pláčete. Odkaz
Jsme na stránkách, kde reagovat může každý. Pan Strnadík, alias Českuá národní asociace kempingu a karavaningu, nezákonně využívá označení zapsaného spolku, ukradl a zneužil cizí fotky a jména, dlouhodobě využívá falešné účty na facebooku k hanění jiných. Předkládal neplatná živnostenská oprávnění a obecně vykazuje občas poměrně zarážející neznalosti v oblasti karavaningu.
Jste manipulátorka, co mi podsouvá něco, co jsem netvrdil ani nenapsal (ohledně kempování bez svolení či o mé předchůdkyni, žádnou nemám). Na mém blogu takové informace nenajdete....
Zlatý osmdesátky. Pokud se člověk zdržel politických komentářů, tak si jej nikdo nevšímal. Dnes paradoxně vadí každému všechno.
Ono to mohlo být i díky tomu, že to vzhledem k množství lidí, které podobnou činnost provozovali, nebyl problém. Taky auta byla méně dostupná a přespávání v přírodě díky výbavě méně komfortní. Přístup společnosti jako takové k zacházení s přírodou byl ale spíše katastrofický a neudržitelný, viz eko-protesty na Ústecku v druhé polovině těch "zlatých" osmdesátek.
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Ověřený uživatel
Tento účet je ověřený Seznamem a představuje skutečnou osobu, registrovanou firmu nebo subjekt.
Dávejte si své odkazy jinam. Nejste zde vítán. Normálně si vybudujte komunitu sledujících, co je asi ve vašem případě nemožné. Tak pak využijte placenou reklamu a nepřiživujte se na článcích jiných, je to ubohé, byť pro vás běžné.
1 odpověď
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Ověřený uživatel
Tento účet je ověřený Seznamem a představuje skutečnou osobu, registrovanou firmu nebo subjekt.
Tohle není vaše, to je jen prostor, který vám poskytuje zdarma Seznam 🙂. A ten diskuzi k článkům jiných dovoluje 🙂.