Bravo panu Hřibovi.
Taková debilita se jen tak nevidí.
Okruh Praha nemá,veškerá doprava je nucena jet centrem,ale abychom si více užili, vytvoříme nekonečným kolonám ještě mnoho dalších překážek,ať to stojí za to.
Víte,mnoho měst řeší situaci kooperacï zdraveho rozumu a aktuální situace.Praha je světová výjimka.Idiocie s tramvají na Václaváku,to je Hřib..Asi to bude výnosné.Ovšem jak pro koho.FUJ!!
Ehm, až Praha bude mít celý Městský okruh a celý Pražský okruh, centrem pojede úplně stejná doprava, ba dokonce o fous větší. Věta, že centrem musí veškerá doprava je absurdní, když podíl tranzitu mezi hranicemi města přes centrum je pod 1,5 % a to ještě větší část tohoto čísla tvoří noční průjezdy, když je magistrála volná. A podíl tranzitu od Kačerova třeba do Holešoviček je pod 20 %. Tj. když u Chodova směřuje 50 000 aut směrem na Nuselák, už na Nuseláku jich je z těch 50 000 nových 28 000 aut jiných a z Holešovic na most Barikádníků odjíždí z těch zaokrouhleně 50 000 aut jen 3 000 z těch, co jely u toho Chodova. Tj. téměř zcela absolutní dopravní zátěž centra tvoří auta, co do centra a jeho okolí jedou a okruhy na tom nezmění ani ň. Okruhy pomůžou odvést kamiony ze Spořilovské a Jižní spojky a na stejných místech zvednou o desítky tisíc intenzity automobilů z těch okrajů.
Pokud jde o stavbu vnějšího okruhu, ten staví stát, takže žádnej náměstek v Praze tomu moc nepomůže/neuškodí.
Překážkou přechod nad Muzeem pro auta není, od 70. let v Legerově stojí vždy 30-40 sekund, protože před nimi kříží Legerovu jiná auta, která jedou do a z Vinohradské. Vždy jste před těmi auty mohl pořádat třeba cirkusové vystoupení, protože tam vždy stát musela. Teď před nimi v tomto čase přejdou chodci, nebo projede tramvaj.
A tramvaj na VN bude určitě výnosná, protože ztráty pro město její neexistencí jsou každoročně obrovské. Prvním ověřením budou rekonstrukce ulic Seifertovy a Ječné i se sítěmi, kdy tramvaj na VN zajistí, že Žižkov a Vinohrady nebudou od centra dopravně odříznuté.
Takže bezpečný a plynulý podchod nahradíme přechodem, který bude brzdit provoz. To je ta humanizace magistrály??? Za chvíli tam budeme sbírat hřiby.
Přechod tam je už 4 roky a vyrostl v místě, kde auta musí vždy stát 30-40 sekund, protože v tu dobu jedou auta z Vinohradské a do Vinohradské. Lidé měli možnost si zvolit, co preferují a nohama cca 95 % lidí zvolilo při existenci obojího ten přechod. Přechod, který nebrzdí magistrálu ani o jedinou sekundu.
Maarně hledám souvislost mezi soudruhy z 60tých let minulého století kteří postavili magistrálu a pod ní tunel pro pěší, a soudruhem Hřibem dnešních dnů který tunel ničí a nutí chodit chodce přes nejrušnější komunikaci v centru Prahy ... i když ano, máte pravdu, souvislost by tu byla - soudruh jako soudruh - společné mají to, že na co sáhnou to podělají - pak s Vámi souhlasím, kam soudruh Hřib šlápne, tam 100let tráva neroste a ještě dvě generace budou dávat v Praze do kupy to co tu ten buran od Zlina podělal.
O záměru zrušení přechodu se v zásadě rozhodlo před rokem 2018, než byl pan Hřib vůbec v Praze. Protože bez jeho zrušení nejde navázat bezbariérově tramvajovou zastávku ve Škrétově na její okolí (bez zrušení té nenormově příkré rampy).
Komunisti postavili podchody všude, takže se do nich všude muselo. Jen tak pro připomenutí. Ve středu Václavského náěmstí museli všichni ve všech směrech do podchodu. Pod Muzeem také nebyl přechod, všichni jsme na Vinohrady chodili přes podchod metra. Nad Muzeem byl desítky let jen ten úzkej podchod a do něj se také muselo. Ještě před pár lety třeba maminka s kočárkem nemohla přijít od Vinohradské na Jiřák a přejít tam na druhou stranu, tam také museli všichni do podchodu. Také na Karláku bylo nutné jí přes podchod metra. Na Pavláku také nebyl přechod z jižní části náměstí na tramvajovou zastávku, muselo se podchodem. Pamatuju si moji babičku, co měla revma a každé podobné místo pro ni bylo v 80. letech strašlivým zážitkem. Ráda chodila, hýbat se potřebovala, ale jak se zrušila v centru řada spojení pěších i MHD, už ten pohyb po centru byl pořádně složitej.
Tj. ano, pokud jde o nucení, tak v minulosti byli lidé nuceni chodit do podchodů. Nyní nikdo nikoho nenutil. 4 roky byl nad Muzeem současně přechod i podchod a 95 % lidí si zde zvolilo chodit po přechodu. A to současně tak, že takové jejich přecházení nezdrželo řidiče na magistrále ani o sekundu. Protože ti řidiči tam stáli v Legerově před semaforem vždy už od 70. let, protože v době jejich stání před nimi projížděla auta do a z Vinohradské.
Mám Daikin na svém balkonu vně stěny a je to naprosto tichá a výkonná klimatizace. I v těch největších vedrech mě stačí aby běžela hodinu a srazila teploty v největším pokoji na přijatelných 23 st. Stejně tak v ložnici, kdy ji pustím na hodinu a vypnu než jdeme spát. Samozřejmě kdo bydlí pod střechou potřebuje delší dobu provozu. V konkrétním případě je zásah do obvodové zdi minimální. Upevnění chemickou kotvou vruty dn8 a cca 40 mm otvor na vedení chladiva a elektrický kabel.
Neříkám, že to připevnit a provozovat nejde. Ale také záleží, jestli jste blíže nějaké rušnější ulice i v noci, kdy hlukové pozadí zvuk z klimatizace trošku překryje. Dále ne vždy natrefíte na klimatizaci s nízkým hlukem. Těch sporů je bohužel v této věci s dalšími nájemníky hodně.
Pokud si dáte na vnější stěnu klimatizaci a v noci zavřete okna, jste v pohodě. Ale ti okolo, co musí mít otevřená okna, aby jakž takž přežili, tak ti mají hlukový a mnohdy i násobně tepelný servis navíc zajištěn. Trošku mě zaráží, že to pán nechápe, je to zásadní problém všech panelových domů, že tady skutečně zlepšení pro jednoho znamená významné zhoršení pro ostatní.
Tak hlavně že to sype Rittigům,Nenažerům a jinejm mafiánům miliony do kapes.
Bylo by fajn mít podobné peníze zpět, nicméně pro představu vše, co se za posledních 30 let byť jen diskutovalo, že by někam odteklo za prostředky, tak to by pokrylo sotva 15 % běžných provozních nákladů MHD v Praze na JEDEN ROK.
Takže jízdné dává 17,5 procenta. Kolik z celkových nákladů je výběr a kontrola jízdného? Plácnu třeba 30 procent. To by pak znamenalo, že kdyby se přestalo vybírat jízdné, tak by DPP ušetřil 12,5 procenta rozpočtu, to je cca 3,35 miliardy? A ještě by začali jezdit MHD lidi, co mají "důvod" jezdit autem, protože je to pro ně z nějakýho hlediska výhodnější.
To jste opravdu hodně vedle, když si myslíte, že by výběr jízdného stál dvojnásobek toho, co se vybere... Pokud jízdné odpovídá 17,5 procentu nákladů, náklady na výběr jízdného činí pouze cca 1,5 % nákladů.
Tento komentář byl smazán uživatelem.
Skalka, Želivského, Flora, Jiřího z Poděbrad, Náměstí Míru, Staroměstská, Malostranská, Hradčanská, Bořislavka (na výtazích stanice být nemůže), Nádraží Veleslavín, Petřiny, Jinonice, Národní třída, Křižíkova, Invalidovna, Českomoravská, Kolbenova, Hloubětín, Letňany, I. P. Pavlova, Kačerov, Chodov...tj. cca třetina všech stanic je závislá na jednom eskalátorovém vstupu. U některých se o druhém vestibulu uvažovalo, ale je to tak drahé a je potřeba tolik jiných oprav, že se toho bohužel nedožijí ani děti našich dětí.
Vzhledem k tomu, že ve všech médiích byla informace o výměně těchto informací do podoby bílé na černém před 6 měsíci a v každé soupravě metra bylo vyměněno 40 těchto informací, není žádný důvod DPP nevěřit.
Naopak článek je docela trapný v tom, že je doslova desítky let známé, že se tyto informace tiknou na velké samolepky a těmi se při změně přelepují ty vizuály starší. Ono je to opravdu snazší, než takovou samolepku odlepovat, to by trvalo a stálo mnohem více peněz. Takže pod každou informací nad dveřmi je mnoho předchozích variant této informace. A k tomu, aby se objevila informace stará 10 let, je potřeba celkem výrazný zásah nějakého vandala.
Článek je absurdní v tom, že ve stejném voze, kde je vyfocen ten starý plánek po zásahu vandala, je přítomno nad každými dveřmi 7 nových plně platných informací. Tj. metro nikoho nemate, jen se v něm někdo rozhodl něco zničit...
Nad rokem 2015 jsou totiž běžně už 3 nové vrstvy této informace.
A pročpak neměly ty tramvaje klimatizaci už jako dodané? No, ony se objednávaly už v roce 2008, to to letí, že, kdy paradoxně ve veřejnosti převažovaly stále hlasy, že klimatizace způsobuje tu angínu a nemá v MHD co dělat. Inu, tak teplo ještě nebylo, tak se neobjednala. A když se 2012 situace změnila, dalo obrovskou práci v rámci opce na další vozy objednat to navýšení o klimatizace na druhou půlku vozů. I dnes je ještě stále dost lidí, kteří klimatizaci nechtějí, přitom zrovna u tramvají jí řídí počítač a nastavuje podle venkovní teploty právě na přiměřený rozdíl.
Dále následuje už absolutní neznalost českých poměrů, když je napsáno, že zakázka na trolejbusy byla (Hřibem) dána turecké firmě. Jako vážně si pan autor myslí, že to probíhá takto? zatímco soukromý dopravce jede na veletrh a vybere si vozidlo, které chce podle jeho ceny a toho, jak funguje, veřejný objednatel, kterým je i DPP, musí každé nové vozidlo vysoutěžit ve výběrovém řízení. Nesmí si vybrat to, co se mu líbí, to by byla nedovolená podpora toho, co má to funkční vozidlo. Musíte napsat zadávací podmínky tak, aby je splňovalo více výrobců a byly takové, aby nikoho nediskriminovaly. Takže se snažíte popsat, co chcete, ale musíte to dělat spíše obecně. A pak doufáte, že vyhraje výrobce, který dodá funkční vozidlo. A ještě ke všemu s tímto procesem nemá náměstek pro dopravu jakéhokoli jména nic společného.
Mimochodem, snaha zakázat dodavatele z mimo EU pro další vypsané zakázky na vozidla MHD může vést k obrovskému prodlužování těch výběrek, nebo k nemožnosti nová vozidla objednat. Vše skončí u ÚOHS.
Pak je poukazováno na to, že se zavádějí výluky a nesází zeleň. Víte, ony ty výluky jsou proto, aby se dalo na té síti metra či tramvají či vlaků v budoucnu jezdit. Pokud nebudou výluky, za pár let se prostě provoz na nějakém úseku metra či tramvaje zastaví zcela a bude hotovo. Evidentně je toto asi žádáno víc, než pečlivá údržba.
Ostatně jsou spousty ulic, které zoufale potřebují nejen výměnu třeba kolejí a vozovek, ale také vody, plynu, kanalizace. Mezi ně třeba patří takové "nevýznamné" ulice jako Seifertova a Ječná, Praha 2 a Praha 3 tak doslova zoufale čekají na tu stavbu tramvaje na Václavském náměstí, kterou nikdo podle autora nepotřebuje, aby ty opravy v těchto ulicích mohly začít, ale současně nebyly Žižkov a Vinohrady úplně odříznuty od povrchové dopravy. Bez tramvaje na VN totiž opravy těchto ulic nejsou realizovatelné.
Pokud je autor novinář, tak je to s oborem hodně špatné. Nebudu se zastávat pana Hřiba, protože v zásadě s komentovaným nemá nic společného, ale zkusme na to jít věcně.
Tak nejprve, že by za prodražený Barrandovský most už klimatizace do zbytku 15T dávno byla. Tak nejprve oprava mostu byla dražší, protože uvnitř byl v horším stavu, než se čekalo, protože zkušební vrty proběhly kvůli neomezování dopravy na méně místech. Takže bylo nutné použít dražší nový materiál. A jeho použití ocenil Svaz podnikatelů ve stavebnictví titulem Česká dopravní stavba roku 2024 za rekonstrukci, konkrétně za použití vysokopevnostního betonu UHPC v kategorii Dopravní technologie a inovace. Byť je to spíše profesní ocenění, není nevýznamné. A kromě toho, ta oprava Barrandovského mostu skončila o rok dříve proti plánu.
Ale pojďme dále, kdyby se most zaflikoval za původní cenu původním materiálem a zbyla skutečně ta půl miliarda, klimatizace ve 123 zbylých tramvajích 15T bychom dávno neměli, protože jejich instalace si vyžaduje, aby ty tramvaje nebyly v záruce, nejlépe už šly na velké prohlídky a současně bylo možné vysoutěžit zhotovitele. Ale i kdyby šlo jen o peníze, protože nelze odstavit 123 tramvají a kutat na nich klimatizaci, protože jsou potřeba v provozu, ročně se tak dá vybavit cca 20-30 tramvají.
A pročpak neměly ty tramvaje klimatizaci už jako dodané? No, ony se objednávaly už v roce 2008, to to letí, že, kdy paradoxně ve veřejnosti převažovaly stále hlasy, že klimatizace způsobuje tu angínu a nemá v MHD co dělat. Inu, tak teplo ještě nebylo, tak se neobjednala. A když se 2012 situace změnila, dalo obrovskou práci v rámci opce na další vozy objednat to navýšení o klimatizace na druhou půlku vozů. I dnes je ještě stále dost lidí, kteří klimatizaci nechtějí, přitom zrovna u tramvají jí řídí počítač a nastavuje podle venkovní teploty právě na přiměřený rozdíl.
Dále následuje už absolutní neznalost českých poměrů, když je napsáno, že zakázka na trolejbusy byla (Hřibem) dána turecké firmě. Jako vážně si pan autor myslí, že to probíhá takto? zatímco soukromý dopravce jede na veletrh a vybere si vozidlo, které chce podle jeho ceny a toho, jak funguje, veřejný objednatel, kterým je i DPP, musí každé nové vozidlo vysoutěžit ve výběrovém řízení. Nesmí si vybrat to, co se mu líbí, to by byla nedovolená podpora toho, co má to funkční vozidlo. Musíte napsat zadávací podmínky tak, aby je splňovalo více výrobců a byly takové, aby nikoho nediskriminovaly. Takže se snažíte popsat, co chcete, ale musíte to dělat spíše obecně. A pak doufáte, že vyhraje výrobce, který dodá funkční vozidlo. A ještě ke všemu s tímto procesem nemá náměstek pro dopravu jakéhokoli jména nic společného.
Mimochodem, snaha zakázat dodavatele z mimo EU pro další vypsané zakázky na vozidla MHD může vést k obrovskému prodlužování těch výběrek, nebo k nemožnosti nová vozidla objednat. Vše skončí u ÚOHS.
Cílem je mít všechny tratě a stanice metra v provozu a nedopustit přerušení provozu z důvodu zanedbané údržby. Musíte si uvědomit, že metro C se stavělo před 50 lety technologií stavby moskevského metra starou 100 let. Takže tam byly dřevěné pražce, které jaksi buď proschnou a nedrží upevňovací šrouby, nebo začnou ve vlku hnít a také nedrží upevňovací šrouby. Tj. vzniká záležitost vyměnit 20 000 pražců, které navíc neleží jako na železnici ve štěrku, ale jsou zabetonované. No a pak tu máme stropní desky hloubených stanic. Některé se už řeší, u dalších k tomu nevyhnutelně dojde, třeba na I. P. Pavlova. Pak tu jsou výhledově nutné opravy tunelů, opravy nových míst se zatékáním, trvalé opravy geometrie kolejí, výměny kolejnicových pásů, výměny výhybek, které se opotřebovávají logicky rychleji a už se alespoň daly do toho štěrku a vyměnit jdou rychleji.
Chápu výluku a mimořádné opravy, ale plánovaný servis by snad u klimatizovaných vozů měl probíhat před létem
On probíhá plánovaný servis všech tramvají, ať mají klimatizaci či nemají. A to proto, že v létě potřebují dovolené i řidiči, tudíž musí být delší intervaly, tudíž do provozu nemusí skoro všechny tramvaje, co Praha má, tudíž je jich více ve vozovnách a je možné se více věnovat jejich údržbě. Pokud během roku musí vždy skoro vše do ulic, moc systémové údržby neuděláte, spíše jen řešíte nehody a takové věci.
Tramvaje vybavene klimatizaci , aniz by je ridic zapnul , jezdi opravdu dost! Kdyz je venku 40 st je to uplna parada, v porovnani 60 st v neklimatizovane tramvaji. Kdyby aspon teda priznali, ze nejsou penize na vetsi spotrebu elektriny, to bych chapala.. ale takovydle vymysly a radoby odborne "propocty" ? Az tam nekdo zkolabuje, tak to maji na svedomi...
Řidič v tramvaji klimatizaci nezapíná, to dělá automat podle vnější teploty, tj. tam, kde v tramvaji klimatizace je, tam je zapnutá a funguje vždy.
je fajn, že se údržba klimatizací provádí v červnu. asi nevěří, že klimatická změna existuje nebo spoléhají na to, že při kolapsech se to svede na něco jiného.
Třeba stáří. Nemyslete si, že to státu prospěje. Ani Praze ne.
Údržba se dělá v létě jaksi proto, že nemusí do provozu téměř všechny tramvaje, protože i řidiči si potřebují vzít nějaké volno. Tj. jsou delší intervaly, víc tramvají může být ve vozovnách a je větší prostor se o ně postarat. Neprovádí se údržba klimatizací, provádí se údržba všeho.
Je to stejná blbost jako pojmenovat z jedné strany Karlovo Náměstí, a z dalších dvou stran Moráň/Novoměstská radnice. Raději mají pojmenovat stanice "Karlovo nám - st.(anoviště) A/B/C/D/E" aby lidi věděli kam jedou.
Karlovo náměstí je naopak zcela přehledné. Každá linka na něm zastaví jednou v každém směru a z těchto zastávek se dá snadno vlézt do metra. A na odjezdu na jih a na sever jsou navíc zastávky Moráň a Novoměstská radnice, které už jsou od vstupů do metra poměrně daleko. Je to o mnoho jednodušší než vysvětlovat, že musíš vystoupit na Karlově náměstí, ale až na tom druhém, což je F nikoli D.
O tomto by měli rozhodovat místní,kteří tu žijí a jsou zvyklí na zastávku Hellichova..Ostatním di toho nic není. Bohužel, těch místních se nikdo ka názor neptal
A vidíte, bylo to naopak. V roce 2015 s tím poprvé přišli místní obyvatelé. Odkaz 1
2
Sledujících
0
Sleduje
2
Sledujících
0
Sleduje
Nevím z čeho čerpáte, já ze zdroje, který uvádí, že to bylo v rozmezí 0.1s, což jednou rukou asi nepůjde snadno.
3 odpovědi
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Není to 0,1 s ale 1 sekunda, což je běžný interval postupu ruky pilota.