Je to jenom kšeft se zálohama protože při množství 2,6 miliardy záloh ročně když se 20% nevrátí tak se jedná o obrovské stamiliony které někomu, nejspíš státu, spadnou do kapsy za nic a proto je to postaveno na ekologii aby to vypadalo že nejde o kšeft ale jenom o životní prostředí.
Státu? Jak je stát zapojen v řetězci výrobce - obchodník - výkup - zpracovatel? Když se PETka/plechovka nevrátí, zůstane záloha u obchodníka nebo jí odvede správci toho systému, kterého budou vlastnit výrobci. Stát z toho neuvidí nic.
Obcím se ucmrdne pár drobných a systém žlutých kontejnerů budou muset platit samy, protože dosud se financoval z prodeje suroviny (PET) a ta tam teď nebude, takže to odnesou obce a jejich obyvatelé.
Co času ušetří provoz autobusů na zastávkách, o to víc ho spotřebuje na křižovatkách v čekání na zelenou. Jinak nevím, jak budou spokojeni návštěvníci Prahy z venkova a ze zahraničí, kteří budou ubytováni na hotelu někde na kraji města a v Praze se nevyznají ani nevědí podle okolí, kde mají vystoupit. A vlastně ani Pražáci, kteří tam nejezdí pravidelně.
Většina návštěvníků ze zahraničí ví, že pokud chtějí vystoupit z autobusu, musí zmáčknout tlačítko, dělá se to tam běžně. A jestli neví, kde vystoupit, tak je asi ani zastavení nespasí.
Nebo přesně naopak, Jančura neplatil jako ČD ztrátové linky a celý moloch ČD a proto si moh dovolit jit ba cenu, jako ČD musely dotovat..a že šly ceny nahoru? To asi všude, že..
ČD platí nějaké ztrátové linky? Linky v závazkové dopravě objednávají a platí stát nebo kraje. Pokud vykazují ztrátu, pak jenom proto, že dopravce v honbě za výkony podsekl nabídkovou cenu, aby vyhrál. Ale obecně hrozí větší ztráta u komerčních linek než u linek v závazku.
Ono to bylo obráceně. Jančura šel těžce pod náklady, aby ČD na trase Praha - Ostrava zlikvidoval. Takže ČD mohly buď přestat na té trase jezdit, odstavit Pendolina, nebo je prodat Jančurovi za nějakou směšnou částku, nebo se snažit alespoň o nějaký výdělek na úhradu fixních nákladů s tím, že se Jančura časem vzpamatuje a přestane jezdit za dumpingové ceny (a k tomu nakonec došlo).
Pod náklady šel Jančura v autobusové dopravě do Brna. U vlaků na Ostravu jezdily ČD draze a když začal jezdit Regiojet razantně snížily ceny. Evropská komise ale nenašla důkazy, že by to bylo pod náklady.
Nechcete slyšet možnost, že jim ČD zaplatilo pouze hotelové ubytování(+případně pracovní cestu platem a náhradami)? Ostatní měli gratis(cestu ze zaměstnaneckých nároků, vstupenky jako sponzoři.
Jen třeba nechápu, jak může dotovaná firma sponzorovat různé akce.
Protože ta firma není dotovaná. Platba za objednané služby a kompenzace státem nařízených slev nejsou dotace.
Bodejť by nebyly ČD v trable,jestli management přistupuje k finančním prostředkům státního podniku jako by byly jejich vlastní.
Předpokládám, že to bude jen špička ledovce a podobných "výpomocí" bude víc.
Měli by udělat audit.
Jako akciová společnost této velikosti předkládají ČD každoročně auditovanou účetní závěrku. Je ke stažení na jejich webu a v obchodním rejstříku.
Je to státní podnik. Takže bez diskuze. Platíme to všichni, takže chceme vědět kdo si za naše prachy jel tak nutně na fotbálek. Až budou České dráhy fungovat bezvadně, tak ať si jezdí na výlety třeba na Mars, do té doby bych jim dala sotva stravenky. A to mluvím o managementu ne o obyčejných dělnicích průvodčích a strojvůdcích, ti se nadřou dost a za mrzký peníz. Předpokládám že vstupenku na euro nikdo z těch obyčejných nedostal . Takže za mě neomluvitelné chrochtání vrchnosti.
Není to státní podnik, je to akciová společnost. A neplatíme to všichni. Platí to cestující a ten, kdo si provoz vlaků objedná. Když nevíte, jak funguje financování veřejné dopravy v ČR, tak o tom raději nediskutujte.
České dráhy si vedou náramně dobře. Jsou bez dluhů, mají kladný hospodářský výsledek, od státu nepotřebují žádné dotace i kultura cestování je na vysoké úrovni. V případe, že se nepletu, by si jistě jejich manažeři nezasloužili výlet na EURO. Za ty výsledky by si zasloužili i mnohem dražší výlet, třeba na Měsíc bez návratu. Tam by byli dobře odstaveni od státní kasy, bez níž by těžko přežili..
České dráhy mají dluhy, které splácí, hospodářský výsledek za poslední rok byl kladný a dotací pobírají minimum. Platby státu a krajů za objednané služby nebo kompenzace za státem nařízené slevy nejsou dotace.
Věřitelé by se měli šikovat k žalobě na stát na náhradu škody. Skoro rok soud nechal Guptu indovat v Liberty a dále ji rozkrádat.
Každá restrukturalizace je jen jiný název pro dokradení rozkradeného.
Insolvenční právo je nefunkční moloch.
Proč stát? Stát něco v Liberty vlastní? A návrh na insolvenci na sebe podala Liberty sama. Proč ho dřív nepodali věřitelé?
Mě třeba ukradl byt a uplacený soudce nezákonnost potvrdil. Když jde o miliardy, není kdo by se nenechal uplatit.
Zákon byl jasný, byty se měli nabídnout nejdříve nájemníkům. Bakala tak ukradl půl Ostravska.
Kdyby se byty rozprodávaly jednotlivě, tak by se musely nabídnout nejprve k prodeji nájemníkům. Ale když se prodávala celá firma, která byty vlastnila, tak se prodala celá se všemi byty a nájemníci zůstali nájemníky. Těžko vám mohl někdo ukrást byt, který vám nepatřil.
Vyhodit současný menedžment a na relevantních pracovních pozicích zvýšit mzdy. To je celé čaro věci.
Jenom tak na okraj kromě jiného- několik týdnu nefunkční eskalátory v plné sezóně. Lidi nosili kufry ,protože né každý se vyzná a najde výtah. Nebo je výtah kapacitně mimo.
Jednoduše jde o absolutní selhání vedení. Problémy mají skutečně velice jednoduché řešení.
Kde potřebujete na Leitišti Praha eskalátory? Snad jen při příchodu od MHD/parkoviště/T1 k odletům na T2. Ale ten eskalátor tam není jediný a výtahy jsou hned vedle a také je jich tam víc. Ty se ani nemusí hledat, protože se dají jen těžko přehlédnout.
Berou statisicove odmeny, maji nadstandartni platy a nechavaji si platit hotel?? Tomu se rika papalasstvi a stat s tim nic nedela? Firma(Ceske drahy)ktera za poslednich 20 let vykazala pres 100 miliard ztratu muze vyhazovat, kdyz to ostatni plati, ze?
Proč lžete? České dráhy svým loňským ziskem dokryly ztrátu z předchozích období a v položce nerozdělený zisk jsou v plusu. To, že mají zadluženost kolem 72 mld. neznamená ztrátu... prostě si na leasing nebo jiné půjčky kupují nové vlaky a tyto dluhy normálně splácejí, jako jakákoliv jiná firma.
Jediným akcionářem je stát ČR! Jak si může dovolit státní podnik rozhazovat peníze na všechny strany! Peníze, které jsou určeny na zajištění dopravy pro občany a podnikatele v ČR. Dle médií jsou České dráhy ztrátové a do zisku si pomáhají prodejem majetku - majetku ČR!! Občané ČR se k tomuto odprodeji nemohli ani vyjádřit! Například schválením v poslanecké sněmovně....A to pak mají na to, aby takto získané peníze rozházeli manažéři na drahé výlety a na podporu sportu?
ČD nejsou státní podnik, ale akciová společnost. Takže můžou dělat vše, jako jakákoliv jiná a.s. Když vydělají víc peněz může management na fotbal.
Kupka, Kupka. Vy tu dopravu ale vedete!!
Letiště nešlape, dálnice mají neustálé zpoždění a šéfové Českých drah v době vládou hlášených úspor si za peníze daňových
poplatníků užívají pobyt na fotbale v Německu. Bez vědomí a schválení ministra.
Vždyť vás ani není potřeba, když si každý v resortu dělá co uzná za vhodné!
Za peníze daňových poplatníků? ČD nejsou státní podnik, ale akciová společnost. Nemají žádné dotace ze státního rozpočtu, ale objednavatelé jim platí za objednané služby. A ministr není ten, kdo by jim měl něco schvalovat.
4
Sledujících
0
Sleduje
4
Sledujících
0
Sleduje
Že Strnad je velký kamarád s Rusákama je také známá věc. Všechny jeho kšefty před válkou byly jen s Rusákama, kterým prodal i Kovosvit. Dříve to byla elitní strojírenská firma, kterou postavil Baťa a vyráběly se tam přesné obráběcí stroje a pak jako první se tam začaly vyrábět CNC. Všechny zakázky Strnad orientoval do Ruska a Rusákům s velkým dluhem ho prodal. Velký kámoš Miloše Zemana a jeho proruských poradců. Osobně Zeman Kovosvit navštívil při návštěvě Jihočeského kraje a do nebe tam podnikatele vychvaloval. 🙂
1 odpověď
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Ověřený uživatel
Tento účet je ověřený Seznamem a představuje skutečnou osobu, registrovanou firmu nebo subjekt.
Strnad koupil Kovosvit v roce 2016, kdy měla firma zmražené účty. Expanze Kovosvitu do Ruska jde ještě na vrub předchozího vlastníka, Komárka. A v roce 2020 se toho Strnad raději zbavil. Zeman Kovosvit navštívil v roce 2015, kdy to vlastnil Komárek.
1 odpověď