Nechci se zatsvat Hatase, ale Macinka a jeho znalosti nebyli ani na urovni ZS, rict ze koncentrace CO2 je stale stejna 🙂 to je na facku. On snad veri ze stejne jako freon nic nedela...
No tak to jste vedle vy. Cele si to po te dobe neopamatuju (az budu mit chvilku puistim si to znovu), pokud rekl tohle tak to byla chyba, ale jinak co se tyka samotnejch elektromobilu mel naprostou pravdu. Navic temer vse co tam rekl si muzete overit i z jinych zdroju (to je velkej rozdil proti blabolum a zboznejm pranim pana Hatase).
Nevim, chalupu sice nemam, ale kdybych mel jsem uplne v klidu. Tohle silenstvi se vyresi samo. Fakt si nekdo mysli, ze v krachujici EU zvladneme rekonstruovat vetsinu budov 😄 Nebo je rovnou zlikvidujeme (pravdepodobne i s jejich rebelujicima vlastnikama 😉 ) Uz se jen dobre bavim... Penize (a nebylo jich malo), ktere bylo skutecne mozne pouzit na vyvoj a snahu nektere veci smysluplne zlepsit jsou nenavratne rozkradene "zelenou" partou... Neni otazka zda tenhle system padne, ale kdy....
Na 2 hodiny šla cena za KWh na 19 CZK a je z toho pozdvižení na české smradlavé vsi. No a optimisté, co si myslí, že bude elektřina z jádra levnější, ať nadále sní a trochu si opráší matematiku z obecné školy.
Ohanite se matematikou, ale ta zrovna ve prospech FVE a VTE moc nevychazi 😉 A to neberu az tak ekonomickou stranku veci (ta je pokrivena ruznejma rovnakama na ohejbaky - dotace vs povolenky atd), ale spis technickou stranku veci....
Já nevím, ale jak se zapnou stěrače, tak se automaticky rozsvítí potkávačky a obrysovky. Asi záleží na autě.
Jo jasne, zalezi na aute a nastaveni. Problem je, ze ne pri kazdem mizernem pocasi potrebujete sterace. Viz dnesni rano. Dalsi vec je, ze pokud mate napr auto z pujcovny, neda se cekat ze nekdo bude travit cas snahou o nastaveni. Reaguji jen na clanek, kterej to podal tak, ze vse uz dnes muze bezet na automat a nepotrebujete tlacitka. Nemuze. Odpovednost ma ridic a je treba aby mel moznost to ovlivnit a to rozhodne ne cumenim na display.
Pokud mám automat na osvětlení a stěrače, tak Škodovky (Octavia, Superb, Kodiaq i EnyaQ) mají možnost nastavit, že po několika setřeních skla se zapnou světla. U nižší nebo střední třídy, je otázka, jestli si majitelé za toto připlatí. A pak pokud si nezapnou světla ručně, tak je chyba někde jinde.
Dneska se mi stalo, že se v mlze nezapla světla automaticky, bylo to ale za posledních x let podruhé. Co bych ocenil, je kontrolka světel na palubní desce.
No to , ze si to nekdo bez automatu nezapne ruco to uz je vec uplne jina. Ja jen tvrdim, ze ten automat nepobere rozhodne vsechno (ani zapnuti sterace to neresi) a tim se neda rici, ze nepotrebuju packy/tlacitka na nektere veci jak tvrdi clanek. Je to videt na dalnici kazdy den a za chvilku to uvidim v realu znovu. Je sice pomerne svetlo, ale slaba mlha. Vsadim se, ze pulka lidi zase pojede na automat bez svetel, natoz zapnout mlhovky, kdyz vjednou do hustci mlhy. O nicem jinem to neni.
Pokud za deště někdo nesvítí, tak to není automatikou. Buď ji ani nemá a nebo ji neumí nastavit.
Velka cast u nas bezne dostupnych vozu (beru nizsi a stredni tridu)s tim ma problem (nejedna se o jeden kus/jednu znacku!). Brano z pohledu ridice. Ten automat to proste neprepne a to presto , ze by to bylo vice nec vhodne. Slabej dest, mrholeni, mlha.. proste pocasi na draka. Dokud se mu zda, ze je dost sveta tak to neudela, prestoze uz nejste skoro videt.
Silne pochybuju, ze autor nekdy ridil jakekoliv auto. Jinak by takovou slataninu ani nemohl napsat. Pripadne je to expert, kterej za deste jede bez svetel, protoze pro automatiku jeste neni dost tma/sero. Takovejch potkavam na dalnici dost a je to radost... Automaticke prepinani dalkovejch je u mnoha aut vylozene tragedie a nevyhnete se oslneni protijedouciho ridice. Navic smatrani na display by melo byt pokutovano stejne jako cumeni do mobilu za jizdy. Sam jsem ujel dost tisic km s autem co melo na vse display. Vcetne napr prepnuti vetrani/klima na vnitrni okruh. Pri znich velmi prakticke. Nez to najdete nabourate tri auta v protismeru a kdyz to konecne prepnete je uz davno po akci a kabina je plna bordelu.. A nakonec. Kdyz vam automobilka podela firmware (realna zkusenost z minuleho roku hned na nekolika kusech stejneho typu) a nemate moznost ovladat vetrani/klimu tak pri namrzlem skle proste nikam nejedete. Asi zbytecne vic komentovat.
Ještě že nikdo neposlouchá názory odborníků z Česka, jinak bychom měli stále ještě uhlí a páru 👍😁
Nebojte, brzo opet budem za paru vdecni... 😉 Tyhle budovatelske clanky ctu uz nekolik desitek let.... On totiz malokdy je problem v konkretni technologii, to spise v zaslepene ideologii, kdy se misto hledani efektivity a vhodneho technickeho reseni jde silou. Rovnez ne vse vam vyresi technologie. Mnohe je v mysleni lidi. Chapu, ze mnoho lidi se aut nevzda (vcetne mne!), protoze jsou proste destinace kam se jinak nedostanu. Misto brutalnich investic do ne uplne hotove technologie, ktera rozhodne neni pro kazdeho se mohlo investovat mnohem vice napr do verejne trolejove dopravy (tram, trolejbus, vlak). Opet, ne vse to vyresi, ale prinos mohl byt rozhodne vetsi (viz chybejici trat Praha Liberec). A rovnez ani elektromobil vam nevyresi to, ze spousta lidi jede naprosto zbytecne tam kde to neni vhodne (rano 200m pro noviny). To uz neni o nejakem omezovani, to uz je naznak demence. Je uplne jedno, jestli je to eletro nebo spalovak, protoze prasnost, brzdy atd tam stejne budou. Stejne tak chybejici dalnice a obchvaty vam elektro nevyresi. Prasnost a provoz zustanou, tam kde ty auta vubec nemuseji byt. Nicmene nejsem priznivcem zelenych zakazu a narizeni. To je cesta do pekla. Jak se ted ukazuje.... Reseni je v efektivite. S elektrem se melo zacit tam kde to dava smysl a ne nutit lidi tahat 2t baterii po dalnici. I to je plytvani drahocenou energii. Je mnoho mist, kde se spalovak v dohledne dobe nepovede nahradit.
Jestli ono to neni trochu jinak... Zeleni a jejich stoupenci stoji za energetickou krizi v EU a to nejen diky aktualnim problemum v energetice a tlaku na vypinani stabilnich zdroju, ale rovnez diky tomu, ze jejich pricinenim uz davno nemame vice jadernych bloku. S emisema uz jsme davno mohli byt blize Francii, nez zoufalemu Nemecku, ktere se pres masivni zelene investice riti do propasti. Snaha o likvidaci spalovacich motoru bez funkcni dostupne nahrady se proste musi dotknout nejen zivota mnoha lidi , kteri nemaji moznost vyuzit jinou dopravu, ale zejmena to odskace ekonomika. Ani na jednom pritom nic ekologickeho neni. Diky cene za energie kazdej hleda jine zdroje zejmena tepla. To je dnes videt snad na kazdem meste a vesnici napric CR (vlastni zkusenost v porovnani poslednich 10let). Oproti tomu prumysl a autoprumysl se presouva pozvolne do Ciny, kde bez pravidel a kontroly vyrobi bez problemu vse. Ekonomika jde do kopru a mozna jeste vetsi emise se objevuji v nejen v Cine, ale i v nasich lokalnich topenistich. To vsak jiz "zelene" tabulky nazabiraji. Chudnoucim obyvatelum EU je jako spasa predhazovana nutnost pouzit elektromobily, TC a FVE. Vubec nevadi, ze na to ani stredni vrstva nema (a tudiz celej tenhle model je presne podle Habecka).Navic pro mnoho lidi nema vyuziti techto technologii vubec zadnej prinos - naopak (FVE na SVJ, TC v nezateplenem dome atd - staci si zapocitat). Jeste horsi je, ze ekologie breci pri jeste vetsim mnozsvi medi a vzacnych kovu. Pri vyrobe nesmyslne slozitych zarizeni s omezenou zivotnosti. Nikdo se nenamahal spocitat cely cyklus.
A oproti tomu by za ty obri investice takova elektrifikovana zeleznice (osvedcena trolej, zadna baterie) musela vzkvetat po cele CR. Zatim naprosto marne cekam hned na nekolik elektrifikovanych funkcnich trati po CR, u kterych pevne verim, ze bych je vyuzival nejen ja. Moje spalovaci auto mi pak muzete klidne nechat, budu ho vyuzivat stridme. Dalsi perla je hazeni vidli do vystavby dalnicni site. Ukazuje to zvracenost vaseho mysleni. I v pripade elektromobilu jde pri zbytecnem prujezdu mestem o plytvani energii, opotrenovani brzd a zvednuti prasnosti diky vozum pro ktere to neni cilova destinace. Zatim jsem si nevsiml jedineho "zeleneho", kterej by se o to zajimal. Asi z toho nekouka dost penez. Jen prudit lidi, omezovat, ale jeden napad blbejsi nez druhej. Slusne receno - nekoncepcni. Takze zeleni, klidne bezte k certu. Nikomu chybet nebudete.
At tak ci tak, jsem presvedcen, ze stavajicima (otestovanejma a leta proverenejma) technologiema by se dalo dosahnout daleko lepsich vysledku. Je uplne jedno jestli na klima zmenu verite ci nikoliv, proc vypoustet vice svinstva nez je nezbytne nutne. A je zajimave, ze takova Francie, ktera ma rovnez prumysl a rozvinutou dopravu, ma polovicni emise nez DE, ktere pacha zelenou sebevrazdu. Ktera navic nikam nevede. Emise maji porad na nasi urovni. Tedy srovnatelne se statem, ktery nic moc nedela. Jenze u nas je 30-40pct energie z jadra. Francie 75 a navic maji skvele resenou zeleznicni sit (elektrifikovane rychlovlaky napajene jadrem), zakaz vnitrostatnich letu. Tohle udelat na urovni EU by davalo smysl. Pak by nebylo treba stvat lidi jednim zakazem za druhym, likvidovat prumysl a automobilky a tim ekonomiku... Osobni doprave bych nechal prizozenej vyvoj, i u tech spalovkau je pokrok obri. A motivovat lidi pouzivat spise nez vlastni auto dalkove spoje (presvetcit kvalitou, cenou a rychlosti dopravy), ci MHD bude urcite prinosnejsi. Auto na nakup a ta kam verejna doprava nevede... Rovnez jsem presvedcen, ze primotop napajenej odsirenou uhelkou nadela rozhodne min skody nez to co se deje nyni nekontorlovane v kotlich nekterych domacnosti ... 😉 Nepisu nic objevneho, opravdu se staci podivat jen do te FR. Cela zelena akce je jen a pouze o penezich (vicemene umele zvednuti ceny elektriny v EU diky likvidaci stabilnich zdroju, snaha prodat FVE a TC komukoliv, i tomu pro koho to nema smysl, neskutecna masirka i od medii a vlady), nikoliv ekologii.
4
Sledujících
0
Sleduje
4
Sledujících
0
Sleduje
V dnesni dobe, kdyz nekdo pouzije slovo "Zvladneme".... tak z toho kouka peknej pruser ;-)
1 odpověď