Jestli ono to neni trochu jinak... Zeleni a jejich stoupenci stoji za energetickou krizi v EU a to nejen diky aktualnim problemum v energetice a tlaku na vypinani stabilnich zdroju, ale rovnez diky tomu, ze jejich pricinenim uz davno nemame vice jadernych bloku. S emisema uz jsme davno mohli byt blize Francii, nez zoufalemu Nemecku, ktere se pres masivni zelene investice riti do propasti. Snaha o likvidaci spalovacich motoru bez funkcni dostupne nahrady se proste musi dotknout nejen zivota mnoha lidi , kteri nemaji moznost vyuzit jinou dopravu, ale zejmena to odskace ekonomika. Ani na jednom pritom nic ekologickeho neni. Diky cene za energie kazdej hleda jine zdroje zejmena tepla. To je dnes videt snad na kazdem meste a vesnici napric CR (vlastni zkusenost v porovnani poslednich 10let). Oproti tomu prumysl a autoprumysl se presouva pozvolne do Ciny, kde bez pravidel a kontroly vyrobi bez problemu vse. Ekonomika jde do kopru a mozna jeste vetsi emise se objevuji v nejen v Cine, ale i v nasich lokalnich topenistich. To vsak jiz "zelene" tabulky nazabiraji. Chudnoucim obyvatelum EU je jako spasa predhazovana nutnost pouzit elektromobily, TC a FVE. Vubec nevadi, ze na to ani stredni vrstva nema (a tudiz celej tenhle model je presne podle Habecka).Navic pro mnoho lidi nema vyuziti techto technologii vubec zadnej prinos - naopak (FVE na SVJ, TC v nezateplenem dome atd - staci si zapocitat). Jeste horsi je, ze ekologie breci pri jeste vetsim mnozsvi medi a vzacnych kovu. Pri vyrobe nesmyslne slozitych zarizeni s omezenou zivotnosti. Nikdo se nenamahal spocitat cely cyklus.
A oproti tomu by za ty obri investice takova elektrifikovana zeleznice (osvedcena trolej, zadna baterie) musela vzkvetat po cele CR. Zatim naprosto marne cekam hned na nekolik elektrifikovanych funkcnich trati po CR, u kterych pevne verim, ze bych je vyuzival nejen ja. Moje spalovaci auto mi pak muzete klidne nechat, budu ho vyuzivat stridme. Dalsi perla je hazeni vidli do vystavby dalnicni site. Ukazuje to zvracenost vaseho mysleni. I v pripade elektromobilu jde pri zbytecnem prujezdu mestem o plytvani energii, opotrenovani brzd a zvednuti prasnosti diky vozum pro ktere to neni cilova destinace. Zatim jsem si nevsiml jedineho "zeleneho", kterej by se o to zajimal. Asi z toho nekouka dost penez. Jen prudit lidi, omezovat, ale jeden napad blbejsi nez druhej. Slusne receno - nekoncepcni. Takze zeleni, klidne bezte k certu. Nikomu chybet nebudete.
At tak ci tak, jsem presvedcen, ze stavajicima (otestovanejma a leta proverenejma) technologiema by se dalo dosahnout daleko lepsich vysledku. Je uplne jedno jestli na klima zmenu verite ci nikoliv, proc vypoustet vice svinstva nez je nezbytne nutne. A je zajimave, ze takova Francie, ktera ma rovnez prumysl a rozvinutou dopravu, ma polovicni emise nez DE, ktere pacha zelenou sebevrazdu. Ktera navic nikam nevede. Emise maji porad na nasi urovni. Tedy srovnatelne se statem, ktery nic moc nedela. Jenze u nas je 30-40pct energie z jadra. Francie 75 a navic maji skvele resenou zeleznicni sit (elektrifikovane rychlovlaky napajene jadrem), zakaz vnitrostatnich letu. Tohle udelat na urovni EU by davalo smysl. Pak by nebylo treba stvat lidi jednim zakazem za druhym, likvidovat prumysl a automobilky a tim ekonomiku... Osobni doprave bych nechal prizozenej vyvoj, i u tech spalovkau je pokrok obri. A motivovat lidi pouzivat spise nez vlastni auto dalkove spoje (presvetcit kvalitou, cenou a rychlosti dopravy), ci MHD bude urcite prinosnejsi. Auto na nakup a ta kam verejna doprava nevede... Rovnez jsem presvedcen, ze primotop napajenej odsirenou uhelkou nadela rozhodne min skody nez to co se deje nyni nekontorlovane v kotlich nekterych domacnosti ... 😉 Nepisu nic objevneho, opravdu se staci podivat jen do te FR. Cela zelena akce je jen a pouze o penezich (vicemene umele zvednuti ceny elektriny v EU diky likvidaci stabilnich zdroju, snaha prodat FVE a TC komukoliv, i tomu pro koho to nema smysl, neskutecna masirka i od medii a vlady), nikoliv ekologii.
To, co popisujete, není respektující výchova. To je pseudo póza a nejistota matky a nepochopení, o čem respektující výchova je...
A dost tím článkem kálíte do hnízda respektující výchově, která není o absenci hranic a o rozmazlování dítěte na úkor ostatních osob kolem.
Zbytek si můžete dohledat už sama, jestli chcete.
Jenze bohuzel presne takhle je to bezne oficialne podavano (jak ma vychova vypadat). Kdyz na skolnim webu je seznam prav ditete, ale tak nejak tam chybi take jeho povinnosti... je to spatne. Vlastni smutna zkusenost... A pak to podle toho vypada.
Čína skoupí krachující evropské automobilky nebo továrny a bude v nich vyrábět vlastní auta, kterými zaplaví evropský trh. Nebude to hned, ale třeba v horizontu pěti let a nenechte se mýlit, evropský zákazník je silně cenově orientován a pokud dostane výhodnější nabídku od Číňana, tak většinou po ní sáhne. Podobně jsme přijali japonské a korejské výrobce. Škodovku drží fleet, ale pokud nebude mít cenově srovnatelnou nabídku, tak skončí. S elektromobilitou to není otázka "zda", ale "kdy".
Co aktuálně brzdí prodeje je cena a nic jiného. Dotace to jen potvrzují a to stačí hloupých 200 tis. a prodají se tisíce aut. Až to automobilky pochopí a přestanou se na elektromobily dívat jako na luxusní zboží pro vyvolené, tak jich začnou prodávat řádově více. Nic jiného podstatného, kromě ceny, už tomu nebrání.
Jde nejen o cenu, ale i uzitnou hodnotu (a tim nemyslim jizdni vlastnosti, ale pouzitelnost). A ta je u elektro stale zoufala. Sam bych do toho za soucasnych technologických podminek nesel ani za 300t, to si radeji priplatit za spaloval, nebo pujdu na vlak.... Mimochodem v praci mame hned dva kusy... A stojej tam uz dost dlouho. Pokud nekdo nekam jede bere spalovak.
Zajímalo by mě, proč se někdy tak moc bráníme všemu „novému“ 🤷♂️
Vždycky si ale vzpomenu na to, jak kdysi dávno před vozidlem se spalovacím motorem musel jít člověk s červeným praporkem, aby všechny varoval, že se blíží nebezpečí. Stejně jako se lidé obávali elektřiny nebo jaderné energie. Podle mě to prostě jen chce čas a i tepelná čerpadla budou „v módě“...
Ono je vcelku vtipne, jak je kolem TC sireno mnoho lzi a polopravd (zejmena v jejich prospech) a je zvelicovan jejich prinos. Malokdo doda vhodnou dokumentaci a opravdu predem spocita prinos (vcetne zohledneni aktualnich cen energii a realne spocitani navratnosti), vetsinou se jedna o bezcenne omalovanky s chybejicim vypoctem, alespon co ja jsem videl. Zejmena ta tlacenka, ze je to technologie vhodna pro kazdeho je tragicka. Neni. Bohuzel tenhle nesmysl siri (vyjma pomatene EU) i media, vlada (viz Hladik a jeho mnoha vystoupeni) a dalsi celni instituce. A to je hodne smutne. Ne kazdy ma technicke vzdelani a moznost si to spocitat. Stejne tak jako zbytecnych 100t kc na to si nechat udelat projekt - mnohdy i v pripadech kdy je zjevne, ze to nedopadne. Nekteri lide ani nemaji moznost jen odhadnout, zda tohle reseni bude pro ne vhodne (a je to logicke, stejne jako kazdej neni chirurg aby si vyndal slepe strevo). Tady to beru jako naproste selhani systemu a umozneni loupeze za bileho dne a pak se nemuzete divit, ze je k te technologii postoj jaky je (byt v mnoha dalsich pripadech muze davat smysl). Bohuzel mam takove realne pripady i ve svem okoli, kde se nebojim rici, ze slo o podvod. Bohuzel, opet stejna situace jako u FVE.
Uplne nechapu na co se jako ceka. Pokud nekdo jine ohrozuje na zivote patri prikrejt par koleckama hliny. To udelala policie zjevne dobre. Ti co se chovaj jak opice, patrej ne za mrize , ale na opustenej ostrov. A organizace SOS Racisme patri zrusit, protoze zjevne obhajuje pachani trestnejch cinu. Ono by to slo velice lehce a jednoduse. Navic bych dal vsem aktivnim slunickarum (vcetne slunickovejch politiku) a jejich organizacim ucet za skody a za nasledne deportace. Myslim, ze materialu je primo v mediich vice nez dost. A ze neco neumoznuje zakon nebo mistni vyhlasky? To je jen vymluva!! I to lze. Staci se podivat jak si velice rychle a pomerne zasadne zeleni priohejbaji zakony kvuli OZE.
Nějak vám ale uniklo, že čínské automobilky bodují proto, že v tom vašem "zeleném šílenství" jsou mnohem dál než my. Proto paní Gregorová mluví o zaspání. Vy jste se asi ještě neprobral jako pan Turek 🤣🤣🤣
Cinske automobilky boduji, protoze napr jako MG zde prodava obyc atmosferickej ctyrvalec v relativne obycejnem aute....(stejne jako Korejci) to je cele. Tedy to, co Evropa uz nedokaze. Zadne elektro.
Jasne, letos se proda cca 17mil elektromobilu, ale zpatecnici budou porad placat nesmysly o tom ze to nikdo nechce.
Jo jo, kazdej tejden potkam alespon dva na dalnici. jedou kilo za nakladakem... Sorry, tohle na revoluci fakt nevypada 😉 V nemecku padaji prodeje. A vlastne jedine kde se jim dari je u severanu. Ti na to vsak maji, protoze zijou z ropy... Kruh se uzavrel.
Napsal jste pěkný příspěvek. Já zažil mimo jistě příjemné učitele i úplně politikou zmasírované jedince. Na nejmenované škole v Brně nás suplovaně učila zástupkyně ředitele , která ,ač narozená a žijící na Moravě, mluvila se strojeným ruským přízvukem. Jako děti jsme cítili falešnou strojenost tohoto počínání, ovšem strach nám říkal , nesmějte se , bude průšvih. A byl. Zapoměl jste pane na předmět občanské výchovy , to byla hanba obrovská.
"i úplně politikou zmasírované jedince" .... Dnes to neni jine (hlavne v Evrope horsi nez u nas). Staci se dnes podivat na zelene .....
Takze z clanku vylezlo, ze vlastne hlavni problem je, ze koncern vyrabi malo elekromobilu navic spatnejch a draze a neni schopen konkurovat cinskejm elektro? Tech elektromobilu, ktere nikdo nechce ani nemecke ani cinske? Hmmm jestli to neni trochu jinak a ten elektromobil neni sam ten problem. Protoze ano, Cina (a Korejci) jsou tezka konkurence, ale se spalovacima motorama.... viz i30 a stroje od MG, ktere evropskejm automobilkam vypalujou rybnik a jsou videt na kazdem rohu. Tedy... zase spatne ;-)
Mesta jsou bezradna....!?!? Zejmena proto jeste dale zahustuji vystavbu v proklinanych "komousskych" sidlistich, kde se jeste nedavno dalo vcelku slusne zit. Ono kdyz vam nekdo do stavajicich deseti panelaku pripali dalsich sest se stejnym poctem bytu ... uz nejde jenom o auta. Problem zacina bejt i s preplnenou MHD, chybejicima sluzbama atd... A z vlastni zkusenosti mohu rici, ze to vubec nikdo neresi. O penize jde v prvni rade- viz nejmenovanej developer v Praze Kamyku. A radnice mu jde na ruku...
Kolik je ta pokuta? Možná se to brzo vyplatí
Na tohle je tezka odpoved. V prvni rade to beru jako bojkot - ne jako navadeni aby nekdo jezdil bez STK zejmena proto, ze auto je vrak. Za predpokladu, ze mate auto nove, nebo starsi udrzovane a za normalnich okolnosti (v normalnim svete) by proslo bez problemu STK (neni nebezpecne Vam ani okoli a splnuje emise poplatne dobe) tak chybejici STK je formalita a pokuta snad 1000-2500 bez bodu (jestli se to nezmenilo). Ovsem v pripade, ze se Policii nebude cokoliv zdat, mohou vas poslat na STK (ovsem opet - melo by to byt opravnene - napr praskle sklo, kour atd nebo jina zjevna zavada). Horsi pripad je, pokud budete mit nehodu. Opet , pokud mate auto OK, pojistovna by to mela zaplatit, ale na vas bohuzel bude to dokazat. A to je asi to nejhorsi. Cele je to dost na vode. Muj prispevek je uz cire zoufalstvi, kdy upozornuju, ze stavajici STK naprosto pozbejva smyslu a ja se dostavam do stavu, ze to brzo asi prestanu resit jako mnoho veci co mi nedavaji smysl. Posledne mne z emisi vyrazili za flek 20x20cm pod olej. filtrem - menil jsem olej a zapomel jsem to otrit (bylo naprosto zjevne, ze netece tesneni, navic to bylo zrejme, ze to neni cerstve)... Pak jsem to otrel hadrem a auto proslo emisema legalne naprosto OK. Proste jsem tak nejak zapomenul nekomu zaplatit. A predstava, ze zacnou resit jeste asistenty a podobne kravoviny... Horsi je (viz dalsi clanek na Zdopravy.cz), ze uz ani vlakem se neda jezdit... 😉
3351
Sledujících
0
Sleduje
3351
Sledujících
0
Sleduje
Ověřený uživatel
Tento účet je ověřený Seznamem a představuje skutečnou osobu, registrovanou firmu nebo subjekt.
Ještě že nikdo neposlouchá názory odborníků z Česka, jinak bychom měli stále ještě uhlí a páru 👍😁
24 odpovědí
4
Sledujících
0
Sleduje
4
Sledujících
0
Sleduje
Nebojte, brzo opet budem za paru vdecni... 😉 Tyhle budovatelske clanky ctu uz nekolik desitek let.... On totiz malokdy je problem v konkretni technologii, to spise v zaslepene ideologii, kdy se misto hledani efektivity a vhodneho technickeho reseni jde silou. Rovnez ne vse vam vyresi technologie. Mnohe je v mysleni lidi. Chapu, ze mnoho lidi se aut nevzda (vcetne mne!), protoze jsou proste destinace kam se jinak nedostanu. Misto brutalnich investic do ne uplne hotove technologie, ktera rozhodne neni pro kazdeho se mohlo investovat mnohem vice napr do verejne trolejove dopravy (tram, trolejbus, vlak). Opet, ne vse to vyresi, ale prinos mohl byt rozhodne vetsi (viz chybejici trat Praha Liberec). A rovnez ani elektromobil vam nevyresi to, ze spousta lidi jede naprosto zbytecne tam kde to neni vhodne (rano 200m pro noviny). To uz neni o nejakem omezovani, to uz je naznak demence. Je uplne jedno, jestli je to eletro nebo spalovak, protoze prasnost, brzdy atd tam stejne budou. Stejne tak chybejici dalnice a obchvaty vam elektro nevyresi. Prasnost a provoz zustanou, tam kde ty auta vubec nemuseji byt. Nicmene nejsem priznivcem zelenych zakazu a narizeni. To je cesta do pekla. Jak se ted ukazuje.... Reseni je v efektivite. S elektrem se melo zacit tam kde to dava smysl a ne nutit lidi tahat 2t baterii po dalnici. I to je plytvani drahocenou energii. Je mnoho mist, kde se spalovak v dohledne dobe nepovede nahradit.