Vybiral hsem pred par lety mezi touto 508 s 2.0 HDI a Insignii B. Vyhral Opel, protoze nabizel silny diesel i s manualem a je prostornejsi. A nelituji, druha generace Insignie je skvela.
Ale s Peugeotem jsem se byl projet a ta ergonomie mi vubec nevadila, naopak s tim malym volantem se mi auto zdalo pocitove mrstne. A to mam 193 cm.
Mám Insignii v téměř stejné konfiguraci jako v testu, akorát manuál (což je mimochodem jedna z výhod Insignie, i 125 kW diesel byl k mání i s manuálem). Zatím mám najeto asi 60 tisíc km a maximální spokojenost. Auto je prostorné, pohodlné, na dálnici při rychlostech 160 až 180 km/h stabilní a pořád slušně tiché. Dynamika solidní, spotřeba při převážně rychlejším dálničním cestování mezi 6 a 7 litry na 100 km. Poruchy zatím žádné, ale to je při tak malém nájezdu asi očekávatelné. Naprosto skvělá jsou matrixová světla IntelliLux, adaptivní tempomat a AGR sedačky (mám manuální).
Auto pěkné, věřím že i dobře jezdí, cena v rámci třídy OK. Ale že nabíjení 15-80 % zabere 37 minut je opravdu velká bída. Rozhodně to není "jen 37 minut" jak píše autor textu. Když jedu dlouhou cestu, opravdu nechci a nebudu stát 37 minut po každých řekněme 300 km (když pojedu svižně po dálnici). Tohle je opravdový problém elektromobility.
Měl bych poznámku k tomu turistickému rozcestníku naproti Máji. Já nevidím nic špatného na tom, že je (pouze) česky:
1) V místě se pohybuje spousta ne-pražských, ale českých turistů.
2) Pokud cizinec hledá něco konkrétního, obvykle si v průvodci nebo mobilu najde český název ("Národní divadlo") a rozcestník pochopí. Navíc mu pomůže obrázek na šipce.
3) Zdaleka ne ve všech světových metropolích mají vícejazyčné rozcestníky. Někde ano, někde ne. Třeba v Londýně jsem fakt žádné nápisy francouzsky nebo španělsky neviděl 😉
Jinak fajn díl a díky za spoustu zajímavých informací.
Ja tedy adaptivni tempomat a drzeni v pruhu u meho Opelu Insignia B na dlouhych cestach uplne miluju. A to mam (schvalne!) manualni prevodovku a asistent jizdy v pruhu jen ten jednodussi, reagujici az na blizkost cary. I tak ale asistenti podstatne snizuji unavu na dlouhych cestach. A mimo dalnici je jednim (fyzickym!) tlacitkem vypnu a zase si ridim (a radim!) jako pred 20 lety. Za me super.
Vec je prece jasna: na trhu je vice typu bojovych vozidel pechoty s vice mene srovnatelnymi vlastnostmi. Technicke rozdily mezi nimi jsou spise marginalni.
U stihacek toto naprosto neplati. F-35 je jediny dostupny letou s vlastnostmi stealth, ktere jej posouvaji na naprosto jinou uroven schopnosti nez vsechny non-stealth alternativy.
Důvod je jednoduchý: 130 je pro moderní auta jednoduše absurdně nízký limit. Běžná auta typu Octavie a spol. jsou naprosto stabilní, bezpečná a vcelku tichá i při rychlostech kolem 160 km/h, v autě vyšší třídy typu Superb nebo Passat se řidič oprávněně cítí dobře i kolem 180 až 200 km/h.
Za posledních ca. 20 let se dramaticky zlepšily brzdy, pneumatiky a jízdní vlastnosti aut, přibyl stabilizační systém ESP a další elektronika (adaptivní tempomat...), v noci dnešní auta mnohem lépe svítí.
Jednoduše není žádný reálný důvod, proč stále na dálnicích udržovat zastaralý a dnešní době neodpovídající limit 130 km/h. Ostatně na to reaguje i novela zákona, umožňující na vybraných úsecích posunout limit na 150 km/h. Ještě aby se tak něco udělalo s ještě absurdnější a více zastaralou hranicí 90 km/h mimo obec - ta mohla mít smysl naposledy tak před 40 lety.
A mimochodem, víte proč se vlastně v 70. letech rychlostní limity mimo město zaváděly? Nikoliv kvůli bezpečnosti, ale kvůli tehdejším ropným krizím, kdy se vymýšlela všemožná opatření na úsporu paliva kvůli jejich nedostatku. Bohužel zrovna jedno z těch nejhloupějších opatření, tedy omezení rychlosti, přetrvalo až do dneška....
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Ověřený uživatel
Tento účet je ověřený Seznamem a představuje skutečnou osobu, registrovanou firmu nebo subjekt.
Dobrý začátek, jen zbytečně pomalý. 150 by se za vhodných podmínek dalo zcela bez problémů jezdit na celé české dálniční síti.