Měl bych poznámku k tomu turistickému rozcestníku naproti Máji. Já nevidím nic špatného na tom, že je (pouze) česky:
1) V místě se pohybuje spousta ne-pražských, ale českých turistů.
2) Pokud cizinec hledá něco konkrétního, obvykle si v průvodci nebo mobilu najde český název ("Národní divadlo") a rozcestník pochopí. Navíc mu pomůže obrázek na šipce.
3) Zdaleka ne ve všech světových metropolích mají vícejazyčné rozcestníky. Někde ano, někde ne. Třeba v Londýně jsem fakt žádné nápisy francouzsky nebo španělsky neviděl 😉
Jinak fajn díl a díky za spoustu zajímavých informací.
Ja tedy adaptivni tempomat a drzeni v pruhu u meho Opelu Insignia B na dlouhych cestach uplne miluju. A to mam (schvalne!) manualni prevodovku a asistent jizdy v pruhu jen ten jednodussi, reagujici az na blizkost cary. I tak ale asistenti podstatne snizuji unavu na dlouhych cestach. A mimo dalnici je jednim (fyzickym!) tlacitkem vypnu a zase si ridim (a radim!) jako pred 20 lety. Za me super.
Vec je prece jasna: na trhu je vice typu bojovych vozidel pechoty s vice mene srovnatelnymi vlastnostmi. Technicke rozdily mezi nimi jsou spise marginalni.
U stihacek toto naprosto neplati. F-35 je jediny dostupny letou s vlastnostmi stealth, ktere jej posouvaji na naprosto jinou uroven schopnosti nez vsechny non-stealth alternativy.
Důvod je jednoduchý: 130 je pro moderní auta jednoduše absurdně nízký limit. Běžná auta typu Octavie a spol. jsou naprosto stabilní, bezpečná a vcelku tichá i při rychlostech kolem 160 km/h, v autě vyšší třídy typu Superb nebo Passat se řidič oprávněně cítí dobře i kolem 180 až 200 km/h.
Za posledních ca. 20 let se dramaticky zlepšily brzdy, pneumatiky a jízdní vlastnosti aut, přibyl stabilizační systém ESP a další elektronika (adaptivní tempomat...), v noci dnešní auta mnohem lépe svítí.
Jednoduše není žádný reálný důvod, proč stále na dálnicích udržovat zastaralý a dnešní době neodpovídající limit 130 km/h. Ostatně na to reaguje i novela zákona, umožňující na vybraných úsecích posunout limit na 150 km/h. Ještě aby se tak něco udělalo s ještě absurdnější a více zastaralou hranicí 90 km/h mimo obec - ta mohla mít smysl naposledy tak před 40 lety.
A mimochodem, víte proč se vlastně v 70. letech rychlostní limity mimo město zaváděly? Nikoliv kvůli bezpečnosti, ale kvůli tehdejším ropným krizím, kdy se vymýšlela všemožná opatření na úsporu paliva kvůli jejich nedostatku. Bohužel zrovna jedno z těch nejhloupějších opatření, tedy omezení rychlosti, přetrvalo až do dneška....
Víte jaký by byl jeden z mnoha okamžitých nežádoucích efektů zavedení nepodmíněného příjmu? Nikdo by už nechtěl dělat nepříjemnou nepopulární práci. Najednou by nebyly žádní popeláři, nikdo na čištění kanalizací, určitě by dramaticky ubylo i nekvalifikovaných dělníků a pomocníků v zemědělství, ochotných pracovat. Všem by stačilo si k základnímu příjmu vydělat ještě pár tisíc někde "bokem".
Jak byste to řešil?
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Auto pěkné, věřím že i dobře jezdí, cena v rámci třídy OK. Ale že nabíjení 15-80 % zabere 37 minut je opravdu velká bída. Rozhodně to není "jen 37 minut" jak píše autor textu. Když jedu dlouhou cestu, opravdu nechci a nebudu stát 37 minut po každých řekněme 300 km (když pojedu svižně po dálnici). Tohle je opravdový problém elektromobility.
2 odpovědi