nádherné auto. A cena 1,3 není zas tak šílená. Uvidíme, jaká bude realita a co vše bude v ceně 1,3 mio Kč zahrnuto. Tipuji, že delší dojezd a lepší výbava půjde bohužel k nedostupným 2 milionům.
I tak už je to konkurence schopné vůči Tesle apod. Za mě konečně elektroauzo ze kterého není vidět "my vlastně nevíme jestli to chceme dělat" a jdou do toho. VW a Audi mají v prémiích docela problem. Než překopané spalovakx od koncernu radši bych si koupil tohle protože je to přiznané elektro do 21. Století. A ne holatko v ambientu
Pane Svobodo, dotace, to je jen energie sebraná jdenomu a předaná druhému, ve vesmíru nic jiného, než různé druhy energie prostě nenajdete (Einstein - E=mc2). Peníze jsou jen vyjádřením jejího množství, kolik ji bylo do něčeho vloženo nebo kolik si jí můžete v nějaké formě dopřát, když si za ty peníze cokoliv pořídíte. A neříkejte něco o možnosti nákupu třeba cenného obrazu. To je pouze jiná forma cenného papíru, který můžete směnit za jiný cenný papír, byť bude mít třeba imaginární podobu bankovní transakce nebo bitcoinu. Ten, kdo vám prodal obraz si za peníze koupí třeba nový dům, dovolenou nebo letadlo a za vším tím se zase skrývá jediné - energie, tedy schopnost hmoty nebo pole konat práci. Poslechněte si tohle a snad pochopíte, že dotování OZE nedává žádný smysl, protože prostě fyziku nezlomíte. Prý to tam vysvětluji velmi srozumitelně.
To je zajímavá teorie s tou energii. Ale podle mě energie narůstá a klesá. A podle mě kontinuálně pouze narůstá, protože na začátku naše matička země byla jenom šutr. Klasické exponenciální dělení buněk je nárůst energie. Přeměna horniny, které si nikdo pár let nikdo nevšímal na kov až finální produkt je nárůst energie. Jen to že svítí sluníčko je zdroj energie, který je fakt gratis a jen narůstá každý den od do a to přetavíme s 25% efektivitou na elektřinu za, kterou upečeme kuře je nárůst energie. Ale ano jsou mechanismi kde je to nula od nuly. Mořské proudy, vítr, apod. Třeba podle mě je na planetě pořád stejně vody.
To se neshodneme, žádné dotace, prosím! Svobodné tržní rozhodování už jednou porazilo zaostalý východní blok. Teď chceme udotovat k smrti sami sebe. Dotace je přitom je siamské dvojče korupce. Nevzpomínáte si na všechny tz naše korupční kauzy? Peníze nerostou na stromě!
Já jsem v roce 2003 vstupoval do zcela jiné EU. Kdyby byla bývala měla dnešní levičácko-byrokratickou podobu, hlasoval bych proti vstupu Česka.
Ne všechny dotace jsou špatný, není to vždy jen o ekonomické motivaci. Chápu že je dotace sprosté slovo, že se toho zneužívá a občas to pokřivi trh, ale ty peníze stejně vrátí v daních... Firmy, které dělali například fotovoltaiky, platili materiál DPH, cla, lidi, naftu, a ty peníze se 3x otočí a vrátí v té ekonomice.
Pane Svobodo, přece nemyslíte vážně, že máme unifikovat Evropu a její ekonomiku, tedy příkladně třeba takové Nizozemce s Řeky? Museli bychom mít stejné daně, což je s ohledem na lokální podmínky nemyslitelné. Nebo celoevropské politické strany, jejichž předáci by dělali kampaně od Pobaltí přes Skandinávii, Balkán až po Portugalsko. Možná někteří občané EU znají šéfku Evropské komise, ale další politiky už sotva. Z EU Spojené státy nikdy nebudou (už jen proto, že nemáme společný jazyk), i když je to vlhký sen bruselských byrokratů. Výhoda Evropy je v její rozmanitosti a samozřejmě potřebujeme obchod bez bariér, což už máme. Nějaké centrální dotace jsou nesmysl, vždyť už v podobě různých fondů EU existují a jsou přidělovány podle toho, zda členská země je dostatečně povolná...
Vraťme naopak do EU svobodný trh a soutěž a zrušme všechny dotace kromě dotování charitativních a sociálních projektů. Pak mám šanci s naší kreativitou soupeřit se světem. Zatím se spíše snažíme uregulovat a udotovat k smrti. Ale jak pravila premiéra Thatcherová, nakonec i socialistům dojdou cizí peníze. Takže pan Draghi přišel s programem šíleného zadlužování na úrovni EU. To je dokonalé Ponziho schéma.
Unifikovat Evropu na úrovni společných cilu, které ale musí platit paušálně. Příklad kdyby všechny státy EU měly stejný paušální grant na elektromobilita třeba opuštěné DPH při koupi evropského automobilu na 5 let automobilky by určitě zajasali. Takhle každý stát to má jinak jindy s jinými parametry to je to špatně. V USA se řekla dopate pro americké výrobce šup jasně že Tesla to mejkla věděla co bude.
Elektromobil je báječná věc pro toho, kdo:
a) Bydlí ve vlastním domě s přilehlou minimálně jednou garáží.
b) Má vlastní dostatečně předimenzovanou FVE (nebo má prostor pro přidání panelů pro nabíjení auta).
c) Má dostatečně flexibilní povolání, aby mohl přes den nabíjet. Nebo investovat do dostatečně velké baterie a dobíjet v noci. Nebo mít možnost nabíjet v práci.
d) Je smířen s tím, že pokud FVE nepojede s dostatečným výkonem (obvykle zimní měsíce), bude občas odkázán na veřejné zdroje, a postupem času (s narůstající četností EV) s čím dál větším adrenalinovým zážitkem.
Každý si musí umět porovnat provozní úsporu vůči investičním nákladům. Pro výše uvedenou podmnožinu automobilistů věřím, že se velké části vyplatí. Velikost této podmnožiny odhaduji max. na 15 až 20% obyvatel. Pro zbytek národa nebude auto sluha, ale pán.
A co třeba nabíjení přes noc za spotové ceny kolem 2kč za kwh
"Čína, která výrobně daleko jednodušší elektrická auta umí lépe". A proč je neumí evropské automobilky se 100letou historií?
"A v neposlední řadě je třeba bojovat za zachování automobilů jako symbolu naší individuální svobody a mobility". Jestli je pro někoho symbolem svobody auto, tak si snad svobodu nezaslouží.
Protože nechtěli. Hodili do toho vidle a vyřešili to e-citigo který ale byl hit tak ho radši přestali vyrábět
No první článek na mediu, který se dal číst. Jako jo no,,, uvařili jsme si horkou kaši? Vidím ale taky chyby jinde, už před x lety automobilky dělat elektro nechtěli, protože proč jo? Doplácíme na decentralizovanou Evropu. Kdyby dotace inovace investice a podobně byly celoevropské, jako je to ve US nebo Číne, fungovali to taky jinak. Nikdo neví co bude zítra, nedá se s ničím počítat. Ať se nám to libi nebo ne konkurence schopnost bude v jednotné Evropě jako jednotlivé státy nemáme šanci. Můžem si za mnohé sami bohužel.
Byla kdysi napsaná pěkná kniha - scifi . Mladý člověk do dospělosti neměl žádné omezení , ale po dosažení dospělosti, o něm hlasovala komunita, zda jej chce. Pokud se nechoval řádně, pak jej odmítla. Daný jedinec byl pak rozebrán na náhradní díly, aby alespoň nějak posloužil společnosti, která do něj investovala a on jí to nebyl schopen vrátit. Nebylo to jen o schopnostech, ale o možnostech každého jedince.
Podobný typ by tam byl asi rozebrán na ND předčasně. Nikdo by nebrečel ani netruchlil.
Jak se to jmenovalo prosím? Zajímavý...
Asi tak. Za 350 na pojíždění po a kolem města prima. Pokud se to dá nabít doma, ještě lépe. Navíc pokud by to bylo jednoduché auto, bez stupidních infotainmentů. Ale pojízdný tablet za 700+ děkuji, nechci.
Za 350 až 500 máte citigočka Kony Zoe a podobně... Fabii ve 4 do Brna bych ale taky nejezdil protože fabie
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Musk má pořád málo, tenhle proruský zmetek už by měl jít někam
1 odpověď
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Proruský...
1 odpověď