Moc mi toho reforma nepřinese.
Jsem OSVČ,nefňukám,nenaříkám,platím minimální zdr. a soc. pojištění dle zákona. Jsem smířen s tím,že důchod bude bídný....moje volba.
Jenže tato povedená vláda mi napálila již zmíněné minimum skoro o 3 tis kč a jaký bude výsledek až půjdu do penze???
Dostanu o necelé 300,- kč víc ,než když jsem platil zálohy předchozí. Podotýkám jen,že se starám sám o sebe,nikoho neotravuju,vše si musím hradit sám,nedostávám žádné benefity,příspěvky na obědy,dovolenou,penzijko.......a přesto mi tato grupa matérů napálila zálohy s minimálním efektem pro výpočet penze.
Tak za mě,tohle není reforma,je to jen ubohý slint,který tato vláda hodila do sněmovny,ale nic s tím nepořešila. Za mě OSVČ vůbec nic,jen mě bude ždímat.
Už aby odtáhli
Si děláte srandu? V současné době solidarne se dotuji důchody pro OSVČ na úkor zaměstnanců, protože kdyby měli dostat stejný podíl toho, co odvedli zaměstnanci, tak by dostali podstatne menší důchod!
Soudružky asi nevlastní žádné nemovitosti a už vůbec je nikdy nepronajimaly, vymalovat celý byt po předešlém nájemníkovi něco stojí, stejně jako další opravy způsobené běžným užíváním bytu po pár letech. Kauci vždycky vracím, stejně jako přeplatky za energie, ale taky vždycky zvyšuji nájem za nedoplatky na energiích a z kauce odečítám výdaje na údržbu bytu pote co se předešlý nájemním odstěhuje.
Tak běžné opotřebení je snad v nájmu? Kauce by měla být pro nadměrné opotřebení.
Také by mě zajímal ten důvod?
Třeba ten, že provoz předchozího elektromobilu (který jsem také prosadil) KIA e-Niro - se nám ve srovnání se souběžně provozovanou Škodou Octavia III TDI ukázal jako výhodnější. Kdy by se koupě elektromobilu vyplatila i bez dotace.😉🫣
KIA e-Niro u nás slouží jako hlavní zásahové vozidlo MP Tábor jako hlavní zásahové vozidlo na tísňové lince v NONSTOP provozu od 1.7.2020 s nájezdem přes 244 000km😉
Teď přijde Tesla Y, o dotaci jsem se také přičinil. A tak utlumíme provoz posledního fosilního spalováku Škoda Octavia III TDI. 😉
Tedy Táboraci spokojeni být mohou. 😉
🚔+⚡=👍
Vychází to ekonomicky stále dobře, když se odečte ochuzená státní pokladna o dotaci a neodvedenou spotřební daň z paliva?
Nechápu jak nekdo může s čistým svědomím všechny tyto kempy doporučit.V Čechách jaksi nepochopili, že i kemping se posunul dal. Chybi často základní vybavení, nejsou pripojky na odpadni vodu, pitnou tahate pres pul kempu a k elektrine abyste tahali 50 metrovy kabel. O gastro vybaveni a sanitárních zarizenich ani nemluvim. Rezervovat si stellplatz je většinou nemožné takze jedete s malým dítětem na blind. Najde se par vyjimek ale pokud tech pár mist navstivite tak v podstatě uz potom neni kam jet Proto letos radeji na Lago di Garda.
Byl jste v nich? Třeba ten kemp Chvalšiny je dost na úrovni. Mají to Holanďané.
Moc Vám přeji, že jste spokojený. Ale měla bych otázku. Byl byste také spokojený jako rodič, který nestíhá vydělat na potřeby svých dětí, člověk který má dvě zaměstnánání, aby zaplatil hypotéku nebo nájemné?
Spokojenost je hodně o vnitřním nastavení, ale to neznamená, že když jsem spokojená jsem i hloupá a je mi jedno, že mě okrádají.
Neznáme detaily, proč někdo nestíhá vydělat, resp. dejte sem výdaje. Myslím, že když se chce, tak možnosti jsou.
Někdo za potřebu pro děti považuji i 3 kroužky.
Okrádají je na nájmu, tak co třeba změnit sídlo? Jinde by se třeba žilo spokojeněji i za menší výplatu.
Jsem mladý člověk a na vlastní bydlení jsem momentálně rezignoval, jelikož to prostě nedává finanční smysl. Nájmy jsou vzhledem k cenám bytů a úrokovým sazbám výhodnější, než si vzít hypotéku.
A rozdíl mezi nájmem a hypotékou, který takhle ušetřím, investuju do globálního akciového ETF, takže dlouhodobě na tom ještě vydělám :)
A kolik dají ty fondy?
Když vezmu posledních 10 let , tak rocni zisk z vlastního bydlení byl cca 15proc.
Trochu nedává logiku, proč někdo dá být do nájmu, když se vlastně nevyplatí.
Říká Vám něco slovo trh? Vysvětlím, kdyby se to těm mladým zdálo drahé, tak by do Prahy nešly. Kdyby nestačili na nájem v singlu, tak by ho nemohli mít. Kdyby cizinci neměli peníze, nemohli by kupovat byty - tito tvoří poptávku... Ceny jsou podle toho, kolik za ně jsou ochotni kupci zaplatit. Ano, záleží i na podpoře výstavby a dalších okolnostech.... toto je zase nabídka. Každá doba je těžká a je na každém, jak si s tím poradí. Bylo by bláhové se domnívat, že ceny bytů, nájmů a pod. budou stagnovat nebo klesat. Chvilkově lze ovlivnit, ale nemá to význam - nelze skloubit všechny vlivy. Proti tomu jsou inflace a růsty mezd. S tím souvisí úrokové sazby. Ten vývoj se mění a v jednom časovém období se platí byt déle, v jiném kratší dobu. V podstatě to ale vyjde nastejno, protože hypotéka je dlouhodobá záležitost. Je dobré to načasovat, využít nízké úroky, nízké ceny...... atd. No a ty příspěvky - to je politika vlády.
Trh noc nefunguje, když z 1 platu dá 30 nebo 35 procent a zbytek mu doplatíme my všichni.
Paní má na děti takový názor, jaký si udělala na základě zkušeností. A já ji rozumím. Jestliže mají někteří rodiče "právo" otravovat své okolí svými nevychovanými dětmi, pak mají lidé z toho okolí stejné právo nenechat se otravovat. Jak to vyřeší je druhá věc.
Paní budou otravovat i vychovane děti, které se odlišují od dospělých.
4
Sledujících
0
Sleduje
4
Sledujících
0
Sleduje
Ale je to mnohem levnější. např. v Praze stojí metr čtvereční podlahové plochy nového bytu cca 130.000 Kč. Tak si spočítejte kolik je za 1+kk o výměře 36 m2.(4.680.000 Kč). Skvělý karavan pro dva s veškerým vybavením včetně malé garáže (v zadní části) na cokoliv dáte cca 2,5 mil.Kč. A hlavně se můžete kdykoliv kamkoliv přemístit, s bytem určitě NE 🙂 Nehledě na to, že karavan se skvěle využije i na dovolené kdekoliv. A další výhodou jsou energie a voda, jsou levnější a to citelně.Takže bydlení v karavanu má spoustu plusů.
3 odpovědi
1
Sledujících
0
Sleduje
1
Sledujících
0
Sleduje
Máte tam základní nepřesnosti.
Porovnavate cenu za 36m2 vs 14m2.
S bytem si kupujete i parcelu, která je v Praze velmi drahá, proto jsou tak drahé byty.
Energie - karavan má stěnu 3cm, byt 50cm.
Voda - jedině když budete brát z cizího, jinak to taky nemůže být levnější.