A stát pak bude se ztrátou elektřinu prodávat samozřejmě přes ČEZ. Takže od ČEZu koupí třeba za 5 Kč mwh a ČEZ prodá za 3. To bude výdělek zase s provarem 🤦
Ze strany státu je to taková trochu ruleta - ta cena bude fixně daná (předpokládám s nějakou inflační doložkou), aby se to ČEZu zaplatilo s nějakým rozumným ziskem. Pokud budou v budoucnu ceny elektřiny vysoké, stát na tom vydělá, protože bude nakupovat za dohodnutou cenu. Pokud ceny v budoucnu klesnou, tak na tom stát prodělá, protože to bude muset dotovat.
Ale ono není moc jiných možností, jak to stát může udělat. ČEZ jako soukromá společnost by jadernou elektrárnu nikdy nestavěl. Je to příliš velké riziko s velmi malým potenciálním ziskem.
Někdo bude tvrdit, že je blbec řidič, jinej, že cyklista, ale je fakt, že se na okresky prostě všichni nevejdou: chodci, cyklisti, auta.... Ve středověku tam projely dva povozy za den. Proč tam sakra nemůže vést kolem polní cesta? Nedostávaj zemědělci dost peněz na dotacích pro tyhle účely?
Všichni se tam vejdou. Stačí jen ohleduplnost. Jenže někteří řidiči radši někoho zabíjí, než aby dojeli o minutu později
A cyklisté jeli v řadě za sebou, nebo jako balík na šířku komunikace? Blbý je, že jsou tam zraněné děti 🙁
Jaký to má vliv? Řidič, který dává pozor je nemůže sejmout ani když by jeli za sebou, ani kdyby jeli ve dvojicích, ani kdyby jeli 4 vedle sebe a nenechali tam tomu autu ani centimetr.
Tady to spíš bude jednoduchá nepozornost řidičky, nějaké vyřizování na telefonu a sejmutí cyklistů, ať už jeli za sebou nebo např. děti u kraje a dospělý vedle nich.
Jestli mají spoluvinu cyklisté, je otázka. To, aby to nebyla vina řidičky si opravdu neumím představit
Nebo když nějaký bambula jede na 90km/ 75-80 a mám ho na rozumnou vzdálenost předjet, tak musím chvíli i 100+.Pokud je mi známo, tak vnapř v USA musí jet viník rychleji než povolená rychlost aspoň 1 km,aby dostal pokutu.
Nějaký zdroj k tomu vašemu tvrzení? Už jen to, že by v USA něco podmínili 1km by mi přišlo zvláštní vzhledem k jejich měření v mílích. Jinak rychlé hledání mi žádnou takovou podmínku nenašlo, naopak našlo to, že člověk může dostat pokutu i když jede pomaleji než je limit, ale policajti zhodnotí, že v dané chvíli ta rychlost byla příliš vysoká.
Ale rád se naučím něco nového...
Nepatří. Jenom prodává předraženou elektřinu a vzniklý zisk tvoří součást státního rozpočtu. Je to vlastně taková dodatečná daň. Kdyby to byla soukromá firma a zneužívala postavení na trhu, byla by antimonopolním úřadem rozdělena. V normálním světě. Ale uznávám, že svět je čím dále tím méně normální, tak to asi je jenom naivní fikce.
Jak ČEZ zneužívá postavení na trhu? Máte spoustu dodavatelů elektřiny, od kterých můžete brát, je to jen na vás. Když se vám ČEZ nelíbí, tak od něj nenakupujte...
Co se týká pojištění tak to by měl mít každý účastník silničního provozu v dnešní době. Jako řidiče mne rozhodně nepotěší starosti pokud mi člověk bez pojistky udělá škodu na vozidle a jako cyklista, když jsem v provozu na kole mám sjednané pojištění také, abych z vlastní kapsy neplatil škodu kterou případně způsobím, zodpovědný člověk to tak cítí, nezodpovědný lamentuje, že je to tahání peněz z jeho kapsy a když pak přijde nehoda kterou zaviní kouká jak sůva z nudlí 🙂.
U kol je problém, že nevím o žádné pojišťovně, která by nabízela skutečné POVko pro jízdní kolo. Ano, člověk na to může použít běžné pojištění odpovědnosti, ale to má řádově nižší limity plnění (typicky jednotky milionů vs. 100+ milionů u POV pro motorová vozidla).
Pokud by mi pojišťovna nabídla POV na kolo za cenu stejnou nebo (logicky) nižší než u malé motorky, hned si ho poběžím koupit.
Nebo naprosto ideální zavedení povinného ručení na osobu řidiče, nikoliv na dopravní prostředek. Tomu by se ale pojišťovny asi bránily, neb by se jim mnohem hůř kalkulovala rizika
No píšou to klasicky na wiki 🙂 Odkaz I když uznávám, že ty údaje se dost liší a tenhle údaj bude odpovídat situaci v nebojovém nasazení, kdy místo výzbroje budou mít přídavné nádrže s palivem. Ale třeba i tady píšou přes 2000km - Odkaz
A ano, prostý google dotaz na “F 16 range” vrátí právě těch 860km 🙂
A co se týká Internetů, tak ty by měli všechny zakázat (samozřejmě máte pravdu, že Internet narozdíl od internetu je jen jeden, to byla jen taková moje blbá narážka)
Začali poměrně dramaticky růst nabídkové ceny nájmů. Je samozřejmě otázkou, jaké jsou realizované ceny nájmů ve finálních smlouvách, ale vypadá to tak, že majitelé nemovitostí nechtějí násobné zvýšení daně z nemovitostí nechat na sobě.
Zvýšená daň z nemovitosti by se na nájmu projevila tak 50-100 Kč za měsíc 😉
Martine máte pravdu. Hodně jsem to zjednodušil. Podstata je, že stát s 70% akcií je pořád jen akcionář, který si s ČEZem nemůže dělat, co si zlíbí.
Ano v tomto máte rozhodně pravdu 🙂 a představa "běžného občana", jak je to (polo)státní podnik a že si může dělat co chce a ostatní akcionáři mají smůlu je zcela mylná. Ale tak při úrovni finanční gramotnosti a povědomí o právu v tomhle státě se asi není čemu divit...
Zcela v pořádku. Každý někdy kouká na sport, počasí nebo zprávy na mobilu. 🙂
Tohle jde ale řešit tím, že se informace poskotované ČT a ČRo dají na placený web, kam budou mít přístup jen lidé se zaplacenými koncesionářskými poplatky. A každý by si pak mohl vybrat, zda mu to za ty peníze stojí nebo ne. Můžou být tací, co tyto programy zcela ignorují a proč by za to měli platit?
1
Sledujících
0
Sleduje
1
Sledujících
0
Sleduje
Příklad analogicky ze supermarketu: Dobrý den, dnes máte rohlík s příplatkem ,5 kč protože včera jste si žádný nekoupila a nám jich 200 zbylo. My taky nevíme jak nám to vyjde. 🙈
1 odpověď
1
Sledujících
0
Sleduje
1
Sledujících
0
Sleduje
To je špatná analogie. Tady spíš jdete do obchodu a nutíte jim, ať si vezmou vaše rohlíky, co jste doma upekl. Ti co rohlíky jen nakupují (nemají fve, do sítě nedodávají) nejsou problém, problém jsou ti, co chtějí rohlíky někdy kupovat a někdy přidávat (mají fve a způsobují přetoky do sítě)
1 odpověď