Statistiky Vaše tvrzení ovšem nepodporují. Naopak - čím více dětí prochází moderními výchovnými přístupy, tím více depresí a psychických poruch mezi dětmi a mladými lidmi. Podle posledních dát až 40 % deváťáků trpí středními či těžkými depresemi. V mojí generaci, (ročník 1980), která prošla tehdy běžnou výchovou (včetně občasného výchovného pohlavku či facky za drzost nebo odmlouvání od rodičů či učitelů) jsme ani nevěděli, co to deprese je. A že by někdo navštěvoval psychologa či psychiatra? Vůbec. Nebyli ani žádní ADHD či dys...
Jak jsme tedy mohli vůbec bez všech těch psychologů, psychiatrů, výchovných poradců a asistentů pedagoga vůbec fungovat?
No, to je ale trochu nefer statistika. Protože ve vaší generaci byl psycholog děsná ostuda a tedy tam nechodil, i když by to potreboval. Dneska se to bere jinak. A proto tam chodí i víc dětí. Vaše generace má svoje problémy, které raději přehlíží a dělá, že nejsou.
Ono v tom článku vůbec nejde o to, jestli je ten člověk zloděj nebo ne. Je to o hranicích a respektování pravidel. Jdu do obchodu a pravidlo je, že je to moje až po zaplacení. A když ho porušují, co učím to dítě? Že obcházet pravidla se může. Tohle totiž má mnohem větší důsledky, než si autor uvědomuje. Chápu, že trvat na hranicích a pravidlech je někdy náročné, ale rozhodně se to vyplatí. Rodičům i dětem.
Čtu ty komentáře, jak bude těžké najednou rozpoznat realitu, co je a co není pravda. Že těch fotek bude možné zneužít. Ve skutečnosti se, podle mě, nic moc nemění. Mrkněte třeba na tenhle článek z roku 2018 Odkaz
Ono totiž je mnohem děsivější to, že máte pocit, že dnes můžete fotografii věřit. Nemůžete a neměli byste. A k tomu je potřeba rozvíjet kritické myšlení.
Ostatně ten trend je velmi podobný textu. Dřív psali zprávy novináři, s příchodem internetu a sociálních sítí v podstatě zprávy může psát kdokoli a je jen na každém komu kde a jak věří.
Já jsem koukal na to video a vlastně to ve mně vyvolávalo dojem, že někdo maluje. Obrazy taky neodpovídají realitě, jsou jen inspirací. Ostatně, ani fotografie nikdy nezachycuje realitu, ale má spíš tendenci zachytit náladu, emoci, prožitek. Úpravy skrz přechodové filtry, polarizační filtry, ořezy, délky expozice, hloubky ostrosti, multiexpozice - spousta nástrojů, které byly i dřív k dispozici. Realitu lze "ohnout" i jen prostým výběrem místa focení - pláž vypadá prázdná, ale mimo záběr je hromada lidí atp.
Udělám jen drobnou historickou korekci. Vykat se nezačalo ve středověku, ale v době říše Římské, kdy se rozdělila na východní a západní. A každý, kdo šel v jedné z jejich části za císařem, oslovoval oba dva, aby se podtrhla jednotnost vládců a říše. A tohle pak přejali i vládci budoucí, jako králové. A my jsme to adoptovali postupně jako oslovení respektu k někomu.
Daň z nemovitostí,která se od majitelů vybere a následně směřuje do obecní kasy je víceméně v pořádku.Pokud jsou tedy tyto peníze obcí účelně využity na investování do rozvoje a zvelebení obecního majetku.Ale proč by tyto peníze měly plynout do státní kasy?
Co je na dani z nemovitosti v pořádku? Koupím si byt ze zdaněných peněz, zaplatím daň při koupi a pak ještě platit daň za to, že to je moje? Za mě je to teda daň totálně mimo.
Jenže o to právě jde. Pokud vaše rok a půl staré dítě zná jen tyto dva extrémy ("buď okamžitě dostanu co chci" nebo "řvu, vztekám se a dělám scény") a nic mezi tím, máte velký problém. Na tom prostě nic normálního ani přirozeného není a nikdy nebylo. To až dnes se lže a blábolí něco o tom, že je to normální vývojová fáze protože emoce a bla, bla, bla. NENÍ to normální vývojová fáze. Normální je, že to batole párkrát zkusí, protože je to logicky to první, co ho napadne, když chce uspokojit své potřeby (a doteď to svým způsobem fungovalo). Na rodičích je, aby tyto pokusy zarazili už v zárodku a dali jim přijatelnou podobu a pravidla. A na to má každá rodina mít klid a čas doma v bezpečných podmínkách, kde to jde snáz a pro dítě je to příjemější. Začít s tím prvně v obchodě, nebo kdekoliv na veřejnosti, je naprosto nesmyslné.
Ale je to úplně normální. Dítě něco chce a zkouší všechno, co může. U batolete je v arzenálu hlavně křik, řev, pláč. Samozřejmě, že v tom je potřeba ho trénovat, ale je naivní si myslet, že když ho budu trénovat doma a půjdu do obchodu, že si bude jen klidně prohlížet tu spoustu věcí a nebude je chtít. A prostě to zkusí. A čím častěji to zkusí a neuspěje, tím to bude lepší. Ale tohle doma vážně nenatrénujete. Jedině, že byste měla extrémně klidné a introvertní dítě.
A přečtěte si mojí první větu mého prvního příspěvku. Tedy - moje děti v obchodě nic nedostávaly. Já jen říkám, že tak lehké to není a chápu, že tam je ten dvojí tlak. To je celé.
"což s sebou nese řev a vztekání se" - právě u nevychovaných dětí. Máte se naučit své dítě usměrnit. Dudlíkem, hračkami, nebo si vezměte kus rohlíku z domu, pokud je vaše dítě zvyklé být v klidu jen s rohlíkem (což je zase vaše vina). Nebo ho neberte na nákupy.
Kolik máte dětí? Příjdou mi to takové knížecí rady. Protože. když je dítě malé, tak holt ještě funguje emocema a jsou chvíle, kdy žádný dudlík nebo hračka nepomůže. A nebrat ho s sebou není řešení, když ho to mám naučit. Myslím, že jde spíš o toleranci. Kterou Vy ovšem moc neprokazujete ;)
Aby bylo jasné, nesouhlasím s tím, aby se dítěti dávalo zboží před pokladnou. Ale maminka/tatínek často čelí dvojímu tlaku. Speciálně u dětí, které ještě nemají kapacitu pochopit, že se to nejprve musí zaplatit - typicky 1,5 leté děti atp. A ten tlak je - buď vytrvám a nedám mu to, což s sebou nese řev a vztekání se. Nebo podlehnu a dám mu to s tím, že to zaplatím u pokladny.
A když mu to tedy nedám, možná tu za týden bude článek o tom, jak mám nevychované dítě, neumím ho usměrnit a řev, že všechny obtěžuje.
Někdy to ti rodiče mají vážně těžké. S lidmi okolo....
Takže jiný názor se nepřipouští...Kde budou mít odbyt potom ty jejich blafy...(Myšleno řetězce)?
Ale toleruje. Nikdo nebrání Slovensku a Maďarsku, aby se postavili za Rusko. Ale proč by pak měli být s ostatními v EU? Je v pořádku, že to chtějí jinak, jen to zároveň znamená, že bychom se v (dobrém) měli rozejít, protože se naše názory zásadně liší.
nepřijde, nevidím řešení. Jenže když se na to polovina rodičů vykašle, tak ta učitelka to musí možná trochu nespravedlivě nařídit celé třídě.
Takže vám příjde v pohodě, že ve firmě nařídí přesčasy všem, i těm, co pracují dobře? A bavíme se o práci, kde si jí každý udělá a může jít domů, ne kde jsou jednotlivé činnosti na sobě závislé.
občas člověk potřebuje do něčeho zatlačit, to pochopí až za 5,10 let - hlavně dítě, která má minimální zkušenosti.
Musí to být samozřejmě přiměřené jeho věku. A zároveň, ano někdy je potřeba na některých věcech trvat, protože dohled do budoucna je pro dítě příliš abstraktní. Ale přesto si myslím, že tohle je společné práci rodič, škola, dítě. Ale mně mojí část škola povinným úkolem spíš komplikuje a je těžké motivovat dít k dělání něčeho, co zrovna nepotřebuje, protože to umí.
je na vás, jakou motivaci zvolíte. Vidíme to dnes denně, mladí ze školy jsou arogantní, nic neumí, jejich požavky na okolí jsou větší, než na sebe, kdyby měli nějakou motivaci ke vzdělání, tak by se to nestalo, tady rodiče nedokázali nebo nechtěli motivovat své děti. tady měl být bič jako poslední možnost.
Ale tohle není problém domácích úkolů.
2
Sledujících
1
Sleduje
2
Sledujících
1
Sleduje
Jaký? Konkrétně
1 odpověď
1
Sledujících
0
Sleduje
1
Sledujících
0
Sleduje
Konkrétně? Třeba nebrat ohledy na sebe,zatnout zuby a táhnout, ať to stojí, co stojí. Obětovat se, i když ten život a jejich vlastní štěstí stojí za houby.