No nevím, kdo na tohle čekal ... To už bych si raději něco málo připlatil a koupil si Elroq, Mini Cooper, EX30 nebo EV3, případně šáhnul raději po méně tradičních, ale evropských značkách ... po slevách bude cena nepatrně vyšší, ale bavíme se o autě, které už odpovídá evropskému standardu a očekávání českého řidiče (samozřejmě naladěného na EV 🙂). Za mne totální nesmysl, i kdybych na to dostal dotace ... Jestli to nemá ani tu angličtnu dobrou, natož češtinu ... Sorry jako, ale tohle je fakt úlet ....
Vcelku s podivem, pokud přihlédnu k tomu, že právě energetické společnosti nyní generují výrazně vyšší zisky než kdy předtím ... Zároveň si myslím, že lze vcelku dobře s čtvrthodinovým předstihem predikovat výrobu FVE dle aktuálního počasí ... Další totální blbost je, že se zdražení/ poplatek týká i produktu se spotovou elektřinou. Zase jde jen o to, jak z lidí vyždímat co nejvíce, že? O to pikantnější a stále dokola opakující je, že máme dražší elektřinu než jiné státy, a to se u nás ve velkém vyváží. Český človíček si hold musí zvyknout, že i Škodovku vyráběnou v ČR si koupí mnohdy levněji v zahraničí ... tak proč ne elektřinu. Smutné, ale realita.
A jak je prosím okrádají. Osobně a asi stejně jako většina normálních lidí přijdu do restaurace a objednám si jídlo podle menu, kde jsou uvedené ceny. Pokud se mi to nelíbí nebo si nevyberu, změním "lokál".
Každý svéprávný člověk za sebe nese zodpovědnost a pokud se rozhodne nabídky využít a akceptuje ji, pak si nemá na co stěžovat. Když půjdete do většiny restaurací v Praze, ve Špindlu, Krumlově nebo Karlových Varech na jídlo, taky budete mít jídlo za stovky a pivo také poměrně vysoko ...
Zároveň je potřeba vnímat vysoké zdražení vstupních nákladů, vysokou míru inflace. Takže v mnoha případech lze zdražování v řádech malých desítek % pochopit, i když se nám to nelíbí ... Ale pokud to nechci akceptovat, pak vyrazit do Lidlu pro paštiku a rohlíky 🙂
Co to je zas za článek? Podobný už jsem četl před pár týdny ... v podstatě jako přes kopírák ... Hlavně mít zajímavý titulek, vystrašit co nejvíce lidí a míc co nejvíce čtenářů, i když už dopředu víte, že se jedná o totální nesmysl a zcela zkreslující informace. Někdy fakt autory těchto článků nechápu, proč to dělaj?
Tak doufám, že EU zajistí, aby ty podklady korespondovaly s realitou a auta fungovala tak jak má. Máme nyní nové auto a tam, kde je 50 ukazuje a hlásí překročení rychlosti (údajně má být podle auta 30km/hod). Naopak na dálnici mnohdy ukazuje 90km/hod. Velmi často auto nezaznamená rychlostní značku, nepřesnosti jsou poměrně časté. Takže už vidím nervózní a nespokojené řidiče. Už to akustické zpozornění je mnohdy díky chybám fakt mazec...
To je zas pěknej blábol. Proboha kolik lidí najezdí s jednou sadou průměrně 120tisc km? Chápu a plně respektuju že EV auta jsou těžší a mají větší výkon, musí to tedy mít vliv i na opotřebění pneumatik. Ale rozhodně to nebude tak, že řidič, který ekonomickou jízdou najede u spalováku třebas 50 tisíc km tak s EV autem najete jen 11 tisíc. Proboha probuďte se a buďte soudní ... Pokud budu jezdit jako prase tak sjedu pneumatiky s jakýmkoliv autem ...
Měli jsem Enyaqa půjčeného na týdenní testování. I přes to, že byl předurčen úspěchu, neboť máme Kodiaqa, byl pro nás Enyaq naopak propadákem. Velké zklamání o proti jiným elektromobilům, leckdy i za příznivější cenu. Výkon jen na papíře ... auta s totožným papírovým výkonem, výrazně rychlejší. Spotřeba fakt vysoká. Měli jsme možnost testovat i další auta (Volvo, Ford, iX1, Kia EVO6, a další). Chápu, že srovnávat Škodovku s prémiovým BMW bude pro celou řadu lidí nemyslitelné ... ale když to BMW je nakonec o statisíce levnější, v lepší výbavě, neporovnatelným komfortem, lepšími jízdními vlastnostmi, není co řešit. Je pravdou, že iX1 je o něco menší, ale .... pokud by někdo chtěl opravdu velké auto pak Ford Mustang (byť asi slovo Mustang není úplně šťastné) je taktéž super ... pro mne asi na pomyslném 2.místě následovaný Volvem. Ale nechť si každý vybere dle svého uvážení a preference.
Při výběru dodavatele nás asi něco osvítilo, že jsme se nakonec rozhodli pro jinou společnost. Netvrdím, že je vše dokonalé, což asi díky přetalku práce asi ani nelze předpokládat. Ale dostat firmu se zaměřením na fotovoltaiku a tepelka do takovéto situace, a to ještě v době obrovského přetlaku zakázek a až "nekřesťanských" maržích, musí být buď záměr nebo jsou to opravdu zoufalci a o řízení firmy nemají ponětí... Co dodat ... držím všem klientům palce ať jim vše dobře dopadne.
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Každá změna má svůj čas a začátky něčeho nového jsou vždy složitější ... A ne pro každého má EV auto aktuálně smysl. Bydlet v paneláku bez možnosti nabíjení tak asi taky nebudu spokojen. Když ale máte EV ve spojení s FVE, pak to smysl dává. My jsme rok po pořízení FVE koupili EV auto a jsme nad míru spokojení. Na klasické a pravidelné dojíždění do práce naprosto odpadá ztráta času s tankováním, prostě přijedete domu a jednou za týden auto nabijete ... Při delší cestě je to hold potřeba troch naplánovat, ale s tím už Vám pomůžou různé mapy nebo přímo aplikace pro auto nebo navigace. Plně tedy chápu, že když třebas někdo dostane kvůli přístupu zaměstnavatele EV auto a nedokáže prozatím docenit a využít jeho potenciál, pak se dožaduje zpět fosilního auta. Za mne kdo nezkusí neuvěří... Sám jsem byl poměrně zásadní odpůrce EV aut, ale vícedenní testování a možnost nabíjení z FVE naprosto můj názor otočilo. Jízdní vlastností jsou rozhodně lepší ... Ale na delší cesty je potřeba trochu více přemýšlet kde a kdy nabíjím a případně s čím to spojit (nákup, oběd, kafe, návštěva zajímavostí, atd.) nebo s tím prostě počítat. I když jsme jeli do Chorvatska pak napostá většina návštěv u nabíječky nebyla delší než 15 minut( krom obědové pauzy s nabíjením). Síť nabíjecích stanic je již dostatečně velká a rychlost nabíjení taktéž už v celku dostačující ... Je to tedy dle mého názoru jen o možnostech a přístupu ... nemyslet jen na to co je teď, ale co tu po sobě necháváme. Jezdit na sluneční energii mi přijde fajn, a to nejsem žádný ekologický fanatik 🙂
2 odpovědi