Mně je celkem fuk, čím mám jezdit. Ale kdyby to měl být elektromobil, měla bych prostě strach, že ho nebudu mít kde krmit. A nebo to furt někde na cestách hledat a pak zas čekat, až se nabije. Nevím no :(
A to je přesně o té neznalosti a nevyzkoušení 🙂 (myšleno v dobrém ...) Ta technologie už je tak vyspělá, že Vám auto doporučí kde nabíjet, ukáže Vám jestli je je nabíječka volná respektive kolik stojanů s jakou kapacitou nabíjení je volných ... a dopředu celou cestu naplánuje za Vás kde nabíjet s ohledem na Vaše preference (můžete si nastavit více krátkých zastávek nebo méně delších, s možností občerstvení, nebo prioritou určitých nabíjecích společností (podle Vašich smluv nebo ceny v daném státě). Při delší cestě napříč Evropou je však dobré se nad cestou zamyslet tak, aby Vám to vyhovovalo s ohledem na průjezdy velkých měst, oběd nebo jiné aktivity a trochu to tomu přizpůsobit), ale to není od věci i u fosilního auta. Trasa lze v aplikaci naplánovat i před odjezdem a ihned vidíte, zda v rámci aktuálního nebo plánovaného stavu baterie dojedete nebo ne. Velice jednoduché a intuitivní ... Vůbec bych se toho nebál ....
Každá změna má svůj čas a začátky něčeho nového jsou vždy složitější ... A ne pro každého má EV auto aktuálně smysl. Bydlet v paneláku bez možnosti nabíjení tak asi taky nebudu spokojen. Když ale máte EV ve spojení s FVE, pak to smysl dává. My jsme rok po pořízení FVE koupili EV auto a jsme nad míru spokojení. Na klasické a pravidelné dojíždění do práce naprosto odpadá ztráta času s tankováním, prostě přijedete domu a jednou za týden auto nabijete ... Při delší cestě je to hold potřeba troch naplánovat, ale s tím už Vám pomůžou různé mapy nebo přímo aplikace pro auto nebo navigace. Plně tedy chápu, že když třebas někdo dostane kvůli přístupu zaměstnavatele EV auto a nedokáže prozatím docenit a využít jeho potenciál, pak se dožaduje zpět fosilního auta. Za mne kdo nezkusí neuvěří... Sám jsem byl poměrně zásadní odpůrce EV aut, ale vícedenní testování a možnost nabíjení z FVE naprosto můj názor otočilo. Jízdní vlastností jsou rozhodně lepší ... Ale na delší cesty je potřeba trochu více přemýšlet kde a kdy nabíjím a případně s čím to spojit (nákup, oběd, kafe, návštěva zajímavostí, atd.) nebo s tím prostě počítat. I když jsme jeli do Chorvatska pak napostá většina návštěv u nabíječky nebyla delší než 15 minut( krom obědové pauzy s nabíjením). Síť nabíjecích stanic je již dostatečně velká a rychlost nabíjení taktéž už v celku dostačující ... Je to tedy dle mého názoru jen o možnostech a přístupu ... nemyslet jen na to co je teď, ale co tu po sobě necháváme. Jezdit na sluneční energii mi přijde fajn, a to nejsem žádný ekologický fanatik 🙂
No nevím, kdo na tohle čekal ... To už bych si raději něco málo připlatil a koupil si Elroq, Mini Cooper, EX30 nebo EV3, případně šáhnul raději po méně tradičních, ale evropských značkách ... po slevách bude cena nepatrně vyšší, ale bavíme se o autě, které už odpovídá evropskému standardu a očekávání českého řidiče (samozřejmě naladěného na EV 🙂). Za mne totální nesmysl, i kdybych na to dostal dotace ... Jestli to nemá ani tu angličtnu dobrou, natož češtinu ... Sorry jako, ale tohle je fakt úlet ....
Vcelku s podivem, pokud přihlédnu k tomu, že právě energetické společnosti nyní generují výrazně vyšší zisky než kdy předtím ... Zároveň si myslím, že lze vcelku dobře s čtvrthodinovým předstihem predikovat výrobu FVE dle aktuálního počasí ... Další totální blbost je, že se zdražení/ poplatek týká i produktu se spotovou elektřinou. Zase jde jen o to, jak z lidí vyždímat co nejvíce, že? O to pikantnější a stále dokola opakující je, že máme dražší elektřinu než jiné státy, a to se u nás ve velkém vyváží. Český človíček si hold musí zvyknout, že i Škodovku vyráběnou v ČR si koupí mnohdy levněji v zahraničí ... tak proč ne elektřinu. Smutné, ale realita.
A jak je prosím okrádají. Osobně a asi stejně jako většina normálních lidí přijdu do restaurace a objednám si jídlo podle menu, kde jsou uvedené ceny. Pokud se mi to nelíbí nebo si nevyberu, změním "lokál".
Každý svéprávný člověk za sebe nese zodpovědnost a pokud se rozhodne nabídky využít a akceptuje ji, pak si nemá na co stěžovat. Když půjdete do většiny restaurací v Praze, ve Špindlu, Krumlově nebo Karlových Varech na jídlo, taky budete mít jídlo za stovky a pivo také poměrně vysoko ...
Zároveň je potřeba vnímat vysoké zdražení vstupních nákladů, vysokou míru inflace. Takže v mnoha případech lze zdražování v řádech malých desítek % pochopit, i když se nám to nelíbí ... Ale pokud to nechci akceptovat, pak vyrazit do Lidlu pro paštiku a rohlíky 🙂
Proč je v usa tolik mizerných řidičů, právě kvůli mentorům, co mají špatné řidičské návyky, když potom přijde nová generace řidičů tak ty špatné návyky zase předají dál. Bude tomu tak i u nás? Podmínky stát se mentorem jsou poměrně snadné, zahrnul bych nějaký přezkum ze znalosti aktuální vyhlášky. Mentorem se může stát řidič z dob protektorátu.
Všechno je to jen o lidech a zodpovědnosti ... My třebas pro syna využili a jsme za to rádi. 4 měsíce jezdil pod naším dohledem a získával zkušenosti pro to, aby sám pak zvládnul jezdit sebevědoměji a byl na to připraven (zejména pak v pražském provozu). Za mne rozhodně krok dobrým směrem. V jiných zemích to funguje již další dobu a zpětná vazba je veskrze pozitivní.
Co to je zas za článek? Podobný už jsem četl před pár týdny ... v podstatě jako přes kopírák ... Hlavně mít zajímavý titulek, vystrašit co nejvíce lidí a míc co nejvíce čtenářů, i když už dopředu víte, že se jedná o totální nesmysl a zcela zkreslující informace. Někdy fakt autory těchto článků nechápu, proč to dělaj?
Nejde to nějak přes PC vypnout? Mě totiž čeká teď taky nové auto, tak ať už vím, co mají poštelovat, než ho dostanu do ruky. Např. Stop start, to jako první nechci.
Tak vypnout to určitě půjde, ale bude to dle mého znamenat ztrátu záruky, neboť je to zásah do software. Jinak aktuálně to upozornění lze vypínat manuálně tlačítkem nebo v menu, ale musíte to vypnat pokaždé, co znovu nastartujete. Jak to bude o nových aut a popisované funkce, to netuším. Ale možností vypínání by omezování rychlostí tak nějak ztrácelo na významu ... Tak uvidíme ....
Tak doufám, že EU zajistí, aby ty podklady korespondovaly s realitou a auta fungovala tak jak má. Máme nyní nové auto a tam, kde je 50 ukazuje a hlásí překročení rychlosti (údajně má být podle auta 30km/hod). Naopak na dálnici mnohdy ukazuje 90km/hod. Velmi často auto nezaznamená rychlostní značku, nepřesnosti jsou poměrně časté. Takže už vidím nervózní a nespokojené řidiče. Už to akustické zpozornění je mnohdy díky chybám fakt mazec...
Když už srovnáváte srovnávatelné , proč jste neuvedl typ vozů?? tesla v základu nemá sedmnáctky a ani osmnáctky. Který EV mají sedmnáctky? BMV i3? Takže vy srovnáváte něco jako BMV i3 s SUV škoda Kodiak? To není srovnávatelné.
např. iX1. Menší kola než 19 nebo 20" jsou asi spíše u aut, kde máte stejnou platformu pro standardní i elektrická auta. Ale to pořád nemění nic na tom, že pan redaktor tvrdí, že se s EV autem ujedete, budu-li jej citovat " sotva 11 000 kilometrů".
Ano, ale to nic nemění na tom, že na tom těžším autě je sjedete rychleji než na lehčím, stejně tak pravděpodobně na autě s vyšším výkonem je opotřebujete rychleji než na slabším.
Navíc pneu na elektromobilech jsou většinou 18, 19 či více palců, takže jedna guma je tak 4-5 tis.
Tedy pokud jsou 4 pneu za 20 tis Kč a vydrží 20tis km, je to koruna na kilometr… srovnejte s klasickým vozem, kde jsou pneu řekněme za 4x3tis…12tis Kč a vydrží řekneme 40tis km….0,3kc/km
Tak srovnávejme srovnatelné ... Při koupi mého EV byly v základní ceně 17" kola, to že jsem nakonec koupil 19" byla má volba. Stejně tak u předcházející Škodovky jsem měl na výběr a koupil 18", i když není výjimkou mít i na této Škodovce 20 nebo dokonce 21". Váhový rozdíl obou aut je přesných 102kg. Výkonově vícejak dvojnásobek, ale to je spíše o jízdním nastavení řidiče ... A pneu si každý vybírá dle svého. Osobně nevybírám pneu podle ceny, ale podle technických parametrů a případně i testování nebo zkušenostech. Takže i na předcházející fosilní škodovku jsem kupoval pneumatiky za 4 tisíce ....
Nicméně v tomto článku pan redaktor neřeší cenu pneu, ale naprostý nesmysl v nájezdech. Chápu, že nájezd u EV s 2x větším výkonem může být nájezd o třeba 10-20% nižší, ale určitě to nebude u stejného stylu jízdy a srovnatelných pneumatikách rozdíl 120 versus 11 tisíc a to ještě pan redaktor píše o průměrech. To je jeden blábol za druhým!
To je zas pěknej blábol. Proboha kolik lidí najezdí s jednou sadou průměrně 120tisc km? Chápu a plně respektuju že EV auta jsou těžší a mají větší výkon, musí to tedy mít vliv i na opotřebění pneumatik. Ale rozhodně to nebude tak, že řidič, který ekonomickou jízdou najede u spalováku třebas 50 tisíc km tak s EV autem najete jen 11 tisíc. Proboha probuďte se a buďte soudní ... Pokud budu jezdit jako prase tak sjedu pneumatiky s jakýmkoliv autem ...
Měli jsem Enyaqa půjčeného na týdenní testování. I přes to, že byl předurčen úspěchu, neboť máme Kodiaqa, byl pro nás Enyaq naopak propadákem. Velké zklamání o proti jiným elektromobilům, leckdy i za příznivější cenu. Výkon jen na papíře ... auta s totožným papírovým výkonem, výrazně rychlejší. Spotřeba fakt vysoká. Měli jsme možnost testovat i další auta (Volvo, Ford, iX1, Kia EVO6, a další). Chápu, že srovnávat Škodovku s prémiovým BMW bude pro celou řadu lidí nemyslitelné ... ale když to BMW je nakonec o statisíce levnější, v lepší výbavě, neporovnatelným komfortem, lepšími jízdními vlastnostmi, není co řešit. Je pravdou, že iX1 je o něco menší, ale .... pokud by někdo chtěl opravdu velké auto pak Ford Mustang (byť asi slovo Mustang není úplně šťastné) je taktéž super ... pro mne asi na pomyslném 2.místě následovaný Volvem. Ale nechť si každý vybere dle svého uvážení a preference.
Při výběru dodavatele nás asi něco osvítilo, že jsme se nakonec rozhodli pro jinou společnost. Netvrdím, že je vše dokonalé, což asi díky přetalku práce asi ani nelze předpokládat. Ale dostat firmu se zaměřením na fotovoltaiku a tepelka do takovéto situace, a to ještě v době obrovského přetlaku zakázek a až "nekřesťanských" maržích, musí být buď záměr nebo jsou to opravdu zoufalci a o řízení firmy nemají ponětí... Co dodat ... držím všem klientům palce ať jim vše dobře dopadne.
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Tak to byl dobrej vtip. Jednoduse zadam do navigace cilovy bod a jedu. Kdyz uz chci tankovat, tak v klidu zastavim na jakekoliv benzince a do 5.min od ni odjizdim. Klidne se trapte s ev, my ostatni si poradime bez nich.
1 odpověď
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Tak jasně ... někdo stále používá tlačítkové telefony, protože mu to prostě vyhovuje ... Netvrdím, že EV je pro všechny, ale mnohdy dává smysl.
1 odpověď