Vlhky sen je, at zustanou zabednenci jako vy a dal tlaci ten svuj reznouci balvan do kopce bez konce. Ja se jim dal budu jen smat..
Jste uplne mimo, na vas je videt, ze za Nory nejsme o par let, ale o stoleti 🙂
A proto téměř všechny automobilky otáčejí a ani ev vyrábět do budoucna moc nechtějí. Proč? Protože se to bez dotací a pod. hovadin prostě neprodává tak dobře jak by si někteří přáli. Navíc se nadá srovnávat Norsko a ČR ... S světe div se i v těchhle státech jsou odvětví ,místa a situace kdy používat ev spolehlivě nelze.
Nejde o DPH, tu platíte i v elektřině. Ve skutečnosti máte na mysli spotřební daň, která dělá zhruba třetinu z ceny benzínu a čtvrtinu z ceny nafty. Je potřeba si ale uvědomit, že státu neplynou z benzínu a nafty pouze příjmy, ale také výdaje, které souvisí například se zhoršenou kvalitou ovzduší a zdraví obyvatel ve městech.
Těch zvýhodnění pro elektromobily bude určitě časem ubývat s tím, jak se ta auta budou stávat dostupnějšími. Předpokládám, že bude zavedena sazba z ujetého kilometru, která výpadek spotřební daně částečně nebo úplně nahradí. O tom, jak vysoká ta sazba bude a jaké vyjdou celkové náklady na provoz oproti spalovacím autům, rozhodnou budoucí ceny elektromobilů a elektřiny. Na ty je snadné mít dopředu názor, ale těžší je doopravdy je předpovědět.
Vaše zmínka o "zaslepencích, kteří něco nevidí nebo neřeší" je typický slaměný panák. Používání tohohle argumentačního klamu nebývá zrovna známkou objektivity. Že provoz EV bude dražší než u spalováku, není, jak si myslíte, realitou, ale jen vaší domněnkou, která se v praxi může, ale také nemusí naplnit.
To není neobjektivita ale realistický pohled na situaci. Provoz pro člověka FV na střeše za občasného nabití na stojanech je bratru do 1,5 Kc na km ... No ale do toho je taky potreba zohlednit pořízení oné FV atd + dražšší pojistky po té bude následovat možné zdražení energií + zrušení výhod a to už jaksi samo o sobě přestává být výhodnější samo o sobě a řekněme si na rovinu - 80% lidí v republice na to prostě nemá a mít nebude navíc ona ta FV taky.nevydrží věčně... Výhodnější nákup? Myslíte to neustálé politické tvrzení že lidé budou kupovat ojetiny? 😃 Ano tak se opět staneme smetištěm západu. Gratuluji...A teď co je podle vás pro běžnou českou rodinu výhodnější? Koupit si 5letej elektromobil za 600-800K kde bude baterie na 80% a že jich na trhu je kde budete do 5ti let menit drahou baterii ať už segment nebo celou a nebo 5 ti letý benzínový či naftový podstatně větší auto s rozumnym motorem kde udělám základní servis a vim ze pokud se k nemu budu chovat normálně tak za dalsich 10 let bude jezdit pořád stejně. Já uznávám že elektromobili mají nesporně svoje výhody (ekologie to do jisté míry není) což už jsem tady několikrát predikoval ALE nejsou pro každého a není to ani možné. 2 dny zpátky jsem jel na moravu přes vysočinu a schválně jsme el.auta počítali ať už v provozu nebo stojící u domů. A víte kolik jsme jich napočítali? 6 z toho 3 stáli u McD.na D1. To přesně vypovídá o tom co tu celou dobu zmiňuji. Bez dotací apod výhod to prostě budou kupovat pouze nadšenci což se děje a jen tak se to nezmění a upřímně ojetý elektomobil nikdo nechce.
Pokud vím, tak Čáslav bude v brzké době zřizovat dvě nabíječky u nádraží a dvě v centru. Ono se vám to určitě bude zdát málo, protože "kdyby všichni měli elektromobil, tak...", ale je potřeba uvědomit si, že to tempo výstavby se řídí reálnou poptávkou po veřejném nabíjení a žádným "kdyby". Další nabíječky se budou doplňovat podle vytíženosti tak jak se to děje všude jinde na světě, kde jsou s elektromobilitou napřed.
Pokud máte dojem, že ze za poslední roky nic moc nezměnilo, tak se podívejte na graf, jak v ČR v posledních letech rostl počet veřejných nabíjecích stanic: Odkaz 1
Osobně jsem plány některých automobilek, které chtěly plně elektrifikovat portfolio dlouho před rokem 2030, považoval za přehnaně ambiciózní. Z tohohle pohledu vnímám odsouvání a změkčování těch termínů jako návrat do reality. Na druhou stranu kvůli nedávnému poklesu cen baterií se dá s poměrně vysokou mírou jistoty čekat, že ceny aut půjdou dolů, což se odrazí na prodejích. Ale nechme se překvapit.
To možná planuji ale všichni víme jak je to s úredním šimlem. Nicméně my to tu nevyřešime. Každopádně docela důležitá myšlenka která ovšem nezazněla v žádné diskuzi je.... Jak si stát bude kompenzovat ucházejicí zisk z DPH na pohonné hmoty? Jednoduše napálí se připlatky el.energie ,zruší kde jaká zvýhodnění pro EV atd atd. Teď to nikdo neřeší ale časem ta otázka bude na stole a bude aktuální. A ejhle provoz EV bude dražší než u spalováku. To je bohužel část reality kterou zaslepenci nevidí nebo nechtějí vidět.
Vždyť já ty aplikace všechny mám, jezdím Teslou a právě proto vím že nabíječky jsou úplně všude... Jinak pěkný kapr 👍
Ď. No úplně právě nejsou nedávno jsem to řešil s kamarádkou která také jezdí Teslou. Převážně po Praze (kde to dáva smysl) a občas jede na moravu. Sama uznala že díky nabíjení na firmě a občas v OC jí to vyhovuje . ALE kdyby byla v situaci ve které je 90% bytařů mimo velký města tak by jezdila spalovákem.
Myslíte si, že se zásuvka nebo wallbox, ze které může majitel domu nabíjet objeví před domem sama od sebe?
Nabíjet doma ze zásuvky nebo lépe wallboxu má jednu zásadní výhodu, snížíte tím několikanásobně náklady za nabíjení. Navíc to šetří i čas. Jde se dostat na 0,5 Kč / 1 km. Proto je dobré jít tomu štěstí naproti.
V paneláku nebo bytovce to samozřejmě je reálné vyřešit. Jenom nečekejte, že se to stane samo od sebe.
Majitel parkovacího místa / garáže, si může postavit vlastní wallbox, průměrný dojezd 30 km denně lze komfortně nabíjet i z jednofázové 16A zásuvky, posilovat přidělený příkon v domě není třeba, v noci nemá byt skoro žádnou spotřebu a příkon lze využít pro nabíjení auta.
I bez parkovacího místa můžu na SVJ schůzi otevřít téma vybudování společného nabíjecího místa a řešit otázku jak bude sdílené.
Navíc už dnes existují projekty i v ČR s AC nabíjecími stanicemi u lamp veřejného osvětlení.
Ano pokud jste majitelem parkovaciho místa. Což samozřejmě 80 % lidí není. Drtivá většina majiteli nejsou a lidé parkují na veřejných parkovacích místech. Bavime se samozrejme o bytových jednotkách.Ano projekty jsou krásná věc a je pravda že se to samo nevyřeší. A ono se to ani řešit do budoucna moc nebude nebo spíš okrajově (můj názor).Automobilky už od toho začínají couvat ,lidé přestavají kupovat. Takže trh si tu politickou tlačenici ukočíruje sám. Vč. zákazu pro rok 2035. Ten se posune na rok 2050 a bude se produkovat 50/50 nebo se úplně zruší. Protože ne všechno se dá řešit el.energií. Stačí se podívat co se teď děje v USA skrze EV.
Takže na maloměstě všichni bydlíte v panelácích? Dobrej vtip. Kdo bydlí v RD s nabíjením nemá problém a rázem u veřejný nabíječky máte o 3/4 kratší frontu. Že není kde nabíjet se poptejte na radnici, proč s tím nic nedělá. Na druhou stránku, když 98% obyvatel města má spalovák a ti co už EV mají můžou nabíjet doma, tak proč by investovali do zařízení kvůli kterýmu by jim přes polovinu města spílalo, že utratili peníze za nesmysl. Takže takovej začarovanej kruh. 😉
Doporučuju si text přečíst ještě jednou a snažit se pochopit pointu.
Tak pokud nemate vlastni nabijecku, potutelne se usmivam vasi blbosti spise ja..
EV jezdi tise, rychle, bez poruch, v porovnani se spalovakem (vc. Lpg) je to jine tisicileti.. ale proc o tom pak vubec uvazujete?
Proč mojí blbosti? Copak ja jsem si vymyslel nejakej zákaz spalováků bez domýšlení následků? Nebo snad si mám jako nájemce nárokovat umístění nabíječky na bytový dům kde je společenství vlastníků jenom protože jsem si pořídil EV? Jo jo ti by mě hnali. Nicméně vám asi úplně unikla pointa to co jsem psal v úvodu . Ano no ...Jezdí rychle to je všem tak nějak k ničemu jelikož tu jsou pořád nějaký rychlostní limity,servis 🤔 no to bychom se asi neshodli. Do podzemních garáží to taky zákažou 😉 Proč? Protože stačí jedno zahoření. A může to být šance vyventilování 1:1000000 ale zakážou o to klidně vsadím ono totiž když ptáčka lapají....e. Nevim no na jednom autě mám 340t. Km a 90% věcí původních. Na druhým 394t Km v LPG z toho na LPG 390. V obou autech odvezu víc ,dojedu dál a i jako nové stáli míň vč celkových nákladů na provoz. Nakonec jenom taková myšlenka. Pokud se nepletu tak všechny EV vozy jsou dnes připojeny k internetu. Stačí pár chytrých naštvaných hlav a věhlasné EV už nikam nedojede při nejlepším.
kdyby lidstvo premyslelo jako vy, dodnes jsou tu jen kone a vozy...
vsechno se postupne vyresi a garantuju ze pokud bude ev jezdit vice, prizpusobi se tomu vsechno, jelikoz to tak vzdycky fungovalo
Tak vzhledem k tomu že technologie baterií se prakticky nikam neposouvá ,lidi přestávají kupovat páč néní dotace a navíc už i automobilky začínají otáčet viz. teď prohlášení Mercedesu tak silně pochybuju o nástupu téhle ideologie. Ano vyřeší si to trh sám. Automobilky začnou nakupovat povolenky ,zůstanou z 80 % u spalováků nebo hybridů a zbytek bude pro nadšence.
V roce 1923 byla na Náměstí Republiky v Praze otevřená první veřejná čerpací stanice v Česku. Taky by člověk tehdy řekl, že na ty miliony aut, kdyby si je pořídil skoro každý, nemůže tahle jedna stanice přece stačit. Přesto se stal “zázrak” a dneska tolik aut máme a nemáme problém je natankovat.
Doporučuju se podívat, jak se rok od roku vyvíjí počty nabíjecích stanic v Česku ve vztahu k počtu elektromobilů. Mimochodem, dotáhnout někam kabel a postavit nabíječku je mnohem jednodušší a levnější než postavit čerpací stanici, kam tu elektřinu ostatně musíte zavést taky. Při plné elektrifikaci osobních aut - což nastane nejdřív za 30 let - by se roční spotřeba elektřiny v ČR zvýšila asi o 20 procent. Opravdu věříte tomu, že je to neřešitelný problém?
Mimochodem, odkud jste, jestli se můžu zeptat? Desetitisícových měst bez nabíjecí stanice už dneska moc není.
Tech mist je pořád dost kde nic není a jedna nebo dvě nabíječky navíc nic nevyřeší😉 Čáslav ... nejbližší nabíječka je v KH 1 a pak až Kolín ... Naopak směrem na Jihlavu je taky celkem prdlajs. Ono se toho opravdu za ty roky nic moc nezměnilo a obávám se že v příštích 10-15 letech ani moc nezmění jelikož už i automobilky z tohohle politicky tlačenýho nesmyslu začinají couvat viz teď aktuální prohlášení od Mercedesu.
Tak jsem se jen tak ze srandy koukal na nabidku elektro(aut). Od jaké cenovky bych se v případě nákupu dle mých preferencí odrážel a to upozorňuji že nemám přehnané nároky pouze by mi stačil dojezd 450km+ (reálných), 5 míst a kufr +- velikosti galaxy a jelikož elektro tak nový vůz🤔🤣 Start 1,4 mil je tak nějak v pohodě. Co už není v pohodě je to že žijeme v maloměstě s 10 000 obyvateli a veřejná nabiječka v okruhu 17km je pouze jedna a to v druhým maloměstě 10km vedle kde žije dalších 20 000 obyvatel (i kdyby žila 1/3 v bytech je to pořád 10000 lidí /1 a i kdyby z tech 10000 byly všechno 4člené rodiny s jedním autem je to pořád 2,5K aut a i kdyby polovina z toho auto bud nevlastnila nebo mela spalovák pořad je to 1250 elektro(aut) na 1 nabíječku🤣🤣🤣🤣 🤣 Hodně silně pochybuju že se situace během 11let rapidně změní aby to uspokojilo vetsi poptavku tak jak to sou.druzi z EU skvěle vymysleli když se za 5 let nezměnilo prakticky nic.... To že to vyrábí Peugeot je už tak nejak nepodstatný... Takže milá EU vyližte si tam fšeci vzájemně polevu a já doufám že se v r. 2035 s V8 a LPG budu moci jen tak potutelně z povzdálí usmívat vaší blbosti.... 🫡🤟
6 miliard za rok 2022 vyplacena částka státu 🤷
Ano ale to je asi tak stejne vypovídající častka jako průměrná mzda v ČR navíc v tom jsou všechny složky. Stejně tak jako průměrná výsluha u PCR je 14,5K což je čislo náramně podobné průměrně mzdě. Jsou započítaní jak šlapky tak generálové dohromady a to finální numero sakra zvedne.
No to si nejsem jaksi jist 🤔 Když jsem koukal na průměrný plat dozorce tak mám v průměru o 15K měs. víc. Což je za těch povinných 15 let +- 2,7M. Jasně cca 70% republiky není na úrovni ani průměru ,ale i tak. Za tech jejich 30-35 čistýho se to nevyplatí ani skrze tu výsluhu a to nemusíme bavit o duševním zdraví.
Drží se po celý zápas, ale divadlo zapůsobilo a vytvořilo alibi pro korupčníky
Tak znovu lépe radostněji ... Nechal se Santos předskočit? Nechal ... Sáhl po něm viditelně rukama? Sáhl ...Byl poslední bránící hráč? No byl...Je to tedy (lempl) ? ..... Je ... Je úplně jedno jestli to je v 1. v 60. nebo v 90. minutě snad ne? Jednoduše tady hrálá prim zkušenost a koncentrace na zápas ... A bohudík ne nějaký rádoby teorie
Mě se líbí jak je tu každej chytrej jak rádio a drtivá většina ani nezná pravidla 🤣 ...(záp. Pl.-Sl.) Penalta a čk naprosto v pořádku. Santos těma rukama po Mosquerovi v onom souboji hrábnul 2x ... To že je lempl a nechal se předskočit tak i kdyby ho jenom těma rukama přibrzdil (což bylo vidět pomalu z družice) bez pádu tak by to dopadlo úplně stejně jelikož byl POSLEDNÍ (o intenzitě se tady bavit vůbec nebudu jelikož to bylo v plným sprintu... za1. se to blbě vyhodnocuje a za 2. je těžký některý jedince přesvědčovat aby se rozběhli a někdo je stáhl za rameno). V poli je za to žk bez debat (držení zezadu). Na rozhodčího bych se vůbec nevymlouval jelikož udělal chyby na obou stranách +- stejně ... Za mě nezaujatě naprosto zasloužená a přesvědčivá výhra Plzně.
To vyloučení na, začátku utkání vše ovlivnilo. Nebylo vzhledem k penalte fakt nutné. Já jako fanda Plzně bych měl být rád, ale mě to netěší.... Fakt ne
Dle pravidel ... ČK a pentle takže naprosto v pořádku... I kdyby Mosquera nepadl k zemi a jenom ho těma rukama přibrzdil tak by to dopadlo stejně jelikož byl Santos poslední.
38
Sledujících
1
Sleduje
38
Sledujících
1
Sleduje
Kdyby 20...dnes se pod 30 nedostanete se splátkou za slušnou nemovitost..🙂
1 odpověď
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Ověřený uživatel
Tento účet je ověřený Seznamem a představuje skutečnou osobu, registrovanou firmu nebo subjekt.
A to je jenom splátka... Kde jsou energie,pojištění + alespoň 5K měs. bokem na cobykydy. A je člověk na +- 45 -50K. A to se nenajedl ,nenatankoval atd.